- Katılım
- 15 Ağu 2005
- Mesajlar
- 1,548
Serden hocam,motorun rolantide dengesinin düzlmesine o kadar sevindim ki gece yatmadan düşündüğüm için rüyamda kendimi motorla yol yaparken buldum
Motora galiba fazla bakım yapıyorum,bazen bu sök tak işlemlerinde bazı parçaları tam oturtamıyorum.Bu manifold borusunun tam takılmaması yüzünden az daha Bursaya servise gidecektim
Sizin sorunuza gelince radyatöre giren borulardan birinin kelepçesini söküp çıkartırsanız radyatördeki su boşalmaya başlar.(kırmızı yuvarlak içine alınan bölge).Suyu tamamen boşlatmak istiyorsanız radyatörün ve taşırma kabınında kapaklarını açıp taşırma kabının girişine kompresörle hava sıkın ve basınçla bütün su kapaktan ve borudan çıksın.Eğer şüpheniz varsa su devirdaim pompasınıda sökün(siyah renkle yuvarlak içine alınmış bölge) içinde küçük bir filtre var.Tel filtrede biriken ufak kireç parçaları göreceksiniz.Pompanın filtresini sökerken contasının zarar görmemesine dikkat edin.Ve siz siz olun motorunuza normal çeşme suyu koymayın.Belli miktarlarda antifiriz ve saf su koyun.Su iyice boşaldıktan sonra 1LT kırmızı(aleminyum radyatörler için en ideali) antifiriz koyun.Diğer antifirizlere nazaran fiyatı biraz daha pahalıdır.
Antifiriz koyarken bulunduğunuz şehrin iklim özelliklerine göre karışımı yapın.Kütahyada kışın - 19 a kadar hava soğumaktadır.Bu sebepten 1lt antifirz ve 0,5 lt saf su koydum.Radyatör yaklaşık 1,5 lt alıyor diye biliyorum ama taşanla birlikte 1,8 lt civarı koymuşumdur.Radyatöre yeni sıvıyı boşaltırken gidonun ordaki radyatör kapağından doldurun.Radyatör kapağına kadar dolunca,bu sefer taşırma kabına sıvı koymak gerekiyor.En son yapmanız gerekende mavi renkli yuvarlak içine alınan bölgedeki hortumu eliniz ile pompalayarak radyatördeki havayı dışarı atın.Bunun için radyatör kapağının açık olması lazım pompalarken kapaktan çıkan hava kabarcıklarını göreceksiniz.Kabarcıklar kesilince kapaklarınızı kapatın ve motoru rolantide çalıştırıp devirdaim etmesini sağlayın.5-10 dakkalık devirdaimden sonra su seviyenizi bir daha kontrol edin.Eğer radyatörde hava kalırsa makine hararetli çalışır!!
Saygılarımla...

Motora galiba fazla bakım yapıyorum,bazen bu sök tak işlemlerinde bazı parçaları tam oturtamıyorum.Bu manifold borusunun tam takılmaması yüzünden az daha Bursaya servise gidecektim
Sizin sorunuza gelince radyatöre giren borulardan birinin kelepçesini söküp çıkartırsanız radyatördeki su boşalmaya başlar.(kırmızı yuvarlak içine alınan bölge).Suyu tamamen boşlatmak istiyorsanız radyatörün ve taşırma kabınında kapaklarını açıp taşırma kabının girişine kompresörle hava sıkın ve basınçla bütün su kapaktan ve borudan çıksın.Eğer şüpheniz varsa su devirdaim pompasınıda sökün(siyah renkle yuvarlak içine alınmış bölge) içinde küçük bir filtre var.Tel filtrede biriken ufak kireç parçaları göreceksiniz.Pompanın filtresini sökerken contasının zarar görmemesine dikkat edin.Ve siz siz olun motorunuza normal çeşme suyu koymayın.Belli miktarlarda antifiriz ve saf su koyun.Su iyice boşaldıktan sonra 1LT kırmızı(aleminyum radyatörler için en ideali) antifiriz koyun.Diğer antifirizlere nazaran fiyatı biraz daha pahalıdır.
Antifiriz koyarken bulunduğunuz şehrin iklim özelliklerine göre karışımı yapın.Kütahyada kışın - 19 a kadar hava soğumaktadır.Bu sebepten 1lt antifirz ve 0,5 lt saf su koydum.Radyatör yaklaşık 1,5 lt alıyor diye biliyorum ama taşanla birlikte 1,8 lt civarı koymuşumdur.Radyatöre yeni sıvıyı boşaltırken gidonun ordaki radyatör kapağından doldurun.Radyatör kapağına kadar dolunca,bu sefer taşırma kabına sıvı koymak gerekiyor.En son yapmanız gerekende mavi renkli yuvarlak içine alınan bölgedeki hortumu eliniz ile pompalayarak radyatördeki havayı dışarı atın.Bunun için radyatör kapağının açık olması lazım pompalarken kapaktan çıkan hava kabarcıklarını göreceksiniz.Kabarcıklar kesilince kapaklarınızı kapatın ve motoru rolantide çalıştırıp devirdaim etmesini sağlayın.5-10 dakkalık devirdaimden sonra su seviyenizi bir daha kontrol edin.Eğer radyatörde hava kalırsa makine hararetli çalışır!!
Saygılarımla...

Son düzenleme:


