Motosiklet alacağım, model konusunda yardım lütfen.

Katılım
12 May 2009
Mesajlar
22
Merhaba arkadaşlar,
XL 200'den sonra tekrar ve daha büyük bir motosiklet almak istiyorum ama kafam biraz karışık. Öncelikle enduro yada chopper konusunda karar veremedim. Bütçem en fazla 7000 TL. Benim aklıma yatan modeller

Enduro için: BMW F650/GS/CS, HONDA TRANSALP ...
Chopper için: YAMAHA VİRAGO 535, HONDA SHADOW 600 ...
Bu modeller dışında tavsiyesi olan var mı?

Bu modellerde bütçemle alabileceğim motosikletler 40 0000-50 000 km civarında? Bu km'ler motosiklet için normal mi? Fazla mı? Bu arada motosikleti uzun süre kullanmak maksadıyla alacağım.

Bütün bunların ışığında fiyat/km/servis masrafları/yakıt masrafları/teknik avantaj ve dezavantajlar/olası problemleri konusunda yardımlarınızı bekliyorum.

Şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
CBF 500 ..............
parça biraz zor bulunur ama aprilia pegaso 650..
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
virago 535 süperdir tam bir cruiser havası
ama yinede sen bileceksin tarzın tam belli değil
daha önce kross kulanmışsın heralde cruiser a geçince garip veya farklı gelebilir.
yinede virago 535 derim...
 
Katılım
12 May 2009
Mesajlar
22
virago 535 süperdir tam bir cruiser havası
ama yinede sen bileceksin tarzın tam belli değil
daha önce kross kulanmışsın heralde cruiser a geçince garip veya farklı gelebilir.
yinede virago 535 derim...

Kardeş,
kross dan sonra evlendim... o da iki kişi için pek uygun değildi. Aslında enduro daha sıcak geliyor bana ama, çoğunlukla iki kişi bineceğimiz için chopper daha mı uygun olur diye düşünüyorum.
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
1,619
İki kişi için bence gezi anlamında cruiser on numara... Ancak şehiriçi kullanım öncelikli ise 250'lik makine harika bir seçim olur. Çünkü kullanım, benzin ve özellikle trafik için biçilmiş kaftan. Bende daha önce 650'lik makina vardı, şimdi ise 150 makinam var o kadar memnunum ki bu saydığım nedenlerden dolayı. Hele bir de senin artcın var. En azından varsa arkadaşlarınız da bu iki ccyi kullanarak bi deneyeyin derim en azından aradaki fark açısından...
 
Katılım
16 Eyl 2008
Mesajlar
449
bence eğer bu geziler şehiriçi olacaksa cruiser al abi.arkadaşın dediği gibi 250lilik bir makine olsun.eğer yok ben hanımıda alırım hafta sonlarıda pikniğimede giderim dersen tabikide enduro.enduro içinde 40-50000km bence çok değil tabi transalp veya tenere ayarı bir makine için.
 
Katılım
12 May 2009
Mesajlar
22
Arkadaşlar dediğim gibi daha çok iki kişi bineceğiz ve uzun yola da çıkmayı düşünüyoruz(ege kıyılarından akdenize). 250 cc motosikletler bu kullanıma uygun olur mu? Bir de hava soğutmalı veya su soutmalı olması çok problem olur mu?
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
1,619
Arkadaşlar dediğim gibi daha çok iki kişi bineceğiz ve uzun yola da çıkmayı düşünüyoruz(ege kıyılarından akdenize). 250 cc motosikletler bu kullanıma uygun olur mu? Bir de hava soğutmalı veya su soutmalı olması çok problem olur mu?

Yazdığın fiyata yakın alacağın 250'lik curiser makina seni rahatlıkla tatmin eder. Ege ve Akdeniz'de yollar güzel, ama patika yollara giricem dersen özellikle buralarda gezinti yapacağım dersen cruiser uygun olmaz. Kullanım alanın ve sürene göre motor seçmen en doğrusu olur. Genelde şehir içi ve çevresi arasıra da uzun yol ve patika yolllara pek girmem desersen cruiser, ama genellikle uzun yollar ve patika, dağlık, arazi ve ormanlik bölgeler dersen de elbette enduru. Önce buna karar vermen gerekir.
 
Katılım
12 May 2009
Mesajlar
22
Yazdığın fiyata yakın alacağın 250'lik curiser makina seni rahatlıkla tatmin eder. Ege ve Akdeniz'de yollar güzel, ama patika yollara giricem dersen özellikle buralarda gezinti yapacağım dersen cruiser uygun olmaz. Kullanım alanın ve sürene göre motor seçmen en doğrusu olur. Genelde şehir içi ve çevresi arasıra da uzun yol ve patika yolllara pek girmem desersen cruiser, ama genellikle uzun yollar ve patika, dağlık, arazi ve ormanlik bölgeler dersen de elbette enduru. Önce buna karar vermen gerekir.

Teşekkürler. Gayet açıklayıcı. Peki belirttiğim km ler normal midir? Dediğim gibi uzun süre kullanmayı planlıyorum, yıpranmış problem çıkartacak bişey almak istemiyorum.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
721
Oncelikle Turkiye sartlari icin yapilar geregi en uygun en guvenli motorlar Endurolardir. Eger artcinla birlikte uzun yol yapacak isen belli bir zamandan sonra 250 cc lik bir makine yeterli kalmayabilir. Bence Yamaha Tenere, 650 GS guzel secimler, ancak bunlar gibi baska endurolara da goz atabilirsin.
 
Katılım
23 Haz 2006
Mesajlar
689
"Birkere alayım uzun dönem bineyim" diyorsan bence 8-12 arası parayı gözden çıkarman gerekli.2001 ve üzeri F650 GS biçilmiş kaftan gibi bence,hem yakıt konusunda ekonomik hemde oldukca sağlam (temiz olması önemli tabi)
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
cruiser motor uzun yolda rahatsız eder... en rahat motor enduro bu böle biline. gerek koltuk olarak , gerek süspansiyon olarak en avanatajlısı enduro..
 
Katılım
12 May 2009
Mesajlar
22
HONDA XL 600 / 650 Transalp
1996 model
50 000 km
7 500 TL

BMW F 650
1997 model
45 500 km
5 900 TL

Daha enduro mu cruiser mı karar veremedim ama merka ettim yukarıdakiler hakkında yorum yapabilir misiniz? (Her ikisi de görünüş olarak temiz görünüyor)
 
Katılım
12 May 2008
Mesajlar
114
bmw deyince durucaksın bikere acaba neden hala 70li modeller yollarda geziyo sorusunun cevabını düşün ona göre karar ver.
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Ayıra bildigin bütce güzel ve bende eşimle birlikte kullanmak icin motor ararken Enduro veya maxischooterın en uygun oldugunu ögrendim ama bence cruiser alcam genelde tek kulanıcam hafta ici ve hafta sonu da eşimle olunca arka selesi rahat olan sisybarı olan bir motor işimi görür diye karar verdim. Uzun yolu en azından eşimle düşünmüyorum kendisi otobusle bile giderken rahatsız oluyor motora hic katlanamaz. Son söz seviyorsan ki croos kokenlisin enduro en iyisi olur senin icin bence.
 
Katılım
12 May 2009
Mesajlar
22
Ayıra bildigin bütce güzel ve bende eşimle birlikte kullanmak icin motor ararken Enduro veya maxischooterın en uygun oldugunu ögrendim ama bence cruiser alcam genelde tek kulanıcam hafta ici ve hafta sonu da eşimle olunca arka selesi rahat olan sisybarı olan bir motor işimi görür diye karar verdim. Uzun yolu en azından eşimle düşünmüyorum kendisi otobusle bile giderken rahatsız oluyor motora hic katlanamaz. Son söz seviyorsan ki croos kokenlisin enduro en iyisi olur senin icin bence.

Merhaba dostum,
İyi (az km yapmış ve bakımlı) bi enduro almak için bütçem yeterli olmadığı için ve arkadaşların da tavsiyesiyle ufak ufak cruiser'a dönüyorum gibi. Yamaha Virago 250 cc yukarıda belirttiğim kullanım şekli için uygun mudur acaba tavsiyeleriniz benim için önemli.

Teşekkürler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst