Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 May 2009
Mesajlar
16
hocam aranıza yeni katıldım benim cbf 150 30 000 i geçti 2007 model ilk çalıştırdığımda küçük gazlar vermemle sibobdan vurma sesi geliyo yağlamayla alakası olabilirmi dayanıklı dediler zamanında bunu aldık korkuttu beni:silent: yardımlarınızı bekliyorum

selam arkadasım bir servise götürrürsen iyi olur sibob ayarlarına bı r baksınlar birde yagını devamlı kontrol etmelisin benımkıde ısındıgı zaman cok sakırtı gelıyor sibob ve eksantrikten tabi ısındıgı zaman sentetik 1045 1050 ykaliteli yag koymamı önerdiler bi dene olmazsa

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:36 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:33 AM ----------

:)
merhaba topic sakinleri:p
bu akşam jantları siyah boyamayı düşünüyorum..
2 kat sprey boya atsam ilerde boya kalkarmı?
yoksa boyadan önce zımpara gibi başka işlemler gerekirmi?
saygılar..
kazasız sürüşler

arkadasım bunu bir arkadasım denedi sprey boya ile fakat bir süre sonra asınmadan dolayı birde tazyikli suyla yıkayınca böyle pul pul dökülmeler oluyor gercek rengi ortaya cıktı tabi bir araba boyacısında iyi marka bir buya ile byatman lazım ozaaman iyi olur sanırım saygılar herkese:)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
abi bi el atsan olaya da çanta aparatları gibi bize bir ısı göstergesi yapsan :)

Yapalım ne demek....:cat::cat::cat:
Aslında çok kolay.... Yağ boşaltma tapası yerine müşür takılsa fıstık gibi hararet göstergesi olur....

Dur bakıyım..Bi araştırmaya gireyim.... :wiinkk:
 
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
22
merhaba arkadaslar,
cbf150'nin on camini degistirmeyi dusunuyorum. motor bu hali ile uzun yolda cok fazla ruzgar aliyor. ankara'da yiba carsisi veya baska bir yerde cbf150'ye uygun uzun on cam bulunur mu? veya ismarlama motor cami yapan bir yer var mi?

motorla beraber gelen duro marka lastikler yol tutus konusunda pek iyi degil.
kuryelerin kullandigi kore mali bir lastik markasindan soz edildigini duymustum. cbf150 icin onereceginiz bir lastik var mi?
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Merhaba arkadaşlar;

Geçen hafta zinciri temizlemek için gazyağı almıştım. Fakat baktımki zincir temizlensede zaten uzama noktasında gergiler son noktasına gelmiş, bir çok yerindede pas belirtileri var , bende o-ring bir zincir alıp takıyım diye düşündüm.

Yine geçen hafta içinde DBC markasının 428-128 numaralı oring zinciri aldım.

Pazar günündeki boş vaktimi gezmek içinde harcayabilirdim ama benim için motosikletimin inciğini boncuğunu, elimden gelen her bir ayarını , parça değişimini yapmakta ayrı bir hobi.


İşte ön dişliyi kapatan kapağın içler acısı hali :
IMG_0898-1.jpg








Ön dişlinin bulunduğu kısmı açtığım zaman bi tırstım abooo bu ne pislik böyle , bu zincirle ben nasıl yol yapmışım dedim :)
Buyrun temizlemeden önceki hali :
IMG_0887.jpg

IMG_0888.jpg








Bu da gazyağı ile iyice temizledikten sonraki hali:
IMG_0906.jpg

IMG_0907.jpg










Artık pastan dolayı turunculaşmış eski yani orijinal fabrikasyon zincirim :
Zincirin bu hale gelmesinde en büyük pay sahibi benim, karda kışda yağmurda, her şart altında bizim nazımızı çekti garibim motor ama ben o sürede bile zincir spreyini ha aldım ha alacam derken ciddi şekilde yağsız ve pis kaldı zincirim.
Ama yeni zincirde artık akıllandım. Bu kadar bakımsız bırakmam bir daha :D
IMG_0889.jpg

IMG_0904.jpg







Eski zincirin bağlantı parçası:
IMG_0902.jpg






Bu da yeni zincirin bağlantı parçası:
IMG_0903.jpg







Arka dişlimin temizlemeden önceki hali :
IMG_0895.jpg








Bunlarda temizlikten sonraki durum:
IMG_0909.jpg

IMG_0910.jpg

IMG_0911.jpg






"sibief" imin arka tekeri yok ne garip oldu böyle :
IMG_0892.jpg

IMG_0908.jpg






aha bu da arka balatalarımın durumu :
IMG_0896.jpg






Eski ve yeni zincirler yanyana:
IMG_0901.jpg




ve sonunda O-ringli zincirimi taktım :
IMG_0912.jpg

IMG_0914.jpg

IMG_0923.jpg



satın almış olduğum zincirden 1 bakla eksilttim. bu işlemide şu bıçak bileyen yerler varya onlardaki bıçak bileyen elektrikli dönen bişey var adını unuttum şimdi :) onunla çıkartacağımız baklanın perçin noktasını iyice inceltip çekiçle bi tık yapınca çıkıverdi.


Yeni zincirle ilk izlenimlerim : zincir sesinin ciddi şekilde azaldığı ve tabi iç mekanı temizlemenin vermiş olduğu huzur :D


Allah cümlemize kazasız belasız sürüşler nasip etsin arkadaşlar...
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Sen zincire hiç bakmamışsın be ustam:cyclopsan 6.000 de o zincirin hali ne öyle:) Benim zincirin durumu şuan senin aldığın sıfır zincir gibi 12.000 i devirmesine rağmen:) Neyse hayırlı olsun yeni zincirin buna bari bak biraz:p

Birde senden izlenimlerini rica etcem ileriki zamanlarda o-ring li zincir için:wiinkk: Özellikle senin dediğin gibi ses olayı gerçekten çok azmı onu merak ediyorum:cat:

Bende o-ringli takarım zamanı geldiğinde:cat:
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
o-ring zincirler gerçekten mükemmel..
geçen günlerde zealsunun cross modeline taktık..
eski zincir ile yenisi arasında gerçekten fark var..
direk teker :)
 
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
15
bu motor gözüme çok batıyor hele hele fabrikasına geri iade ettiğim ramzeyden sonra bunda alabilsem süper olacak ama birde para yetse..
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
merhaba arkadaşlar;

Cbf 150 ile iki kişi yaklaşık 3500 km sürecek bir uzun yol yapılabilir mi? Günlük Gügzergaha göre bazen 400-450 bazen de ortalama 300-350 km yol yapılcak. Muhtemel problemler ne olabilir? Yakıt sarfiyatı ne olabilir? CBF 150 kullanıcısı arkadaşaların cevaplarını bekliyorum?

Teşekkürler...

CBF 150 ile bir gunde gittigim en uzun yol 460 km iki kişi. Mersin-Osmaniye, Osmaniye- Mersin. Otobandan gittigiz için sürekli duble gaz gittik geldik. yaklaşık 50 tl yaktı. Yol boyunca hiçbir sorun yaşamadım. Sen dayandıktan sonra CBF 150 de dayanıyor... :cat::cat::cat:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Sen zincire hiç bakmamışsın be ustam:cyclopsan 6.000 de o zincirin hali ne öyle:) Benim zincirin durumu şuan senin aldığın sıfır zincir gibi 12.000 i devirmesine rağmen:) Neyse hayırlı olsun yeni zincirin buna bari bak biraz:p

Birde senden izlenimlerini rica etcem ileriki zamanlarda o-ring li zincir için:wiinkk: Özellikle senin dediğin gibi ses olayı gerçekten çok azmı onu merak ediyorum:cat:

Bende o-ringli takarım zamanı geldiğinde:cat:


Bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur. Diye bir atasözümüz varya.
Ben zincirime bakmadım Dağ gibi pislik birikti :p

Sen zincirine temiz bakarsan, yağını ihmal etmezsen en az 20bin 30bin götürür tahminim.

Yeni zincirle izlenimlerimi aktarırım ileriki zamanlarda. 2 gün önce yeni zinciri taktığım akşam hafif meyilli yolda gazı kökleyince birden 120yi gördü motor. önceden 110a gelir sonra tın tın hızlanırdı. Bilmiyorum acaba oring zincirin bunda etkisi varmıdır? Yoksa psikolojik bir durummu ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:26 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:08 PM ----------

merhaba arkadaslar,
cbf150'nin on camini degistirmeyi dusunuyorum. motor bu hali ile uzun yolda cok fazla ruzgar aliyor. ankara'da yiba carsisi veya baska bir yerde cbf150'ye uygun uzun on cam bulunur mu? veya ismarlama motor cami yapan bir yer var mi?

motorla beraber gelen duro marka lastikler yol tutus konusunda pek iyi degil.
kuryelerin kullandigi kore mali bir lastik markasindan soz edildigini duymustum. cbf150 icin onereceginiz bir lastik var mi?

Sanırım irc markasından bahsediyorsun dostum.
Bende değiştirmeyi düşünüyorum. Buradaki Honda servisi acayip övüyor satabilmek için. acaba dedikleri kadar varmı? honda efe ön arka takıma 140 lira diyor.IRC markasının şu linklerde ön ve arka lastikleri var
takımı 95 lira tutuyor. Fiyat olarak gayet uygun. Kullanan ve fikir paylaşacak arkadaşlar varmı? Bu lastiklerden almayı düşünüyorum.

Ön cam konusunda bir fikrim yok.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
merhaba arkadaslar,
cbf150'nin on camini degistirmeyi dusunuyorum. motor bu hali ile uzun yolda cok fazla ruzgar aliyor. ankara'da yiba carsisi veya baska bir yerde cbf150'ye uygun uzun on cam bulunur mu? veya ismarlama motor cami yapan bir yer var mi?

motorla beraber gelen duro marka lastikler yol tutus konusunda pek iyi degil.
kuryelerin kullandigi kore mali bir lastik markasindan soz edildigini duymustum. cbf150 icin onereceginiz bir lastik var mi?

Uzun ön camı güngör motordan temin edeblirsin, ben motoru ilk alırken buradan almıştım. Telefonlarını al bi sor istersen. Irc olabilir bahsettiğin lastik, ben 100 lüğünü, yani arka için bir boy genişini serviste 65 tl ye sormuştum. Baya bi incelemiştim. Hamuru biraz daha yumuşak ve dolayısıyla mutlaka yol tutuşuda bizim durolara nazaran daha iyidir.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 May 2009
Mesajlar
16
Bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur. Diye bir atasözümüz varya.
Ben zincirime bakmadım Dağ gibi pislik birikti :p

Sen zincirine temiz bakarsan, yağını ihmal etmezsen en az 20bin 30bin götürür tahminim.

Yeni zincirle izlenimlerimi aktarırım ileriki zamanlarda. 2 gün önce yeni zinciri taktığım akşam hafif meyilli yolda gazı kökleyince birden 120yi gördü motor. önceden 110a gelir sonra tın tın hızlanırdı. Bilmiyorum acaba oring zincirin bunda etkisi varmıdır? Yoksa psikolojik bir durummu ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:26 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:08 PM ----------



Sanırım irc markasından bahsediyorsun dostum.
Bende değiştirmeyi düşünüyorum. Buradaki Honda servisi acayip övüyor satabilmek için. acaba dedikleri kadar varmı? honda efe ön arka takıma 140 lira diyor.IRC markasının şu linklerde ön ve arka lastikleri var
takımı 95 lira tutuyor. Fiyat olarak gayet uygun. Kullanan ve fikir paylaşacak arkadaşlar varmı? Bu lastiklerden almayı düşünüyorum.

Ön cam konusunda bir fikrim yok.
slm millet bu lastik olayına el atayım dedim irc lastik bence mükemmel dostum ben tüm model motorlarımın lastikleri irc idi şuanki cbfmin lastikleride irc yolda tutuşu virajı mükemmel ben ikisini ön ve arkayı 90 tl ye aldım tabi her magaza farklı fiata verebiliyor bu tur camı kastettiginiz sanırım istanbul güngör motorda var sanırım istersenız bir sorun rüzgar sorununu biraz aşarsınız birde bu oringli zincir birkaç çeşit modeli var sanırım burda sakaryada bir bayide üç çeşit var 45 75 ve 120 liraya bu ucuz olanı çin malı digerleri garantili tabi size kalmış takılması bende degiştiricem bakalım herkese kazasız belasız acık günler dilerimmm
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
Yapalım ne demek....:cat::cat::cat:
Aslında çok kolay.... Yağ boşaltma tapası yerine müşür takılsa fıstık gibi hararet göstergesi olur....

Dur bakıyım..Bi araştırmaya gireyim.... :wiinkk:

abi olursa öle bişi cücü ile ilk müşterileriniz.. bu arada cep telefonunda senin balıklar ile fotografların duruo . bekliom cengiz abim üyeliğimi ilan ederse yükleyecem .. :)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
...birde bu oringli zincir birkaç çeşit modeli var sanırım burda sakaryada bir bayide üç çeşit var 45 75 ve 120 liraya bu ucuz olanı çin malı digerleri garantili tabi size kalmış takılması bende degiştiricem bakalım herkese kazasız belasız acık günler dilerimmm

Benim taktığım zincir Kore malı. Dong Bo Chain (DBC) diye bir marka. baklaların üzerinde markası var. kutusunda ise Made in Korea yazısı var.

Lastikler konusunda ise abidin54 kardeş irc leri alacağım ama acaba michelin ile arasında kalite olarak çok fark varmıdır diye düşünüyorum?

hani tamam irc, durolardan iyi ama michelin e ön arka 200 lira vermeye değecek kadar fark varmı?

Hem michelin hemde irc kullanmış bir arkadaş yorum yaparsa tadından yenmez :queen: :cat:
 
Katılım
10 Haz 2008
Mesajlar
193
Ya bende arka çanta, tank pad, ve kilit almak istiyorum bir yere sabitlemek için.Arka çantanın büyüklüğü 1 açılabilir kask alsa yeter.Bunları en uygun fiyata İstanbul'da nerede bulabilirim?(Avrupa yakasında)
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
Ya bende arka çanta, tank pad, ve kilit almak istiyorum bir yere sabitlemek için.Arka çantanın büyüklüğü 1 açılabilir kask alsa yeter.Bunları en uygun fiyata İstanbul'da nerede bulabilirim?(Avrupa yakasında)

arka çanta bende var shad32...
kullanmadıgım için satıyorum...
ilgilenirsen görüşebiliriz...



lastik olayına gelince benim lastikler duro...
dikenleri üzerinde 2.el aldım motoru..
büyük ihtimal üzerindeki orjinal lastikleri...
lastiklerden memnun oldugum söylenemez..
ön arka ırc marka lastik sirkecide 100 tl..
eger kullanan var ve memnnun ise bende taktırmayı düşünüyorum..
iyi sürüşler..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst