Milyonlarca kişiyi ilgilendiren haber !

Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
464
İlkokul mezunları 1996 yılından bu yana sürücü ehliyeti alamama korkusu yaşıyor. Geçen yıllarda 3 kez ertelenen değişiklik 2011'in Temmuz ayında uygulamaya geçiyor.
Uygulama 2011 yılında yürürlüğe giriyor. Milyonlarca kişi artık ehliyet alamayacak.
Zaman'da yer alan habere göre, yeni bir erteleme söz konusu olmazsa önümüzdeki yıldan itibaren eski sisteme göre ilkokulu 5 yıl okuyanlar artık ehliyet sahibi olamayacak. Uygulamaya karşı çıkan Sürücü Kursları Konfederasyonu Başkanı Dursun Önal, düzenlemenin amacının sürücü adaylarına en az ortaokul ya da sekiz yıllık temel eğitimi bitirtmek olduğunu söylüyor.

Sürücü kurslarının önümüzdeki günlerde bu düzenlemeyi yeniden gündeme taşıyarak kursiyer sayılarını artırmaya çalışacakları tahmin ediliyor.

Sürücü adaylarının eğitim kalitelerini artırma amacıyla başlayan ehliyet almada ilköğretim (ilkokul+ortaokul) mezunu olma şartı 14 yıldır tartışılıyor. İlkokul mezunları sürücü belgesi başvurusunda ilk problemi 1996 yılında yapılan yasa değişikliğiyle yaşadı. Bu uygulama daha sonra 2000 yılına kadar ertelendi. Yaşanan itirazlar üzerine 31 Aralık 2004'e kadar ortaokul ya da sekiz yıllık temel eğitimi (ilköğretim) bitirme şartı aranmayacağı bakanlık tarafından sürücü kurslarına bildirildi. 2004'e gelindiğinde uygulama hayata geçti ve birçok vatandaş komşu ülkelerden yüksek fiyatlarla ehliyet aldı. Mağduriyetlerin artması Milli Eğitim Bakanlığı'nı harekete geçirdi ve 5 Temmuz 2006'da 'ilkokul mezunu olmak yeterlidir' şartıyla uygulama 5 yıllığına yeniden ertelendi. Yaklaşık 1,5 yıl ehliyet alamayan ilkokul mezunları, bu ertelemeden sonra sürücü kurslarına akın etti. Bakanlığın verdiği 5 yıllık süre 30 Haziran 2011'de sona erecek. İlkokul mezunları ve ilkokul mezunu olarak daha önce ehliyet alan ancak ehliyetini yükseltmek isteyenler değişikliğin mağduru olacak.


Önümüzdeki günlerde ilkokul mezunlarının sürücü kurslarına başvurularının artabileceğini söyleyen Sürücü Kursları Konfederasyonu Başkanı Dursun Önal, bu durumdan rahatsız olduklarını dile getirdi.

GEÇEN YIL 1 MİLYON KİŞİ EHLİYET ALDI

Motorlu Taşıtlar Sürücü Kursları Birliği Derneği Genel Başkanı Vedat Şahin, Türkiye'de 1990-2008 yılları arasında her yıl ortalama 716 bin kişinin sürücü belgesi aldığını söyledi. Şahin, 2007 yılında yaklaşık 837 bin, 2008 yılında ise 954 bin 832 kişiye sürücü belgesi verildiğini ifade ederek, bu sayının 2009 yılında 1 milyonu aşmış olabileceğini söyledi.
 

Ekli dosyalar

  • trafik-canavari-ehliyeti.jpg
    trafik-canavari-ehliyeti.jpg
    19.2 KB · Görüntüleme: 8,973
Moderatör tarafında düzenlendi:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ne biçim bakanlıksa artık,
biraz daha beklerse 5 yıllık ilkokul mezunlarının hepsi ölmüş olacak.sorun da çözülecek:)
14 sene geçti be:)
 
Katılım
20 Ara 2009
Mesajlar
166
beni bağlayan bişey yok ama gene de paylaşım iyi olmuş bilgilenmek lazım :mrgreen: :cat:
 
Katılım
5 Şub 2006
Mesajlar
73
Başlık yanlış bence.. Bende önemli birşey var zannedip okudum... Devamlı gündeme gidip gelen bir dedikodu sadece..
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,758
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
nihayet sonunda ilk okul mezunları ehliyet almıyacakta trafik sorunlarının hepsinin önüne geçilmiş olunacak:pr: belirli soruları senelerdir sorup, millete ezberleten vede sonunda 100 mt bile gidilmeden biten uyduruk bir direksiyon sınavıyla trafiğe çıkılmaya hak kazanıldıktan sonra isterse üniversite mezunu olunsun hiç bir gelişme kat edilemiyecektir. eğitim vede sınav sistemleri komple elden geçirilmeli.
 
Katılım
29 Eyl 2005
Mesajlar
4,008
nihayet sonunda ilk okul mezunları ehliyet almıyacakta trafik sorunlarının hepsinin önüne geçilmiş olunacak:pr: belirli soruları senelerdir sorup, millete ezberleten vede sonunda 100 mt bile gidilmeden biten uyduruk bir direksiyon sınavıyla trafiğe çıkılmaya hak kazanıldıktan sonra isterse üniversite mezunu olunsun hiç bir gelişme kat edilemiyecektir. eğitim vede sınav sistemleri komple elden geçirilmeli.

kimse yanlış anlamasın lafım kimseye değil ama eskilerden birisi bir laf etmiş;

OKUMAK CEHALETİ ALIR EŞEKLİK BAKİ KALIR diye :cat:

eskiden bu kadar ölümlü kaza yoktu, tamam araba, motor azdı ama araçlar yavaştı ve yollar yeterliydi. şimdi araçlar hızlı yollar aynı bir yeni düzenleme yok, 1900 lü yıllarda hazırlanan trafik kuralları, hız sınırları ve düzenlemeler aynı biz trafikten ehliyetimizi alırken ilk sınavda ehliyeti alabilen çok azdı. şimdilerde motorun üzerinde durabilen ehliyetini alıyor :cat: ehliyet kursları aynı öğrenciyle bir kere daha uğraşmak istemiyor.( saldım çayıra mevlam kayıra) motosiklet almak isteyen galeriye,bayiye gidiyor alıyor çıkıyor yola ( bir çoğu plaka bile takmadan) trafik polisi kaskın koruman varsa durdurmuyor ( bir olaya karışmazsan lamba ihlali,kaza,hız,standart çevirme) biz kullanıcılar ise bir arkadaşımız geldiğinde motorlu yada artçı olsun 2 kelime ile yapması gerekeni anlatmıyoruz :pale: son dönemde kaybettiğimiz yada canı yanan arkadaşlarımız cahil insanlar değil ( doktor,gazeteci,subay,öğrenci) belki çok konu dışı oldu ama özür diliyorum.kısacası üniversite düzeyinde dahi olsa ehliyet alan kişi kendinden sorumludur :wiinkk: üniversitede kimseye nasıl araba,motor kullanacağı öğretilmiyor bu iş için özel kurslar açıldı sürücü kursları yeterli gelmiyorsa ücretli yada bizim gibi gönüllü ücretsiz yol kursları veren biriyle çalışmak en iyisidir :rendeer:
 
Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
464
kimse yanlış anlamasın lafım kimseye değil ama eskilerden birisi bir laf etmiş;

OKUMAK CEHALETİ ALIR EŞEKLİK BAKİ KALIR diye :cat:

eskiden bu kadar ölümlü kaza yoktu, tamam araba, motor azdı ama araçlar yavaştı ve yollar yeterliydi. şimdi araçlar hızlı yollar aynı bir yeni düzenleme yok, 1900 lü yıllarda hazırlanan trafik kuralları, hız sınırları ve düzenlemeler aynı biz trafikten ehliyetimizi alırken ilk sınavda ehliyeti alabilen çok azdı. şimdilerde motorun üzerinde durabilen ehliyetini alıyor :cat: ehliyet kursları aynı öğrenciyle bir kere daha uğraşmak istemiyor.( saldım çayıra mevlam kayıra) motosiklet almak isteyen galeriye,bayiye gidiyor alıyor çıkıyor yola ( bir çoğu plaka bile takmadan) trafik polisi kaskın koruman varsa durdurmuyor ( bir olaya karışmazsan lamba ihlali,kaza,hız,standart çevirme) biz kullanıcılar ise bir arkadaşımız geldiğinde motorlu yada artçı olsun 2 kelime ile yapması gerekeni anlatmıyoruz :pale: son dönemde kaybettiğimiz yada canı yanan arkadaşlarımız cahil insanlar değil ( doktor,gazeteci,subay,öğrenci) belki çok konu dışı oldu ama özür diliyorum.kısacası üniversite düzeyinde dahi olsa ehliyet alan kişi kendinden sorumludur :wiinkk: üniversitede kimseye nasıl araba,motor kullanacağı öğretilmiyor bu iş için özel kurslar açıldı sürücü kursları yeterli gelmiyorsa ücretli yada bizim gibi gönüllü ücretsiz yol kursları veren biriyle çalışmak en iyisidir :rendeer:

Katılıyorum hocam..:cat:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İlkokul mezunu olmakla ehliyetin herhangi bir ilgisini göremiyorum,adam becerikli ise, pür dikkat kullanıyorsa,saygılı ise diploma ne işe yarar.
Hiç bir işe yaramaz,daha kötü etki yapar,ehliyetsiz kullananlar ordusu artacak.
İşe alımlarda bu kadar torpil yapılırken ne mezunu olduğuna mı bakılıyor,sistem komple değişmeli.
 
Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
464
İlkokul mezunu olmakla ehliyetin herhangi bir ilgisini göremiyorum,adam becerikli ise, pür dikkat kullanıyorsa,saygılı ise diploma ne işe yarar.
Hiç bir işe yaramaz,daha kötü etki yapar,ehliyetsiz kullananlar ordusu artacak.
İşe alımlarda bu kadar torpil yapılırken ne mezunu olduğuna mı bakılıyor,sistem komple değişmeli.

Hocam öyle diyorsun ama..O kastetdiğin insanlar arasında fark kültür farkı meydana geliyor..Sonucundada kullanıcılar arasında büyük tatışmalar meydana geliyor..Bi yandan bu yasa haklı bi yandan biz haklıyız..Ayrıca polislerin denetimlerini ve ehliyet sınavlarındaki zorluk derecesi arttırılmalı..
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
230
Ben kendimi bildim bileli var bu söylenti.
Kurslar yine full kadro geçireceğe benziyor bu yılı.
15-20 sene önce bu uygulamaya kalmayıp diye ehliyet alan adamın şimdi boyu kadar çocuğu var:farao:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
kimse yanlış anlamasın lafım kimseye değil ama eskilerden birisi bir laf etmiş;

OKUMAK CEHALETİ ALIR EŞEKLİK BAKİ KALIR diye :cat:

eskiden bu kadar ölümlü kaza yoktu, tamam araba, motor azdı ama araçlar yavaştı ve yollar yeterliydi. şimdi araçlar hızlı yollar aynı bir yeni düzenleme yok, 1900 lü yıllarda hazırlanan trafik kuralları, hız sınırları ve düzenlemeler aynı biz trafikten ehliyetimizi alırken ilk sınavda ehliyeti alabilen çok azdı. şimdilerde motorun üzerinde durabilen ehliyetini alıyor :cat: ehliyet kursları aynı öğrenciyle bir kere daha uğraşmak istemiyor.( saldım çayıra mevlam kayıra) motosiklet almak isteyen galeriye,bayiye gidiyor alıyor çıkıyor yola ( bir çoğu plaka bile takmadan) trafik polisi kaskın koruman varsa durdurmuyor ( bir olaya karışmazsan lamba ihlali,kaza,hız,standart çevirme) biz kullanıcılar ise bir arkadaşımız geldiğinde motorlu yada artçı olsun 2 kelime ile yapması gerekeni anlatmıyoruz :pale: son dönemde kaybettiğimiz yada canı yanan arkadaşlarımız cahil insanlar değil ( doktor,gazeteci,subay,öğrenci) belki çok konu dışı oldu ama özür diliyorum.kısacası üniversite düzeyinde dahi olsa ehliyet alan kişi kendinden sorumludur :wiinkk: üniversitede kimseye nasıl araba,motor kullanacağı öğretilmiyor bu iş için özel kurslar açıldı sürücü kursları yeterli gelmiyorsa ücretli yada bizim gibi gönüllü ücretsiz yol kursları veren biriyle çalışmak en iyisidir :rendeer:

Arkadaşım Üniversitede trafik eğitimi vermiyorlar belki ama trafiğin işleyişini düşünecek yetenek veriyorlar.... :cat::cat:

Adam ortaokul mezunu , sürüşü profesyonelce ama trafikte nerde ne zaman
ne yapacağını düşünemiyor...

Eğitim bunu hızlandırmakla yükümlü... Eğitimin amacı bu diğer başka bir deyişle... :cat::cat:

Ben Milli eğitim bakanı olsam yaz tatillerinde 15 er gün trafik okulları açardım... Her öğrenciyi zorunlu tutardım... :cat::cat:
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Ehliyet alamıyorsunuz ama milletvekili olabiliyorsunuz.

Çok mantıklı.

Okadar mantikliki...
Gülmekten yerlere yaticam simdi...
Bunun okulla alakasi ne????

Size en kolay bir örnek vereyim..
Bizim peder..
Türkiyede zamaninda okula gitmememis desek yalan olmaz..
Okumayi yazmayi askerde ögrenmis..
Bukadar yani.. :)

Buraya 1972 de gelmis..
Nezaman burada ehliyet aldigini pek hatirlamiyorum ama ben 14-15 yaslarindayim.. yani 1981 yada 82 pederin ehliyet almasi..
Burada ona kimse sormadi ozamanlar senin bilmemnereden okulu bitirmisligin varmi diye... Ve bu halada sorulmuyor....
Okuman yazman varmi??? trafik kurallarini biliyormusun? Araba sürebiliyormusun???
Olay bitmistir...

Simdi birisi lise mevzunu ve araba ile alakasi yok..
Ehliyet alabiliyor..
Ama hic okula gitmemis birisi aracin herseyini ve trafigi biliyor ama ehliyet alamiyor... Sadece okula gitmedigi icin...

Bundan daha sacma birsey olabilirmi??????

KIm cikariyor böyle kanunlari yurdumda????

Bir baskadir benim memleketim
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
nihayet sonunda ilk okul mezunları ehliyet almıyacakta trafik sorunlarının hepsinin önüne geçilmiş olunacak:pr: belirli soruları senelerdir sorup, millete ezberleten vede sonunda 100 mt bile gidilmeden biten uyduruk bir direksiyon sınavıyla trafiğe çıkılmaya hak kazanıldıktan sonra isterse üniversite mezunu olunsun hiç bir gelişme kat edilemiyecektir. eğitim vede sınav sistemleri komple elden geçirilmeli.

Bence de % 100 haklısın:cat:asıl mesele insanlar değil sistem.1988 de bir iş arkadaşım Maslak Trafik Şubesine giderek sürücü belgesi için müracaat da bulundu.Salı günü kayıt edildi Perşembe günü de belgesini almıştı:cyclopsan şok oldum kısacası.Dediğin gibi 100 mt ileri ve 50mt geri gidebilen sürücü belgesini alıyordu.O arkadaşım hayatında bir direksiyon tutmamış ve sınavdan 1gün önce bugün Ak Merkez olan yer boş bir araziyken babasının ticari taxi'si ile denemeler yapmıştı....
Bütün mesele eğitim.Atalarımız bizden önceki nesil olan Ana ve Babamıza eğriyi ve doğruyu öğretirken sadece yalan söylememeyi ve çalmamayı öğretmiş gerisi muallakta.
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
976
Almanya'dan çok çarpıcı bir örnek verilmiş. Orada ehliyet almak isteyene hangi okulu bitirdiğini sormuyorlarmış.

Ülkemizde "her işin başı eğitim" deriz ama sadece sözde ve böyle garip, şekilci uygulamalarda kalır. İlkokul mezunu, hatta sadece okur-yazarlığı olan bir kişiye düzgün bir sürücü kursunda yeterli eğitim verilemez mi? Ortaokul veya lise bitirmek taşıt kullanmaya nasıl bir katkı sağlıyor anlamak mümkün değil.

Başka bir noktadan bakalım; bu kanun yürürlüğe girmeden önce ehliyet almış milyonlarca okur-yazar veya ilkokul mezunu var. Bunların içinde 50 kişilik otobüsleri, koca TIR'ları kullananlar mevcut. İlkokul mezunlarının taşıt kullanması riskli, tehlikeli, kötü ise mevcut ehliyetlileri ne yapacaksınız?

Böyle bir söylenti çıkarıp, halkı sürücü kurslarının önünde kuyruğa sokuyorlar; kurslara kapasitesinin çok ötesinde kişi kayıt yaptırıyor; kursta verilen, yeterliliği tartışmalı eğitimi daha da kötüleşiyor.

"Eğitimli insan daha bilinçlidir" savına kusura bakılmasın ama katılamıyorum. İstanbul trafiğinde üniversite mezunu, makam-mevki sahibi nice ayının pes dedirtecek nice kural ihlallerini görmekteyim her gün.

Bir şeyler düzeltilmek isteniyorsa; denetimler arttırılmalı, cezalar daha ağırlaştırılmalı, sürücü kurslarında verilen eğitimin düzeyi iyileştirilmeli, belki en önemlisi bir kez ehliyet alıp da ölünceye kadar kullanma devri sona erdirilmeli. Sözgelimi 60 yaşına kadar 10 yılda bir; 60'dan sonra 5 yılda bir tekrar kursa gidip ehliyet sınavına girmek zorunlu tutulmalı.
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
239
Çok doğru bir uygulama, okumakla tabiki adam olunmuyor ama okumanın zararımı var? Trafikte yaşanacak bir ton problemi eğitimli insanlar daha kolay çözemezmi? Keşke en düşük lise mezunları ehliyet alabilse. Sürücü kursları başkanı da uygulamaya karşı çıkıyormuş, tahminime göre gelir kaybı yaşayacakları için. Sen önce kursları adam et, adam gibi eğitim versinler ondan sonra konuş. Bu siteden kaç kişi dört dörtlük lük eğitim aldığını söyleyebilir? Kazalarda, bilhassa ölümlü kazalarda sürücü kurslarının eğitim eksikliği ve çok kolay bir ehliyet sınavının payı hiç düşünülüyormu?
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Ehliyet alamıyorsunuz ama milletvekili olabiliyorsunuz.

Çok mantıklı.

Bu sacmalıga verilebilecek en mukemmel cevap..
Hay agzına saglık be kardesim...

Ellerinden opuyorum :rendeer:

Arabayı, trafigi, stresini, daha kendini yonetemeyecek adamı, milletin basına koyup yonetmesini bekledik yıllarca... !!!!




.......
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst