regal mı gv 250 hysung mu yardım

Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
34
Madem hortlak bir konu bir önceki yazıma ilave yapayım:


Şimdi regal kullanıcıları regali , Gc 250 kullanıcıları hyosung'u tavsiye edecektir. bu kaçınılmaz. herkeze kendi motoru iyidir.

Yorumumu şöyle genişleteyim.çadırımı , kampetimi alır ,dağ taş tepe bayır dolaşırım derseniz , regal alın . yok ben asfalttan çıkmam boş yolda basarım veya sadece evden işe kullanırım derseniz hyosung alın.

Bir önceki yorumumda kışın hyo alıp boyatmayı planladığımı söylemiştim. Regalimi jantlar ve aynalarımda dahil tamamen mat siyah yaptım. kapkara, iyice , deli dolu bir şey oldu. ilk vakitler gv 250 de beğendiğim tek yer ön lastiklerinin regale göre kalın olması ve çamurluklarıydı , ancak regalimin son halini kıyaslayınca , Hyo alıp modifiye etme fikrimden vazgeçtim.çünkü, ben dağ taş dere tepe dolaşmayı severim. su soğutması bu durumda çok ciddi avantaj.Gv 250 nin 29 beygir olması 8 subap olması bu tür yollarda, benim için pek bir şey ifade etmiyor.geçen yaz bir trafik kazası geçirdim . kolay kolay 90 km yi geçmiyorum artık. tork zork , maksimum performans demeyi bıraktım. Regalimi kolay kolay bırakmam , pert olana kadar kullanırım. pert edersem sonrada alsam alsam C 800 alır onu modifiye etmeye uğraşırım. ( hoş aletin pek modifiyeye de ihtiyacı yok ya )


Şimdi arkadaş bu resimlere iyi bakın.özellikle motor teknik verileri rakamlarına bakıp'ta elbette hyo' yu tek geçerim , regal ile hyo kıyaslanmaz diyen arkadaşlar özellikle resmi bilgisayarlarına kopyalayıp büyüterek baksın.


Acarkent - Kavacık yolunda ,130 km ile sola yatarak yere yapışmış halim.engine guard ve yan çanta ve demirleri derken , bunların önemi hakkında bir bildiğimiz varki yazıyoruz.







Bir yağ mazot birikintisine takılıp sola doğru yattım. ön cam tutturma aparatı anında patladı.motorumu 1 saniye kadar görebildim . o sırada düşmenin etkisiyle takla atmayayım diye ayaklarımla kendimi dengelemeye çalışıyordum.kelimin tam anlamıyla el freni yaptım. ( ellerimle resmen asfaltı tırmaladım ) , motor engine guard demiri , özel yaptırdığım sürücü ayaklığı üstünede ara sırada arka çanta üzerinde sola doğru daireler çize çize sürüklenmeye başladı.yanlız engine guard üzerinde uzun yol ayaklığım var , ilk darbeyi burası aldı ve darbenin etkisiyle yerinden kaydı.sürüklenirken motor engine guardın ve sürücü ayaklığının üzerine oturdu. o 1 saniyede bunları görebildim daha sonra ne oldu bilmiyorum.kendi derdime düşmüş vaziyetteydim.


Sonuç : ön cam patladı ( Nasrettin hoca gibi bir cevap olacak ama zaten sökecektim ) , km saatimin camı yerinden çıktı ( yerden bulup yapıştırdım ),sol ayaklığı tutan pim kırıldı.( teknik servisim bedavaya verdi ) ön farım patladı ( modifiye olsun diye zaten higjway hawk far almıştım , ha bugün takarım ha yarın takarım derken kısmet kaza sonrasına takmak mış ) sol debriyaj maneti yamuldu , düzletirken kırıldı ( 15 ytl ye yenisi taktım ) ,sol ayaklıkta sürtünme izleri oluştu ( polisaj makinam var kendim düzelttim ) ve arka çanta ve tutturma demirinde çizikler oluştu ( şimdi her ikiside siyaha boyadım ) ,cam tutturma aparat benzin deposunu ezik oluşturdu ( boyarken burayıda düzeltim ) tüm hasar bu kadar. motoru hastaneye bir dostum sürerek getirdi.

Bendeki hasar : eller, dizler, dirsekler, bel göbek ve sırtta asfalt yanıkları ,sol omuz kırık.


Bu da sol diz kapağımın hali, bu resme iyi bakın arkadaşlar.ilk yere çarpmamla oluşan hasarın biraz iyileşmiş hali , Hyo Hyo diyen arkadaşlar çok çok iyi bakın.neden özellikle bakmanız gerektiğini az sonra yazacağım.





ellerimde , dirseklerimde göbek sırttımda sargılar çıktından sonraki açık yaralarımın başka resimleri de var ancak mideniz bulanmasın diye yayınlamıyorum.bir ay boyunca kendi çürüyen dokularımın kokusunu ala ala ,eller ayaklar enfeksiyondan şişmiş vaziyette , acıdan günde yarım saat uykuyla dolaştım.


Engine guard ve arka çanta ( hard case denilen sert plastik ) ve çanta demirleri olmasaydı : büyük bir ihtimalle motorun altında kalacaktım.ve motorla birlikte sürüklenecektim. ve büyük ihtimalle ölecektim , veya sol ayağımı kaybedecektim.en iyi ihtimalle sakat kalacaktım. en en en iyi ihtimalle menisküs.

Şimdi hyo'yu tek geçerim hyo ile regal kıyaslanmaz diye görüş belirten arkadaşlara soruyorum . bu kazayı engine guardsız , arka çanta demiri olmayan standart bir hyo ile yapsaydım sizce ne olurdu ? böyle bir kazadan canlı çıkma ihtimali ? ya sakat kalmadan çıkma ihtimali sizce ne olurdu ? bu durumda bp , subap, doch motor , motor açısı , V twin ıvır zıvır mı önemlidir. bir kazadan sağ sağlim çıkabilmek mi ?

Teknik verilere , rakamlara bakarak Hyo yu tek geçerim diyen arkadaşlara cevabım , yaşayarak edindiğim deneyimlere dayanarak bu saatten sonra , 100 tane hyo yu bedavaya verseler , bir regale değişmem.

RAKAMLARA BAKARAK DEĞİL , YAŞANAN TECRÜBE İLE SABİTTİR.İSTEYEN GV 250 İLE AYNISINI DENEYEBİLİR.

Bu arkadaş komedyen galiba. Ben de bir kaç kaza fotosu koyayım aslında en iyisi 125 lik mondial diyelim. Arkadaşlar lütfen kıyaslamalara yorum yaparken yeni üye arkadaşlarımızın kafasını karıştırmayalım. Hele hele pert olmuş topikleri canlandırıp kıyaslama kabul etmeyecek makinaları karşılaştırıken...:wiinkk:
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
266
Bu arkadaş komedyen galiba. Ben de bir kaç kaza fotosu koyayım aslında en iyisi 125 lik mondial diyelim. Arkadaşlar lütfen kıyaslamalara yorum yaparken yeni üye arkadaşlarımızın kafasını karıştırmayalım. Hele hele pert olmuş topikleri canlandırıp kıyaslama kabul etmeyecek makinaları karşılaştırıken...:wiinkk:

niye cokmu komik geldi sana anlattıkları ?
 
Katılım
26 Ara 2008
Mesajlar
1,205
Bu arkadaş komedyen galiba. Ben de bir kaç kaza fotosu koyayım aslında en iyisi 125 lik mondial diyelim. Arkadaşlar lütfen kıyaslamalara yorum yaparken yeni üye arkadaşlarımızın kafasını karıştırmayalım. Hele hele pert olmuş topikleri canlandırıp kıyaslama kabul etmeyecek makinaları karşılaştırıken...:wiinkk:

Yeni üye arkadaşlara yardım etmesini biliyorsun ama insanlara laf atmayıda seviyorsun galiba kodemyen falan saçmalamışsın.:pr:::rantinp:
 
Katılım
18 Kas 2008
Mesajlar
1,553
kırıcı olmaya gerek yok arkadaşlar.. yarın buluşmalarda mitinglerde yan yana oturup yüz yüze bakacağımızı , yolda kaldığımızda birbirimize yardım edeceğimizi unutmadan yazalım.. modellerden bahsediyoruz sadece... hepsi aynı tutkuyla kullanılan ikitekerler.. arkadaşa çok çok geçmiş olsun gerçekten kötü yaralanmış.. kask , mont , pantolon dizlik eldiven varmıymış? bide ben hyosung sahibiyim.. gerçekten çokmu tehlikedeyim? :)
 
Son düzenleme:
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
Deli çerkes derki

Şimdi hyo'yu tek geçerim hyo ile regal kıyaslanmaz diye görüş belirten arkadaşlara soruyorum . bu kazayı engine guardsız , arka çanta demiri olmayan standart bir hyo ile yapsaydım sizce ne olurdu ? böyle bir kazadan canlı çıkma ihtimali ? ya sakat kalmadan çıkma ihtimali sizce ne olurdu ? bu durumda bp , subap, doch motor , motor açısı , V twin ıvır zıvır mı önemlidir. bir kazadan sağ sağlim çıkabilmek mi ?

her şeyden önce geçmiş olsun ... Allah kaza bela vermesin

sen zaten kaza anında motordan ayrılmışsın yani sağ kalmanın tek nedeni usturuplu düşmen ..:)

sen motordan düştükten sonra markasının ne önemi var.:cherry:

sanki kazadan sağ çıkman motorun bir özeliği gibi anlatmışsın .. yani altında BMW olsa bu yağ birikintisine BMW GS1200le girsen ve bu motorun koruma demiri olmasa motor pert olmazmıydı . bu BMW yi regalden kötümü yapar :)

motorda koruma demirinin ne kadar elzem olduğu bilnen bir gerçektir.gv 250ninde hem orjinal hemde uyumlu koruma demirleri piyasada mevcutur.Bilindii üzere rebel, vn, dragstar, vrago gibi motorlar da aynen gv gibi koruma demirsiz satılır . çinler bu aksamı sandart olarak uygulamış bazı modellerde .. malını satmak için yapacak bu işlemi

tekrar ediyorum çinlilerden alacaksan RR iyi motordur buna itirazım yok ..ama gv her koşulda regali sulu götürür susuz getirir..

bide hatırlatma .. eğer mont, eldiven ve dizlik kullanıo olsaydın bu kadar hasar görmezdin :)

bunları kullanmıyo olman nasıl seni kötü motorcu yapmassa standart donanımında koruma demiri olmayan gv yide kötü motor yapmaz :cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
721
Deli çerkes derki

bunları kullanmıyo olman nasıl seni kötü motorcu yapmassa standart donanımında koruma demiri olmayan gv yide kötü motor yapmaz :cherry:

Oncelilike cok gecmis olsun arkadasim, insallah allah daha buyuk kazalardan korur.

Yukarida ki cumleyi de ayrica alkislamak istiyorum :cat:
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
Bu arkadaş komedyen galiba. Ben de bir kaç kaza fotosu koyayım aslında en iyisi 125 lik mondial diyelim. Arkadaşlar lütfen kıyaslamalara yorum yaparken yeni üye arkadaşlarımızın kafasını karıştırmayalım. Hele hele pert olmuş topikleri canlandırıp kıyaslama kabul etmeyecek makinaları karşılaştırıken...:wiinkk:


lütfen böyle kırıcı yorumlar yapmayalım, sizin mesaj sayınız ve üyelik tarihiniz de çok yeni, daha 1 ay olmamış üyeliğiniz, forum kültürünüz fazla değil anladığım kadarıyla, adam düşmüş başı gözü omzu vs fena olmuş, siz komedyen diyip kanı beynine sıçratıyorsunuz, tanımadığınız kişilere karşı biraz daha ölçülü olmak lazım, hayati tehlike atlatmış birinin fotolarına komedyen gibi olmuş dememek lazım bence ..
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
GV250 alarak uzun bir süre mutlu olacağına inanıyorum:cat:
GV250 Kullananlardan kayda değer bir şikayet okuduğumu ya da duyduğumu hatırlamıyorum.
Test amaçlı kullandım ve tek kelimeyle harika bir tecrübeydi benim için :cat:

Madem hortlak bir konu bir önceki yazıma ilave yapayım:


Şimdi regal kullanıcıları regali , Gc 250 kullanıcıları hyosung'u tavsiye edecektir. bu kaçınılmaz. herkeze kendi motoru iyidir.

Yorumumu şöyle genişleteyim.çadırımı , kampetimi alır ,dağ taş tepe bayır dolaşırım derseniz , regal alın . yok ben asfalttan çıkmam boş yolda basarım veya sadece evden işe kullanırım derseniz hyosung alın.

Bir önceki yorumumda kışın hyo alıp boyatmayı planladığımı söylemiştim. Regalimi jantlar ve aynalarımda dahil tamamen mat siyah yaptım. kapkara, iyice , deli dolu bir şey oldu. ilk vakitler gv 250 de beğendiğim tek yer ön lastiklerinin regale göre kalın olması ve çamurluklarıydı , ancak regalimin son halini kıyaslayınca , Hyo alıp modifiye etme fikrimden vazgeçtim.çünkü, ben dağ taş dere tepe dolaşmayı severim. su soğutması bu durumda çok ciddi avantaj.Gv 250 nin 29 beygir olması 8 subap olması bu tür yollarda, benim için pek bir şey ifade etmiyor.geçen yaz bir trafik kazası geçirdim . kolay kolay 90 km yi geçmiyorum artık. tork zork , maksimum performans demeyi bıraktım. Regalimi kolay kolay bırakmam , pert olana kadar kullanırım. pert edersem sonrada alsam alsam C 800 alır onu modifiye etmeye uğraşırım. ( hoş aletin pek modifiyeye de ihtiyacı yok ya )


Şimdi arkadaş bu resimlere iyi bakın.özellikle motor teknik verileri rakamlarına bakıp'ta elbette hyo' yu tek geçerim , regal ile hyo kıyaslanmaz diyen arkadaşlar özellikle resmi bilgisayarlarına kopyalayıp büyüterek baksın.


Acarkent - Kavacık yolunda ,130 km ile sola yatarak yere yapışmış halim.engine guard ve yan çanta ve demirleri derken , bunların önemi hakkında bir bildiğimiz varki yazıyoruz.







Bir yağ mazot birikintisine takılıp sola doğru yattım. ön cam tutturma aparatı anında patladı.motorumu 1 saniye kadar görebildim . o sırada düşmenin etkisiyle takla atmayayım diye ayaklarımla kendimi dengelemeye çalışıyordum.kelimin tam anlamıyla el freni yaptım. ( ellerimle resmen asfaltı tırmaladım ) , motor engine guard demiri , özel yaptırdığım sürücü ayaklığı üstünede ara sırada arka çanta üzerinde sola doğru daireler çize çize sürüklenmeye başladı.yanlız engine guard üzerinde uzun yol ayaklığım var , ilk darbeyi burası aldı ve darbenin etkisiyle yerinden kaydı.sürüklenirken motor engine guardın ve sürücü ayaklığının üzerine oturdu. o 1 saniyede bunları görebildim daha sonra ne oldu bilmiyorum.kendi derdime düşmüş vaziyetteydim.


Sonuç : ön cam patladı ( Nasrettin hoca gibi bir cevap olacak ama zaten sökecektim ) , km saatimin camı yerinden çıktı ( yerden bulup yapıştırdım ),sol ayaklığı tutan pim kırıldı.( teknik servisim bedavaya verdi ) ön farım patladı ( modifiye olsun diye zaten higjway hawk far almıştım , ha bugün takarım ha yarın takarım derken kısmet kaza sonrasına takmak mış ) sol debriyaj maneti yamuldu , düzletirken kırıldı ( 15 ytl ye yenisi taktım ) ,sol ayaklıkta sürtünme izleri oluştu ( polisaj makinam var kendim düzelttim ) ve arka çanta ve tutturma demirinde çizikler oluştu ( şimdi her ikiside siyaha boyadım ) ,cam tutturma aparat benzin deposunu ezik oluşturdu ( boyarken burayıda düzeltim ) tüm hasar bu kadar. motoru hastaneye bir dostum sürerek getirdi.

Bendeki hasar : eller, dizler, dirsekler, bel göbek ve sırtta asfalt yanıkları ,sol omuz kırık.


Bu da sol diz kapağımın hali, bu resme iyi bakın arkadaşlar.ilk yere çarpmamla oluşan hasarın biraz iyileşmiş hali , Hyo Hyo diyen arkadaşlar çok çok iyi bakın.neden özellikle bakmanız gerektiğini az sonra yazacağım.





ellerimde , dirseklerimde göbek sırttımda sargılar çıktından sonraki açık yaralarımın başka resimleri de var ancak mideniz bulanmasın diye yayınlamıyorum.bir ay boyunca kendi çürüyen dokularımın kokusunu ala ala ,eller ayaklar enfeksiyondan şişmiş vaziyette , acıdan günde yarım saat uykuyla dolaştım.


Engine guard ve arka çanta ( hard case denilen sert plastik ) ve çanta demirleri olmasaydı : büyük bir ihtimalle motorun altında kalacaktım.ve motorla birlikte sürüklenecektim. ve büyük ihtimalle ölecektim , veya sol ayağımı kaybedecektim.en iyi ihtimalle sakat kalacaktım. en en en iyi ihtimalle menisküs.

Şimdi hyo'yu tek geçerim hyo ile regal kıyaslanmaz diye görüş belirten arkadaşlara soruyorum . bu kazayı engine guardsız , arka çanta demiri olmayan standart bir hyo ile yapsaydım sizce ne olurdu ? böyle bir kazadan canlı çıkma ihtimali ? ya sakat kalmadan çıkma ihtimali sizce ne olurdu ? bu durumda bp , subap, doch motor , motor açısı , V twin ıvır zıvır mı önemlidir. bir kazadan sağ sağlim çıkabilmek mi ?

Teknik verilere , rakamlara bakarak Hyo yu tek geçerim diyen arkadaşlara cevabım , yaşayarak edindiğim deneyimlere dayanarak bu saatten sonra , 100 tane hyo yu bedavaya verseler , bir regale değişmem.

RAKAMLARA BAKARAK DEĞİL , YAŞANAN TECRÜBE İLE SABİTTİR.İSTEYEN GV 250 İLE AYNISINI DENEYEBİLİR.

Geçmiş Olsun:wiinkk:
Bu kadar absürd bir yazı ve kıyaslama görmedim daha önce?:pr:
Bende kazalar atlattım fakat kıyafetlerimin hasarlanması dışında hiç bir yanım yaralanmadı. Sende profesyonel korumalı kıyafet kullansaydın muhtemelen kolun kanadın sağlam kalırdı....kendi akılsızlığına yanman gerek. İyi ki sana bir şey olmuş ta, Regal sağlam kalmış tüm saydığın donanımlar sayesinde....sanki Hyo üzerine takılması yasak o saydıkların:silent:
Regal hasarlanmış...hasarlanmamış...Hyo patlamış ya da patlamamış kim takar sen kendine bak motosiklet'e değil....paranın tekrar yerine koya bileceği hiç bir şeye acımam ben isterse bin parça olsun.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
Arkadaş komedenyen değil.arkadaş üç beş rakama , markaya , ve marka ,model motor satın alınmakla motorcu olunmayacağının farkında olan birisi.arkadaş futbol takımı tutar gibi marka savunan birisi değil, bir yazı yazıoyrsa ,nedenleriyle niçinleriyle yazılarını okuyanların KAFASININ KARIŞMAMASI için bizzat detaylı yazan birisi.

bu başlığın hiç bir yerinde regalin motoru hyosungtan kat kat iyidir demedim. düz yolda geçerde demedim. ben sadece regali tercih ederim dedim.tercih nedenlerimi de yazdım. yazdıklarımı anlayamıyorsanız ,standat bir Gv 250 kullanıyorsanız ciddi bir kazada anlarsınız dostum.


Moderatörümüz BBRR , elbette koruma demiri ile alakalı anlatamaya çalıştığım bu değil. neticede maliyeti çok bir bedel tutmadığı halde , üretici firma satış taktiğinden olsa gerek , motorda olmazsa olmaz denilebilecek bir aparatın , çok fahiş fiyatlara , extra aksesuar olarak satılması , motorsiklet aksesuarı olarak ciddi bir maliyet tuttuğundan dolayı çok çok ama çok önemli bir aksesuar olduğu halde maliyetinden ve öneminin tam anlaşılamamasından olsa gerek yolda görebildiğim gv 250 lerin neydeyse tamamında bu demirlerin bulunmaması , ve bu demirlerin kaza anında ne kadar önemli olduğunu anlatmaya çalışıyorum. yoksa sadece teknik verilere bakan birisi olsam bende Gv 250 iyidir derim. aksini söylemek saçma olur.

benim hakkımda kim ne derse desin ,ben böyle yorumlara güler geçerim arkadaşlar. hiçbirimiz birbirimizi gerçekte tanımadığımız için . klavyeden herkez bir şeyler yazar ,bizler için yegane gerçek yazılanlar, yorumlar değil yoldur. umarım bu neşeli arkadaş gv 250 si ile yolda böyle bir kaza yaşamaz.motorunu güle güle ama dikkatli kullan dostum.koruma demirlerin yok ise ne yap ne et bir an önce taktırmaya bak ,her ne kadar tecrüben olursa olsun ,motor hata affetmez.

Ve bir ilave daha yapayım, açık açık yazmadıkça anlaşılmadı galiba , kazadan canlı çıkmam,sakat kalmamam. regal raptorun marifeti değil. üzerindeki motor koruma demirlerinin ve çanta tutma aparatlarının marifetidir. bu düzenek regalde standarttır. aynı düzeneği Gv 250 için almak isterseniz hatırı sayılır bir maliyetle yüzyüze kalırsınız. ard'çılı yol yapmıyorsanız sissy bar kullanılmayabilinir. kamp yapma huyunuz yoksa heybe veya çanta gereksiminiz olmayabilir.ön cam kullanımı eğer sürücü tarafından tercih edilmiyorsa önemli değildir.bunlar standart donanım olarak kullanılmayıp tasarruf edilebilinir ve kar'lılık oranı arttırılabilinir..ama her şatta ve zeminde koruma önemlidir.bundan tasarruf edilmez.hyosung fabrikası 250 CC motorsiklet senmentin'te diğer makinalara yakın bir fiyat çıkartabilmek ve rakabet edebilmek için ,14.000 devirli standart bir motor kullanmıştır hemde bu aksesuarları ilave etmeyerek , extra olarak satmakta dolasıyla rakipleriyle birbirine paralel bir fiyat dengesine ulaşmaktadır.

250 CC olarak ortalama 7000 ytl gibi bir rakam aralığında motor almayı düşünen birisi elbette motor verilere dikkat edip kıyaslayacaktır. hem hız hemde bp bakımından en güçlüsünü almaya gayret edecektir.ancak 1000 dolar gibi biir aksesuar ilavesi maliyete eknenince 8600 tl gibi bir maliyet olması gerekirken ve firma bence pazarlama taktiği ile aksesuardan feragat ederek ürününü bu rakama düşürebilmekte , alan ise bilmiyorsa bunu sonradan farketmektedir.biliyorsada bile bile almaktadır. bir fabrika için koruma demirinin maliyeti ne olabilir.? bence 50 ytl yi geçmez.ayrıca satmak varken neden veresiniz.korelinin mantığı bu. aslında tüm aksesuarları standart verse camdı çantaydı maliyet 150 ylye geçmez. gv 250 de tadından yenmez.ama olmayınca olmuyor. bu kelimeyi çok kullandığımın farkındayım ama Gv 250 kullanıcıları , koruma demirlerinizi , bulun buluşturun ,mutlaka takın.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Kas 2008
Mesajlar
1,553
deliçerkes ; cevabınızın uslubu için teşekkür ederim.. sakinliği korumak en güzeli :cat: bu son cevabınızdaki bazı ayrıntıları yazsaydınız ilk yazıda zaten kimse itiraz etmezdi sanırım.. koruma demirinin standart olmaması gerçekten kötü.. bizde bu günlerde koruma demiri peşindeyiz 200 lira civarı sağlam şeyler bulduk önümüzdeki günlerde taktırabiliriz umarım.. elimizden geldiğince korumaya önem vermeliyiz.. gerçi bazen onlarında çare olmadığı durumlar olabiliyor yakın zamanda gördük örneklerini malesef.. yaralarının yerlerini inceledim mont eldiven korumalı pantolon dizlik baya bi kurtaracakmış aslında.. inşallah hiçbirimiz yaşamayız bunları...
 
Katılım
6 Eki 2008
Mesajlar
1,218
Bu arkadaş komedyen galiba. Ben de bir kaç kaza fotosu koyayım aslında en iyisi 125 lik mondial diyelim. Arkadaşlar lütfen kıyaslamalara yorum yaparken yeni üye arkadaşlarımızın kafasını karıştırmayalım. Hele hele pert olmuş topikleri canlandırıp kıyaslama kabul etmeyecek makinaları karşılaştırıken...:wiinkk:

ne kadar açıklayıcı bilgilendirici ve kültürlü bir cevap tebrik ediyorum sizi:farao:
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
Asfalt yanıkları hakkında Korumalı kıyafet konusunda haklısınız. yaz sıcağında giymeye üşendim.kaza esnasında sadece kask vardı. onuda atmasaydım ne hale geldiğini çeker gönderirdim.burada anlatmaya çalıştığın konu pek anlaşılamıyor. o iki demir olmasaydı ölüm , kol veya bacak kopması durumu yaşayabilirdim.130 km hızla yere doğru uçarsanız , artık uçan bir kütlesiniz.sizi hiç bir koruma tam manasıyla yaralanmaksızın korumaz. mesela dizlik ve korumalı bot giydiğimi varsayıyorum.sırtımdada korumalı mont olsun.ama motorda koruma demiri olmasın sol ayak ayaklık ile depo arasında sıkışsın ve bu şekilde sürüklenmeye başladığımı düşünürsem , regal 160 kilodur.depodaki benzinle 170 olsun. sol ayağınızın üzerinde 170 kiloluk bir baskı ile sürükleniyorsunuz.ne bot kalır ne dizlik.kopma olmasa bile ,ne de sağlam kemik. motorda perte çıkar .koruma demirlerinden dolayı altta kalmadan , ilk ve asıl darbeyi motor alarak ,motor altımdan fırladı gitti. bu durumda korumalı kıyafet olsa en kötü ihtimal bir kaç sıyrık bozuk bir moral olurdu.yani koruma demiri basit yapısına rağmen , kaza anında, hayat kurtaran bir güvenlik önlemi..


Yan sanayii veya özel yapım aksesuar konusunda bir uyarı yapayım.dikkate alırsanız menfaatinize olur.

bu tür aparatları maddi imkanlar elveriyorsa orjinal almaya gayret edin.özel yapımda , bırakın ölçüleri tutturmayı ,kullanılan metalin kalitesi , alaşım ise metal karışım oranları ve atılan kaynağın cinsi bile çok önemli.Her ne kadar özel yapım maliyetleri Aquia yedek parça fiyatlarıyla kıyaslandığı vakit ucuz gözüksede , yapan usta işi bilmiyorsa veya aleleade metal kullanılıyorsa ,takılan aksesuar görüntüden öteye geçemiyor.bence bunu yaptırmak yerine bir başka markanın , modelin orjinal demirini gv 250 ye adapte etmek daha mantıklı. ama yinede kendi orjinal aparatı kadar kullanışlı olmayacaktır .bunu da belirtmek lazım.

Ayrıca çok ama çok ufak ve ancak önemli bir ayrıntı vereyim.bu çoğumuzun başına geliyor.diyelim ki bu aparatı yaptırdınız veya hazır bir başkasını adapte ettiniz. montaj yapacağınız o ufacık civata çok ama çok önemli. mümkün olduğu kadar paslanmaz çelik civata kullanmaya gayret edin. çünkü bu civataların üzerinde bir takım numaralar yazar. 5.0 - 7.0 - 8.8 gibi. bu numara ne kadar büyükse o civata o kadar sert metalden yapılmış olup genleşme katsayısı düşüktür. yani dişler kolay kolay yalama olmayacağı gibi , zamanla vibrasyondan ,kendi kendilerine düşmezler. bir makina mühendisi arkadaşım bunları anlatana kadar bende her hafta düşen civata vida kontrolü yapardım, düşen varsa telafi ederdim. yani sırf görüntü olsun , göz uyumunu bozmasın diye havalı gözüken bol kromlu , bir civata yerine tarif ettiğim şekilde civatadan kullanmanız çok şey farkettiriyor.korusun diye takılan aparatı tutan civatanın genleşmeden ve vibrasyondan düştüğünü hayal edebiliyormusunuz ? bir kaza anında Allah korusun neler olur.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst