direksiyon sınavı geçildikten sonraki sertifika

Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
1,150
arkadaşlar 7 temmuz yazılı sınavı açıklandı.
1.direksiyon sınavı hangi gün(bir hafta sonraki cumartesi mi?)
2.sınavı geçtiğimize dair bir belge ne zaman veriliyor.
3.eskiden sınavları geçtiğimizi ispatlayan o belge ile resmi ehliyet çıkıncaya kadar sorunsuz araç kullanabiliyorduk(ehliyet olduğunu ispatlar nitelikteydi.)hala öyle mi?yoksa illaki trafikten ehliyet işlemlerini bitirip ehliyeti elimize mi almalıyız.
4.ben ankarada oturuyorum.ancak ilk ehliyetim bursadan.ankara bursa arası yazışma ne kadar sürer elden takip etme şansım var mı(ailemi ziyaret ederim bahanesiyle).yada bu işlemi hızlandırmanın yolu var mı?
 
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
1,968
öncelikle direksiyon sınavı yazılı sınvadan yaklasık 1ay sonra yapılıyo
dosya direksiyon sınavı oldugu hafta basından itibaren cıkıyo hmn ama nzmn alablecegn kursuna baglı
ehliyeti almaya gdrken bile yakalansan polise ehliyetsn sayılırsn o dosyalarla dahi
yazısmayı beklemek yerine gt gel yapsan dha kısa surer tahminimce allah kolaylık versin:p
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Sen sadece motor yazılısına giriceksin..... Eğer kazandıysan belge verilmez.... Zaten kursun sınavı geçip direksiyona gireceklerin listesini emniyete veriyorlar...

Bursa falan farketmez....Emniyet işi bir.... Zaten araştırmıştır onlar....

Sınava girmiştin dimi sen....Bu sınavdan bahsediyorum....
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
1,150
Sen sadece motor yazılısına giriceksin..... Eğer kazandıysan belge verilmez.... Zaten kursun sınavı geçip direksiyona gireceklerin listesini emniyete veriyorlar...

Bursa falan farketmez....Emniyet işi bir.... Zaten araştırmıştır onlar....

Sınava girmiştin dimi sen....Bu sınavdan bahsediyorum....
yazılı açıklandı 90 almışım(kurs sağolsun sms çekmiş).
sonucunu bilmeyenler baksın:
http://www.ehliyetsinavsonucu.com/ehliyet_sinav_sonuclari.htm
ya eskiden ne güzeldi.sertifika ehliyet ele geçinceye kadar geçerli sayılıyordu.
doğrusu da o.
saçmalık herşeyin asıl belgesi beklense türkiyede hiç bir iş yürümez.mesela ben okuldan mezun oldum,geçici belge verdiler.yök ten asıl diploma tam 3 yıl sonra elime geçti.yani onu almadan ben mezun olmamış mı sayılmalıydım bu hesaba göre.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
1,968
yazılı açıklandı 90 almışım(kurs sağolsun sms çekmiş).
ya eskiden ne güzeldi.sertifika ehliyet ele geçinceye kadar geçerli sayılıyordu.
doğrusu da o.
saçmalık herşeyin asıl belgesi beklense türkiyede hiç bir iş yürümez.mesela ben okuldan mezun oldum,geçici belge verdiler.yök ten asıl diploma tam 3 yıl sonra elime geçti.yani onu almadan ben mezun olmamış mı sayılmalıydım bu hesaba göre.

bilmem artık ama bana b ehliyetimin dosyasını verirken solemişlerdi bununla trafik subesine ehliyet almaya giderken bile yakalansan ehliyetsiz sayılırsın die:cat:
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
1,150
bilmem artık ama bana b ehliyetimin dosyasını verirken solemişlerdi bununla trafik subesine ehliyet almaya giderken bile yakalansan ehliyetsiz sayılırsın die:cat:
ülkemizde bilgisayarlı sisteme geçmeden önce işler daha güzeldi diyeceğim.
ben b yi 1992 de bursada aldım.cumartesi yazılı olduk.pazar direksiyona girdik.pazartesi sertifika verdiler(gerçi o zaman arabam yoktu lazım olmadı).
şimdi amaç ne oluyor onu anlamış değilim.bir kişi bir belgeyi almaya hak kazandıysa işlem tamamdır.asıl belge çıkıncaya kadar sureti geçerlidir.
bunun herhangi bir mantıklı izahati varsa lütfen bana söyleyebilir mi?
ha malum ehliyetlerden şöförler ve otomobilciler fedarasyonu adı altında amacı sırf bizim paramızı sömürmek olan ve gerçekte hiçbir işe yaramayan bir kurum var.ona daha çok para kazandırmak.
kanuni bir süre koyarsın dersin ki 30 iş günü geçerlidir.öbür taraftan da dersin ki sertifikası çıkmış bir kişinin başvuru tarihinden itibaren en geç 30 iş gününde belgesi çıkar.
amacınız bizden ehliyet için 50-100 ytl söğüşlemek ise onun da kolayı var banka hesabı diye bir olay var dersin sertifikayı alabilmek için bankaya şu kadar para yatır gel.
yok abicim yapamaz bu ş...ler.çünki aldıkları o delidumrul hesabı köprüden geçenden 10 geçmeyenden 40 akçe hesabı paraların hesabını.çünki verdikleri ehliyet karşılığında aldıkları para yasal değil.kesilen paralar dernek hesabına yatıyor.
seçime 5 saat kala yazıyorum millet olarak biz eşşek oldukça semer vuran çok olur.
lütfen haksız isem beni aydınlatınız.(çok ciddiyim.)
 
Katılım
25 Mar 2008
Mesajlar
310
Cuma da geçiyor alamadık hala a2 sertifikasını yahu :pr: polis arkadaşlar az biraz daha sabredin de çevirmeyin motorcuları :p
 
Katılım
25 Mar 2008
Mesajlar
310
eskiden ehliyet alırken vergi dairesine harç yatırma hikayesi yoktu bu ne iştir ya? sadece sertifikayla karakola gidip kart ücretini veriyorduk işlem tamamdı peki bu harcı her vergi dairesine yatırabiliyor muyuz?
 
Katılım
3 Mar 2013
Mesajlar
743
Sertifika 10 gunde cikiyor arada resmi tatil yoksa... Bu kadar cile olmaz ya.. Vallahi sogudum artik heves kalmadi da cok para harcadik bari tamamina erdireyim diyorum.
Daha istanbul emniyetten randevu cilesi var. Sonra elimden araba ehliyetimi de alip 3-4 gun bekletecekler. Motor curudu durmaktan.
Ehliyetsiz gezelim desek, bu siralarda sokak aralarinda bile cevirme yapiyorlar. Cok sikayet var motosikletten dolayi bizim burada. Cekiciyle motosiklet topladilar gecen gun. Ehliyetsiz, ruhsatsiz, sigortasiz... Bir suru kisi de kasktan yedi. Patlak egzozla gece 2 de gezerseler olacagi bu...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst