ethem abi şimdi ybr yi nasıl dizayn ettiler bilmiyorum çok derin söküp bakmadım yada sökülmüş vziyette bi yerde görmedim....
Cok uzun geziler yaptim yaz sıcagında kış sogugunda cogu tek kişiydim...Gerek son gaz gittim grek 80 sabit gittim hiç unutmam otobana girdimi otobüsün arkasından cok gitmişimdir 110 la sabit:cherry:kamyonların arkalarından 80*90 hızına göre...İstersen ybr ile depo bitene kadar elini gazdan çekme bas basabildigin kadar en fazla motorr bi noktadan sonra gitmez yani en son bu kadar der sana kendi dilinde ....Ama hiç bi şekilde sert kullanim sonucu yag eksildigini göremezsin belki eksilten vardır ama hiç denk gelmedim.... Bi keresined hiç unutmamklora marka bi yag koymuştum motora 10-40 ankaraya gidip geldik 1000 km... burdada 1200 km yapmiştim degiştirdim yagi tekrar 1 litrelik kap dolmuştu.... uzun yoldada kullandım anlayacagın şehir içindede son gazda yarım gazda durum degişmedi...
Ya bizim cbf lerin motorunuda şöle yapamadılar, çok zor sanki, Koca honda 150 cc de yağ yakmayan bi motor nasıl yapamaz veya neden yapmaz anlamam. Nesi farklı bu motorların acaba. Malzeme alaşım kalitesimidir. Başka bişeymidir. Kimbilir. Belki şöyle 2010 lar veya gelecek zamanda 2011-2012 ler de falan bu kronik ortadan kaldırılırsa çok tatlı olur. Ya Güneye inerken yanıma 200-300 gr yağ almıştım ha

canı isterse diye

Güneye inmeden 2-3 gün öncede servis bakımına götürmüştük 2 cbf ide. biraz muhabbet ettik. Lastik patlama ihtimnaline karşı yanınıza farklı boyutlarda vida alın dedi. Patlarsa patlayan mataryali çıkartın vidayı sıkmak suretiyle lastiğe takın şişirip servis noktasına kadar devam edin falan. Bunu biliyomuydunuz bilmiyorum ama böyle bi yöntem varmış bizde o gün öğrenmiştik. bujiye ihtiyacımız olurmu dedik. yok olmaz dedi. Yağ muhabbetine getirdim konuyu, ne yapalım yanımıza ne alalım falan dedim. Servis elemanının yağ konusu ile ilgili dediğini aynen yazıyorum. Yanınıza bi litre yağ alın siz, iki motorda 400-500 er gram yağ yiyebilir. Gerçekten benim motor o gezide 400 gram yağ yimişti. 200 gram Muğla' da atmıştım. 200 gramda eve dönünce

Gavur gibi sıcak, saatlerce git babam git, biz bile eriyoduk az kaldı ki zati yağ yakan kronik bi motora sahibiz. Ne yazık ki motorumuzda, mevsimine, sürüş alışkanlıklarına, yağ çeşidine, aynı yağ ile kullanılan zamana vs gibi etkenlere bağlı olarak değişim gösteren yağ eksiltme durumu var.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:42 ----------
60 tan sonra yakmaya başlasa ne ala abi hemen alayım:cherry::cherry: daha mübarek sıfırken başlıyo 3-5 eksiltmeye 40 bini göremeden çığ gibi büyüyo yanan yag orani:cherry::cherry:
Hirkil kardeşim ybr yi nasıl kullanıyordu bilmiyorum ama bizim motor uzun vadede sıkıştırmaya gelmiyor. Yani böyle dip gaz kullanma alışkanlığı varsa bu alışkanlığını değiştirmesinde fayda var. Yoksa gerçekten 30-40 bini gördünmüydü motor isteyebiliyor. Yağ yakma olayını büyütmemek motorun uzun ömürlü olmasını sağlamak birazda kullanıcının elinde, doğru mevsimde doğru yağ, uzun yol seyir hızı ortalaması 80-90 km/h, dipgaz alışkanlığı ile kullanmamak, yağ eksildiği görüldüğünde, müdahale etmek, es geçmemek. Kendi deneyimim yağ yakma olayı 2000 km de bir 100-150 grama kadar normal denilebilir. Ama 2000 km de 300-400 gram yağ gitti ise. Özelliklede km de 40-50 binin üzerindeyse tırsmakta ve devamında önlem almakta fayda var

Yani o şekilde bi motorla şöyle güneye gideyim veya kuzeye gideyim falan, problem olabilir. Önümüzdeki yağ değişiminde tam sentedik 10-40 shell koyucam tam 1 lt atıcam 1000 km boyunca hiç bakmıyıcam ve takviye yapmıyıcam. Fakat 10-40 ı deneme amaçlı düşünüyorum. Eğer kışın 15-4-50 bu ikllimde problem çıkartmazsa kışında burada 15-50 düşünüyorum. Neyse bakalım ne yakmış görücez. O zaman km 22 bin falan olacak.
Mevsimine uygun olmayan yağ kullanımına bi örnek, bi kaç sayfa önce İzmir' den bi arkadaşımız 4 mevsim 10-40 ayğ kullandığını yazmıştı. Bende yapma kardeşim 15-50 yi çak 4 mevsim, oraya 10-40 ince kaçar demiştim ama ne yaptı bilmiyorum. İşte buda mevsime ve iklime uygun olmayan yanlış yağ seçimine bir örnek.
Bide buralarda 15-50 yağ bulunmuyor. Bizim buradaki mondiciler kanuniciler valla hiç acımıyorlar. Tüm motorlara 4 mevsim 10-40 10 tl lik Delphi marka araba yağını çakıyorlar. Bide kendilerini şöyle savunuyorlar (Abi bu yağ opelerin orjinal yağı) vay anasını bak sen

15-50 moto yağı ne burada nede sanayi başkenti olan kocaeli il merkezinde yok. 60 km yol tepiyom 15-50 yağ alabilmek için. ama gittiğimde 2 tene alıyorum.