Berat kandiliniz mübarek olsun...nice kandillere inşallah

Katılım
4 Kas 2008
Mesajlar
331
BERAT KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN...NİCE KANDİLLERE İNŞALLAH:cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tüm İslam aleminin kandili mübarek olsun , nice kandillere , Allahım günahlarımızı affetsin inşallah ...
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
İnsanın en büyük, en tehlikeli, en gizli, en saklı, en fecî düşmanı kendisidir, nefsidir, (ego’sudur). Pek çok insan, onun azılı bir düşman olduğunun farkında değildir. Halbuki en büyük hatalar, yanılgılar, yenilgiler, ayıplar, kusurlar, suçlar ondan kaynaklanır.

Nefis tembeldir, yatmak uyumak ister; halbuki hayat ciddî bir mücadele, acımasız bir savaş, devamlı bir uğraştır; uyumamayı, gevşememeyi, gaflete düşmemeyi, sıkı çalışmayı, ter dökmeyi, cehd etmeyi, cihad yapmayı gerektirir.

Nefis oburdur, pisboğazdır, açgözlüdür; doyunca, patlayınca, tıksırıncaya kadar yer, semirir, şişmanlar, şımarır, azar, kudurur; “rabbenâ hep bana!” der, haram helâl ayırmaz, insaf, adalet, müsâvât, muvâsât, îsâr, tercih, ikram, sabır, fedakârlık bilmez, başkalarını düşünmek istemez. Fakat toplum hayatı, tamamen aksinedir; ölçü ister, diğerbînlik ister, uyum ister, sabır ister; aşırı arzulara, hırs ve heveslere, bencilliğe dizgin ister, tahdit koyar, sınır çizer, karşı çıkar.

Nefis çok şehvetlidir, yar ister, eş ister, flört ister, aşk ister; nikâhla yetinmez, zinâya kayar, mahremi varken harama bakar, eşi varken metres tutar, camdan bakıp kaş göz eder, yuva yıkar, düğün basar, kız kaçırır, namus meselesinden silâh çeker, kan döker, can verir, can alır, kâtil olur.

Halbuki namahreme bakmamak, doğru yoldan sapmamak, namusunu iyi korumak, şehvete esir, nefse köle, şeytana maskara olmamak şart, farz, zaruri, zorunlu, mecburi. Çünkü toplum düzeni, aile nizamı, dinin kıvamı, ahlâkın devamı buna bağlı.

Nefis, keyif ehlidir, zevkperesttir, havâîdir, haylazdır, yaramazdır. Saz ister, söz ister, çalgı ister tatlı ister, tuzlu ister, turşu ister, kadayıfı bulur kaymak ister, istirahatı bulur, şak şak ister, zengin olur makam ister, rıyaset ister, izzet ü itibar, kudret u iktidar ister. Başkan olur saray ister, kumaş bulur ipek ister, sıhhat bulur, rahat bulur tantana, saltanat, sanat, bale, orkestra, heykel, anıt ister, nam u şan ister; sade giyinmez, süs, zinet, pırlanta, zümrüt, yakut, mücevher ister, köşk bulur yalı ister, yalı bulur yağlı boya tablo, antika eşya ister…

Hasılı, cihanı mahveden, halkları kahreden nefistir, diktatörleri savaşa sürükleyen nefistir, hırsıza hırsızlığı yaptıran nefistir, rüşvetçiye rüşveti aldıran nefistir, zalime mazlumu sömürttüren nefistir, kâfirin mümin olmasını engelleyen nefistir, cihanı fesada veren nefistir, ahireti mahvettiren nefistir, kişiyi Allah’ın kahrına uğratan nefistir, cehennemde çatır çatır, cayır cayır yandıran nefistir.

O halde bu zalim nefsi mutlaka ıslâh etmek lâzımdır, onu müslüman yapmak şarttır, kurtuluş için başka yol yoktur, iki cihanda rahata, felaha ermek, iflah olmak, saadet bulmak nefsi terbiye ve tezkiye eylemekle mümkündür.

Nefsini terbiye eden, insan-ı kâmil olur, halkça matlub, Hakk’a mahbub olur, iki cihanda aziz ve şerif, berhurdar ve bahtiyar olur. Ne mutlu sahte tanrılardan kurtulup nefsini ıslâh edip, Müslüman eyleyebilenlere!






Evet, sahte tanrılar. Önce kendimi sonra da sizleri sahte tanrılarla istikrar ve ısrarla mücadele etmeye davet ediyorum.

En tehlikeli sahte tanrı nefsimizdir.İçimizde barındırır, elimizle besler, büyütürüz. Tanrı gibi her dediğini, emrettiğini yaparız.

Dost gibi, bizden gibi gözükür ama münafıktır ve şeytanla, kötülüklerle işbirlikçidir. Kontrol altında tutulmazsa, bize ihanet eder. Kaybı kesin ve ebedi olan dünya oyununda sahte yansıma, cazibe ve güzelliklerle aldatarak zamanımızı öldürür.

Dönüşü olmayan noktaya gelindiğinde, yani, ekranda “Game Over” yazdığında, “keşke toprak olsaydım.” der.

Heyhat, artık dönüş yalnız hesap meydanınadır.

Umit AKDEMIR





Ey Ulu Allah’ım! Eğer sen dergâhına yalnız iyileri kabul ediyorsan,
günahkarlar kime gidip yakarsınlar ?... Muhakkak ki sen,merhametlilerin en merhametlisisin!.
Ey Rabbim! Eğer senin merhametini yalnız Salihlerin ümit etmesi gerekiyorsa, mücrimler kime gidip sığınsınlar?
Ey Allah’ım! Bizi hidayete ve kurtuluşa erdir .

Beraati ellerine verilen su mubarek gecede sen bizi bize, ettigimiz dua ile dilimizi, gelecegimizi, ahiretimizi kısıtlama Rabbim..

Bu yazıyı okuyan kardeslerim, onların yakınları, yakınlarının yakınları, gelmiş gecmiş tum musluman aleminin sen bu haşreyledigin mubarek gecede gunahlarını bagıslayıp sevindirenlerden eyle....

Sen ki Rabbil Alemin sin, ve biz senin aciz, kendini bilmez, seni dunyevi seyleri gordugunde anında unutuveren, kuyrugumuz sıkıstıgında yine senin kapına gelen, ikiyuzlu, gunahkar kullarınız..

Bizim gunahlarımız cok buyuk, Ama senin affediciligin bizim gunahlarımızında daha buyuk. Sen bize bu mubarek gece hurmetine rahmetinle magfiret eyle...

Biz aslında bizim icin hayırlı olanın ne oldugunu bildigimizden degil sadece işimize nasıl gelirse, işimizi ne gorurse onu dileriz, senin engin ve sonsuz rahmetini tahayyul dahi edemeyiz. Dolayısı ile gerektigi gibi dua etmeyide bilemeyiz sen Resulu Kibriya efendimiz ( S.A.V) senden ne dilediyse bizde senden onları diliyoruz sen bize nasip eyle..

Amin Amin Amin..

Velhamdulillahi Rabbul Alemin, Sadakallahul Azim..

El Fatiha...
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
10,285
mübarek berat kandilinin hepiniz için hayırlara vesile olmasıni dilerim. kandiliniz mübarek olsun...

CERRAHİ yüregine saglık....
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
bütün herkesin kandili mübarek olsun allahım bizi kazalardan ve hertürlü belalardan uzak eylesin.AMİN.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
İnsanın en büyük, en tehlikeli, en gizli, en saklı, en fecî düşmanı kendisidir, nefsidir, (ego’sudur). Pek çok insan, onun azılı bir düşman olduğunun farkında değildir. Halbuki en büyük hatalar, yanılgılar, yenilgiler, ayıplar, kusurlar, suçlar ondan kaynaklanır.

Nefis tembeldir, yatmak uyumak ister; halbuki hayat ciddî bir mücadele, acımasız bir savaş, devamlı bir uğraştır; uyumamayı, gevşememeyi, gaflete düşmemeyi, sıkı çalışmayı, ter dökmeyi, cehd etmeyi, cihad yapmayı gerektirir.

Nefis oburdur, pisboğazdır, açgözlüdür; doyunca, patlayınca, tıksırıncaya kadar yer, semirir, şişmanlar, şımarır, azar, kudurur; “rabbenâ hep bana!” der, haram helâl ayırmaz, insaf, adalet, müsâvât, muvâsât, îsâr, tercih, ikram, sabır, fedakârlık bilmez, başkalarını düşünmek istemez. Fakat toplum hayatı, tamamen aksinedir; ölçü ister, diğerbînlik ister, uyum ister, sabır ister; aşırı arzulara, hırs ve heveslere, bencilliğe dizgin ister, tahdit koyar, sınır çizer, karşı çıkar.

Nefis çok şehvetlidir, yar ister, eş ister, flört ister, aşk ister; nikâhla yetinmez, zinâya kayar, mahremi varken harama bakar, eşi varken metres tutar, camdan bakıp kaş göz eder, yuva yıkar, düğün basar, kız kaçırır, namus meselesinden silâh çeker, kan döker, can verir, can alır, kâtil olur.

Halbuki namahreme bakmamak, doğru yoldan sapmamak, namusunu iyi korumak, şehvete esir, nefse köle, şeytana maskara olmamak şart, farz, zaruri, zorunlu, mecburi. Çünkü toplum düzeni, aile nizamı, dinin kıvamı, ahlâkın devamı buna bağlı.

Nefis, keyif ehlidir, zevkperesttir, havâîdir, haylazdır, yaramazdır. Saz ister, söz ister, çalgı ister tatlı ister, tuzlu ister, turşu ister, kadayıfı bulur kaymak ister, istirahatı bulur, şak şak ister, zengin olur makam ister, rıyaset ister, izzet ü itibar, kudret u iktidar ister. Başkan olur saray ister, kumaş bulur ipek ister, sıhhat bulur, rahat bulur tantana, saltanat, sanat, bale, orkestra, heykel, anıt ister, nam u şan ister; sade giyinmez, süs, zinet, pırlanta, zümrüt, yakut, mücevher ister, köşk bulur yalı ister, yalı bulur yağlı boya tablo, antika eşya ister…

Hasılı, cihanı mahveden, halkları kahreden nefistir, diktatörleri savaşa sürükleyen nefistir, hırsıza hırsızlığı yaptıran nefistir, rüşvetçiye rüşveti aldıran nefistir, zalime mazlumu sömürttüren nefistir, kâfirin mümin olmasını engelleyen nefistir, cihanı fesada veren nefistir, ahireti mahvettiren nefistir, kişiyi Allah’ın kahrına uğratan nefistir, cehennemde çatır çatır, cayır cayır yandıran nefistir.

O halde bu zalim nefsi mutlaka ıslâh etmek lâzımdır, onu müslüman yapmak şarttır, kurtuluş için başka yol yoktur, iki cihanda rahata, felaha ermek, iflah olmak, saadet bulmak nefsi terbiye ve tezkiye eylemekle mümkündür.

Nefsini terbiye eden, insan-ı kâmil olur, halkça matlub, Hakk’a mahbub olur, iki cihanda aziz ve şerif, berhurdar ve bahtiyar olur. Ne mutlu sahte tanrılardan kurtulup nefsini ıslâh edip, Müslüman eyleyebilenlere!






Evet, sahte tanrılar. Önce kendimi sonra da sizleri sahte tanrılarla istikrar ve ısrarla mücadele etmeye davet ediyorum.

En tehlikeli sahte tanrı nefsimizdir.İçimizde barındırır, elimizle besler, büyütürüz. Tanrı gibi her dediğini, emrettiğini yaparız.

Dost gibi, bizden gibi gözükür ama münafıktır ve şeytanla, kötülüklerle işbirlikçidir. Kontrol altında tutulmazsa, bize ihanet eder. Kaybı kesin ve ebedi olan dünya oyununda sahte yansıma, cazibe ve güzelliklerle aldatarak zamanımızı öldürür.

Dönüşü olmayan noktaya gelindiğinde, yani, ekranda “Game Over” yazdığında, “keşke toprak olsaydım.” der.

Heyhat, artık dönüş yalnız hesap meydanınadır.

Umit AKDEMIR





Ey Ulu Allah’ım! Eğer sen dergâhına yalnız iyileri kabul ediyorsan,
günahkarlar kime gidip yakarsınlar ?... Muhakkak ki sen,merhametlilerin en merhametlisisin!.
Ey Rabbim! Eğer senin merhametini yalnız Salihlerin ümit etmesi gerekiyorsa, mücrimler kime gidip sığınsınlar?
Ey Allah’ım! Bizi hidayete ve kurtuluşa erdir .

Beraati ellerine verilen su mubarek gecede sen bizi bize, ettigimiz dua ile dilimizi, gelecegimizi, ahiretimizi kısıtlama Rabbim..

Bu yazıyı okuyan kardeslerim, onların yakınları, yakınlarının yakınları, gelmiş gecmiş tum musluman aleminin sen bu haşreyledigin mubarek gecede gunahlarını bagıslayıp sevindirenlerden eyle....

Sen ki Rabbil Alemin sin, ve biz senin aciz, kendini bilmez, seni dunyevi seyleri gordugunde anında unutuveren, kuyrugumuz sıkıstıgında yine senin kapına gelen, ikiyuzlu, gunahkar kullarınız..

Bizim gunahlarımız cok buyuk, Ama senin affediciligin bizim gunahlarımızında daha buyuk. Sen bize bu mubarek gece hurmetine rahmetinle magfiret eyle...

Biz aslında bizim icin hayırlı olanın ne oldugunu bildigimizden degil sadece işimize nasıl gelirse, işimizi ne gorurse onu dileriz, senin engin ve sonsuz rahmetini tahayyul dahi edemeyiz. Dolayısı ile gerektigi gibi dua etmeyide bilemeyiz sen Resulu Kibriya efendimiz ( S.A.V) senden ne dilediyse bizde senden onları diliyoruz sen bize nasip eyle..

Amin Amin Amin..

Velhamdulillahi Rabbul Alemin, Sadakallahul Azim..

El Fatiha...

huuuu.......
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
Amin ALLAH cc. hu senden senın yolunda olanlardan senın yolundea olanları sevenlerden eylesın bizleri cümlemizin kandili mubarek olsun mevlam bizleri korusun:rendeer: hz. mevlana
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Kandil-i Şerifinizi Tevhidi imaniye ve uhuvveti İslamiyede İttifaken Tevazu ve Letaifle Tebrik Eder, Alemi islama Maliki Ebediden Saadet Niyaz Ederim.

Kandiliniz Mübarek olsun..Bu gece ÖTV kalksın, motosikletlerde köprülerden para alınmasın ve Trafikte bizi adam yerine koymaları için bol bol dua edelim:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst