Motosiklet alacağım yardım… diyenler için..

Katılım
6 Eki 2008
Mesajlar
1,218
yok sanırım ben boşa yazdım bunları. cidden bir ay dayanmadı ortalık yine her zamanki başlıklarla doldu.

işte bu bi gerçek o başlıkları engellemenin imkanı yok uğraşmışsınız emek vermişsiniz çokda güzel olmuş hepsi yerden göğe kadar haklı ve doğru bilgiler ama dürüst olmak gerekirse boşuna olmuş:pale:

niye mi çünkü ilk motorunuzu aldığınız heyecanı hatırlayın herşey hemen olsun istersiniz bilgi istersiniz hemde ilk ağızdan kendi öz sorularınıza genel değilde size özel cevaplar istersiniz:cat:

bu gibi konulardan ve bunlara verilmek zorunda kalınılan cevaplardan gına geldiğindende bahsedilmiş ama yukardada dediğim gibi herkes rahat olduğu ortamda kendi sorularını sormak ister konularda bu yüzden açılıyo konuyu açıp soru soran arkadaşlarda kimseye zorla cevap verin demiyo isteyen okur cevaplar istemeyen bakmaz bile konuya:cat:

bunlar benim bu konuyla ilgili görüşlerim kusura bakmayın amacım asla kötü niyet değil sadece bu şekilde düşünüyorum:rendeer:

Saygılar sevgiler...
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
elbetteki ilk günlerin heyecanı ayrı. hatta ben hep neredeyse aynı şekilde heyecanlanıyorum. tek fark ne istediğimden emin olmam.

aslında başta da oldukça düşünerek karar vermiştim. ama bulabildiğim tüm bilgileri de arama motorları ile edinmeyi ihal etmemiştim. ve bunları da sormuştum.

haklı olabilirsin. haksız da. hepimiz fikrimizi söylüyoruz. alınacak bir şey yok arkadaşım neden alınayım ki :)

bir kaç arkadaş bir kaç şey öğrense yeterdi benim için. hatta bir cümlesi işe yarasa bile yeterli. benim bu konuyu açmış olmamın tek amacı alttaki arama kelimeleri ile konu taratan arkadaşlara mümkün olduğunca bilgi vermek.

birde sen de takdir edersin ki on kişiye bilgi veriyorsun 11. cide artık veremiyorsun. ki çoğumuz böyle.

her konu açan arkadaş da bilgilerin yarısına belki ulaşabiliyor, o da açtığı topik bir şekilde tutulursa.. ama bu şekilde yapılmış deneyim paylaşımlarını içeren konularla bilgilerin daha az kayıpla aktarılması mümkün. üstelik ilk elden.. derlemeye gerek yok. derlenmiş vaziyette bilgi.. oku ve devam et.. gibi..
 
Katılım
6 Eki 2008
Mesajlar
1,218
elbetteki ilk günlerin heyecanı ayrı. hatta ben hep neredeyse aynı şekilde heyecanlanıyorum. tek fark ne istediğimden emin olmam.

aslında başta da oldukça düşünerek karar vermiştim. ama bulabildiğim tüm bilgileri de arama motorları ile edinmeyi ihal etmemiştim. ve bunları da sormuştum.

haklı olabilirsin. haksız da. hepimiz fikrimizi söylüyoruz. alınacak bir şey yok arkadaşım neden alınayım ki :)

bir kaç arkadaş bir kaç şey öğrense yeterdi benim için. hatta bir cümlesi işe yarasa bile yeterli. benim bu konuyu açmış olmamın tek amacı alttaki arama kelimeleri ile konu taratan arkadaşlara mümkün olduğunca bilgi vermek.

birde sen de takdir edersin ki on kişiye bilgi veriyorsun 11. cide artık veremiyorsun. ki çoğumuz böyle.

her konu açan arkadaş da bilgilerin yarısına belki ulaşabiliyor, o da açtığı topik bir şekilde tutulursa.. ama bu şekilde yapılmış deneyim paylaşımlarını içeren konularla bilgilerin daha az kayıpla aktarılması mümkün. üstelik ilk elden.. derlemeye gerek yok. derlenmiş vaziyette bilgi.. oku ve devam et.. gibi..

peki bunun için tek ve sabit bi başlık olsa ne bileyim sıkça sorulan sorular gibi ama işte yeni başlamak isteyenler gibi bi başlık:silent:

herkes sorusunu orda post post sorsa cevap vermek isteyende orda cevaplasa daha mantıklı olur gibi buda sadece bi fikir tabi:cat:
 

gik

Katılım
29 Haz 2008
Mesajlar
27
teşekkürler sayen de motor almaktan vazgeçtim bu bütçeyle ben bisiklet bile alamaz mışım sadece kendimi kandirıyormuşum da haberim yokmuş:D:D
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
32
yazı çok güzel ve çok faydalı olmuş umarım yeni başlayanlar dikkatle okuyup dikkate alırlar.
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
biraz yararı oluyorsa okuyanlara ne mutlu
 
Katılım
24 Haz 2009
Mesajlar
13
eline sağlık arkadaşım.çok çok faydalı bir başlık ve açıklama olmuş.teşekkürler...
 
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
3,303
helal be be gencay abi hatırlarsan bana actığım başlığın birinde yazmıştın bunları kısaca harbi çok haklısın yani ne desem boş o zaman 2000 tl ayırmıştım şimdi seni dinledim bütçeyi 5000 tl ye çıkardım ki o gün iyikide yazmışsın o cevabı çok sağol sayende motordan soğumadım :cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Tem 2009
Mesajlar
194
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
teşekkürler bende çok acemiydim bu konuda yazın süper. çok faydalı oldu herkelimesi uydu bakalım ne yapacaz. Tanışmak ve karar verirken fikirlerinden yararlanmak isterim. e_postam [email protected] mesajını bekliyorum
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
920
güzel bir konu ve güzel bir anlatım... ayakkabı örneği akılda kalıcı ve düşünen insanın farkındalığını artırıcı bir örnekleme... :cat:
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
407
her bu soruyu sorduklarında cevaplamak için bi taraflarımızı yırtmaya gerek kalmamış. direkt bu linki atalım daha uygun olur bence. :)
 
Katılım
22 Eki 2009
Mesajlar
753
bir garip durum var

google a

başlangıç motoru yazıldığında 371.000 sonuç
motosiklet alacağım yardım yazıldığında 46.400 sonuç
motosiklete başlamak yazıldığında 16.400 sonuç
başlangıç motosikleti yazıldığında 90.800 sonuç
ilk motorum yazıldığında 254.000 sonuç mevcut :pr::pr::pr:

... ellerine emeklerine sağlık bu yazıyı derlemiş toplamışsın ... ama anasayfadaki yardım konuları hiç hiç tükenmedi , tükenmiyor ...... Başlık açanların çoğu bilgi sahibi olmadan fikir sahibi zaten ya R6 ila başlıyorlar ya 600rr ile..... sürekli cevap vermeye çalışmaya gerek yok , isteyen için doğru bilgiye ulaşmak zaten çok zahmetsiz !!! bence çoğu başlıkta öylesine açılıyor ......

tekrar emeklerine sağlık :cat:
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yeni başlayacak bir arkadaşın karşısına çıkarsa ve sonra işine yararsa ne ala..

aklıma geldi.. bari arama cümleleri yazalım da aramalarda çıkabilsin..
motosiklete yeni başlayacağım, motosiklete başlamak, başlangıç motosikleti, motosiklet alacağım yardım ... gibi..
 
Katılım
22 Eki 2009
Mesajlar
753
meselede o zaten arattıran yokki !!!! ... anasayfada sabit e almak lazım bu yazıyı
 
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
14
15 yaşındayım :D 4 sene sonra alıcam motosiklet tabiki önce ehliyet ve tarzımı belirledim 150 cc çin malı ss motor alıcam
 
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
770
Elinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş. Ülkemizde motorda ucuz değil firrmalar yüksek hacimli makinalara daha öncelik veriyor düşük cc makina getirselerde fiyatları onlara nazaran yüksek oluyor 250 cc bir makina fiyatına 2 daha katıp 600 cc bir makina alabiliyoruz ben de yeni başlıyacam ama 125 mi 250 mi çok kafa patlattım 600 alıyım ben kullanırımda dedim ama bana 600 cc motor uygun değil ben daha çok şehir içi belki kafama eserse şehir dışı bir motor almak istiyorum yani ne alıcam artık belli 250 cc hyosung ama 250 ninja da var ama fiyatı çok yüksek olması beni iti doğrusu belide olmaz kısmet, yakında olacak fuarda işallah yeni modellerinide duyarız modellerin.
 
Katılım
8 Şub 2008
Mesajlar
14,836
Motosiklet alacağım yardım… diyenler için..

Kendimce bildiklerimi aklıma geldiği kadarı ile paylaşmaya çalışayım dedim. umarım biraz olsun yardımı olur.

Bir kere en başta motosikleti ne için istediğinizi dürüstçe kendinize itiraf edin :p.. kızlar mı? İnanın araba çok ama çok daha işlevsel.. tabi ortalama yeteneklerdeki bir erkek için.:bounce: Eğer ilk görüşte daha etkileyici görünme ihtiyacı içindeyseniz doğaldır motosiklete ihtiyacınız olabilir. Taki siz konuşmaya başlayıncaya kadar motosiklet günü kurtarır.. Ama dediğim gibi siz konuşmaya başladığınız ana kadar kurtarır..:farao:

Motosiklet almaya kararlısınız ama gözünüz türlü türlü modellere kayıyor.. bunun içinde cruiser i var endurosu var race tipi var naked tipi var.. var da var yani.. ambole olmamak elde değil.. nerede kullanacağınızı nerede kullanmak istediğinizi düşünün.. ona göre tarzı belirleyin. Cross alıp asfaltta kullanmak zorunda kalırsanız, yada cruiser ile hız yapmaya kalkarsanız, naked alıp piknik dağ taş kamp hayali kurarsanız keyfiniz kaçabilir.. Birde şurada kullanmak istiyorum derken kullanıp kullanamayacağınızdan emin olun.. şehrin ortasında yaşayıp haftada altı gün çalışıyorsanız. Ve yorucu bir işiniz varsa cross tarz çok mantıklı olur mu bilmem? Vakit ayırıp dışarı çıkamadıktan sonra ne anlamı var.. sonradan pişman olmamak için mümkün olduğunca doğru bir seçim yapılmalı :pr: geri dönüşü zor çünki..

Seçim yaparken 2 seçenek oluyor cc için.. 250 cc mi 125cc mi? Biri 10-15, biri 20-25 hp.. çinlileri saymayayalım. 15 hp der 12 hp çıkar bilemezsin.. zaten aynı motosikletin farklı ilanlarında bile 11,12,14,15 hp gibi farklı bilgilerle karşılaşıp kafayı yiyebilirsin.. çok takmayacaksın o bilgilere..

Yok ben daha yüksek cc ile başlarım diyorsan da birkaç soru sor kendine..

1) Sakat kalınca hayatımın sonuna kadar idare edebilir miyim kendi
kendime,
2) Motosikleti düşürünce hemen tamir ettirebilecek param var mı
3) Benzin parasına yetişebilir miyim
4) Daha havalı görünmek gerçekten sağlığımdan önemli mi
5) Ortalamanın çok üstünde bedensel yetilerim var mı (refleks denge
olayları vs)
6) Bedensel zekam çok mu kuvvetli
7) Zeki bir tip miyim? Olayların akışını kafamda birkaç salise içinde
toparlayıp, karar verip, uygulamaya koyabilir miyim
8) Hep çok şanslı bir tip mi olmuşumdur hayatta

Eğer tüm bu sorulara kesinlikle evet. Ama kesinlikle evet diyorsa arkadaşımız daha yüksek bir cc ile de başlayabilir..

Zaten yeni başlayan biri için her iki cc de oldukça kuvvetli geliyor.. en az 10000 km de idare eder gücün yeterliliği.. senede altı ay binebileceksen ve haftada 4 gün süreceksen.. bu km yi tamamlaman da ortalama 2 yılını alır.. tabi her bindiğinde 50 km yol yapabilirsen o da.... :cherry:

tabi şu noktayı gözönünde tutmalı. Genel (bakın genel diyorum) itibarı ile (anlamayanlar için oran belirtelim %60-70) itibarı ile şehirlerarası, yada şehir dışındaki yollarda kullanacaksanız 250 cc daha doğru olur sizi uzun yolda üzmez gücü hızlanmanızı kolaylaştırır gerektiğinde. yoksa 125 cc maksimum hız 120-130 ise 250 likler de 140-150 yapar fazla fazla.. kadranlara aldırmayın.. orda hep yazarlar ama o yazanlar tutmaz bir türlü.. (250cc lik hyosungla 180-190 yaptığını söyleyenleri de duyabilirsiniz. ben de duydum. ama sesimi çıkarıp mahcup etmedim kimseyi..) 125cc şehir içinde kullanacağım yarı yarıya diyorsanız daha uygun bir çözüm olabilir.. tabi aslında en uygunu sizin zorlanmadan hükmedebildiğiniz motosiklettir.. :cat:

Tarzı belirledin.. ama gelelim bütçeye oda var.. bütçe barajın sınır noktası her cümle, laf oraya gelince tıkanıp kalır.. Bir kere azıcık düzgün bir tipsen, kendine dikkat ediyorsan en kötü ihtimalle kask ı alıyorsun önce. Sonra mont, eldiven, dizlik diyorsun. Bunlara bir şekilde ulaşıyorsun.. doğru olanı, kask mont eldiven dizlik sırtlık çizme ve pantolon.. ve belki tam koruma üst ve alt.. yaşadığın tehlikelerin dozu arttıkça zaten kendiliğinden almaya başlıyorsun.. en iyisi en başta kaza yapmadan alıp kullanmaya başlaman..

Bütçede bunları irdeledik çünki.. bütçe motosiklet bütcesi değildir. Bu hobinin genel bütcesidir. Eğer bir metal yığınına 3bin tl verip kendin sadece kaskla idare ediyorsan zaten söyleyebilecek bir şey yok.. kendine faydası olmayanın kimseye faydası olmaz..:pale:

Bir kere herkesin sorunu.. hele yeni başlayanlar için ucuz ama iş görür motosiklet bulabilmek.. bunun içine tarz ve beğeni de girince işin çivisi çıkıyor.. çinlilerden başka seçenek kalmıyor. Halbuki doğru değil.. seçenek var ama biz bakmayı bilmiyoruz..

Akıllıca olan 3-4 senenlik 125 cc lik motosikletlere bakmaktır. Ki bunların içinde ybr ve cg başta geliyor. Söz konusu bütçe ile hem giyim kuşamın hem motosikletin olur. Hem de her ikisi düzgünce olur..

yada motosiklete biraz daha fazla para ayırabiliyorsan. 3-3,5 gibi.. bu paraya uzakdoğu mallarına yönelmek yerine 2. El yamaha honda kawasaki gibi markaları araştırmak doğru olmaz mı? Tabi ikinci ellere bakarken bir sürü noktaya dikkat etmek lazım. Aldığın motosiklete binemeyeblirsin de.. çinliler gibi onların da elde patlama tehlikesi var.. alacağın motosikletin yağdan başka değiştirilecek şeyi olmamalı. Muayene vb sorunu olmamalı, kazası belası borcu cezası olmamalı gibi..

Motosikletten tek bir şekilde keyif alabilirsiniz. Olmazsa olmaz şartı budur.. düzgün bir şekilde gitmeli, her zaman çalışmalı, her zaman sorunsuz çalışmalı, herhangi bir kusuru sizi tehlikeye atmamalı, her hangi bir kusuru çalışmasında probleme yol açmamalı.. Çünki ne içinde sıcak sıcak oturabilirsiniz, ne müzik dinleyebilirsiniz, ne ayaklarınızı uzatıp kestirebilirsiniz. Motosikletin yapılma amacı gitmek.. o zaman her koşulda gidebilmeli..

Bütçe derken görülmeyen bir masraf toplamı da var.. 3 ana kalemden oluşuyor aslında.. bu masrafları düşmek lazım öncelikle motosiklet almadan..
İlk ana kalemi açıkladık giyim kuşam dedik..ki ortalama 1000 tlden oluşur giyim masrafı…. ikinci ana kalem motosiklet hobisinin diğer masrafları.. ehliyetten tutun (ki nerden baksanız 350 civarı bir masraf), motosiklet alım satım ruhsat sigorta vb masraflarına kadar (ortalama 2-3000 tl lik motosiklet için 300 tl diyebiliriz) ciddi bir bedel söz konusu, hele alınan motosiklet sıfırsa ufak tefek masrafı daha çıkar.. üçüncü kalem de alınmış motosikletin masrafları.. bakımı, yağ değişimi, belki lastik ve zincir değişimi gibi gözünüze daha önce görünmeyen masraflar zaten cebimiz çoktan delindiği için başka bir tarafı zorlayabilir.. hele yok çanta, yok alarm yok kilit (hatta en doğru olanı kilitler) gibi gerekli masrafları, yok ayna yok sinyal yok jant şeridi gibi daha az gerekli masrafları sayarsak… çanta alarm iki düzgün kilit derseniz en aşağı 200 tl lik masrafınız var demektir.. o da en az… yani bütçe 3 bin tl diye yola çıktık ama daha motosiklet haricinde minimum 2000 tl masrafımız çıktı ortaya..:cyclopsan

Motosiklet kısmına gelince bütçe içindeki.. motosikletin masrafsız, sorunsuz olmasına dikkat edin yeterli öncelikle.. parçası kolay bulunuyor mu ucuz mu? Servisi var mı iyi mi? Satarken değer kaybeder mi? Bunları düşünmek iyi olur her zaman.

Seçim sırasında acemilerin sıkça düştüğü bir hata.. boyuma kiloma uygun olur mu diye bakmayın.. önemli olan nasıl göründüğünüz değil kullanıp kullanamadığınız yada bunu rahat yapıp yapamadığınızdır.. üstüne oturduğunuzda kollarınız bacaklarınız sorun yaşıyorsa, motosikletin tasarım ölçülerine uymuyorsa inin gitsin. Size uyan bir şeye bakın.. aslında o kadar basit bir mantık ki hala algılayamamıza şaşıyorum.

Adam yapışıyor ben cruiser alcam havalı olcam yada ybr almam küçük motosiklet diye.. iyi de sivrizekalılık yapmadan önce iki dakika düşünsek olmaz mı? Ayakkabı alırken önce ne diyoruz 42 numara.. sen altın kaplama da getirsen en şık ayakkabıyı da getirsen ben bir tarafımı yırtsam 39 numarayı giyemem, 45 numara ile yürüyemem.. yani önemli olan vücut ölçülerimize uygun olması.. ayakkabının siyah yada kahverengi, düz yada desenli olması gibi ikincil planda kalıyor diğer tercihler..

tenere geldi fuarda.. ayaklarım yere değmiyor.. ne yapayım ben o motosikleti.. yada mt03 hayalleri kuruyordum, Fuarda üstüne oturdum ki o da ne.. race motosiklete biner gibi oldum enduro/naked karışımı tipteki motosikletin üstünde. Yarı fiyatına bile alma imkanım olsa, üstünde rahat edemedikten sonra, rahat kullanamadıktan sonra bir anlamı var mı? ayakkabı mantığı yine.. 40 numara pierre cardin ayakkabı hediye olsa ne olacak olmasa ne olacak.. giyemem ki..

özellikle ehliyet sınavından çıkan arkadaşların mesajlarını görünce tekrar hatırlatayım birşeyleri, elimden geldiğince yazayım dedim.

böyle işte arkadaşlar.. elbette yazarken aklımdan çıkan, atladığım daha bir çok konu vardır. farkeden arkadaşların tamamlamalarını rica ederim.

güncel kalması gereken bir yazı ellerine yüreğine saglık ustam:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst