Piaggio Piaggio , Vespa , Gilera Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
selam arkadaşlar, bugün bir nexus 500 aldım da
motor hakkında bilgisi olan var mı...


Hayırlı olsun,keyifli sürüşler..


Nexus 500


Tutkularından vazgeçmeyenlere ...
Hızlı, pratik ve şehirli!
Hızın, konforun, sonsuz keyfin ve elbette özgürlüğün takipçisi olmak ...

Scooter kullanmaktan vazgeçemeyen, ancak daha hızlı motosiklet arayanların tercihi kısaca budur. Şehir içinde ideal kullanım imkanı sağlayan Gilera Nexus 500, rahat ve sportif görüntüsü ile kendine özgü tarzını en iyi şekilde yansıtmayı başarıyor.

Tasarım

Tasarımında kullanışlı ve işlevsel özellikleri ağır basan Gilera Nexus 500’ün selesinin altında entegral kask bölmesi bulunuyor. İçeri giren, yeni arka ayak koyma yerleri motosikletin tasarımı ile son derece uyumlu ve her boydaki sürücünün rahat seyahat etmesini sağlıyor.
12’’lik çelik jantlı ön lastiği ve 220 mm’lik disk frenleri sayesinde frenajı mükemmel kılan Gilera Nexus 500 ’ün ışıklandırma ve priz sistemi, kullanıcısına maksimum rahatlık sağlamayı amaçlıyor.

Göstergeleri analog ve dijital bir panelden oluşan Gilera Nexus 500’de bulunan sağ elinizin işaret parmağı ile kolayca basabileceğiniz bir düğme, mevcut tüm bilgileri görsel hale getiriyor.
Oturma yerinin ayarlanmasına yarayan yeni düğme sayesinde en rahat en sportif sürüşü ve mükemmel yol tutuşu sağlıyor.

Motor

4 zamanlı, 4 sübaplı elektronik enjeksiyonlu güçlü motoru ile doğaya saygılı olan Gilera Nexus 500, 40, 1 beygir gücünde ve Euro2 normlarına uygun olarak üretiliyor.

Aksesuarlar

Standart Aksesuarlar

• Ön cam
• Sele altı bölmesi
• Immobiliser sistemi

Opsiyonel Aksesuarlar

• Motor ile aynı renk kask seçenekleri
• Motor ilse aynı renk arka çanta seçenekleri
• Branda
• Diz örtüsü


Motor
Tek silindir 4 zamanlı 4 sübaplı
Şasi
Çift kaplamalı çelik boru

Silindir hacmi
460 cc
Ön süspansiyon
Hidrolik furş ile 41 mm boru çapı


Arka süspansiyon
Çift etkili hidrolik amortisör, 4 yay pozisyonu
Silindir çapı
92 mm
Silindir kursu
69 mm
Ön fren
260 mm çift disk ile
Arka fren
240 mm disk ile

Max. güç KW - HP
40,1 hp


Max. tork
43 Nm 5.500 devirde
Jant ölçüleri
Ön: 15”x3,50” Arka: 14”x4,50”

Yakıt besleme
Enjeksiyon
Ön lastik
İç lastiksiz 120/70-15”
Arka lastik
İç lastiksiz 160/60-14”
Yakıt türü
Kurşunsuz benzin 95 oktan min.


Dağıtım
Üstten tek eksantrik, 4 sübap ile
Ateşleme
Elektronik, değişken avanslı
Çalıştırma
Elektrik, otomatik jigle ile
Aks aralığı
1.515 mm

Uzunluk
2.090 mm
Genişlik (en geniş yer)
765 mm




Yağlama
Islak karter, pompa ile
Sele yüksekliği
780 mm

Karter yağ kapasitesi
1,7 lt
Kuru ağırlık
195 kg

Soğutma
Sıvı ile
Yakıt deposu
15 lt 2,8 lt yedek içinde

Debriyaj
Otomatik, kuru tip santrifüjlü
En yüksek h›z
160 km/h

Vites
Değişken kayıplı aktarım sistemi
Egzost çıkışı
Euro 2 normlarında
 
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
283
İlginiz, alakanız için çok teşekkürler. Daha dün 1 bugün 2 :p ama en kısa zamanda resimlerini çekicem. Bugün 2. günüm yavaş yavaş alışıyorum nexus'a. Çok iyi motor da bana biraz yüksek gibi geldi, sanki enduro kullanıyorum gibi. Gidişide fena değil 2 kişi 140 gördüm ama yol bitti.
Peki siz motorlarınızı servise nereye götürüyosunuz. maslakta ferco motor var tavsiye edermisiniz. Fiyatları ne arada mesela atıyorum bir yağ, yağ filtresi, hava filtresi ve periyodik kontrolleri ortalama kaça patlar.
hepimize keyifli sürüşler :D
 
Katılım
4 Haz 2008
Mesajlar
53
Selamlar, bir sorum olacak;

Gilera Runner 200 St ve VXR 200.

Bu iki model arasındaki farklar nelerdir acaba ? VXR'ın tasarımını daha çok beğendim ama gilera'nın sitesinde VXR modelini göremedim. Üretimden mi kaldırıldı, 0 kilometre VXR bulunamaz mı ?
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
@ sebastian,
en son hatırladıgım
1 lt yag 30 TL
1 adet yag filtresi 30 TL idi.

hava filtresi sünger oldugu için temizlenir. değişimi uzun zaman aralıklarında olur.

bana sorarsan 100 TL'den aşagı bakım masrafın olmaz. kayış felan değiştigi zamanlarda 400-500 TL'yi bulur.
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
İlginiz, alakanız için çok teşekkürler. Daha dün 1 bugün 2 :p ama en kısa zamanda resimlerini çekicem. Bugün 2. günüm yavaş yavaş alışıyorum nexus'a. Çok iyi motor da bana biraz yüksek gibi geldi, sanki enduro kullanıyorum gibi. Gidişide fena değil 2 kişi 140 gördüm ama yol bitti.
Peki siz motorlarınızı servise nereye götürüyosunuz. maslakta ferco motor var tavsiye edermisiniz. Fiyatları ne arada mesela atıyorum bir yağ, yağ filtresi, hava filtresi ve periyodik kontrolleri ortalama kaça patlar.
hepimize keyifli sürüşler :D



Dostum öncelikle hayırlı olsun. Muhteşem bir motosiklet sahibisin öncelikle bunu belirteyim =)

Nexus'un 1,5 senelik deneyimimle onu muhteşem yapan en önemli özellikleri touring gibi de kullanabilirsin, otobandaysan sports motosiklet gibi hız amaçlı da kullanabilirsin, şehiriçi de scooter gibi kullanabilirsin. Bu dediklerim şu anlama geliyor: Şehiriçinde aniden kaçman gereken durumlarda çok kısa sürede tehlikelerden kurtulabilir, otobanda sol şeride geçip güvenli bir şekilde hız da yapabilirsin.

Velakin, evvelce hangi motosikleti kullanmış olursan ol, nexus ile en az 2500-300 kmlik deneyim olmadan asla 130 km üstü hız önermiyorum. Motorun viraj kabiliyeti ve aerodinamiğine alışman senin de farketmiş olacağın üzere biraz zaman alacak. O vakte kadar ekşınlara girişmek tehlikeli sonuçlar verebilir :)

Motosiklet yüksek geliyorsa arkadaki yükseklik ayarıyla oynayabilirsin, ben ayda 1 değiştiriyorum neredeyse. Bu aya 10 kademeli, en düşük kademe en alçak demek, ancak bu tümseklerde taban göbeğinin asfalta çarpmasına ve rüzgarlı havada aerodinamiğin bozularak motorun yalpalamasına sebep oluyor.

Dolayısıyla yükseklik ayarında bence en iyi yol tutuş ve sürüş keyfi 6-7nci kademeler(benim boy 176).

Düzenli kontroller için kesinlikle ama kesinlikle Bahçelievler Motovizyon'u tavsiye ederim. Hiç bir şekilde ticari hareket etmeyen, gilera ve vespa motosikletler konusunda çok deneyimli bir Cem usta var. Keza ferco'nun da resmi servislerinden bir tanesi. (Diğer motovizyon servislerini bilmiyorum, o yüzden motovizyon reklamı yaptığım sanılmasın =) )

Neden düzenli kontroller için ferco yerine burayı kastettiğime gelince; Ferco'da sıra oluyor ve yoğunluk nedeniyle motosikletine düzgün ilgi gösterilemeyebiliyor. Motovizyonda motosikletini bırakıp 40 dk içinde yağı bujisi hava yağ filtresi değişiyor, lastik hava basıncı buji kontrolü yapılıyor ve bütün bunlar genelde 100-150 ytl arasında değişiyor (hava filtresi, yağ değişimi ve genel bakım için benim ödediğim ortalama rakamlar).

Allah korusun kaza ya da ciddi mekanik bir sorun olmadıkça (örn. immobilizer sorunu) fercoya gerek kalmaz. Sorun ciddileşirse fercoya gidebilirsin, zaten başka bir yerde halledemezler.

Uzunca yazdım, ama inşallah fayda olmuştur. Tekrar hayırlı olsun dostum aramıza hoşgeldin :cat:

slmlar arkadaslar bana gilera nexus 500 için malossi debriyaj balatası vede tası lazım nerden bulabilirim? yada yurtdısında getirme işlemi nasıl yapılır?? bilen varsa yardım ederse sevinirim...

kısaca debriyaj kiti kayış yeni aldım gerek yok

Ben malossi debriyaj seti ve kayışını denedim, deneyen herkes gibi de bir süre sonra çıkardım ve sattım çünkü hiç bir olayı yok arkadaşlar.Dolayısıyla öncelikle boş yere masraf etmenize gerek yok.

Ama mutlaka isterim dersen korlas pahalıya satıyor doğrudur. Yurtdışından getirmek daha ucuza geliyor. Scooterparts diye bir alman sitesi vardı sanırım, orada rakamlar gayet iyi.
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
283
Sj's çok sağol.
Amortisör ayarını denicem, zaten aşağı yukarı boylarımız da aynı senle. Hafta sonunu bir atlatiyim de, evraklarını muameleciye veriyim. Ruhsat işini bir ayarliyim de için rahat olsun :) valla istediğim gibi de kullanamıyorum zaten. Bir tane kask var onu da nişanlıma verdim :p Anlıcanız titriyorum biraz giderken. Perpanın oralarda biyer varmış feyizoğlu diye, nette de satışları var. Oralara bir bakiyim diyorum kask için. 3 marka beğendim lazer, ls2 ve agv. Bunların içinde lazerde yoğunlaştım çünkü teknopolimer ve fiberglas malzemeden üretilmiş ve 1450 gram. Ama tabiki tavsiyelere açığım.
Peki bu motorlar için diyagnostik cihazları var mı arıza lambalarını söndürmek için. Çünkü bazen hızlandıkça motor lambası yanıyo arada bir. Ama performası olsun gerekse çalışması olsun hiç bir fark olmuyo.
 
Katılım
22 Ağu 2007
Mesajlar
1,175
aramıza bir nexus daha geldi desene :)
hayırlı olsun allah kaza bela vermesin
ben bugun bir nexus gördüm üstündeki biraz acemi gibiydi
koşuyolunda gördüm
yoksa o senmiydin
kırmızı nexus 500
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Sj's çok sağol.
Amortisör ayarını denicem, zaten aşağı yukarı boylarımız da aynı senle. Hafta sonunu bir atlatiyim de, evraklarını muameleciye veriyim. Ruhsat işini bir ayarliyim de için rahat olsun :) valla istediğim gibi de kullanamıyorum zaten. Bir tane kask var onu da nişanlıma verdim :p Anlıcanız titriyorum biraz giderken. Perpanın oralarda biyer varmış feyizoğlu diye, nette de satışları var. Oralara bir bakiyim diyorum kask için. 3 marka beğendim lazer, ls2 ve agv. Bunların içinde lazerde yoğunlaştım çünkü teknopolimer ve fiberglas malzemeden üretilmiş ve 1450 gram. Ama tabiki tavsiyelere açığım.
Peki bu motorlar için diyagnostik cihazları var mı arıza lambalarını söndürmek için. Çünkü bazen hızlandıkça motor lambası yanıyo arada bir. Ama performası olsun gerekse çalışması olsun hiç bir fark olmuyo.

Bu söylediğinle, 120 km üzerine çıkıyorsun demektir :) 120 km üstünde motor arıza ışığı yanıyorsa, 0 motoru henüz tüm parçalar birbirine alışmadan önce zorluyorsun demektir. dediğim gibi, nexuslarda tam randıman için 2500-3000 kmden önce yüksek hız önerilmez.

Piaggionun da bir diagnostic yazılımı var laptopun varsa ona kurduktan sonra bunu ona bağlayıp printer kablosuna benzer bir seri bağlantı kablosuyla bagajın altından motora bağlayıp da bakabilirsin ama bu ileri seviye teknik bilgi gerektiriyor.
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
Selamlar, bir sorum olacak;

Gilera Runner 200 St ve VXR 200.

Bu iki model arasındaki farklar nelerdir acaba ? VXR'ın tasarımını daha çok beğendim ama gilera'nın sitesinde VXR modelini göremedim. Üretimden mi kaldırıldı, 0 kilometre VXR bulunamaz mı ?

Güncelleyelim..
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
796
St ile Vxr arasında ki farklar st vxr ın makyajlanmış hali, göstergelerde ufak bir fark var, ön far içi siyah, selesi daha farklı, ön camı beyaz ve daha uzun,aynaları daha esnetik ve ufak gibi farklılıklar var bunun yanında st ler 19hp vxr lar ise 21hp
 
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
283
Valla motoru almakla bitmiyo be, var da var. Bir de lastik almam lazım. ebatları verdim lastikçiye, araştırıp fiyat vericek pazartesi. Şimdi hız yapmayın falan diyosunuz da, yani deli gibi de kullanmıyorum. Aldığım andan beri bir tek bugün tek başıma kullandım. Diğer zamanlarda hep nişanlım var yanımda, tabiki ben de ona göre kullanıyorum o varken. Motorum gri renkte ve 2005 model. bu tek resmidir başka yok. Bebek'te güneş waffle'ın önünde çekildi.
Güzel bir hafta sonu motoru bir dağıtıcam ve toplicam. Çözerim o zaman neresinde ne var ne yok :p Camı çok sallanıyordu, meğer ayaklardan biri içten çatlamış. Bugün onu yaptım. Depo ağzının olduğu siyah granaj da tam olarak yerine oturmuyo, şimdi hedefim de onu yerine oturtmak. Ufak ufak bişeyler yapıyorum işte. Bugün daha önce sölediğim feyizoğlu'na gittim LS2 kask ve disk kilidi aldım.
haftaya cumartesi de maslak'taki ferco'nun servisine motoru bir gösteriyim diyorum. Motorunda hiç bir sorun yok, sesinden anlıyorum. Ama daha önce kaza yapmış. Şimdi araştırıcam kazasını, bakalım bulabilecek miyim.

Valla motorun 5. sahibiyim. Benden önceki sahibindeyken kaza yapmışlar. Ama bence önemli olan şu anki durumu. Motor bu illaki bir taraflarında bişeyler olacak. İçim şu açıdan rahat ki dünyanın en kaliteli scuter'ları olan -gilera piaggio vespa- serisinden birine sahibim yine.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Nis 2009
Mesajlar
43
slm arkadaşlar ben emre siteye yeni uye oldum bende vxr 200 var tanişalim beraber dolaşalim tek olmuyo be hadi hayirlisi:cat:
 
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
283
Slm emre, aramıza hoşgeldin.
Doğru seçin yapmışsın, çok kapsamlı bir sitedesin. Burda motosiklet hakkında aradığın herşeyi bulabilirsin.
Yaz sezununda bir kaç kere toplanıp da tur yapsak motorlarla fena olmaz. grup halinde gezmek daha eğlenceli.
 
Katılım
22 Ocak 2009
Mesajlar
371
@sebastian,hocam bugün feyizoğlundamıydın ?? nexus 500 duruyodu,evet sanırım sendin nişanlınla kask bakıyodunuz,bende şerit almaya gelmiştim Adem bey ilgileniyodu sizinle :) ben motorsuzdum bugün arabayla gelmiştim :) motoru canlı gördüm çok güzel hayırlı olsun kazasız belasız kullan inşallah...
 
Katılım
4 Nis 2009
Mesajlar
43
katiliyorum sana sebastian ben anadolu yakasinda oturuyorum eyer bi pilani olan varsa bi pazar yapalim ark uzun suredir motorlara binemiyoruz hava lardan dolayii
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst