Mondial 150 ZAT`ın maceraları.

Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
307
hani eskiden "cin ali" dizisi kitaplar vardı ya ,
cin ali kırda ,
cin ali okulda ,
cin ali ve şehir gezisi
vs vs

bende artık, mondial zat 150 için böyle bir dizi yazı hazırlamak istiyorum,
en azından başlık olarak ona benzer birşeyler kullanıcam ..

lanetli zart ,her zaman olduğu gibi en fazla 2 ay dayanabildi ,
bugün gene bir tarafları karıncalanmaya başlamış olacakki bana sorun çıkardı .

En son kayış falan değişmiştim ,karburatör ayarını ne güzel tutturmuş ,
orasının burasının ufak tefek problemlerini çözmüştüm ve çok uzun zamandır yağ damlatma probleminide giderdikten sonra bugün gene başka bir maceraya atıldık, malum zat bu rahat duramaz ,
illlllaaaaaa arıza çıkaracak, 1 ay bilemedin en fazla 2 ay ..



problem :
motoru çalıştırdım sorun yok ,çıktım yola ,en fazla 5 dakika yol almıştımki ,
motorda çatırtılar çuturtular gelmeye başladı ,mekanik ve baya yüksek bir ses .

Hemen sağa çektim stop ettim ,tekrar çalıştırdım ses yok ,
biraz bekledim ,o ses gene başladı sonra kesti ,ara ara gene gelmeye falan başladı , sanki kartere bir metal parça düşmüş de krank dönerken ona vuruyormuş gibi ,

sonra bu sesin yatak vurma sesi olmadığına kanaat getirdim ,yani piston ,krank problemine benzemiyor ve sallantı sonucu ortaya çıkıyor genelde , sürekli değil .

neyse yapacak birşey yok ,
motoru komple indirdim, artık bir o kalmıştı yapmadığım o konuda da milli olduk sonunda. Bu arada zat 11 bin de .

bir arkadaş marş motorunun motorun içinde kalan dişlileri ile ilgili bir problem yaşamış daha önce , muhtemelen aynı olay .Yarın oraları sökücem iyice bakıcam , çünkü piston krank segman falan gibi bir sorun değil ,eğer o ses yoksa motorun çalışması düzgün .

hazır sökmüşken iyice detaylı resimler çekeyim diyorum .


aklına birşey gelen olursa dinlerim,
ama kimse,
iyi bir ustaya götür,
ellemeeee cıssss bozarsın ,
geçmiş olsun,takma kafana,
orjinal kalsın,kurcalama,
sat başka birşey al ,
ehehe kesin akün bitiktir gibi cevaplar vermesin.



bugün cep tel ile birkaç kalitesiz foto çektim
Lanetli Zat:
moto0131.jpg


moto0133.jpg
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
250
marş rublesinden yapabilir arkadaşım ben motorcuyum genelde marş rublesi bozulmnaya başlayınca yapar o sesleri genede ilk oraya bak derim
 
Katılım
8 Eyl 2008
Mesajlar
1,788
ZAT'larda bu aralar herkes sorun yaşıyor kaç oldu topic görüyorum.Allah sabır versin
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
250
özer arkadaşımın dediğide çıkabilir 2 yerden birisinde çıkacaktır marşında herhangi problem yoksa çalıştırmada arka debriyajın ya bilyası bozulmuştur yada yayın orası bozuktr
 
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
729
Motosikleti
ZX12R
neden sat başka bişiy al demeyelim...:silent:

bu makinayla yaşlanacan diye ayet mi var..:silent:
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
Bence kasa ağır motor küçük.. O scooter ın o kasa ile en az 250cc olması gerekirdir. Ne pistonu ne krankı ne kayışı o ağır scooter ı sağlıklı ileri götüremez.. Ağır motor küçük hacim olay bu.. Yani belli km sonra piston bile ısınır yumuşar, krank iflas eder kayış atar, soğutma yetersiz olabilir..
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
5,150
Çin motor sahipleri hepimiz lanetliyiz.....Allah'a emanet gidiyoruz yollarda.Benimki de şu ara düz,müsait yola çıktığımda 5 dakika sonra benzin yememeye başlıyor 70-80'den 30lara düşüyor.İstop etmiyor lanet olası pır pır götürmeye çalışıyorum 4lüleri yakıp...

Karbüratör ve benzin pompanı kontrol ettir öncelikle...
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
307
Bence kasa ağır motor küçük.. O scooter ın o kasa ile en az 250cc olması gerekirdir. Ne pistonu ne krankı ne kayışı o ağır scooter ı sağlıklı ileri götüremez.. Ağır motor küçük hacim olay bu.. Yani belli km sonra piston bile ısınır yumuşar, krank iflas eder kayış atar, soğutma yetersiz olabilir..

neden herkes böyle düşünüyor anlamıyorum :)
sizin hiç kilo diye bir şeyden haberiniz yokmu ?

o kasaya küçük o kasaya küçük ,
sanki kasa 2,5 ton !

mondial 151 RS = 117 kilo
mondial 150 zat =150 kilo

herşey 33 kilo fazlalık yüzündenmi yani ?


bu mudur yani sıkıntı ?
 
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
729
Motosikleti
ZX12R
neden satmıyorsun...? neden yakmıyorsun..:silent:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:10 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:08 PM ----------

Çin motor sahipleri hepimiz lanetliyiz.....Allah'a emanet gidiyoruz yollarda.Benimki de şu ara düz,müsait yola çıktığımda 5 dakika sonra benzin yememeye başlıyor 70-80'den 30lara düşüyor.İstop etmiyor lanet olası pır pır götürmeye çalışıyorum 4lüleri yakıp...

eger motorun avatarda yazan 151 RS ise bakımsız dır..:cat:

ybr 125 e kafa tutan bır motordur 151 RS :cat: :rendeer: :rendeer:

:rendeer: :rendeer: :wiinkk: ve bende hastayım...:rendeer: :rendeer:
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
Kötü mal sahibi adamı ev sahibi
Kötü motor , adamı motor ustası yaparmış. hakikaten doğruymuş.
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
307
unuttum sandınız dimi ?

motoru komple söktükten sonra araya başka işler girdi,
bir kaç hafta sökük vaziyette bekledi ,
bu arada ufak ufak parçaları tamamladım ve hazır sökmüşken ne kadar bilya,keçe,burç,zincir ıvır zıvır varsa değiştirdim , piston segman dahil,

son 2 gündür motoru topluyorum, dün marşa bastım anında çalıştı ,henüz bir problem gözükmüyor,

işi kötüsü asıl problemi hala net olarak belirleyemedim,
kırılmış,dökülmüş, bir parça yok !

iyice test edip ondan sonra komple toplamayı düşünüyorum ,
yani grenajları,selesi falan herşey sökük hala


baya bir foto çektim hepsini sonra eklerim buraya .

64453313.jpg
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
ben neler cektim zattan ödedigim paranın haddi hesabı yok kac kişi tek seferde 750 ytl ödemiştir servise cin malına? bende senin gibi heryerini sökerdim nalet makina nefret ederim onun yüzünden sol ayagımı kırdım hala agrıyo neler cektim o kadar tamri ederdim gene arıza yapardı onun hiçbi ayarı tutmaz ya sat gitsin dedikleri gibi kalıbını cekmiyo o cılız motor kilyos yokuşunu cıkarken kayış yaktım ya hemde yeniydi kayış orda bilyaları paso biter ona maaş baglaman lazım devamlı binmek için 3 kere konple kaportalarını degiştirdim sende epeyce uğraşıyosun belliki değmez ona hiç değmez hemde ben aldım taş gibi suzuki onu söküyorum temizliyorum oh be töbe ettim o motora
 
Katılım
27 Ara 2007
Mesajlar
234
vallahi arkadaşlar nedense ben sizin yaşadıgınız bu problemleri yaşamıyorum benim zat şu an 16.400 km de ve ben 115 kg ona ragmen motor harika beni hiç üzmedi ve halende üzmüyor ben 12 ay devamlı üzerinden inmeyen biriyim
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
bizim bi abide var 2 kişi 270 kilo motora biniyorlar oda 15 binde filan motorda hiç bir sorun çıkmadı
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
307
ben neler cektim zattan ödedigim paranın haddi hesabı yok kac kişi tek seferde 750 ytl ödemiştir servise cin malına? bende senin gibi heryerini sökerdim nalet makina nefret ederim onun yüzünden sol ayagımı kırdım hala agrıyo neler cektim o kadar tamri ederdim gene arıza yapardı onun hiçbi ayarı tutmaz ya sat gitsin dedikleri gibi kalıbını cekmiyo o cılız motor kilyos yokuşunu cıkarken kayış yaktım ya hemde yeniydi kayış orda bilyaları paso biter ona maaş baglaman lazım devamlı binmek için 3 kere konple kaportalarını degiştirdim sende epeyce uğraşıyosun belliki değmez ona hiç değmez hemde ben aldım taş gibi suzuki onu söküyorum temizliyorum oh be töbe ettim o motora

valla hocam kusura bakma ama sende en az ZAT kadar problemlisin anlaşılan ?
heralde para saçmaya öyle alıştınki hala kurtulamadın bu huyundan? :mrgreen:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-...biratoru-soktuk-kimse-topluyamiyo-yardim.html

bir karburator toplamaya 250 ,
zat için 750 ? (ne yaptıysan artık, sıfırdan zat mı yarattınız? )
 
Katılım
12 Kas 2006
Mesajlar
2,878
Lanet benim bildiğim sadece şeytana söylenir :wiinkk: Kullandığın, bindiğin, dokunduğun birşeye neden lanet okursunuz anlamıyorum...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst