Honda honda activa yağ yakıyor , ne yapmam lazım???

Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
2,339
mrba arkadaslar 2.el aldığım (19bin km de 2006 model) activam yaklasık 600 (150km si dip gaz diyebilirim 2 kişi 75-80 civarıydı hızımız) km den sonra yağ değişimi için servise gittim yaklasık 50 ml yağ azaltmıs hondalarda yağ yakma var bildiğim kadarıyla ama benimki 100cclik scooter sanırım normal değil, ne yapmak lazım yardımcı olursanız :pale:
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
Biz şirkette activa kullanırız ve benim activa da yağ eksiltiyor...
Her hafta sonu cumartesi bir bardak yağ ilave ederim..200cc ye yakın bir tamamlama yani..Kaç kilometrede ekliyorsun dersen günlük 100-130km yol gider diyim sen anla hafta sonunu.18.000 de aldığımda pek eksiltmezdi en azından bu derece değildi.. Şimdi 45.000 de ve 2 hafta bakmazsam sesi değişiyor..Bu arada bu sıcaklarda 10-40 değil 20-50 kullanmalısın bu şekilde daha az yakar..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:32 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:31 PM ----------

Yeri burası değil!

Moderatör bakar yerine sen baksana dostumuzun derdine'''!!!
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
50ml eksiltmesi bence çok normal ama 2000km değilmiş tamam. 600 km de de tam yağı ölçtünüz mü.belki biraz da içinde kalmıştır . 1000 veya 2000 km kullanımdan sonra tam ölçüm daha iyi olur.sıcak havalarda çok devirli gidince fazla yağ yakıyor.

tam sentetik yağlarda yağ yakma problemi daha az oluyor.10-40 yarı sentetik yerine 10-40 tam sentetik al. 20-50 10-40 a göre az yakıyor gibi ama tam sentetik yağ 20-50 den de az azaltıyor benim izlenimlerim.
200-300 ml eksiltmeye başlarsa sürekli kontrol et veya yeni silindir segman almalısın
 
Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
2,339
Yeri burası değil!

motorum honda olduğu için buraya actım, daha faydalı bi bilgi verseydin daha hoş olurdu :)

Biz şirkette activa kullanırız ve benim activa da yağ eksiltiyor...
Her hafta sonu cumartesi bir bardak yağ ilave ederim..200cc ye yakın bir tamamlama yani..Kaç kilometrede ekliyorsun dersen günlük 100-130km yol gider diyim sen anla hafta sonunu.18.000 de aldığımda pek eksiltmezdi en azından bu derece değildi.. Şimdi 45.000 de ve 2 hafta bakmazsam sesi değişiyor..Bu arada bu sıcaklarda 10-40 değil 20-50 kullanmalısın bu şekilde daha az yakar..


yeni koyduğum yağ 20-50 servis de onu önerdi bakalım 500 de veya 100 de tekrar bakmam gerek
sanırım



arkadaşım senin motorun çok fazla hırpalanmış segmanların değişmesi gerek zamanı gelmiş bence :cat: sucu motoru felanmıydı?

markette kullanılmıs sanırım ama 3 tane ayrı ayrı motorcuya götürdüm 1 tanesi motoru kötü demedi bunlardan bi taneside kendi motorcumdu

50ml eksiltmesi bence çok normal ama 2000km değilmiş tamam. 600 km de de tam yağı ölçtünüz mü.belki biraz da içinde kalmıştır . 1000 veya 2000 km kullanımdan sonra tam ölçüm daha iyi olur.sıcak havalarda çok devirli gidince fazla yağ yakıyor.

tam sentetik yağlarda yağ yakma problemi daha az oluyor.10-40 yarı sentetik yerine 10-40 tam sentetik al. 20-50 10-40 a göre az yakıyor gibi ama tam sentetik yağ 20-50 den de az azaltıyor benim izlenimlerim.
200-300 ml eksiltmeye başlarsa sürekli kontrol et veya yeni silindir segman almalısın

servise sorayım en iyisi yarı sentetik mi tam sentetik mi


cevaplar için teşekkür ederim 3000-4000 km daha ilave ede ede devam etsem bi zararı olur mu?
değişmesi gereken parcalar piston, segman mı,
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
10bin km daha git . çünkü tüm aktivalar 40binde komple rulmanlar değişiyor. sökmüşken hepsini bir yenilersin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst