Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
Arkadaşlar uzun zamandır beklediğim fakat sınavlarım olduğu için Aydına gidip alamadığım motosikletime dün sabah kavuşmuş bulunmaktayım :p artık ben de aranıza tam anlamıyla katıldım, ikinci el 2008 model cbr125 kırmızı bi motosiklet aldım Allah herkese nasip etsin istediği motosikleti. Fakat bir sorum olacak motosikletin sağ kısa farı arada yanıyo arada yanmıyo fakat uzunlarda bi prblm yok, servise götürdüm patlamıştır dedi fakat patlak olsa arada yanıp sönmez ya da temassızlık olsa uzun far yanmaz diye düşünüyorum ben sizce nedir problem?

2 güne kalmaz komple patlar merak etme

bu arada hayılı olsun allah kaza bela dert tasa vermesin
 
Katılım
19 Eyl 2007
Mesajlar
381
2 güne kalmaz komple patlar merak etme

bu arada hayılı olsun allah kaza bela dert tasa vermesin

amin kardeşim teşekkür ederim Allah hepimize kazasız belasız sürüşler nasip etsin.yalnız hala patlamadı şu ampül yahu patlasın da bahaneyle xenon aldırayım diyorum ama bu sefer de dayanabildiği kadar dayanıyo şirefsiz kıskandı heral xenonu :queen::mrgreen:
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
9
Arkadaşlar selam, 4-5 aydır çin malı bir scooter kullanıyorum ( istanbul trafiğinde ) ve artık vitesli düzgün bir motora geçmek istiyorum. CBF 150 ile CBR 125 arasında kalmış durumdayım. Biliyorum ki ikisi de farklı tarz motorlar ancak istanbulda ve kısa süreli istanbul dışı gezilerde beni üzmeyecek, çok masraf çıkarmayacak , işe gidip gelirken rahat edeceğim bir karar vermek istiyorum. 2. ellerinde fiyat olarak aralarında çok büyük farklar yok. 3000-3500 TL ye 2006-7 5-10,000 km arasında CBR , gene 3000-3500 TL ye 2009 5-10,000 km arasında CBF bulunabiliyor sahibindende.

Maşallah 929 sayfalık bir başlık olduğu için tabiki tüm sayfaları okuyamadım, sondan geriye 10 sayfa kadar okudum ancak böyle bir karşılaştırma göremedim. Varsa da kusura bakmayın, yeni arkadaşınıza bir yardımcı olun :)

Şimdi gelelim sorularıma,

CBF de farlar aküden beslenmiyor, CBR de durum nedir ?
CBF nin özellikle kış aylarında marş sorunu ve stop etme sorunu mevcut, CBR de durum nedir ?
CBF nin orjinal lastikleri çok kötü , CBR de durum nedir ?

CBF nin detaylı sorunlarının yazdığı birkaç topic bulabildim ancak CBR da bulamadım, kronik CBR problemleri var mı ? Varsa nelerdir ?

ayrıca kısa da bir CBF-CBR karşılaştırması alabilirsem çok sevinirim, ilk vitesli motorum olacak , yanlış seçim yapmak istemiyorum, SS - Enduro konusunda da karar veremedim görüldüğü üzere :)

scooter ımı 1000 TL ye satıp üstüne 2,500 max ekleyip temiz bir CBR yada CBF düşünüyorum..

Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim ..

Sağlıcakla..
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
1,232
arkadaşım da cbf var şehir içinde çok memnun çok güzel ama otobana çıkarsan hız olarak 100 ü bile göremezsin yada zor görürsün,2,5 sene cbr kullandım hertarafı orjinaldi ve 139 rahat görüyodum ama 140 demiyodu,sonra cbr yi satıp hyosung gt 250 r aldım 4 ay bindim ve satıp tekrar cbr 125 aldım,şuan ngk iridyum buji ve tiger egsoz var sadece 1 defa deneme fırsatım oldu ondada 145 gördüm,ikiside çok güzel motor ama ara sıra şehir dıına çıkarım yada gezilere katılırım diyosan kesinlikle cbf alma derim,al cbr rahatına bak ömürlük motordur
 
Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
Şimdi gelelim sorularına,

CBF de farlar aküden beslenmiyor, CBR de durum nedir ?

cbr'de aküden besleniyor cbf gibi değil

CBF nin özellikle kış aylarında marş sorunu ve stop etme sorunu mevcut, CBR de durum nedir ?

cbr'de bu mevcut değil ne zaman istesem marşa basar basmaz çalışıyor ilk başta jikle'den yararlanmak iyi olur

CBF nin orjinal lastikleri çok kötü , CBR de durum nedir ?


değiştirmekte fayda far

CBF nin detaylı sorunlarının yazdığı birkaç topic bulabildim ancak CBR da bulamadım, kronik CBR problemleri var mı ? Varsa nelerdir ?


cbr'de öyle pek bi arıza olmadığı için daha doğrusu bende hiç olmadı olanıda duymadım sanırım o yuzden öle bi başlık göremedin

kronik olarak cam siper devamlı cızırdıyor bi türlü kesemedim kesenide duymadım

ayrıca kısa da bir CBF-CBR karşılaştırması alabilirsem çok sevinirim, ilk vitesli motorum olacak , yanlış seçim yapmak istemiyorum, SS -

cbr sıvı soğutma cbf hava soğutma performans açısından çok önemli diyorum özellikle uzun yolda

cbr 13.1 bg cbf tam bilmiyorum ama 11 küsür

cbr 6 ileri vites cbf 5 vites

cbr arka fren disk cbf kampana

ikisinide kullanmış biri olarak tavsiyem su olur

rahatlık istiyorsan cbf yok hız ve racing istiyorsan cbr

saygılarımla

not: unuttuğum bişey olursa arkadaşlar hemen ekler
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
1,329
şimdi ssayın abim şöyle durumda var cbf ile bi kaza yaparsın 100 150 toplarsın cbr de 600 700 e 2 sinyali 300 milyon cbr nin ona göre al derim ön çamurluk 125 istersen yazarım yani yedek parça fiyatları dudak uçuruyor CBf 150 al derim ben sana
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
Şimdi gelelim sorularına,





CBF nin detaylı sorunlarının yazdığı birkaç topic bulabildim ancak CBR da bulamadım, kronik CBR problemleri var mı ? Varsa nelerdir ?


cbr'de öyle pek bi arıza olmadığı için daha doğrusu bende hiç olmadı olanıda duymadım sanırım o yuzden öle bi başlık göremedin

kronik olarak cam siper devamlı cızırdıyor bi türlü kesemedim kesenide duymadım

buna bir çözüm bulan varmı sanırım bu motorun tek kronik hastalığı bu cızırtı:mrgreen:eee tek silindirde sadece bu cızırtı bence cok dogal:bounce:

* cbr sıvı soğutma cbf hava soğutma performans açısından çok önemli diyorum özellikle uzun yolda

* cbr 13.1 bg cbf tam bilmiyorum ama 11 küsür

* cbr 6 ileri vites cbf 5 vites

* cbr arka fren disk cbf kampana

yeterince açıklayıcı ve seçimi etkileyici olmuştur sanırım:bounce:
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Parça Fiyatlarına değineceğm;

Listedeki parça Fiyatlarına göre konusmayın arkadaslar;

3oo TL olan 2 CBR sinyalini 100 Liraya da alabiliyorsun (Sıfır ve Orj.)
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
1,329
nasıl olur çakalaz abim 100 tl:D tanesi 144 tl yaa::):)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:55 ----------

arkadaşlar bişi sorcam yaa arkadşın cbr si atıyorum 10 saniyede 100 km hıza çıkarken şimdi 15 saniyede çıkıyor sebebi nedir... motoru sağa yatırdı ondan sonra oldu nedir bunun sebebi nelerine bakmak gerekir??
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,741
nasıl olur çakalaz abim 100 tl:D tanesi 144 tl yaa::):)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:55 ----------

arkadaşlar bişi sorcam yaa arkadşın cbr si atıyorum 10 saniyede 100 km hıza çıkarken şimdi 15 saniyede çıkıyor sebebi nedir... motoru sağa yatırdı ondan sonra oldu nedir bunun sebebi nelerine bakmak gerekir??

Sende sazan gibi gidip hondanın bayiisinden alma :cat:

Ben 2 motoruda cok kullandım, cbf cok rahat kullanıcısına ömür boyu yetecek bir motor.Hondanın klasik şeyi sorun demiyorum cunku pek sorun sayılmaz egzantrik zinicirinden ses gelmesidir,Bu cbr600rr dada ayndıır cbf150 dede ondan dolayı sakın motordan egzantrik sesi gelıyor diye negatif bakmayın.

cbf150 5 vites oludugndan dolayı biras daha torklu kalkışta anlayabiliyorsunuz.

tamamen sana baglı 2 motorda seni üzmez.

eger boyun 1.80den cok uzun deılse cbr125 öneririm :rendeer:
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
9
__sArSıLmAz__ , mevlutgs , dynner ve özellikle melocann arakadaşlarım , cevaplarınız için öncelikle çok teşekkür ederim .

Kısaca anladığım kadarıyla CBR nin öyle fazla bir problemi yok , ancak yatırdınmı-düştünmü masrafı çok fazla , oysaki CBF de koruma demirleriyle hem kendinizi hem de motoru baya bir güvene alabiliyorsunuz, almasanız da yedek parçaları o kadar pahalı değil. Bu nedenlerden dolayı sanırım ekonomik yönden CBF daha mantıklı .

Ben fazla hız meraklısı biri değilim ( zaten daha yeni bir sürücü olduğum için kendime hız yapacak kadar güvenmiyorum ) , ses mes te çok fazla seçimimde etkili değil, sağlam olsun, işe gidip gelirken yoldan zevk alayım, hafta sonlarında ist çevresinde biryerlere giderken arkama kız arkadaşımı da alayım birlikte rahat gidelim nereye gideceksek. Bu bakımlardan da CBF iyi görünüyor.

Gene de CBR ı daha iyi kılan özellik kronik sorunları olmaması ve tabikide görünüşü ..

CBF ye masrafı az diyorum ama her dakka servislik hale gelirse de tabiki onla baş edemem..

Çok kararsız kaldım , hayırlısı ..

Not: Boyum 1,70 , kilom 70
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
Parça Fiyatlarına değineceğm;

Listedeki parça Fiyatlarına göre konusmayın arkadaslar;

3oo TL olan 2 CBR sinyalini 100 Liraya da alabiliyorsun (Sıfır ve Orj.)

dostum sen yaşıyormusun ya,bu aralar pek girmiyorsun sanırım nete...ya bana şu cbrın orjin egzozu lazım çıkmada olabilir motoru satarken leovince egzozumu çıkartırım alacağım motora takarım diye düşünüyorum arkadaşın hyoya denicez bakalım sesi nasıl verecek ya da uyacak mı diye:silent:
 
Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
__sArSıLmAz__ , mevlutgs , dynner ve özellikle melocann arakadaşlarım , cevaplarınız için öncelikle çok teşekkür ederim .

Kısaca anladığım kadarıyla CBR nin öyle fazla bir problemi yok , ancak yatırdınmı-düştünmü masrafı çok fazla , oysaki CBF de koruma demirleriyle hem kendinizi hem de motoru baya bir güvene alabiliyorsunuz, almasanız da yedek parçaları o kadar pahalı değil. Bu nedenlerden dolayı sanırım ekonomik yönden CBF daha mantıklı .

Ben fazla hız meraklısı biri değilim ( zaten daha yeni bir sürücü olduğum için kendime hız yapacak kadar güvenmiyorum ) , ses mes te çok fazla seçimimde etkili değil, sağlam olsun, işe gidip gelirken yoldan zevk alayım, hafta sonlarında ist çevresinde biryerlere giderken arkama kız arkadaşımı da alayım birlikte rahat gidelim nereye gideceksek. Bu bakımlardan da CBF iyi görünüyor.

Gene de CBR ı daha iyi kılan özellik kronik sorunları olmaması ve tabikide görünüşü ..

CBF ye masrafı az diyorum ama her dakka servislik hale gelirse de tabiki onla baş edemem..

Çok kararsız kaldım , hayırlısı ..

Not: Boyum 1,70 , kilom 70


ben senin yerinde olsam cbf150 derim dostum

çünkü kız arkadaşını alıp gezmeye çıkacaksan rampaya salladın mı motoru cbf150 cbr125 çok rahat yer

ayrıyeten artçı için cbf çok ideal cbr sıkıntı verir

(bunlar benim düşüncelerim kimse çıkıpta cbr'yi kötülüyorum zannedip savunma moduna geçmesin)
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
ben senin yerinde olsam cbf150 derim dostum

çünkü kız arkadaşını alıp gezmeye çıkacaksan rampaya salladın mı motoru cbf150 cbr125 çok rahat yer

ayrıyeten artçı için cbf çok ideal cbr sıkıntı verir

(bunlar benim düşüncelerim kimse çıkıpta cbr'yi kötülüyorum zannedip savunma moduna geçmesin)

evet dostum sana aynen katılıorum 2 kez 2005 bırı mavı dıgerıde repsol olmak uzere sahıbı olup km yaptım ancak su an 2007 model cbf 150 sahıbıyım ve cok memnunum artcılı surusler yapıyor ıdım o yuzden artcım hıc rahat olmuoyordu o yuzden cbf gectım ve cok memnunum ama son hız ve sportıflık bakımından arıorum cbr ı ancak artcılı surus ve uzun yoldada cbf sevıorum manısadan ankararaya gıtme ımkanım oldu(yaklasık olarak 600km fılan) cbrlada bu yolu yapmıstım ancak benı daha cok yormustu cbf ıse yolu kendı sınıfına gore hıssettırmedı ve benı mutlu ettı tabıkı bunlar benım gorus ve yorumlarım karar senın tabıkı dostum :) hayırlısıyla
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Siperlikteki cizirtiyi kesmek icin sokun ve grenaja degen yerlerine sunger yada ince lastik koyun(su camlarda kullandiklari lastikten inceltin biraz bicakla).Ama vidayida ona gore sikin parca 0 oturmayacagi icin zorlama halinde ne olur bilemem tabi bide bu olaydan sonra vidanin gevsemesi daha kolay ve fark edilmez oluyor her yikamada kontrol edin vidalari.

Eger bu tarz cizirti ve ses problemi yasiyorsaniz sesin geldigini dusundugunuz yeri sokun ince bi sunger yada lastik cekin sesi azaltiyor.
Ama ne yazik ki gostergeden gelen ziriltiyi bende kesemedim.(konsoldan)

Ve birda plaka var inanilmaz bi ses kirliligi yaratiyor plakasiz motorla plakali arasinda cok buyuk fark oluyor ses acisindan
ve vidalarida sik sik kontrol edin bi sure sonra plastik iyice kendini salinca cizirti adami bezdiriyor.


Bana gore de cbr 125 in tek kronik sorunu far olayi.Uzun sure kullaninca sinir bozuyor olup olmadik yerde kesilmesi.
Gecenin bi vakti otobanda insanin 2 fari birden sonunce pes artik insaf diyorsunuz zaten kagit gibi incecik gorunmuyor gece farlar olmiyinca kamikazeden farkiniz olmuyor.
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
farı bende hiç kesilme gibi bir sorun çıkarmadı geceleri de sürdüm beyaz ampullerim beni hiç karanlıkta bırakmadı:cherry:ilk defa duyuyorum farın kesilmesini ampullerinizi değiştirin bence:wiinkk:
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
farı bende hiç kesilme gibi bir sorun çıkarmadı geceleri de sürdüm beyaz ampullerim beni hiç karanlıkta bırakmadı:cherry:ilk defa duyuyorum farın kesilmesini ampullerinizi değiştirin bence:wiinkk:


Kac km kullandin?Bende beyaz ampul kullandim toplam 20.000 km de 8 cift ampul bitti 2 cifti beyazdi son biraktigimda da farlarin 1 i patlakti onlarda beyazdi.:cherry:
 
Katılım
19 Eyl 2007
Mesajlar
381
farı bende hiç kesilme gibi bir sorun çıkarmadı geceleri de sürdüm beyaz ampullerim beni hiç karanlıkta bırakmadı:cherry:ilk defa duyuyorum farın kesilmesini ampullerinizi değiştirin bence:wiinkk:

ustam beyaz ampüller konusunda biraz bilgi verir misin hangi marka fiyatı ne kadar aydınlatması nasıl orjinali kadar aydınlatabiliyor mu? benm de değiştirmem gerek almışken beyaz alayım ben de:cherry:
 
Katılım
14 Ağu 2009
Mesajlar
768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar uzun zamandır beklediğim fakat sınavlarım olduğu için Aydına gidip alamadığım motosikletime dün sabah kavuşmuş bulunmaktayım :p artık ben de aranıza tam anlamıyla katıldım, ikinci el 2008 model cbr125 kırmızı bi motosiklet aldım Allah herkese nasip etsin istediği motosikleti. Fakat bir sorum olacak motosikletin sağ kısa farı arada yanıyo arada yanmıyo fakat uzunlarda bi prblm yok, servise götürdüm patlamıştır dedi fakat patlak olsa arada yanıp sönmez ya da temassızlık olsa uzun far yanmaz diye düşünüyorum ben sizce nedir problem?

hayırlı olsun,Allah kaza bela vermesin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst