Bir Muayene Hikayesi (tüvturk)

Katılım
23 Ara 2008
Mesajlar
70
Arkadaşlar dün motosikletimi muayene için tüvturk'e götürdüm ilk defa muayeneye gittim.Muayeneye gitmeden bir gün öncesi akşam saat 11 de tüvturk istasyonuna gidip sıra alacaktım.Kapıya bir tane liste asmışlar muayene için gelecekler plakalarını yazıp bırakmış.Güvenlik görevlisine "abi buraya yazsak plakayı kacta gelir sıra bana" diye sordum "sabah 8 de burda ol" dedi.Listede 12 plaka yazılıydı ve bir seferde 20 - 25 araca muayene numarası veriyolarmış."Motorun yapılacak işleri var ben biraz aşağılara yazsam geç gelsem" dedim "o zaman gecerli olmaz sıran, işini bitirince gel" dedi.Dün motorun lambalarına baktırdım, vergi dairesinden borcu yoktur kağıdı aldım(bana bakıyolar dediler ama bakan olmadı) öğlen saat 1 de tüvturk e gittim.Kapıdaki listeye göre 60 a yakın aracı almışlar içeriye ve alınacaklar arasında ben 29. sıradayım.Başladık beklemeye.Hava sıcak olduğundan tünellerin kapılarını kapatmıyolar.Beklerken bol bol otomobil muayenesi seyrettim.Otomobili kapıdan imzayla teslim alıyolar, sırayla fren kontrolü, kanala alınıp aracın alt kısmını incleme, lifte alınıp tekerlerin inceleniyor, motor bölümü inceleniyor, elektrik donanımı incelenip arka kapıdan araç çıkıyor.Saat 3 te nihayet muayene numaramı aldım 91. sıradayım.içeriye girip ruhsatı verdim ve ücretini ödedim(Normalde 63.70 tl ama 1 ay gecikmeli olduğu için 65 tl ödedim).Motosikletlerin muayenesi arkada yapıldığı için arkaya gittim.İsmim okundu ve muayene başladı.
görevli:motosikleti getirir misiniz
ben:hemen(içeriye alıp farların yükseklik ayarlarına bakıldı)
görevli:tamam dısarıya alalım motoru.Kaçlık bu motor.
ben:125 lik usta.
görevli:Sİnyalleri yak.frene bas cek.Kaç para bunlar.
ben:5 bucuk civarı.
görevli:nasıl iyi gidiyo mu?.
ben:canavar canavar gecmediği motor yok:queen:
görevli:ver bi süreyim bakalım.
ben:al usta aman dikkat et.(istasyonun etrafını sırıta sırıta dolasıp geldi)
görevli:kac vitese var bunda ya değiştir değiştir bitiremedim:queen:
ben:6 vites var
görevli:masallah.frenler iyi tutuyo.(motordan indi ve lastikleri kontrol etti)
içeriye girip bilgisayardan cıktıları aldı.plakaya etiket yapıştırdı.Motoru aldığıma dair imza atıp muayene sonucumu aldım.
Sonuç:Kısa far ayarı cok yüksek olduğu için hafif kusurlu olarak muayeneden gectim.
Kısaca:muayenede kaska bakıyolar, farların hepsinin çalışıyo olması lazım.lastiklerin iyi durumda olması lazım.kornanın çalışıyo olması lazım.frenlerin tutuyo olması lazım(arka teker kilitlenecek sekilde).motor ve şasi numarasına bakıyolar.eksozdan cok korkuyodum el yapımı eksoz vardı hiç bakmadılar bile.:cherry:

SAYGILAR...
 
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
719
çok başarılı bi geçiş olmuış bende 13 ağustosta randevu aldım saat 14:00 e gidecez bakalım
 
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
830
geçmiş olsun görevli test amaçlı mı bindi yoksa keyfine mi genelde pek test edebilcek adam olmaz bu yerlerde.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
binen olmadıysa arka frenin kitlenecek kadar sıkı olması gerekliliğini nası kontrol ediyorlar?
 
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
2,136
ABS varsa kitlenmez arka teker, bunlarda freni yaptır gel derler :queen:
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
neden randevu almak için o kadar zahmete girdin. ben internetten randevu aldım işim 1 saatte bitti.
 
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
1,222
aklıma gelmişken sormak isterim..benim plkamın çercevesi kesik ve önümüzdeki ay da muayenem var..bu bir sorun yaratıryormu bılgıniz varmıdır bu konuda..
 
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
28
senin egzozun el yapımıydı ve sorun çıkmadı mı ben de götürecem de el yapımım egzoz var üzerinde sorun çıkarır mı? biras güzel bağırıo
 
Katılım
23 Ara 2008
Mesajlar
70
neden randevu almak için o kadar zahmete girdin. ben internetten randevu aldım işim 1 saatte bitti.

Daha buralarda internetten randevulu sisteme geçilmedi:pale:.mecburen o kadar zahmete giriyosun.2 sene içinde bütün istasyonlarda geçerli olacakmış.

aklıma gelmişken sormak isterim..benim plkamın çercevesi kesik ve önümüzdeki ay da muayenem var..bu bir sorun yaratıryormu bılgıniz varmıdır bu konuda..

sanırım sorun yaratmaz ama tam bir bilgim yok.

senin egzozun el yapımıydı ve sorun çıkmadı mı ben de götürecem de el yapımım egzoz var üzerinde sorun çıkarır mı? biras güzel bağırıo

evet sorun çıkmadı.:cat:.kalırsam egsozdan kalırım diye korkuyodum sanki duymadılar sesini, hiç bişey söylemediler.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
474
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Benim Virago TÜV den geçirilmiş benden önceki sahibi tarafından 4 ay önce falan. Fakat ben susturucularını değiştirdim ve motorun ciddi anlamda ürkütücü bir sesi var, bir dahaki muaynede susturucularıma takarlar mı çok merak ediyorum. Her istasyon çalışanının titizliği tavrı farklıdır TÜV ciddi bir muayne sistemi olsa da ama yine de bir fikrim yok hiç mi sallamıyorlar mı susturucuları?
 
Katılım
6 Eki 2008
Mesajlar
1,218
borcu yoktur kağadını sadece satışta istiyolar kardeşim gerek yoktu yani ama neyse almışsın belki lazım olur...
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
950
Geçmiş olsun 2011 'e kadar rahatsın.

Bu arada egzost lara bakmıyorlar arkadaşlar. Motosikletlerde egzost ölçümü yapılmıyormuş.
 
Katılım
4 Kas 2008
Mesajlar
331
Arkadaşlar dün motosikletimi muayene için tüvturk'e götürdüm ilk defa muayeneye gittim.Muayeneye gitmeden bir gün öncesi akşam saat 11 de tüvturk istasyonuna gidip sıra alacaktım.Kapıya bir tane liste asmışlar muayene için gelecekler plakalarını yazıp bırakmış.Güvenlik görevlisine "abi buraya yazsak plakayı kacta gelir sıra bana" diye sordum "sabah 8 de burda ol" dedi.Listede 12 plaka yazılıydı ve bir seferde 20 - 25 araca muayene numarası veriyolarmış."Motorun yapılacak işleri var ben biraz aşağılara yazsam geç gelsem" dedim "o zaman gecerli olmaz sıran, işini bitirince gel" dedi.Dün motorun lambalarına baktırdım, vergi dairesinden borcu yoktur kağıdı aldım(bana bakıyolar dediler ama bakan olmadı) öğlen saat 1 de tüvturk e gittim.Kapıdaki listeye göre 60 a yakın aracı almışlar içeriye ve alınacaklar arasında ben 29. sıradayım.Başladık beklemeye.Hava sıcak olduğundan tünellerin kapılarını kapatmıyolar.Beklerken bol bol otomobil muayenesi seyrettim.Otomobili kapıdan imzayla teslim alıyolar, sırayla fren kontrolü, kanala alınıp aracın alt kısmını incleme, lifte alınıp tekerlerin inceleniyor, motor bölümü inceleniyor, elektrik donanımı incelenip arka kapıdan araç çıkıyor.Saat 3 te nihayet muayene numaramı aldım 91. sıradayım.içeriye girip ruhsatı verdim ve ücretini ödedim(Normalde 63.70 tl ama 1 ay gecikmeli olduğu için 65 tl ödedim).Motosikletlerin muayenesi arkada yapıldığı için arkaya gittim.İsmim okundu ve muayene başladı.
görevli:motosikleti getirir misiniz
ben:hemen(içeriye alıp farların yükseklik ayarlarına bakıldı)
görevli:tamam dısarıya alalım motoru.Kaçlık bu motor.
ben:125 lik usta.
görevli:Sİnyalleri yak.frene bas cek.Kaç para bunlar.
ben:5 bucuk civarı.
görevli:nasıl iyi gidiyo mu?.
ben:canavar canavar gecmediği motor yok:queen:
görevli:ver bi süreyim bakalım.
ben:al usta aman dikkat et.(istasyonun etrafını sırıta sırıta dolasıp geldi)
görevli:kac vitese var bunda ya değiştir değiştir bitiremedim:queen:
ben:6 vites var
görevli:masallah.frenler iyi tutuyo.(motordan indi ve lastikleri kontrol etti)
içeriye girip bilgisayardan cıktıları aldı.plakaya etiket yapıştırdı.Motoru aldığıma dair imza atıp muayene sonucumu aldım.
Sonuç:Kısa far ayarı cok yüksek olduğu için hafif kusurlu olarak muayeneden gectim.
Kısaca:muayenede kaska bakıyolar, farların hepsinin çalışıyo olması lazım.lastiklerin iyi durumda olması lazım.kornanın çalışıyo olması lazım.frenlerin tutuyo olması lazım(arka teker kilitlenecek sekilde).motor ve şasi numarasına bakıyolar.eksozdan cok korkuyodum el yapımı eksoz vardı hiç bakmadılar bile.:cherry:

SAYGILAR...

geçmiş olsun kazasız belasız inşallah arkadaşım kullan:cat:
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
hehe =) adam beğenmiş demekki motoru.repsol sanırım grenajların?ebnde hastayım repsol cbrlere..benn olsam bende isterdim :D bide polisler istiyorlar bazen yunuslar ver bi tur atim diye :D
 
Katılım
26 Haz 2006
Mesajlar
191
ruhsat kayıp oldugu için mecburi vize yaptırıcam ama 3gündür eksikleri tamamlayamadım oraya git buraya git şunu al bunu yap...off off......
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst