scooter kavrama balatası değişimi 150cc

Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
sorun çözüldü variyatörü sökecek kayış değiştirecek arkadaşlar 2. sayfada resimli açıklamalar ve çok yararlı bir link mevcut işinizi görecektir ...
iyiakşamlar herkese bugun nihayet havatabancasıya varyatörü söktürebildim getirdim eve motoru yapacaklarım :

1-kayış değişimi

2-kavrama balatası değişimi

3-kavrama burcu değişimi

sorunum arka varyatörün etrafındaki 3 adet balatayı nasıl sökebilirim yenileri

en alttaki resimde bi yardım ediverin :)

dsc05317.jpg


dsc05314n.jpg


dsc05320f.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:57 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:58 PM ----------

yardım edicek kimse yokmu acillll :cyclopsan

sorun çözüldü son mesaja resimler eklendi
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Eyl 2007
Mesajlar
374
Motosikleti
Sym symphony ST 200i
bilader kusra bakma ama sen motor ustalarının işine el atmışsın, sen bırak bu işleri servis ustaları uğraşsın,lütfen onların ekmeği ile oynama bırak bu işleri erbapları yapsın, sen yapayım derken emin ol motora daha fazla zarar verirsin, üstelik daha fazla harcayıp yaptırmak zorunda kalırsın, benden söylemesi bu konular hassastır, gerekli ince ayarlarında iyi yapılması lazım. yoksa giderken motorunu eline alırsın ona göre......
 
Katılım
2 Nis 2006
Mesajlar
206
inanın servislerdeki ustaların çoğu bisiklet tamircisinden bozma..aynı zamanda ilkokul mezunu bile değiller bir kısmı,kafan mekaniğe çalışıyor ve cesaretin varsa neden olmasın.aynen devam
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
bilader kusra bakma ama sen motor ustalarının işine el atmışsın, sen bırak bu işleri servis ustaları uğraşsın,lütfen onların ekmeği ile oynama bırak bu işleri erbapları yapsın, sen yapayım derken emin ol motora daha fazla zarar verirsin, üstelik daha fazla harcayıp yaptırmak zorunda kalırsın, benden söylemesi bu konular hassastır, gerekli ince ayarlarında iyi yapılması lazım. yoksa giderken motorunu eline alırsın ona göre......

eyvallah dostum haklı olabilirsin fakat inan bunları bende biliyorum benim amacım farklı.
saygılar ...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:23 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:19 PM ----------

inanın servislerdeki ustaların çoğu bisiklet tamircisinden bozma..aynı zamanda ilkokul mezunu bile değiller bir kısmı,kafan mekaniğe çalışıyor ve cesaretin varsa neden olmasın.aynen devam

kesinlikle katılıyorum servislerde hiç iyi olmayan anılarım var belki elimde kalıcak ama ..servislere onca para alıp yinede olsun iyiki servis varmış bak şahane yapmış adam dedirtemiyolarsa benim elimde bozulsun napaym.:)
 
Katılım
2 Ağu 2009
Mesajlar
78
Sök Tak Boz Öğren bu işleri Yapmadan öğrenemezsiniz ayrıca bn kendim değiştirebidime göre herkez yapabilir biraz ugras gerektiren bir iş Ama eminim Gursus Hocamda yapcaktır kolay gelsın
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
767
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
maşallah arakdaş nasıl söke bilirim demis iyi yorum yapmısınız :) kolay gelsin abicim sen bulursan emin ol bende yapıcam:)
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
vallaha dostlar yardım edin hakkaten teknik bilgiye ihtiyacım var odamda varyatör kapının önünde motor:salut: motorsuzluk nedir iyi bilirim . biran önce kavuşayım maviş ime yardım edin yav :salut:
 
Katılım
29 Ocak 2008
Mesajlar
105
selam arkadaşlar.. mengene olursa ii olur.. üsteki büyük somunu sök balata yeri cıkacaktır daha sonra balataların yerleri var görürsün sökünce.. onları cıkar digerlerini tak.. tek yapman gereken sökerken nerden neyi söktügüne dikkat etmen.. dikkatli biri degilsen yaz veya söktügün parcaları sıraya koy veya üzerine işaret koy sırasını karıştırmamak için.. kolay gelsin..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:41 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:36 AM ----------

üstteki somunu sökerken dikkat et alttan yay baskısı var fırlar birden.. somunun altındaki balatalı kısma üstten bastır somunu sökünce yavaşca sal.. sonra ufak sekmanlar var balataları tutan onları sökerkende dikkat et saga sola fırlamasın..
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
selam arkadaşlar.. mengene olursa ii olur.. üsteki büyük somunu sök balata yeri cıkacaktır daha sonra balataların yerleri var görürsün sökünce.. onları cıkar digerlerini tak.. tek yapman gereken sökerken nerden neyi söktügüne dikkat etmen.. dikkatli biri degilsen yaz veya söktügün parcaları sıraya koy veya üzerine işaret koy sırasını karıştırmamak için.. kolay gelsin..

allah razı olsun dostum vallahi şimdi MAVİ ile işratlediğim yeri söküyorum fakat baktımda sanki bu KIRMIZI ile işaretlediğim bu balataları tutuyor gibiikitaraftan ucu puntolanmış sanki onları kopartmak falan lazım değildir umarım sökerken unutmam neyi söktüğümü fakat bunun içinde yay var balataları değiştirdikten sonra takarken bi ayarı vs varmıdır tekrar sökemek gibi bi lüxüm olmayacak çünkü havalı lokma bulana kadar canım çıktı :) sıfır hatayla çalışmak istiyorum yardımlarını bekliyorum
ÇOK TEŞEKKLÜRLER :rendeer::rendeer:

dsc05316t.jpg
 
Katılım
29 Ocak 2008
Mesajlar
105
maviyle işaretledigin yeri sök sadece... ama dedigim gibi alttan yay baskısı var fırlamasın vidayı sökerken sıkı tutu balatalı olan yeri.. kırmızı işaretledigin yerle bi işin yok. sökünce o puntalı yerlerin öbür ucunda ufak sekmanlar var onları sökeceksin...
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
maviyle işaretledigin yeri sök sadece... ama dedigim gibi alttan yay baskısı var fırlamasın vidayı sökerken sıkı tutu balatalı olan yeri.. kırmızı işaretledigin yerle bi işin yok. sökünce o puntalı yerlerin öbür ucunda ufak sekmanlar var onları sökeceksin...

tamam dostum anladım yarın yapıcam mavi işaretli somunu sökmeye anahtarım yok bulucam bakalım gerçekten sağolsın dostum teşekkür ederim :cat::rendeer:
yarın falan takip edersen topiği sevinirim senden başka yardım edenim yok ...
 
Katılım
29 Ocak 2008
Mesajlar
105
inş. görüşürüz sonuca bi bakarız.. fazla bi zorlugu yok.. bi kere sök tak ne kadar basitmiş diyeceginden eminim... ama somunu sökerken dedigim gibi balatalı kısma üstten iice bastır fırlamasın somunu sökünce yavaşca sal... balatalı kısmı cıkardıktan sonra sekmanları görürsün, kırmızı ile işaretledigin yerin diger ucunda.. degiştirdikten sonra.. söktügün gibi topla..
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
989
Kusura bakma yardımcı olamıcam bildiğim bisey değil ama kayış değiştircem demişsin ya motorun kaç binde ? Ve kayışın ne durumda ? Bunu bilmek bana yarar
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
inş. görüşürüz sonuca bi bakarız.. fazla bi zorlugu yok.. bi kere sök tak ne kadar basitmiş diyeceginden eminim... ama somunu sökerken dedigim gibi balatalı kısma üstten iice bastır fırlamasın somunu sökünce yavaşca sal... balatalı kısmı cıkardıktan sonra sekmanları görürsün, kırmızı ile işaretledigin yerin diger ucunda.. degiştirdikten sonra.. söktügün gibi topla..

tamam hocam sekmanları arkadan baktım gördüm umarım sökmeye anahtar bulurum çünkü 40 numara falan hocam birde bu çok kurum bağlamış temizlemelimiyim temizlersem ne kullanmalıyım

yarın yapabilirsem bütün işlemleri resimli bir şekilde paylaşıcam :cat:

yamanjet :rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:05 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:02 AM ----------

Kusura bakma yardımcı olamıcam bildiğim bisey değil ama kayış değiştircem demişsin ya motorun kaç binde ? Ve kayışın ne durumda ? Bunu bilmek bana yarar

t.madde dostum motorum 8 bine yaklaştı kayışın durumu aslında iyi siparişle aldım parçaları ilkbaş kayıştan şüphelendim siparişini verdim fakat kapağı açınca gaz verip frene bastığımda debriyajın yani varyatörün kaçırdığını görüdm bunun üzerine balataları sipariş ettim. 6 tane burçlarıda aldım fakat kayış sağlam powerlink marka orjinali daha gider 10 bini rahat görür ...
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
989
tamam hocam sekmanları arkadan baktım gördüm umarım sökmeye anahtar bulurum çünkü 40 numara falan hocam birde bu çok kurum bağlamış temizlemelimiyim temizlersem ne kullanmalıyım

yarın yapabilirsem bütün işlemleri resimli bir şekilde paylaşıcam :cat:

yamanjet :rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:05 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:02 AM ----------



t.madde dostum motorum 8 bine yaklaştı kayışın durumu aslında iyi siparişle aldım parçaları ilkbaş kayıştan şüphelendim siparişini verdim fakat kapağı açınca gaz verip frene bastığımda debriyajın yani varyatörün kaçırdığını görüdm bunun üzerine balataları sipariş ettim. 6 tane burçlarıda aldım fakat kayış sağlam powerlink marka orjinali daha gider 10 bini rahat görür ...

EYVALLAH TEŞEKÜRLER :cat: ÖĞRENDİĞİM İYİ OLDU SAĞOL
 
Katılım
29 Ocak 2008
Mesajlar
105
temizlesen ii olur üç beş yerede gres sürsen daha ii olur ama tarif edilmesi zorrr. öyle tekrar toplasanda sorun olmaz.. ama balataların tası varya balataların sürttügü yer.. tas gibi olan yeri balataların sürttügü yeri ufaktan zımparala... balata spreyi kullansanda ii olur zımparaladıktan sonra.. komple bütün parcalara sık kurumuda temizler hem..
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
temizlesen ii olur üç beş yerede gres sürsen daha ii olur ama tarif edilmesi zorrr. öyle tekrar toplasanda sorun olmaz.. ama balataların tası varya balataların sürttügü yer.. tas gibi olan yeri balataların sürttügü yeri ufaktan zımparala... balata spreyi kullansanda ii olur zımparaladıktan sonra.. komple bütün parcalara sık kurumuda temizler hem..

evet balata spreyi olurmu dicektim bende çok iyi oldu :) o zımparala dediğin yerde bikaç küçük oyuklar falan var canımı sıktı vede şimdi elimle kapağı yerin koyup çevirdiğimde hafif yalpa yapıyor umarım sorun çıkarmaz ...
 
Katılım
29 Ocak 2008
Mesajlar
105
daha önceden bi sorun yoksa sorun cıkarmaz.. ama motor kalkışta titreme yapıyorsa sorun vardır demektir.. oyuklar balatayı zedeliyecek şekilde degilse önemli degil..
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
daha önceden bi sorun yoksa sorun cıkarmaz.. ama motor kalkışta titreme yapıyorsa sorun vardır demektir.. oyuklar balatayı zedeliyecek şekilde degilse önemli degil..

daha önceden bi sorun yaratmıyordu fakat farkındada değildim tabancayla söktürdükten sonra somunları motoru elimle getirdim o arada olmasından şüphe ediyorum umarım yoktur bişey . oyuklar çok derin değil .
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst