Yamaha Yamaha YBR 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
458
YBR250. Cok konuldu, cok tartisildi. Fiyat konusunda hemfikirim, pahali. YBR250 motorumu, ilk Turkiye'ye geldiginde, Mayis 2007'de almistim. Motorum 24500 km. de. Simdilik 250 CC uzerine cikmayi dusunmuyorum. Imkanim olsa, motorumu sifir YBR250 ile yenilemek isterdim.

Otoban yerine, köy yollarini. Hedefe cabuk ulasmak yerine, yolda gecireceginiz zamani dusunuyorsaniz eger, 250cc motor isinizi fazlasiyla gorecektir.

Yan çanta ve artçı varken motorun performansı ve son hızı nasıl etkileniyor?
 
Katılım
11 Nis 2005
Mesajlar
101
brody,

Yan çanta ve artçı varken son hız denemedim. 90-100 km. civarı hersey normal, çantaların verdigi genislige alismak zor oluyor sadece :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Ağu 2008
Mesajlar
556
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
brody,

Yan çanta ve artçı varken son hız denemedim. 90-100 km. civarı hersey normal, çantaların verdigi genislige alismak zor oluyor sadece :)

Ee ben cbf150 ile de 90-100 arası gidiyom.Hem artçı ile hemde arkada çanta ile.Bizim de topiğe biraz faydamız dokunsun :cat:
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
1,946
bu motora bu parayı verenın aklına sasayım git al kawasaki ninja 250 cc 9890 tl hem havan olur hemde performansın...
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
Arkadaşlar bu motor Türkiye'nin motoru.. Azıcık Off Road azıcık asfalt sonuç NAKED.. 650cc gibi deli ısınıp şişmez 150cc gibi zayıf kalmaz..

Ancak fiyatı en büyük dezavantajı.. Değil 9750; değil 8750; 250cc motorun olacağı sıfır acenta fiyat 7750 YTL yi geçmemelidir...

Bu motor 7500 Liradan satarsa patlar.. Yoksa tıngır mıngır satış olur... Bu kadar...
 
Katılım
18 Tem 2008
Mesajlar
2,327
selçuk abiye katılıyorum.bu motor ve cbf 250 kesinlikle Türkiye'nin motoru gibi adeta.yol şartlarına en çok uyan motor bu motor.ama fiyat gerçekten biraz fazla gibi.ama sağlam motor.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Kawasaki Ninja SS tip motor değil mi ? YBR 250 ise naked. Bu bir tercih meselesi, ben de Hayabusa'yı görünce beğeniyorum ama hayatta SS kullanmam. Sevene de saygı duyarım.
 
Katılım
25 Şub 2008
Mesajlar
114
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu motora bu parayı verenın aklına sasayım git al kawasaki ninja 250 cc 9890 tl hem havan olur hemde performansın...

Sen önce kendi aklına şaş :bounce: kendi tavsiyelerini kendine sakla farkındasın burası ybr 250'forumu ninja değil...ikisi aynı sınıf motorlar değil farkındasın umarım...:cat:
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
Arkadaşalar ben objektif olmaya çalışıyorum. Naked modeller gerçekten yüksek karteri ve yumuşak amörtisörleri ile Türkiye gibi yolların motoru. Oysa ABD gibi bir ülkede yaşıyor olsa idim yani yolların 1000 lerce dümdüz kalın asfaltlı Arizona çölleri gibi yerler geçip binlerce mil yapacak isem Cruıser tarz motor alırdım. Ancak ABD de yollardaki araç yoğunluğu bile bizimkinin 1/100 kadar. Uzun yollarda araç yok. Oysa bizde yolda nerde neyin çıkacağı belli değil. Cruıser gibi ağır bir motor araç yoğunluğu fazla olan uzun yolda bile iyi değil. ABD için chopper ve cruıser oysa Türkiye de naked yada endurodur. Enduro olmaz. 650 lilik ler kendilerini bulunmaz reşat altın misali pazarlamaya çalışıyorlar oysa daha dün benzin 3.25YTL oldu. 2 kere 2 nin edeceği 4 gibi Türkiye'de 250cc geçilmez. 650 cc lere de benzinlikte iki kere 100 liralık benzin aldın mı tadı kaçar. O sebeble bu motor 250 lilik.

AMAAAAAA!
Gelelim YBR250 nin dez avantajına...

1. Soğutma sisteminde eksiklik var. Yağ yada su radyatörü yok. Sadece hava soğutma var. Bu motor her 100 km lik artçılı ve yüklü ağırlık ile dinlendirlirmelidir.

2. Fiyatı.. O rakam en az 1000 YTL fazla. Hele soğutma sistemi sadece hava olan bir motor için.

Mesela ben yeni Harran'dan eşim ile geldim. Motosikletim yağ soğutmalı Cruıser bir sürüşte sadece ben 85 kg eşim 55 kg yükümüz 40 kg ile 400km uzun yol yaptık. Motorda ne bir şişme ne bir performans kaybı hiç bişey yoktu. YBR250 bu performansı bu ağırlık ile gösterebilirmi sadece hava soğutma ile..?????
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Arkadaşalar ben objektif olmaya çalışıyorum. Naked modeller gerçekten yüksek karteri ve yumuşak amörtisörleri ile Türkiye gibi yolların motoru. Oysa ABD gibi bir ülkede yaşıyor olsa idim yani yolların 1000 lerce dümdüz kalın asfaltlı Arizona çölleri gibi yerler geçip binlerce mil yapacak isem Cruıser tarz motor alırdım. Ancak ABD de yollardaki araç yoğunluğu bile bizimkinin 1/100 kadar. Uzun yollarda araç yok. Oysa bizde yolda nerde neyin çıkacağı belli değil. Cruıser gibi ağır bir motor araç yoğunluğu fazla olan uzun yolda bile iyi değil. ABD için chopper ve cruıser oysa Türkiye de naked yada endurodur. Enduro olmaz. 650 lilik ler kendilerini bulunmaz reşat altın misali pazarlamaya çalışıyorlar oysa daha dün benzin 3.25YTL oldu. 2 kere 2 nin edeceği 4 gibi Türkiye'de 250cc geçilmez. 650 cc lere de benzinlikte iki kere 100 liralık benzin aldın mı tadı kaçar. O sebeble bu motor 250 lilik.

AMAAAAAA!
Gelelim YBR250 nin dez avantajına...

1. Soğutma sisteminde eksiklik var. Yağ yada su radyatörü yok. Sadece hava soğutma var. Bu motor her 100 km lik artçılı ve yüklü ağırlık ile dinlendirlirmelidir.

2. Fiyatı.. O rakam en az 1000 YTL fazla. Hele soğutma sistemi sadece hava olan bir motor için.

Mesela ben yeni Harran'dan eşim ile geldim. Motosikletim yağ soğutmalı Cruıser bir sürüşte sadece ben 85 kg eşim 55 kg yükümüz 40 kg ile 400km uzun yol yaptık. Motorda ne bir şişme ne bir performans kaybı hiç bişey yoktu. YBR250 bu performansı bu ağırlık ile gösterebilirmi sadece hava soğutma ile..?????

birak ybr 250 yi ybr 125 bile bu yolda şişmez:bounce::wiinkk:
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Soğutma konusu forumda çok yanlış biliniyor. Bir kere motorun soğutma sistemi yeterli olmasa Yamaha o şekilde piyasaya sürmezdi.

İkincisi forumda çoğunluğun zannettiği gibi motorlar uzun yolda değil, şişecekse hava dolaşınımın daha az olduğu şehir içi yollarda şişer. Uzun yolda motora 100 km ile rüzgar çarparken, şehir içinde 40 - 50 km ile çarpar artı dur kalklarda motor rüzgar almadan çalışmaya devam eder. Bu yüzden şehir dışında şişecek motor daha uzun yola çıkamadan şehir içinde şişmiş olur. Tabi bütün bunları şehirler arası yolculuğun devir saatini kırmızının sonuna dayamadan yapıldığını varsayarak yazıyorum. Yoksa söylediklerimin hepsi boş, ne olacağını zaten kimse tahmin edemez.

Üçüncüsü de, diyelim ki motor şehirlar arası yolda şişecek. Bunun olması için öyle 100 km falan beklemez emin olun ilk 10 km de şişer. Siz odada soba yakınca oda ne kadar zamanda ısınıyor ? İşte küçücük motor ondan çok daha çabuk ısınır ve sabit sıcaklığa erişir.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
tabi şhir içinde gidecegimiz yer yakın oldugundan kısa sürede beklemeye gececei için motor yine hararet yapmasi düşük:cat:
 
Katılım
11 Mar 2005
Mesajlar
479
Selka, seni cahil gördüm ve üzüldüm adına. Bu motorda 16bin yaptım ve yapıyorum. Bu motor hava ve yağ radyatörlü. Ve ben bu motorla yola çıkınca "lan şu garibi bi dinlendireyim 100 km dir üzerindeyim" dediğimi/düşündüğümü hatırlamam. İst-Yozgat yolculuğunda, Ankarada durdum yakıt aldım topuk yaptım yozgata köydede garaja çektim. Ve hala da o şekilde kullanırım. Şişme olayına gelince çok haklısın, nerde bi motor görse çok şımarıyo çok şişiyo işte bende bu huyunu sevmem keratanın ama yapısı da bu. Japon yapmış, dandik be kardeşim, ben aldım pişmanım siz sakın almayın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst