- Katılım
- 14 Ağu 2008
- Mesajlar
- 5,134
- Konu Yazar
- #1
Günümüzde bir çok motosiklet kullanıcısı hagi yağı kullanması gerektiği hakkında online olarak sitelerde forumlara başvuruyor ve dolayısıyla böyle bir konuyu açma gereği duydum
Biliyoruzki günümüzde motosikletlerimize kullandığımız yağlarında önemi çok büyük ölçüde arttı.Teknolojinin gelişen nimetleri motosikletlerimize olduğu kadar kullandığımız şeylere kadar gelişti.Sonuç olarak kullandığımız benzin parça vs gibi yağlarımızında bir kalite standardı var ve bunlar her yağ kutusunun üzerinde yazar.Üretici firmaların servis sınıfı dedikleri bu kalitelendirme nedir peki?
Biliyoruzki yağ motorumuz için en önemli şeylerden biri.Daha uzun ömürlü olabilmesini düzgün ve performanslı bir şekilde çalışabilmesine kadar bir çok önemli faktörü belirleyebilmekte.Yağlarla ilgili açıklama daha önce sitede shadow-vt arkadaşımız tarafından
Motorlarda Yağlama ve Yağ Çeşitleri..! konusunda yayınlanmış.
Benim size anlatıcaklarım ise daha çok yağın kalitesi hakkında bir bilgilendirme niteliğinde olucaktır.
Yağ kutularının üzerinde üreticilerin servis sınıfı diye adlandırdıkları ve "API" diye bir yazının yanında görebileceğiniz bir sınıflandırma yazmaktadır.Nedir bu API dediğimiz şey.Açılımı API=American Petrol Industry dediğimiz bir firma ve yağ firmalarından bağımsız olarak üretilen yağları çeşitli testlere tabi tutan ve testler sonucunda bir servis sınıfı kalite sınıfı belirleyen bir firma.
API değerleri nasıl yapılıyor peki?
API değerlerinin hemen yanında başka harfler yazar örnek veriyorum S SM SL vs gibi.Peki bu sıralama nasıl oluyor diyeceksiniz.Sıralama tümüyle alfabetiktir; yani SM sınıfı bir yağ SL sınıfı bir yağa göre veya B sınıfı A sınıfına göre 1 kademe daha kaliteli ve üstün bir yağ oluyor.Yani alfabetik sırada en sonda olan yağ sınıfı diğerlerine göre daha kaliteli oluyor.Bu durumda motorumuza veya arabamıza yağ alırken API değerlerine bakıp burada en son yağ sıfında olan yağı tercih ediyoruz.Son olarak bu sınıflandırmalar ne gibi şeylere göre veriliyor diyeceksiniz.Biliyoruzki teknoloji hızla ilerleyen bir polinom doğrusu gibi birim yerde dahada çok hızla yukarıya çıkan bir doğru gibi.Yağlar bildiğimiz gibi sadece yağ işlevini yerine getirmiyorlar; motorun içindeki bir diğer önemli olan unsur yani temizliğide yapıyorlar.Yanma odasının içindeki yanma sonrasında carbon molekülleri birleşerek içerdeki yüzeylere (piston kafası) yapışarak buralarda tortu pislik kurum olarak kalmaktalar ve motor performans ve ömrünü azaltmaktadırlar yağlarımız bunlarında temizliğini aktif olarak yerine getirebilmektedir.Yağlar Normal-Yarı sentetik ve Tam sentetik yağlar üzere 3e ayrılmaktalar.Normal yağlar petrol ayrışımı sonucu ortaya çıkan yağdır.Yarı sentetik yağlar laboratuvar ortamında oynamış eklemeler çıkartmalar yapılmış yağlardır normal yağlara göre tercih edilmesi iyidir.Sentetik yağlar ise tümüyle laboratuvar şartlarında oluşturulmuş üretilmiş yağlardır.En kaliteli yağ sınıfı denilebilir ve tabi fiyatıda (=.
Kısacası artık hangi yağı markasından çok hangi yağı almanız gerektiğini çok iyi bir şekilde biliyorsunuz.Markaya değil servis sınıfı kaliteli olan yağın bizim için daha iyi olduğunu biliyoruz.
Reklamlarda derler 2 kat daha uzun kullanım diye başka yağları kötülemeye çalışırlar sakın bu tarz şeylere bakmayın.Çünkü hiç bir zaman neye göre olduklarını yazmazlar.Kitapçığınızda yazan yağ değişim km'si ne ise bu km'yi geçmeyin.Hatta yapabiliyorsanız km gelmeden yağınızı değiştirinki motorunuzu daha iyi koruyun.Çünkü yağınız genel olarak saf bir bileşime sahip olmadığı için kimyasal yapısı zamanla bozulur.Bildiklerimizin aksine yağın kararması her zaman kötüye işaret değildir.kimi yağlar yapısı gereği renk olarak değişebilirler ama özellikleri hemen kaybolmaz işlevini en iyi şekilde yerine getirmeye devam ederler yada halk arasında parmak testi yapılır 2 parmak arasında sıkıştırılıp ayrılarak vizikozite testi yapılır kendilerince.Bunlar yeni teknolojik yağların hiç birinde sonuç vermemekle beraber eskide kalmış şeylerdir.
Umarım yardımım dokunmuştur.
Herkese iyi yağ değiştirmeler uzunca sorunsuz kazasız belasız motosiklet keyfine varılacak günler dileği ile...
İlkay Ys.
Biliyoruzki günümüzde motosikletlerimize kullandığımız yağlarında önemi çok büyük ölçüde arttı.Teknolojinin gelişen nimetleri motosikletlerimize olduğu kadar kullandığımız şeylere kadar gelişti.Sonuç olarak kullandığımız benzin parça vs gibi yağlarımızında bir kalite standardı var ve bunlar her yağ kutusunun üzerinde yazar.Üretici firmaların servis sınıfı dedikleri bu kalitelendirme nedir peki?
Biliyoruzki yağ motorumuz için en önemli şeylerden biri.Daha uzun ömürlü olabilmesini düzgün ve performanslı bir şekilde çalışabilmesine kadar bir çok önemli faktörü belirleyebilmekte.Yağlarla ilgili açıklama daha önce sitede shadow-vt arkadaşımız tarafından
Motorlarda Yağlama ve Yağ Çeşitleri..! konusunda yayınlanmış.
Benim size anlatıcaklarım ise daha çok yağın kalitesi hakkında bir bilgilendirme niteliğinde olucaktır.
Yağ kutularının üzerinde üreticilerin servis sınıfı diye adlandırdıkları ve "API" diye bir yazının yanında görebileceğiniz bir sınıflandırma yazmaktadır.Nedir bu API dediğimiz şey.Açılımı API=American Petrol Industry dediğimiz bir firma ve yağ firmalarından bağımsız olarak üretilen yağları çeşitli testlere tabi tutan ve testler sonucunda bir servis sınıfı kalite sınıfı belirleyen bir firma.
API değerleri nasıl yapılıyor peki?
API değerlerinin hemen yanında başka harfler yazar örnek veriyorum S SM SL vs gibi.Peki bu sıralama nasıl oluyor diyeceksiniz.Sıralama tümüyle alfabetiktir; yani SM sınıfı bir yağ SL sınıfı bir yağa göre veya B sınıfı A sınıfına göre 1 kademe daha kaliteli ve üstün bir yağ oluyor.Yani alfabetik sırada en sonda olan yağ sınıfı diğerlerine göre daha kaliteli oluyor.Bu durumda motorumuza veya arabamıza yağ alırken API değerlerine bakıp burada en son yağ sıfında olan yağı tercih ediyoruz.Son olarak bu sınıflandırmalar ne gibi şeylere göre veriliyor diyeceksiniz.Biliyoruzki teknoloji hızla ilerleyen bir polinom doğrusu gibi birim yerde dahada çok hızla yukarıya çıkan bir doğru gibi.Yağlar bildiğimiz gibi sadece yağ işlevini yerine getirmiyorlar; motorun içindeki bir diğer önemli olan unsur yani temizliğide yapıyorlar.Yanma odasının içindeki yanma sonrasında carbon molekülleri birleşerek içerdeki yüzeylere (piston kafası) yapışarak buralarda tortu pislik kurum olarak kalmaktalar ve motor performans ve ömrünü azaltmaktadırlar yağlarımız bunlarında temizliğini aktif olarak yerine getirebilmektedir.Yağlar Normal-Yarı sentetik ve Tam sentetik yağlar üzere 3e ayrılmaktalar.Normal yağlar petrol ayrışımı sonucu ortaya çıkan yağdır.Yarı sentetik yağlar laboratuvar ortamında oynamış eklemeler çıkartmalar yapılmış yağlardır normal yağlara göre tercih edilmesi iyidir.Sentetik yağlar ise tümüyle laboratuvar şartlarında oluşturulmuş üretilmiş yağlardır.En kaliteli yağ sınıfı denilebilir ve tabi fiyatıda (=.
Kısacası artık hangi yağı markasından çok hangi yağı almanız gerektiğini çok iyi bir şekilde biliyorsunuz.Markaya değil servis sınıfı kaliteli olan yağın bizim için daha iyi olduğunu biliyoruz.
Reklamlarda derler 2 kat daha uzun kullanım diye başka yağları kötülemeye çalışırlar sakın bu tarz şeylere bakmayın.Çünkü hiç bir zaman neye göre olduklarını yazmazlar.Kitapçığınızda yazan yağ değişim km'si ne ise bu km'yi geçmeyin.Hatta yapabiliyorsanız km gelmeden yağınızı değiştirinki motorunuzu daha iyi koruyun.Çünkü yağınız genel olarak saf bir bileşime sahip olmadığı için kimyasal yapısı zamanla bozulur.Bildiklerimizin aksine yağın kararması her zaman kötüye işaret değildir.kimi yağlar yapısı gereği renk olarak değişebilirler ama özellikleri hemen kaybolmaz işlevini en iyi şekilde yerine getirmeye devam ederler yada halk arasında parmak testi yapılır 2 parmak arasında sıkıştırılıp ayrılarak vizikozite testi yapılır kendilerince.Bunlar yeni teknolojik yağların hiç birinde sonuç vermemekle beraber eskide kalmış şeylerdir.
Umarım yardımım dokunmuştur.
Herkese iyi yağ değiştirmeler uzunca sorunsuz kazasız belasız motosiklet keyfine varılacak günler dileği ile...
İlkay Ys.
Son düzenleme: