Motor Hırsızlığına Karşı Altarnatif Bir Yöntem...

Katılım
6 Haz 2007
Mesajlar
40
Meraba Arkadaşlar...
Ben motorumun çalınmasına karşı kendime göre bir yöntem geliştirdim ve bunu sizinle paylaşmak istedim. Hoşunuza giderse sizde uygularsınız...
Olay oldukca basit motorumun görünmeyen gizli sayılabilecek bir yerine cep telefonu yerleştirdim tabi içinde hattıyla beraber ve acık konumda. Olurda motor çalınırsa bu sayede yeri kolayca bulunabilecektir.
Telefonun şarjınıda aküye bağlıyacağınız araç şarj aletiyle sağlayabilirsiniz....
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Bu konu önceden de tartışılmıştı. Ararsan konular arasında bulabilirsin. Sen telefon numaram bu motorun üzerinde açık bir telefon var diyene, gerekli resmi prosedürler tamamlanana kadar motor parçalanmış olacaktır çoktan. Ama yinede önlem önlemdir, işe yarayabilir.
 
Katılım
6 Haz 2007
Mesajlar
40
Bu konu önceden de tartışılmıştı. Ararsan konular arasında bulabilirsin. Sen telefon numaram bu motorun üzerinde açık bir telefon var diyene, gerekli resmi prosedürler tamamlanana kadar motor parçalanmış olacaktır çoktan. Ama yinede önlem önlemdir, işe yarayabilir.

Daha önce basit bi çin malı motor çaldırdım. Çalındıktan 3 gün sonra pilakası sökülmüş halde arkadaşlar trafikte görmüşler ama yakalayamadık. O zaman da böyle bir şey yapmış olsaydım daha farklı olurdu.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
Meraba Arkadaşlar...
Ben motorumun çalınmasına karşı kendime göre bir yöntem geliştirdim ve bunu sizinle paylaşmak istedim. Hoşunuza giderse sizde uygularsınız...
Olay oldukca basit motorumun görünmeyen gizli sayılabilecek bir yerine cep telefonu yerleştirdim tabi içinde hattıyla beraber ve acık konumda. Olurda motor çalınırsa bu sayede yeri kolayca bulunabilecektir.
Telefonun şarjınıda aküye bağlıyacağınız araç şarj aletiyle sağlayabilirsiniz....

gültekin abi bu konuyu daha ileri götürüp,avea hattıyla internetten takip ediyordu motorunu.genel olarak 1km kare olarak gösteriyor demelerine rağmen arada nokta atışı yaparak bulunduğu sokağı dahi gösteriyor:cat:
 
Katılım
12 Şub 2005
Mesajlar
504

MoB

Katılım
29 Haz 2009
Mesajlar
44
anlamadığım aslında maliyeti bu kadar ucuz bir teknoloji neden arabalara ve motorlara konulmaz diye.
Bu bile süper bir sektör haline gelebilir aslında
gerçi varda sanıyorum şu zamanda biraz pahalı satılmakta...

Asıl problem aracı takip edip ipucu bulsanız bile gidip onu getirecek güvenlik elemanı ve Polistede iş bitiyor sadece araç sahibine kalan bir şey değil bu.
 
Katılım
20 Nis 2008
Mesajlar
104
Adam telefonu bulur,birde telefon saihibi olmuş olur hırkız :))
 
Katılım
16 Nis 2006
Mesajlar
488
tanıdıgım biri 0 km mopet almıştı bir hafta sonra çalındı. sonra yine gitti yenisini aldı bu sefer aldıgı gün akşam çalındı. gitti tekrar yenisini aldı en son çareyi motoru evin balkonuna koyup bir elektrikçiye gizli bir elektrik kablosuyla motoru şaseden baglamış. hırsız gelmiş gene muhtemelen aynı kişi gidonu tutar tutmaz çarpılmış ve orada gebermiş. sonuçmu ne oldu adam 5 yıldır hapiste.

motosiklet hırsızlıgına karşı en iyi önlem kasko yaptırmaktır. sonuçta 15000 lirayı verecek arkadaın 2000 lira kasko ödeyecek parasıda vardır. yok 2000 liralık bir motora binen kişi 250 lira daha verip keyfini sürebilir. sonuçta sadece çalıntı da degil allah korusun bir kazada çok işe yarar
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
adam bi de telefonu bulup almanyadaki dayısını falan arıyomuş bi de fatura geliyo 10000 lira :D
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
bu tip uygulamlar ın belirli yöntemleri bar arkadaşlar, cep telefonu koymayla çakmak çıkışı alıp şarj aleti bağlamayla olucak işler deil, araç takip sistemleri var ülkemizde , bir çok yerde kullanılıyor ve yaygın, aracınıza takıyorsunuz, size verilen şifre ve parolayı firmanını internet sitesine girerek sokak sokak motorunuzu izleyebiliyorsunuz..
doğru hatırlıyorsam motosiklete uygun bağlanabilecek bir cihaz da 350 tl civarında oluyor.. aküden enerjisini alıyor, akü bitseyada bağlantısı kesilse bile 48 saat sinyal verebiliyor:wiinkk:
 
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
1,686
Tikla şu ürüne bakın derim bide aylık parayı basit takip sistemine vereceğinize gps lisi var burda...

Tıkla bu da biraz daha ucuzu... 157$
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Haz 2007
Mesajlar
40
anlamadığım aslında maliyeti bu kadar ucuz bir teknoloji neden arabalara ve motorlara konulmaz diye.
Bu bile süper bir sektör haline gelebilir aslında
gerçi varda sanıyorum şu zamanda biraz pahalı satılmakta...

Asıl problem aracı takip edip ipucu bulsanız bile gidip onu getirecek güvenlik elemanı ve Polistede iş bitiyor sadece araç sahibine kalan bir şey değil bu.

Bir ara öyle birşey vardı içine hat takılıyordu mesaj cektiğinizde cevap veriyordu hücre bilgi ekranında yazan yer bilgisini gönderiyordu. Tabi çok eskidendi bu şimdi diğer arkadaşlarında söylediği gibi GPS araç takip sistemleri var ama fiyatı herkez için uygun olmayabilir. Benim söylediğim şeyin maliyeti 25 30 lira çivarı ekonomik bir önlem. Tabi 15 20 binlik bi makineye böyle bişey biraz garip olur ama bi kaç binlik bi makine için uygun bütceli.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:16 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:12 PM ----------

tamam güzel fakat cep telefonunu ararlar ise üstünde ? yani çok ufak gizli bi yerde olması lazımki işe yarasın.

yanlız fikir süper bi fikir.

Dostum telefon sessizde ve ısıgı görünmeyecek şekilde kagıda sardım tabi ıslanmasındiye birde poşet geçirdim :) Türk işi ama hiç olmamasından iyidir :wiinkk:
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
gps sistemlerini önermiyorum bunu yurt dışında bi kaç kişiyle konuştuğumda telefonun bu konuya çok daha iyi bir çözüm olduğunu sunmuşlardı banada

çünkü gps sinyallari telefonlardaki sinyallere göre daha zayıf kalıyor uydu ve bir cep telefonunun antene olan mesafesini oranlayacak olursak en basidinen kimi zaman köprü altından geçerken bile gps cihazlarının bağlantı kopuklukları yaşadığını söylemişti
hatta bunu söyleyen kişide sitemizden biri "coq" nickli arkadaş (=
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
20 Tem 2008
Mesajlar
410
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ucuz bi telefonla süper olur,Kaybedecek neyimiz var,
 
Katılım
6 Haz 2007
Mesajlar
40
gps sistemlerini önermiyorum bunu yurt dışında bi kaç kişiyle konuştuğumda telefonun bu konuya çok daha iyi bir çözüm olduğunu sunmuşlardı banada

çünkü gps sinyallari telefonlardaki sinyallere göre daha zayıf kalıyor uydu ve bir cep telefonunun antene olan mesafesini oranlayacak olursak en basidinen kimi zaman köprü altından geçerken bile gps cihazlarının bağlantı kopuklukları yaşadığını söylemişti
hatta bunu söyleyen kişide sitemizden biri "coq" nickli arkadaş (=


Bak bu çok dogru, motoru çalan vatandaş uzun süre kapalı bir yerde saklayabilir.
 
Katılım
11 Nis 2009
Mesajlar
68
philips'in şarjı 1 aya yakın giden cep telefonu modelleri var, heralde en uygunu bunlardan birini bağlamak. ayda bir şarj edersin artık.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst