Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Balans dediğin o kutusumu oluyor.Zaten bir kutu bir ampul değilmi. :) 150TL de verilmez.Benimde ampul patlak ne yapsam acaba:pale::silent::silent:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:39 ----------



Birde bir sorun daha var.Normal ampulu bir türlü takamıyorum.Şimdiki ampul hem kısa hem uzun patlamış.Elimde sadece kısa olanı patlamış vardı onla değiştiriyim dedim ama yapamadım.Nasıl çıkıyor bu?

he balast o kutucuk...içi dolu ışıkcık...:) ampülün patlaksa ampül alıcan hacım...çok basit...:cherry:

aslında elin hamarat olacak...oraya elini sokucan narin olucan...



Gecmiş sayfalarda ucuz et, yahni, yavan, renk olark ta kamıydı siyahmıydi neydi tam hatırlayamadıgım bişiler okumştum.. Mete ustanın zenon işide buna donmesin...


bence dönmez neden...az kullanım olacak...olursa tek sıkıntı aküden olur...:cat:

bu 50 gaymelik teşkilat Aksaraydan alınma balast ve ampulde ibaret olacak...benim balast tesadüf aklıma geldi ve evde tesadüfen buldum...maliyetin düşmesi şansıma...birde bunu montajlayacak kankan olacak...Barış sağolsun...bu zamanda kimseye yapılmaz bu iyilik...:cat:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Bu xenon denen meret gece yolculuk edenler için gereklilik gibi bir şey :)
Ama ucuza mal etmek isteyenler artık sis farı mı takarlar atom mu bilemem.
Bu ara bende 12 v 20 w lık lamba buldum. Onu park lambasının yerine monte edcem inş.
35+20=55 W ama motora komaz diye düşünüyorum.(Koysa koysa alternatöre koyar:) ama kaldıramazsa tükürürüm ben ona:))
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
925
Bu xenon denen meret gece yolculuk edenler için gereklilik gibi bir şey :)
Ama ucuza mal etmek isteyenler artık sis farı mı takarlar atom mu bilemem.
Bu ara bende 12 v 20 w lık lamba buldum. Onu park lambasının yerine monte edcem inş.
35+20=55 W ama motora komaz diye düşünüyorum.(Koysa koysa alternatöre koyar:) ama kaldıramazsa tükürürüm ben ona:))

Ama fazlada zorlama alternatorü ve aküyü.:cherry:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Ama fazlada zorlama alternatorü ve aküyü.:cherry:


Şimdi plaka gösteren lamba yerinde led var. 5 W kar. Park lambası 5 W idi. Ben yaptım 20 W. Yani 20-10=10 W lık bir fazlalık için alternatör kaldırmazsa yerim onu ben. 470 W lıktı galiba bizim alternatör. Fazla fazla yetmeli.
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
Arkadaşlar, ben motorumu boyatmak istiyorum.. Varmı daha önce motorunu boyatan? Nerede yapılabilir? Kaça mal olur..? Bilgisi olan varmı?
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Arkadaşlar, ben motorumu boyatmak istiyorum.. Varmı daha önce motorunu boyatan? Nerede yapılabilir? Kaça mal olur..? Bilgisi olan varmı?

boya işi hassas...servis boyuyor...senin siparişine göre parçayı alıp fabrikaya yolluyor boyaya bunu biliyorum sadece...



beyler cbf 150 topacı öksüz yetim bu aralar...
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
Hocam 300 lira ise düşünme yaptır derim. Adamlar zaten işçilikten kazanıyorlar(mışmış), parçaları sök, boyat, tak. 300 bedava:p

yok artik.. disarida yaptirmaya kalksam 300 imkani yok tutmaz. kuzenin arabayi yeni boyattik komple, en ince detayina kadar. 800 lira verdik ki daha ucuza da yaptirabilirdik. beklemek istemedi..
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
Lastik için tavsiyeniz nedir? Dunlop,IRC ve pirelli arasında kaldım.Bunların ucuzdan pahalıya sıralanışı böyle.Dunlop için sanırım şamrelli deniyor.Dublex değil deniyor kullanan varmı?Arkaya 100'lük sadece IRC de var.Pirellide en pahalı olan :) Bu üçünden kullanan varmı?Aralarında çok az fark var karar veremedim.
Xenonu halledemedim bari bunu hallediyim :p
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Lastik için tavsiyeniz nedir? Dunlop,IRC ve pirelli arasında kaldım.Bunların ucuzdan pahalıya sıralanışı böyle.Dunlop için sanırım şamrelli deniyor.Dublex değil deniyor kullanan varmı?Arkaya 100'lük sadece IRC de var.Pirellide en pahalı olan :) Bu üçünden kullanan varmı?Aralarında çok az fark var karar veremedim.
Xenonu halledemedim bari bunu hallediyim :p

Ben 1 bi kaç ay önce orjinal ebat arka prelli aldım. İst. Ümraniye Db motordan. 70 tl. Çok çok memnunum. Durolardan sonra mükemmel geldi. Yağışta bilinçli olarka kaydırmayı deniyorum. Duroların kendini kaybettiği hiç bir pozisyonda beni kritiğe sokmadı. İsteyerek bile kaydıramıyorum. Tavsiye ederim. 100 lüğe bence hiç gerek yok. Sürüş ile ilgili bi kalite sunmazken bence sadece göze hitap ediyor. Sonuçta alacak ve kullanacaksın 15-20 bin km bence bu konuda marka seçimi yaparken 10 tl ye 20 tl ye bakma.

Metocum nassın =? DB de halen Prelli arka dış lastik varmı ? Emmoğlunun cbf i 12 bin bakımına getiricez bi kaç hafta içinde. Ön+arka dış lastik te değiştiricek. Dün telefon açtı. Hava yağışsız olsaydı bu gün gelecektik ama nafile.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Ben 1 bi kaç ay önce orjinal ebat arka prelli aldım. İst. Ümraniye Db motordan. 70 tl. Çok çok memnunum. Durolardan sonra mükemmel geldi. Yağışta bilinçli olarka kaydırmayı deniyorum. Duroların kendini kaybettiği hiç bir pozisyonda beni kritiğe sokmadı. İsteyerek bile kaydıramıyorum. Tavsiye ederim. 100 lüğe bence hiç gerek yok. Sürüş ile ilgili bi kalite sunmazken bence sadece göze hitap ediyor. Sonuçta alacak ve kullanacaksın 15-20 bin km bence bu konuda marka seçimi yaparken 10 tl ye 20 tl ye bakma.

Metocum nassın =? DB de halen Prelli arka dış lastik varmı ? Emmoğlunun cbf i 12 bin bakımına getiricez bi kaç hafta içinde. Ön+arka dış lastik te değiştiricek. Dün telefon açtı. Hava yağışsız olsaydı bu gün gelecektik ama nafile.

Konusu geçmişken 12bin bakımında tam olarak neler yapılıyor? Neler değişiyor ve neler kontrol ediliyor?
Benim motorda 12bine yaklaştıda bir kaç hafta içinde bende 12bin bakımını kendim yapacağım.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Konusu geçmişken 12bin bakımında tam olarak neler yapılıyor? Neler değişiyor ve neler kontrol ediliyor?
Benim motorda 12bine yaklaştıda bir kaç hafta içinde bende 12bin bakımını kendim yapacağım.

Faturadan bakıyorum; Benim motorun 12000 bakımında sadece buji ve yağ değişimi yapılmış. Ama bakımı madem kendin yapacaksın. Birde Hava filtresi temin et ve değiştir. 6,5-7 tl bişey. Motorda sibop sesi, sibop ayarı ihtiyacı, çekişte problem, karbratör temizliği ihtiyacı vs yoksa. bu 3 kalem malzemeyi değiştirmen yaterli. Zincir gerginliğini kontrol edersin. Zinciri temizler yağlarsın. Yağ-Buji-Hava filtresi değiştirdiğinde işlem tamamlanmış olur.

Kendi motorumun şu ana kadar yağ buji hava filtresi haricinde, periyodik bakım gereksinimi olan hiç bir parçası değişmedi. bi tek 20 binde ön+arka dış lastik değiştirdim o kadar. 24 binde arka balata ve dişli takozunu değişecek. 28 binde ön balata, zincir dişli seti değişecek. Ama bu bahsettiğim değişimler her motordfa aynı km lerde gerçekleşecek anlamına gelmez. Kullanım tarzına ve kullanılan ortama göre bu parçalar daha uzun veya daha kısa ömürlüde olabilir.

Bu arada senden o ringli zincir isteyebilirim. şu an 21500 deyim 28 binde değişim yapıcam yani. 6500 km sonra :) Ama 5-6 ay sonra falan :) Yani, bu zincirden her zaman için temin imkanın varmı ?
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Faturadan bakıyorum; Benim motorun 12000 bakımında sadece buji ve yağ değişimi yapılmış. Ama bakımı madem kendin yapacaksın. Birde Hava filtresi temin et ve değiştir. 6,5-7 tl bişey. Motorda sibop sesi, sibop ayarı ihtiyacı, çekişte problem, karbratör temizliği ihtiyacı vs yoksa. bu 3 kalem malzemeyi değiştirmen yaterli. Zincir gerginliğini kontrol edersin. Zinciri temizler yağlarsın. Yağ-Buji-Hava filtresi değiştirdiğinde işlem tamamlanmış olur.

Kendi motorumun şu ana kadar yağ buji hava filtresi haricinde, periyodik bakım gereksinimi olan hiç bir parçası değişmedi. bi tek 20 binde ön+arka dış lastik değiştirdim o kadar. 24 binde arka balata ve dişli takozunu değişecek. 28 binde ön balata, zincir dişli seti değişecek. Ama bu bahsettiğim değişimler her motordfa aynı km lerde gerçekleşecek anlamına gelmez. Kullanım tarzına ve kullanılan ortama göre bu parçalar daha uzun veya daha kısa ömürlüde olabilir.

Bu arada senden o ringli zincir isteyebilirim. şu an 21500 deyim 28 binde değişim yapıcam yani. 6500 km sonra :) Ama 5-6 ay sonra falan :) Yani, bu zincirden her zaman için temin imkanın varmı ?

Ben bujiyi 8 bin bakımında değiştirmiştim. Mantıken 16binde yine değiştiririm diye düşünüyordum. Senin 12bin bakımına kadar buji değişimi yapılmışmıydı peki? Yoksa ilk kezmi 12binde değişmişti?

Zincir temin imkanı şu an için var ama ileride durum ne olur, kestirmek zor, ekstra zam vs. veya stokta olmama gibi bir durum olmazsa yine temin edebilirim. Ama şu an için 5-6 ay sonrasına kesin bişey söylemek zor. :)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Ben bujiyi 8 bin bakımında değiştirmiştim. Mantıken 16binde yine değiştiririm diye düşünüyordum. Senin 12bin bakımına kadar buji değişimi yapılmışmıydı peki? Yoksa ilk kezmi 12binde değişmişti?

Zincir temin imkanı şu an için var ama ileride durum ne olur, kestirmek zor, ekstra zam vs. veya stokta olmama gibi bir durum olmazsa yine temin edebilirim. Ama şu an için 5-6 ay sonrasına kesin bişey söylemek zor. :)

Hemen servis fatuıralarına tekrar bakıyorum. 8000 de de buji değişmiş. Ama 12000 bakımından hemen 1 gün sonra uzun bi tura çıkmıştım. Güneye inmiştim. bu yüzden özellikle değişmesini istemiştim. Belkide değiştirmesemde olurdu. Sen 8000 de değiştirdiysen şimdi 12 binde buji değiştirmene gerek yok. Ama hava filtreni değiştir. Hava tutturup vs hiç gerek yok. 7 lira vermemek adına deymez bence.

Neyse ihtiyaç olduğu zaman isterim zinciri. artık olursa ne mutlu bize. Aslında ekonomim uygun olsaydı şimdide alabilirdim ama biraz durumar sıkışık. Elim bi bollaşsa aslında 28 bin bakımını beklemeden alıp kenera koymak isterim.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Hmm.. Acaip renkler düşünüyorum! :) Acaba yapabilirler mi?.. Hoş, servis yaparsa 300'den aşağı istemez!

dur soram 5 dakka sonra cevap yazarım..acaip renklere boyarlarmı bilemem...hangi renk mesela...onu yazki sorayım...

Metocum nassın =? DB de halen Prelli arka dış lastik varmı ? Emmoğlunun cbf i 12 bin bakımına getiricez bi kaç hafta içinde. Ön+arka dış lastik te değiştiricek. Dün telefon açtı. Hava yağışsız olsaydı bu gün gelecektik ama nafile.

kanka bilmiyom sorayım birazdan ...havalar durmaz artık kanka...yağar boşu olmaz...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:02 ----------

etoş lastik varmış ön arkada...

serviste Kasım Bey bugün yokmuş boya mevzusunu pazartesiye sorarım...
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
dur soram 5 dakka sonra cevap yazarım..acaip renklere boyarlarmı bilemem...hangi renk mesela...onu yazki sorayım...

serviste Kasım Bey bugün yokmuş boya mevzusunu pazartesiye sorarım...

Kawasaki Yeşili, Taxi Sarısı, Sedefli Beyaz gibi alternatiflerim var.. :mrgreen:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
kanka bilmiyom sorayım birazdan ...havalar durmaz artık kanka...yağar boşu olmaz. etoş lastik varmış ön arkada..

Saol Metocum, olsun, yağmur yağmayan bi gün yakalarız elbet. Bu gün yarın değil zaten, 10-15 gün sonrada olsa yağışsız bi gün yakalarız her halde. km si 11750 falan şu anda tahminimce.
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
Dunlop,pirelli,IRC hangi hocalar hangi lastik iyidir? Pirelliye bir oy var :) Dunlop kullanan yokmu?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst