Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
203
42 lik dişliyi 38 likle değiştirdim

evet arkadaşlar motoru alalı 3 yıl oldu ve sonunda bende arka dişliyi 38 liğe düşürdüm.14 tl dişli+ 3.5 tl kargo ücreti+10 tl ustalık vererek toplam 27.5 tl ye mal oldu.motorun vites aralıkları arttı.motor 1. viteste ve kalkışlarda biraz daha yumuşadı.aynı oranda gaz açarak gittiğimde 10-15 km kadar bir hızlanma war.tabi artık gittiğim yollarda 1 vites düşük vitesle gidiyorum.daha hiç 4. vitese ve 5 e atamadım ama yakında onları da dener yazarım...
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
arkadaşlar dün farkettim ki benim selemin önü ve arkası, kilitli durumdayken elimle sallayınca sağa sola lambur lumbur oynuyor.

seleyi söktüm kırık biryer göremedim.

öndeki büyük tırnaklar da girmesi gereken yere giriyor.

sorun göremeyince "acaba böyleydi de yeni mi farkediyorum" dedim.

sizde de var mı oynama?

bir de selenin önü ile depo arasında yarım-bir santim boşluk var mı?

arkadaşım cbf lerin zincirden sonraki kötü bi yönüde koltüğa yansımış malesef bi çoğunun koltuğu tam oturmuyo hafif oynuyo bunu servisede sordum onlarda aynısını söylediler, böyle kullanmaya devam.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:57 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:53 PM ----------

alperay geçmiş olsun abi ucuz atlatmışsın yinede bende gecenlerde senin gibi rampa , eğimli ve mıcırlı yolda motoru ayağımın kaymasından dolayı devirmiştim koruma demirinin böyle durumlarda çok faydası oluyo bu alet 130 kg ama vstrom 200kg küsürdü sanırım altında kaldığını düşünmek kötü bişey olsa gerek verilmiş sadakan varmış abi.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
sağol ilhan. hondaya gittim arabamla, sıfır cıbıflarda oynama yok. zamanla oluşuyor sanırım.oynama nedeniyle döşemenin zımbaları karenajın görünmeyen son çıkıntısını çizmiş. sela kapalıyken orası da iceride kalıyor. ilk servise yolum düştüğünde elimdeki seleyi başka cıbıflarda deneyeceğim.

tırnakları takozları hepsi yerli yerinde. ama kilitleyince ön tarafı hem sağ sol hem de hafif yukarı aşağı oynatabiliyorum.
 
Katılım
2 Ocak 2005
Mesajlar
436
alperay ; abi büyük geçmiş olsun , bereket ucuz atlatmışsın.daha kötüsüde olabilirdi. allah korumuş.başına ilk ve son gelen en kötü şeyin bu olması dileğimle ...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar geçen pazar Meto geldi ve eşimide aldım, 2 motör 3 kişi Sapanca'ya gittik, size bi kaç Sapanca manzarası; Meto yine boş geçmedi Mısır yirken çek beni dedi, bende kendisini kırmadım :) Dönüşte geçmiş tarihlerde kaza geçiren Deli Mavi nickli Murat arkadaşımızı tekrar ziyaret ettik, durumu kendisini ilk gördüğümüzden oldukça iyi idi. Koltuk değnekleri ile bilede olsa evde veya dışarda yürüyebiliyor.


[img=http://img410.imageshack.us/img410/2113/img0663c.jpg]


[img=http://img383.imageshack.us/img383/9346/img0666.jpg]


[img=http://img94.imageshack.us/img94/6233/img0667.jpg]


[img=http://img517.imageshack.us/img517/3640/img0669z.jpg]

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:27 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:20 AM ----------

evet arkadaşlar motoru alalı 3 yıl oldu ve sonunda bende arka dişliyi 38 liğe düşürdüm.14 tl dişli+ 3.5 tl kargo ücreti+10 tl ustalık vererek toplam 27.5 tl ye mal oldu.motorun vites aralıkları arttı.motor 1. viteste ve kalkışlarda biraz daha yumuşadı.aynı oranda gaz açarak gittiğimde 10-15 km kadar bir hızlanma war.tabi artık gittiğim yollarda 1 vites düşük vitesle gidiyorum.daha hiç 4. vitese ve 5 e atamadım ama yakında onları da dener yazarım...


Abi keşke 38 taktırmasaydın, 40 veya 41 tercih etseydin keşke. Uzun yol kısa yol, köy bayır, yolculu yolcuzuz sürüş, dik bayırlarda seyir, dik bayırda tek veya yolculu dur kalk testlerini yap, ona göre kullanmaya devam et veya 40 veya 41 ile değiştir. Ben her yol koşulunda yolculu sürüş yaparak denediğimde 41 dişten bile memnun kalmayarak orj ini takmıştım tekrar. Bu dişli her yol ortamında ve her koşulda seni memnun etmeyebilir. 1. vites oranı, 2 vites oranına çok yaklaştı şimdi. Ve muhtemelen düz yolda motor 5. viteste yeterli ivmelenme ve hız artışı göstermeyebilir. Bu dişliyi tüm koşullarda dene ve ona göre sabitle bence.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
yine ev halimle moto geziye çıktım...çapulcu gibi tip ofsayt valla kanka...utandırmadım inşallah seni...:pMuratı ziyaret bu sefer çok keyifliydi...arıza herif ya...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar benim 2007, 12500 km olan ve hergün işten eve gelip gitmek için kullandığım vede hiçbir zaman motorumun son bakımında 500 cc yağ eksilttiğini ayrıca debriyajındada aşınma olduğu söylendi. Makina garanti kapsamında değil ve tahmini tamir maliyeti 300-400 TL denildi. Ben hayatımda Hondanın bukadar kalitesiz bir makine yapabileceği aklıma gelmezdi. Kara kara ne yapacağmı düşünüyorum.

Abi 12500 km cbgf 150 için düşünülürse motor ve debriyaj bitirmek için çok çok erken. 2007 model olupta 12500 de olan uzun zamanda fazla km yapmamış, motosiklet 500 gram yağ eksilttiyse, şunada kullnım esnasında dikkat ediliyor mu ? Mesela bazı arkadaşlar 4000 km de bir bazıları 2000 km de bir yağ değişimi yapıyor. Bunu bu forum ortamından biliyorum. Eğer mesela 8000 bakımına gittin, 4000 km kullandın, tekrar bakıma gittin, 500 gr yağ çıktı motordan, bu anormal bi durum değil, özellikle bu 4000 km mesela 6-8-10 ay gibi uzun bi sürede yapıldıysa ve bu süre içersinde özellikle bide sert kullanıldıysa çok çok normal, kronik olarak zaten yağ eksiltme olayı var ki olay böyle ise 500 gr eksik görülen yağ anormal değil.

Aynı durumda 2000 de bir yağ değişimi yapıldığını düşünelim, 2000 km çok sert kullanılmış olabilir mi =? Motorla bu dönemde uzun yol yapılmamış, motor fazla kullanılmamış ve 2000 km önceki yağ değişimi 5-7-10 ay vs gibi tarih olarak çok uzun zaman önce yapılmış olabilir mi =? Belki bı dönemde sıcak yaz günlerinde de sürüş yapıldı, o yağ hiç kontrol edilmeden koca yaz veya daha bile uzun süre motorda bulunuyor olabilir mi ? Motorun ilk sahibimisiniz ? Eğer ilk sahibi değilseniz, daha önceki kullanıcının nasıl kullandığını biliyormusunuz ? Çok sert ve limitleri uzun süre zorlanmış her motorun ömrü, ortalamadan zaten daha erken bitecektir.

Motor yağını 2000 km yi tamamlamasamda maksimum 2,5-3 aydan fazla motorda tutmuyorum. 10000 km de bir yağ değişimi yapan yeni nesil aracların bile yağ değişim aralığı 10000 km veya 1 yıl, dolayısıyla bu kriter motosikletler içinde olmalı ve motosikletler için bu yazlık ve kışlık bakım çerçevesinde en fazla bana göre 6 ayda bir olmalı, ben bu konuda biraz hassas davranarak 2000 km doldurmadığım ve fazla kullanmadığım kış dönemlerinde 3 ay içinde 2000 dolmasada yağ değişimi yapıyorum.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
4000 km kullandın, tekrar bakıma gittin, 500 gr yağ çıktı motordan, bu anormal bi durum değil, özellikle bu 4000 km mesela 6-8-10 ay gibi uzun bi sürede yapıldıysa ve bu süre içersinde özellikle bide sert kullanıldıysa çok çok normal, kronik olarak zaten yağ eksiltme olayı var ki olay böyle ise 500 gr eksik görülen yağ anormal değil.

.

evet 4000 bir gidersen motoru ele alma ihtimali var yağsızlıktan ...zaten vites geçişlerinde zorluklardan matur ben yağ istiyoru diye bağırıyor...veya yağım pis diye...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
yine ev halimle moto geziye çıktım...çapulcu gibi tip ofsayt valla kanka...utandırmadım inşallah seni...:pMuratı ziyaret bu sefer çok keyifliydi...arıza herif ya...


Abi ayıpsın yaw ne utandırması, bizler şekle şemale bakan insanlar değiliz, damatlık giyinecek değildin herhalde :) o gün çok iyi geçti bizler için, senin canın sıkıldıysa bilemem :)

Murat' ı ziyaret te oldukça keyifli idi dediğin gibi, yalnız o küçükte olsa aile içi tartışmanın oluşması biraz tat kaçırdı gibi, birde Murat ın motosiklet sevdasının ailesi bu sevdaya bu denli karşı çıkarken devam etmesi beni biraz düşündürdü. Bu sevdayı biliyorum çünki. İnşallah bundan sonraki hayatında anne babasını kırmadan yaşamını devam ettirmeyi başarır.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Abi ayıpsın yaw ne utandırması, bizler şekle şemale bakan insanlar değiliz, damatlık giyinecek değildin herhalde :) o gün çok iyi geçti bizler için, senin canın sıkıldıysa bilemem :)

Murat' ı ziyaret te oldukça keyifli idi dediğin gibi, yalnız o küçükte olsa aile içi tartışmanın oluşması biraz tat kaçırdı gibi, birde Murat ın motosiklet sevdasının ailesi bu sevdaya bu denli karşı çıkarken devam etmesi beni biraz düşündürdü. Bu sevdayı biliyorum çünki. İnşallah bundan sonraki hayatında anne babasını kırmadan yaşamını devam ettirmeyi başarır.

olm tartışma falan niye yazıyon bunnarı adamın kaza sonrası stresidir bilmem ne...:p

şeyede binseydik lan...şu sandala...:pale:
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
145
Merhabalar,

iyi dilekleriniz için teşekkürler.

Barış, sağol dileklerin için, bu arada hala CBF nin resimlerini bekliyoruz.

Eto-Meto grubu, sizlere özenmedim de değil, bir gün gelecek, bende sizinle beraber bir geziye çıkacam.
metehan, bu defa mısır kesti mi? Köfte yokmuydu, şöyyle 1.5 mis gibi?

Bu arada köfteciysen bilmen lazım (ben net köfteciyim) derince de izmit istikametine doğru E5 in üstünde, tam Liman kavşağı civarında bir Petrolofisi var, onun içinde de bir köfteci var.... eyvah derim.... tanımam üstüne....
mutlaka yemelisin...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
olm tartışma falan niye yazıyon bunnarı adamın kaza sonrası stresidir bilmem ne...:p

şeyede binseydik lan...şu sandala...:pale:

Hacu, tartişma denmez ona aslında, tartışma tabiri biraz ağır olmuş.Sadece aile yaşadığı olayların duygusallaığı ile olaya yaklaşıyor.

Seneye bineriz inşallah, ben sıkılırdım yaw :) çevir babam çevir :) Onla açılcan aslında, açıkta yüzcen abi :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:28 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:25 AM ----------

Merhabalar,

iyi dilekleriniz için teşekkürler.

Barış, sağol dileklerin için, bu arada hala CBF nin resimlerini bekliyoruz.

Eto-Meto grubu, sizlere özenmedim de değil, bir gün gelecek, bende sizinle beraber bir geziye çıkacam.
metehan, bu defa mısır kesti mi? Köfte yokmuydu, şöyyle 1.5 mis gibi?

Bu arada köfteciysen bilmen lazım (ben net köfteciyim) derince de izmit istikametine doğru E5 in üstünde, tam Liman kavşağı civarında bir Petrolofisi var, onun içinde de bir köfteci var.... eyvah derim.... tanımam üstüne....
mutlaka yemelisin...

Alperay kardeşim sanada çok geçmiş olsun bu arada, umarım bir daha yaşamazsın diyelim.

Meto olurda küfte olmazmı ya, o anı çekmedik ama köfte faslımızda oldu :) Meto sana köftecinin kızını alcam. Ben tatlıyı çok severim, zamanında bekarken annem hep sana pastanecinin kızını alcam falan diye takılırdı, nasip bakkal kızı imiş :) Ama amaca ulaştık sayılır yanim :)
 
Katılım
3 Ocak 2008
Mesajlar
882
Sevgili cbf insanları.. Dün sabah ben de motoru sattım. Yeni birşeyler bakmak için sezonun biraz daha ölmesini bekliyorum.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Merhabalar,

iyi dilekleriniz için teşekkürler.

Barış, sağol dileklerin için, bu arada hala CBF nin resimlerini bekliyoruz.

Eto-Meto grubu, sizlere özenmedim de değil, bir gün gelecek, bende sizinle beraber bir geziye çıkacam.
metehan, bu defa mısır kesti mi? Köfte yokmuydu, şöyyle 1.5 mis gibi?

Bu arada köfteciysen bilmen lazım (ben net köfteciyim) derince de izmit istikametine doğru E5 in üstünde, tam Liman kavşağı civarında bir Petrolofisi var, onun içinde de bir köfteci var.... eyvah derim.... tanımam üstüne....
mutlaka yemelisin...

Köftesiz olmaz sen bilirsin...:p Murata giderken Gölcüğe 4 km kala Akçaabat Köfte diye bir yere girdik...kokusu fena değildi ama eti o kadar lezzetli değildi işin aslı...maksat karın doyurmak tabi...

o dediğin yere uğrayacağım merak etme...normalde Otobandan giderim ama el mahkum E ten gidicizz...

bvu arada mısırıda yumuşak değildi..az pişmemişdi...

Yemek Raporu gibi oldu gezi...:p

Hacu, tartişma denmez ona aslında, tartışma tabiri biraz ağır olmuş.Sadece aile yaşadığı olayların duygusallaığı ile olaya yaklaşıyor.

Seneye bineriz inşallah, ben sıkılırdım yaw :) çevir babam çevir :) Onla açılcan aslında, açıkta yüzcen abi :)



Meto olurda küfte olmazmı ya, o anı çekmedik ama köfte faslımızda oldu :) Meto sana köftecinin kızını alcam. Ben tatlıyı çok severim, zamanında bekarken annem hep sana pastanecinin kızını alcam falan diye takılırdı, nasip bakkal kızı imiş :) Ama amaca ulaştık sayılır yanim :)


olm çok ormantik olurdu sandal o bakımdan...:p

orada aslında Muratın anne babası oğullarını suçluyor bu sevda yüzünden...yani kazanın sorumlusu Motosiklet aşkı...kaynağı o...hep onu suçlayacaklar...köftecinin kızımı olm ne fantaziler var sizde yav...Zenginin kızı demiyonuzda köftecinin kızı...:p
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
145
Köftesiz olmaz sen bilirsin...:p Murata giderken Gölcüğe 4 km kala Akçaabat Köfte diye bir yere girdik...kokusu fena değildi ama eti o kadar lezzetli değildi işin aslı...maksat karın doyurmak tabi...

o dediğin yere uğrayacağım merak etme...normalde Otobandan giderim ama el mahkum E ten gidicizz...


meto, kesin gitmen lazım, köfteden önce özel karışım turşulu bişi geliyor, onu yerken köfte hoop masada...
O dediğim karışıma bandırıyorsun, yanında da istersen pilakinin kralı.
Ama hakiki pilaki, öyle piyasa işi değil.
Yanında da turşusuyu tavsiye ederim, ben Derince de yedek subayken öğlenleri çıkar orada yemek yerdim, aklım hala orda, melekete her gittiğimde mutlaka uğrarım, böyle köfte yemedim başka yerde.

Köfte olmadan yaşanmaz valla :cherry:

(barış sana motorun resmini attımı, meraktan ölcem buralarda)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
ooo anlattığın kadar vardır bence...tam benlik...:pkaçmaz...bu arada topik yemekteyiz formatına döndü...:)

BaRRış son düzlükte koptu geliyor...
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
mete_han & ethemm76

Abilerim siz resmen kanka oldunuz be:p Bulduğunuz ilk fırsatta hemen berabersiniz:) Allah bozmasın:rendeer: Birgün menzili biraz daha uzun tutunda İzmire gelin birde burda Tire köfte yedireyim size:cat:

Gelelim şimdi şu benim taktığım michelin lastiğin ortasındaki eksik olan yağmur kanalına:p

Bugün işten çıkmadan 1 saat önce başladı yağmur ara ara dindi falan ama indirdiği zamanda sağlam indirdi. Neyse çıktım işten eve gidiyorum yağmur bir yandan yağıyor ve yerlerde öyle nemli falan değil bildiğiniz ıslak zemin yani. Kırmızı ısıklarda, araba arkalarında dururken ön frene sertçe asılarak gelene kadar hep test etttim lastiği. Şöyle tabir edeyim size performansını; Duronun kuru havadaki hali michelinin ıslak zemindeki hali:cat: İnanın hiç kayma yok 30 la gidiyorum mesela 20 ye düşüyorum asılıyorum ön frene ve kafa hemen düşüyo aşağıya çakılıyo yere:wiinkk:

Birde şu otobanlarda bağlantı demirlerini bilirsiniz. Asfaltın esnemesini ayarlamak için olur ya. İşte onların üstünden geçiyorum ve hafif yatık halde çünkü virajdayım inanırmısınız ön tekerlek geçiyo arka teker kayıyo. 2 tane ard arda denedim ve ikisinde de dansöz gibi kalça attım:)

Bu kadar uzun yazdım çünkü 30 lira daha fazla verilir abi inanın verilir:cat: Bu yorumu bekleyenler varsa hemen yarın gitsin alsın bu lastikten:wiinkk:
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
sonuç?
ıslandınmı kanka :)
Aceleye grek yok bakına bakına geldim eve . taktım eldiveni çektim yağmurluğu hemde kmontumun üzerine çektim sen düşün. süperdi. arık ıslanmak yok.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst