Hyosung S&T Kanuni Hyosung/S&T Kanuni GV 650 Aquila Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
Serden hocam,motorun rolantide dengesinin düzlmesine o kadar sevindim ki gece yatmadan düşündüğüm için rüyamda kendimi motorla yol yaparken buldum :p

Motora galiba fazla bakım yapıyorum,bazen bu sök tak işlemlerinde bazı parçaları tam oturtamıyorum.Bu manifold borusunun tam takılmaması yüzünden az daha Bursaya servise gidecektim:p

Sizin sorunuza gelince radyatöre giren borulardan birinin kelepçesini söküp çıkartırsanız radyatördeki su boşalmaya başlar.(kırmızı yuvarlak içine alınan bölge).Suyu tamamen boşlatmak istiyorsanız radyatörün ve taşırma kabınında kapaklarını açıp taşırma kabının girişine kompresörle hava sıkın ve basınçla bütün su kapaktan ve borudan çıksın.Eğer şüpheniz varsa su devirdaim pompasınıda sökün(siyah renkle yuvarlak içine alınmış bölge) içinde küçük bir filtre var.Tel filtrede biriken ufak kireç parçaları göreceksiniz.Pompanın filtresini sökerken contasının zarar görmemesine dikkat edin.Ve siz siz olun motorunuza normal çeşme suyu koymayın.Belli miktarlarda antifiriz ve saf su koyun.Su iyice boşaldıktan sonra 1LT kırmızı(aleminyum radyatörler için en ideali) antifiriz koyun.Diğer antifirizlere nazaran fiyatı biraz daha pahalıdır.

Antifiriz koyarken bulunduğunuz şehrin iklim özelliklerine göre karışımı yapın.Kütahyada kışın - 19 a kadar hava soğumaktadır.Bu sebepten 1lt antifirz ve 0,5 lt saf su koydum.Radyatör yaklaşık 1,5 lt alıyor diye biliyorum ama taşanla birlikte 1,8 lt civarı koymuşumdur.Radyatöre yeni sıvıyı boşaltırken gidonun ordaki radyatör kapağından doldurun.Radyatör kapağına kadar dolunca,bu sefer taşırma kabına sıvı koymak gerekiyor.En son yapmanız gerekende mavi renkli yuvarlak içine alınan bölgedeki hortumu eliniz ile pompalayarak radyatördeki havayı dışarı atın.Bunun için radyatör kapağının açık olması lazım pompalarken kapaktan çıkan hava kabarcıklarını göreceksiniz.Kabarcıklar kesilince kapaklarınızı kapatın ve motoru rolantide çalıştırıp devirdaim etmesini sağlayın.5-10 dakkalık devirdaimden sonra su seviyenizi bir daha kontrol edin.Eğer radyatörde hava kalırsa makine hararetli çalışır!!

Saygılarımla...

 
Son düzenleme:
Katılım
24 Haz 2006
Mesajlar
164
merhabalar arkadaşlar.
bir kaç sorum olacak. aydınlatırsanız sevinirim.
1)Son günlerde motoru çalıştırırken egsoz'dan bir ıslık sesi çıkıyor,ancak yolda duyulmuyor.
2)9000 km'den sonra çift kıynaklı buji koyacaklarını söylediler . ne işe yarıyor ve bizdeki neden tek kıynak? ayrıca 9000 km'den önce koyarlarsa motorun zarar göreceği söylendi. bilgisi olan var mı?
3) yolda giderken , gidon tarafından , sanki kilometre saatinin oralardan bir yerdenmiş gibi bir tırıltı sesi geliyor. Çözemedim. Başından geçen ve ya bilen var mı?
teşekkürler.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Alper verdiğin adreste model fiyatları ve özellikleri hiç belirtilmemiş.Bildiklerini yazarsan sevinirim.

viceroy hocam alperden önce ben yazayım. hoş alperin ona iş yaptırdığınıda sanmıyorum. bir kaç kere düşünülmesi gereken bir yer. busayfada ercan ustanın işleri ile ilgili bazı yazılar var.
Arkadaşlar Ercan'a iş yaptırmış biri olarak şunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Ondan mal alınmaz... Her işi sallama yapar. Mallarının üzerindeki krom 3 gün sonra paslanır. Hele Shadowlara taktığı egzostların biri mutlaka kararır ( kısa manifoltlu olan.) Daha 6 ay önce aynı egzost için 300 YTL fiyat çekmişti bana. Shadow'a farklı egzost takmıyor hepsi aynı. Üzerine Smokehead logosu takar. İlk paslanan odur. Kısacası ona o parayı vermek soyulmakla aynı şey... Bana sissy bar ve çanta demiri için çektirdiklerini anlatsam inanmazsınız. Daha 6 ay olmadı hepsini söküp kroma vereceğim. Pas içindeler...

müşteri memnuniyetinin önemi bakımından bende emrahın yazdıklarına katılıyorum..
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
İşin gerçeği,verilen adresteki ürünleri beğenmekten ziyade teknik özelliklerini,kalite ve fiyat aralıklarını merak etmiştim.Resimdeki eksozun içinde bir özellik varmı yoksa performans eksozunun uzağında sadece kıvrılıp,kromlanıp şekillendirilmiş bir krom kaplamamıdır şeklindeki merak ettiğim noktalar vardı. Müşteri memnuniyeti ve fikirlerini önemserim. Benim kafamda son derece netlik kazanmış ve uygun zamanı beklediğim eksoz sistemi ledo'nun Amerikadan getirdiği eksozdur. Tr pazarında sadece gösteriş amaçlı aksesuarlara para bağlamayı uygun görüyorum (elcik,ayna..vs..):bounce:
Nurettin,bujileri 8 numara iridium NGK kullandık,sorun yok.Bujiyi değiştirmek biraz zahmetli olduğundan takmışken uzun süre kullanılabilecek buji seçmek en doğrusu derim. Diğer kafana takılan sorunları yaşamadım,yaşayana da denk gelmedim.Önemli olmasa gerek.
Emrah mükemmel paylaşımın için çok teşekkür ederim. Ben heralde yarım litre antifiriz tercih ederim.Malum çukurova sıcak iklime sahip.:bounce:
Bu arada zafer bayramımız kutlu olsun. :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
3
selam arkadaşlar.bende geçen ay gv650 aldım.2007 model.ve motor kullanmayı yeni öğreniyorum.
bir ricam olacak.motorun arka taraftaki silindir ile karbüratör arasında,karbüratörü tutan siyah bir lastik boğaz var.bu parça civatalar ile karbüratörün piston üzerine bağlanmasına yarıyor.o patladı ve yenisini bulamıyorum.nereden tedarik ederim acaba??
kuralkan ve istanbul motor da yoktu.(istanbulda oturuyorum).
teşekkür ederim.
Mehmet POLAT
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
selam arkadaşlar.bende geçen ay gv650 aldım.2007 model.ve motor kullanmayı yeni öğreniyorum.
bir ricam olacak.motorun arka taraftaki silindir ile karbüratör arasında,karbüratörü tutan siyah bir lastik boğaz var.bu parça civatalar ile karbüratörün piston üzerine bağlanmasına yarıyor.o patladı ve yenisini bulamıyorum.nereden tedarik ederim acaba??
kuralkan ve istanbul motor da yoktu.(istanbulda oturuyorum).
teşekkür ederim.
Mehmet POLAT

Hayırlı olsun, ama gv650 pek acemilik kaldırmaz. Dikkatli olmalısınız. Bence uygunsanız motosiklet eğitimi veren bir kurstan ders alın. Sizin için daha iyi olur.

Hortum işine gelince, patlayan hortumu sanayiye giderek veya otomobiller/kamyonlar vb. araçlar için hortum satan yerlerden temin edebilirsiniz. Elinizdeki hortumun sertliğine, yapısına vb. genel özelliklerine uygun bir hortum mutlaka bulunur. Hem de orijinalinden daha ucuz olur kanaatindeyim. Ama bunun için elinizdeki hortumla birlikte gidip araştırmanız lazım. Selamlar.
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Harbiden imkansızı başarmışsınız. öncelikle geçmiş olsun. Naci hocama katılıyorum sanayiden çok ucuza çözersiniz.Elbette kaliteli bir ustada bulmak lazım.
 
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
3
sagolun.
benimki tam turk işi oldu.1 ay once motor sanki hayatta hiçbir sorumluluğu olmayan sorumsuz insanların zevk aletidir diye düşünür ve soğuk bakar,hatta binenleri eleştiridim.demekki buyuk konuşmuşum.lafımızı yedik.

acemilik işindede tam türk işi oldu.motoru bostancıdan satın aldım.satan arkadaştan 2 dk debriyajın yeri ,vites ve fren leri yeri ve nasıl çalıştırıldığı hakkında kısa bir brifing aldım ve çıktım yola,geldim gayrettepeye :))) tam türk işi oldu.yaklaık 1 ayda 1300-1400 km gezdim.ama artık vespa academy den sürüş dersleri alıyorum.sağolsunlar tüm yanlış öğrendiklerimi teker teker sabırla düzeltiyorlar.çok motor deneyimim yok ama kısa turlarda olsa 4-5 farklı motor kullanma imkanım oldu.hatta 2009 model bir hayabusa bile kısa bi tur atma imkanım bile oldu:)) kısa tecrübe deneyimimde sunu gördümki ;fiziksel yapıma ,sürüş zevkime ve beklentime uyan en ideal motoru almışım.

ancak sanırım parçayı tam anlatamadım.patlayan kauçuk parça bir hortum değil,karburatorden silindire inen karışımı taşıyan,değişikli şekilli bir parça.parça turkiyede yok değil servisteki arkadaş yapıştırarak tamir etti.ama motoru maslaktan gayrettepeye getirene kadar gene patladı.o yuzden sabah mesaj attım.ama az once motoru kendim sokuk baktım.gordumku patlak sandığım kaoçuk manifold değilde sadece boğaz vidası bide ne olduğunu bilmediğim karburatore giren 1cm çapında bir hortum yerinden çıkmış.taktım ve düzeldi.
ancak sunu gordumki ,yedek parçanın bulunamaması çok ciddi muhafaza.o kauçuk parça ikitellide yapan bir yer biliyorum ama yapılamayacak bi parça olsaydı ne olurdu bilmiyorum.ayrıca 5 tl tutarındaki bi kauçuk manifoldu döktürmek için en az 60-70 tl odemek gerekir.
bu kadar çok gv650 sürücüsünün var olduğu ve boyle bir çatı altında toplanmış olduğunu gormek inanın beni mutlu etti.
bu parçayı orjinal olarak nereden bulabileceğimi bilen varsada simdiden tesekkur ederim.
çok memnun oldum.
saygılarımla,
Mehmet POLAT
 
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
sagolun.
benimki tam turk işi oldu.1 ay once motor sanki hayatta hiçbir sorumluluğu olmayan sorumsuz insanların zevk aletidir diye düşünür ve soğuk bakar,hatta binenleri eleştiridim.demekki buyuk konuşmuşum.lafımızı yedik.

acemilik işindede tam türk işi oldu.motoru bostancıdan satın aldım.satan arkadaştan 2 dk debriyajın yeri ,vites ve fren leri yeri ve nasıl çalıştırıldığı hakkında kısa bir brifing aldım ve çıktım yola,geldim gayrettepeye :))) tam türk işi oldu.yaklaık 1 ayda 1300-1400 km gezdim.ama artık vespa academy den sürüş dersleri alıyorum.sağolsunlar tüm yanlış öğrendiklerimi teker teker sabırla düzeltiyorlar.çok motor deneyimim yok ama kısa turlarda olsa 4-5 farklı motor kullanma imkanım oldu.hatta 2009 model bir hayabusa bile kısa bi tur atma imkanım bile oldu:)) kısa tecrübe deneyimimde sunu gördümki ;fiziksel yapıma ,sürüş zevkime ve beklentime uyan en ideal motoru almışım.

ancak sanırım parçayı tam anlatamadım.patlayan kauçuk parça bir hortum değil,karburatorden silindire inen karışımı taşıyan,değişikli şekilli bir parça.parça turkiyede yok değil servisteki arkadaş yapıştırarak tamir etti.ama motoru maslaktan gayrettepeye getirene kadar gene patladı.o yuzden sabah mesaj attım.ama az once motoru kendim sokuk baktım.gordumku patlak sandığım kaoçuk manifold değilde sadece boğaz vidası bide ne olduğunu bilmediğim karburatore giren 1cm çapında bir hortum yerinden çıkmış.taktım ve düzeldi.
ancak sunu gordumki ,yedek parçanın bulunamaması çok ciddi muhafaza.o kauçuk parça ikitellide yapan bir yer biliyorum ama yapılamayacak bi parça olsaydı ne olurdu bilmiyorum.ayrıca 5 tl tutarındaki bi kauçuk manifoldu döktürmek için en az 60-70 tl odemek gerekir.
bu kadar çok gv650 sürücüsünün var olduğu ve boyle bir çatı altında toplanmış olduğunu gormek inanın beni mutlu etti.
bu parçayı orjinal olarak nereden bulabileceğimi bilen varsada simdiden tesekkur ederim.
çok memnun oldum.
saygılarımla,
Mehmet POLAT

mehabalar öncelikle hoşgeldiniz.Umarım bu güzel topikte devamlı katılımcı olursunuz.başlangıç olarak GV650 ile başlamak gerçekten marifet gerektirir.1000 km nin üstünde tecrübeniz olmuş.Aslında 250cc ve altında en az 15.000-20.000 km tecrübeden sonra geçilecek bir makine.Aman dikkatli olun ve sınırlarınızı bilin.


Karbüratörden silindire giden manifold hortum benim makindede yerinden biraz çıktığı için stop etme sorunu yaşadım.Motor ısındığında rolantide durmuyordu.Bu hortumun delinmesi veya çıkması durumunda, yakıt&hava karışımındaki oran değişeceği için motor değişik çalışacaktır.Hatta stop bile ettirebilir.Değişik şekilli bir hortum ama bulunamayacak cinsten değil.İlla orjinal diyorsanız size yurt dışı sitelerini veya istanbulda tanığım ve yurt dışından sipariş veren bir ustayla tanıştırabilirim.Tekrardan hoşgeldiniz..
 
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
3
tesekkur ederim.hosbulduk.sizlerin yanında anca soru soran oluruz,katılımcı olmak biraz zor olacaktır.:)
trafik tecrübem,dikkat mekanizman,el ayak koordinasyonum,ve insan hareketlerini önceden sezinleme konusunda fena değilimdir.bunlara güvenip boyle bir motorla basladım.zaten bu tarz lada gider.hıza çok merakım yoktur.uyarılarınız için teşekkür ederim.hobi maksatlı yaptığım bir faaliyetin kaza ile kesilmesinin tabiki istemem.zaten vespa academy de eğitim alıyorum.honda nın kursları ilede dewam edeceğim.

dediğiniz gibi sıradan bir boru/hortum uyarmı??
stop etme yok ama güç kaybı,kesiklik,ve sarsıntı var.sanki tek silindir goturuyormus gibi.
benim korkum daha vahim bir parçada problem olursa ne yapar nasıl bulurum diye!!yoksa cok orjinal takıntım yoktur..
 
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
GV650 nin üstünde kaliteli bir motor vardır.Suzikininde bu motoru seçmesinde en büyük etken.Siz bakımlarını zamanında yapıp, yağ,soğutma suyu vs. şeyleri sürekli kontrol ederseniz motor kısmından bir sorun çıkmaz.Eğer bir problem olursada yurtdışı kaynaklı richardhyosung.com & e_buy gibi sitelerden temin yoluna başvurursunuz,üstelik Türkiyeden daha hesaplıya gelir.Yok illaki Türkiyeden halletcem derseniz Kuralkan A.Ş nin kapısını çalmanız gerekecek...
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
kısa tecrübe deneyimimde sunu gördümki ;fiziksel yapıma ,sürüş zevkime ve beklentime uyan en ideal motoru almışım.
saygılarımla,
Mehmet POLAT

Nede olsa gv650 bir melez, her zevke hitap etmiş oluyor. :wiinkk:
Daha önceki yazılarımda sıkça vurgulamıştım,sıfır km 2007 modelleri s&t nin sıfırından 5.000 ytl ucuza aldığınızdan aradaki fark cebinizdeki garantidir.
İhtiyaç parça mrock yazmış s&t den veya yurt dışından rahatlıkla getirilebiliyor.
Sağlıcakla. :bounce:
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Haz 2006
Mesajlar
164
Arkadaşlar selamlar
bir süre önce , bir çok arkadaşın hatırlayabileceği bir sorundan bahs etmiştim: İlk marşa basınca , bir patlama sesi ile birlikte ,karboratörün oralardan bir yerden , koyu mavi bir duman çıkışı ve kesif bir yanık kokusundan bahs etmiştim. Bir süreydi tekrarlamamıştı, taa ki dün yine 3. defa tekrarladı.
Servise gittim ve motordan tuhaf bir kokunun geldiğini söylediler ve sağı solu kokladıktan sonda, depoyu açtılar. Evet sorun bulundu.Depoda benzin yerine tepeleme kesif bir tiner kokulu solvent çıktı .
Yani anlayacağınız üçtür başıma gelen , şerefsiz benzin firmasına aitmiş. Yerini tarif edeyim : Beylikdüzü,migrosu mağazasının kapalı otoparkının karşısındaki BP benzin istasyonu . şikayet edeceğim , amma fişimi bulamadım.
Benzin alınca mutlaka dikkatli olup,koklanmasında yarar varmış meğer.:pr:
 
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
Arkadaşlar selamlar
bir süre önce , bir çok arkadaşın hatırlayabileceği bir sorundan bahs etmiştim: İlk marşa basınca , bir patlama sesi ile birlikte ,karboratörün oralardan bir yerden , koyu mavi bir duman çıkışı ve kesif bir yanık kokusundan bahs etmiştim. Bir süreydi tekrarlamamıştı, taa ki dün yine 3. defa tekrarladı.
Servise gittim ve motordan tuhaf bir kokunun geldiğini söylediler ve sağı solu kokladıktan sonda, depoyu açtılar. Evet sorun bulundu.Depoda benzin yerine tepeleme kesif bir tiner kokulu solvent çıktı .
Yani anlayacağınız üçtür başıma gelen , şerefsiz benzin firmasına aitmiş. Yerini tarif edeyim : Beylikdüzü,migrosu mağazasının kapalı otoparkının karşısındaki BP benzin istasyonu . şikayet edeceğim , amma fişimi bulamadım.
Benzin alınca mutlaka dikkatli olup,koklanmasında yarar varmış meğer.:pr:


inanılır gibi değil ya :pr::pr::pr:çok geçmiş olsun
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Shell yada opetlerde sorun pek görülmüyor. Puntoyu alırken fiat opet kart verdi. Satın aldığım benzin ve aracın km si kayıda geçiyor ve istasyondan kaynaklı sorun yaşanırsa masrafı üstlenme garantisi sunuyor.Bu tip uygulamalar istasyonun güvenilirliğini atırıyor.
 
Katılım
7 Nis 2005
Mesajlar
1,905
2010 modeller ve renkleri

2010-Hyosung-GV650Aquila-AvitarFIa-small.jpg

2010-Hyosung-GV650Aquila-AvitarFIb-small.jpg

2010-Hyosung-GV650Aquila-AvitarFIc-small.jpg

2010-Hyosung-GV650Aquila-AvitarFId-small.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Draggy ne yazdında silme ihtiyacı duydun şimdi okumadığımdan merak ettim açıkçası :)
sevgili ledo 2010 modellerde tek değişiklik renk değilmi bildiğim kadar :silent:
Dikkat çekici renklere son hız devam:p
Global motor ile ilgili duyduğum son haber; şirket sahibinin koreye gitmek yerine müdürünü ihracat konuları ile ilgili gönderdiği doğrultusunda. Koreli yetkililer ciddiyetle hava alanında karşılama yapıyorlarmış. Ama TR pazarında ciddi bir paya sahip olunduğu halde bukadar uzak ve duyarsız yaklaşımın sonucunda ithalatçıda değişmiş oldu. Bizim toplumun maalesef böyle tavırları oluyor.
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Yazdıkların doğru katılırım.
Bizlerde zaten kendi motosiklet modelimizin sayfasında ağırlıklı olarak yazışıyoruz.
Özellikle ledonun imzası çok yerinde...Uygulanabildiği sürece mutsuzluk ihtimalini minimize eder bence. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
Yazdıkların doğru katılırım.
Bizlerde zaten kendi motosiklet modelimizin sayfasında ağırlıklı olarak yazışıyoruz.
Özellikle ledonun imzası çok yerinde...Uygulanabildiği sürece mutsuzluk ihtimalini minimize eder bence. :)

:cat::cat::cat: +10 biz bize yeteriz...

toplamda 2-3'ü geçmeyecek hatrı sayılır başlık altında olmak gerekliliğinin hepimiz fakındayız artık :cat::cat:
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Bugün serviste sym 250cc scooter vardı. 15.000 km de lastikleri ve kayışı değişti. sym motosiklet kullananların beğendiği bir marka olup, kayışının TR de 300 ytl olduğunu gördüm. Tabiiki tüketici bizim gibi düşünerek kayışı 90 eurodan Almanyadan getirmiş.Dikiz aynasında asılı..


Bizim gv650 deki kayış gibi carbonfıber olmadığı gibi uzunluğu 1/5 kadar. Artık kayışın gereğinden fazla pahalı olduğunu düşünmüyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst