Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
1,411
Adım Semih, Yarışmaya istanbul z.burnundan katılıyorum..:p 24 yaşındayım bir buçuk senedir motor kullanıyorum daha önce hep abimin motorunu kullandım artık kendi bir motorum olacak. Açık öğretim işletme okuyoruz esnafız yarışmacı arkadaşlara başarılar dilerim.. :cherry:
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
hoşgeldin semih diyorum nicimden anlaşıldığı gibi benim adım da mahmut :mrgreen:
tanıştığıma memnun oldum neyse zamanla daha iyi tanışırız artık buluşmalara da bekleriz. .
 
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
2
MerHaba ARkadaşLAr Bende Bi Mondial 150 zc ,kullanıcısı Olarak ,fikir Ve Önerilerimi paylaşmak istiyorum eger arz ederseniz:p adım gökhan ist pendikte oturuyorum ve yaklasık 5 aydır mondial 150 zc kullanıyorum gerci ilk motorum(yazım Biraz Uzun Olacak Kusra Baqmaın biraz geriden geliyorum o bakımdan)ve suan motorum 5300 kilometrede felan cin malı motor olarak sizin dediginiz gibi masrafı cok su zamana kadar bana masrafı fiyatı kadar maal oldu.motoru daha yeni cıkardım tamirden kazalıydı ve kaporta ön panel far ve arka perdeler hariç tamamen değişti(350 tl)ve ondan önce ön maşa yamulmuştu(120 tl)değişti ve şimdi arka fren disk gidik arka amartisörler patlak ve kayış buji vs.. değişcek (210 tL)anlıcanız baya masraflı gerci bunların cogu bnm hatamdan olusan masraflar ama düşününce motora verdigin para harcadıgın masraf bi araba alıcak para diyosun ama motorun zevki baska bunu bu siteye takılan herkez biliyodur bi yanım pişman bu motoru aldıgıma bi yanım hala ilk günkü hevesle kullanıo motoru Neyse arkadaslar cok edebiyat Yaptım bu sitede
olmaktan ve aranıza katılmaktan cok mutluyum...

[MEDIA]http://photos-b.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v311/202/41/798773604/n798773604_800065_2650.jpg[/MEDIA]
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
13
arkadaşlar ben dun moturun plakasıyla ruhsadını aldım fakat modelı 2006 dıyo ne yapmam gerekıyo herhangı bı sıkayet etme gıbı bı sansım varmı ve 2008 veya 2009dan farkı varmı??LÜTFEN CVP?

bende 2008 kasımda aldım. 2007 yazıyor plaka takipte. 2007 de getirilmiş. ozmndan beride satılmamış anlamına geliyor. ama satarken gönül rahatlığıyla 2009 die satarsın :)
bu arada bu başlıktan bikaçgün uzak kaldım ama dönüşüm süper oldu :) az kaldı full ledli 150 zc geliyor :)
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
MerHaba ARkadaşLAr Bende Bi Mondial 150 zc ,kullanıcısı Olarak ,fikir Ve Önerilerimi paylaşmak istiyorum eger arz ederseniz:p adım gökhan ist pendikte oturuyorum ve yaklasık 5 aydır mondial 150 zc kullanıyorum gerci ilk motorum(yazım Biraz Uzun Olacak Kusra Baqmaın biraz geriden geliyorum o bakımdan)ve suan motorum 5300 kilometrede felan cin malı motor olarak sizin dediginiz gibi masrafı cok su zamana kadar bana masrafı fiyatı kadar maal oldu.motoru daha yeni cıkardım tamirden kazalıydı ve kaporta ön panel far ve arka perdeler hariç tamamen değişti(350 tl)ve ondan önce ön maşa yamulmuştu(120 tl)değişti ve şimdi arka fren disk gidik arka amartisörler patlak ve kayış buji vs.. değişcek (210 tL)anlıcanız baya masraflı gerci bunların cogu bnm hatamdan olusan masraflar ama düşününce motora verdigin para harcadıgın masraf bi araba alıcak para diyosun ama motorun zevki baska bunu bu siteye takılan herkez biliyodur bi yanım pişman bu motoru aldıgıma bi yanım hala ilk günkü hevesle kullanıo motoru Neyse arkadaslar cok edebiyat Yaptım bu sitede
olmaktan ve aranıza katılmaktan cok mutluyum...

QUOTE]

hoşgeldin kardeşim emin ol artık masrafın yarı yarıya azalacak:cat: ilk aldığımızda bizde bilinçsizdik
şimdi incik cincik ben bile halledebiliyorum parça değiştirmek masraf onun dışında masraf tutmuyor + bide şöyle düşün ya altında bu motor değilde
bi runner olsaydı? ön kaportayı bu motoru aldığın paraya değiştirirdin emin ol..
 
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
1,411
Evet arkadaşlaaaaar motorumu sonunda aldım. Gıcır gıcır, gri renk 150 ZC :) Motoru dün akşam teslim aldım plakası ve sigorta masrafları dahil 1970 TL (PEŞİN) tuttu. Aldığım akşam Zeytinburnu, Etiler , Zeytinburnu turunu ilk olarak attım. İlk izlenimlerim şunlar oldu. Motorun ön gövde ile koltuk arasında ki askı yerine kask sığmıyor o beni biraz üzdü, şimdilik sessiz çalışıyor, amortisor olayı çok hoşuma gitti engebeli bir yerden geçtiğinizde minibüs koltuğu gibi zıplatıyor :D firenler güzel arka fren hakimiyeti çok iyi, ön fren ise fazla sert değil ama bence iyi öyle olması, daha önce vespa lx150 kullanıcısı olarak kötü anılarım olmuştu.. İlk tur sonrası ince bir temizlik yaptım, şu an motor tam anlamıyla gıcır durumda :D .Mtotordan şimdilik memnunum, 64 km de 2007 model. Alırken sordum 2008 i yokmuş ama ziyanı yok önemli olan trafiğe çıkış tarihi bence.. ilk 1000 km ye kadar zorlamadan, 2 kişi binmeden ve 60 ın üzerine çıkmadan kullanmaya çalışıcam. Bu gün havanın bozuk olması nedeniyle kullanmadım, daha doğrusu kıyamadım :D . Çakmaklık konusunda heveslenmiştim ama kime sorsam kullanmayı tavsiye etmediler. Bu konuda tecrübeleriniz varmı ? Ya da kullanmak için yapabileceğimiz değişiklikler varmı?

Bilgisayarım serviste olduğu için foto koyamadım ama en kısa zamanda fotoları sizlerle paylaşıcam.. Aranızda olmaktan mutluyum ..

YAŞASIN ZECEEEE :D
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
emre abiii ya senin motorun topspeed i ,ve normal e-5 te çok zorlanmadan ulaştığın hızın nedir:???

seninle birlikte karşıya geçerken 100/105 e çıktık bi ara (eksozdan ses geldiği yolda)
90km rahat çıkıyorum 100/105 tam randımanlı olduğunda motorla eğimli yolda 110km yi gördüm! buna yorum yapan arkadaşlar olabilir ama 110km ye dayadım ibreyi :mrgreen: ztn bu km de çok ta uzun süre gitmez motor 90km en baba rahat gitmesi lazım:cat:

stereo hadi hayırlı olsun rodaj döneminde fazla yormayasın motoru. .:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
2
ArkadasLAr AnaDOlu yakasında Bİldiginiz GüzeL Ve işinin hakkını Veren Bi Servis Varmı ? Şimdi ye Kadar Gittigim Tüm servisLer ... GagaLamaya Calıstı aNlıcanızz... Yardımcı Olursanız Sevinirim:s
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
emre abi teşekkür ederim -- servis mondial servisi değil ama sağlam iş yapıp hakkı kadarını alan bi servis var tanıdığım ist avcılarda anadoluyu bilemicem
 
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
1,411
Mondial servisleri okuduklarıma göre çok kötü, Motoru teslim alırken de fark ettim zaten, adamların bana muamelesi sanki ''bakkaldan kibrit alıp 5 YTL vermenin karşılığı'' gibi bşy oldu.. Servis konusunda kararsızım valla.. Neyse motor şu an 219 km de. dün anadolu yakasına geçtim , düşük hızda e5 te seyretmek zor oluyo.. Walla şu rodaj dönemini bi atlatıyım başka bşy istemiom.

Alarm taktırayım diyorum kullananınız varmı ? Garantiyi bozuyo diyolar kafam karıştı.. :sunny:
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
ben alarm taktırdım serviste zaten garanti dediğin şeyi ben hiç kullanmadım bilmiyorum kullanan arkadaşlar varmı. .
insanın içi biraz daha rahat ediyo alarm olunca bide kilit vuruyorum en azından
kolay lokma olmasın :wiinkk:
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
abi ben garantiyi kullandım 3 kere falan ama şu alarm ı kaça taktırdın toplam da kaça patladı sana
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
teşekkür ederim emre abi bakalım düşünüyorum bişiler ama kısmet

ben de motoru 4000 bakımına sokucam inş :D yapacaklarım şunlar

-hava filtresi(kutuyla birlikte değişçek)
-manifolt hortumu değişcek
-egzost değişcek
-korna + beyaz far ampulü takılacak
-arka balata burçları dağılmış ona bi bakıcaklar
-yağı castrol ün scooterları için olanından alıcam ondan koydurcam
-arkadaki rüzgarlık saplama vidası koptu o değişçek
-buji ngk ile değişecek
-

başka neler yaptırmam lazım ya motor biraz sert gelmeye başladı bana sebebini bilmiyorum.Fazla hız da yapamıyorum modifiye baabında değilde motorun sağlığı açısından neler yapmam gerekli ??
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
hava filitresini yenisini alıp taksanda o zımbırtı kırılacak bilgin olsun!
benim servis onun için demir pençe yaptı şuan yenisinden daha sağlıklı çekilmiyo kırılmıyo felan servise bi sor,
buji iyi. .
castorl 10 - 40 sakın başka alma performansı farkedersin. .
kornamız 80-90 km hızla giderken biz bile çok zor duyuyoruz değiştirmek isabet..
motorun kasislerde yumuşaması için tek yapman gereken amortisörleri tamamen değiştirmek
maliyetini bilmiyorum ama en iyisi gazlı amortisörler. .:cat:
servisteyken söylersin karbüratör hava ayarına da baksınlar
lastik havalarını kontrol et her zaman ben öne 26 arkaya 29 basıyorum
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
6,872
teşekkür ettim abim de o hava filtresi için ben kendim kalın plastik kelepçeler varya cırt mı diyolar ne onunla tutturdum ucunu kesip havyayla erittim çıkma gibi bi ihtimali olmuyo benim o hava filtresinin kutusu kırıldı ya bugün araba vurdu
 
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
1,411
Bende dün ilk bakıma gittim 860 km de ilk bakımı yaptırdım. Motoru geçen hafta salı almıştım, dün (çarşamba) ilk bakıma gitti, yani 1 haftada 860 km :D Çok çabuk oldu herhalde.. Çakmaklık olayını iptal ettirdim, serviste çakmaklık yuzunden motorunda yangın çıkan bir zc kullanıcısıyla tanışınca mecbur kaldım. Yağı değişti, civatalar sıkıldı bir de alarm taktırdım :) Alarm gerçekten çok güzel bşy. Sesi çok çıkıyo, en ufak bir dokunuşta bile hemen çalmaya başlıyo. Yaramaz veletlere bire bir yani. Eğer motora yakınsanız direksiyonu kitlemenize bile gerek yok, yüksek sese bile duyarlı :D Bende montaj dahil 70 ytl ödedim ama değdi gerçekten şimdi içim rahat benim de.. Uzaktan çalıştırma özelliğini iptal ettirdim, tehlikeli bence kapsama alanı içinde haberiniz olmadan bi çalışsa birde direksiyon kitli değilse hırsıza hazır çalışan motor :) Onun için tavsiye etmiyorum uzaktan çalştırmayı..

Yalnız bu başlıkta okuduğum bir durum 3 defadır başıma geldi. Bi arkadaş yazmıştı 60 km civarı hızla giderken motor gaz yemeyi kesiyo ve yavaşlıyo hızı 30 a kadar düşürdükten sonra tekrar gaz yemeye başlıyo. Nedendir anlamadım bi türlü, onun haricinde şu ana kadar büyük bir sorunla karşılaşmadım çok şükür.

Nete arada bir girebildiğim için yazım biraz uzun oldu idare edin :) Saygılar..
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
Bi arkadaş yazmıştı 60 km civarı hızla giderken motor gaz yemeyi kesiyo ve yavaşlıyo hızı 30 a kadar düşürdükten sonra tekrar gaz yemeye başlıyo. Nedendir anlamadım bi türlü?..

bunun sebebi manifolt hortumunun yırtılmış, çatlamış olmasıdır! koltuğun altında seleyi çıkarıp yada kapağın altına bakarsan karbüratöre bağlanan hortum görürsün 3bin-4bin km de değiştirmek sağlıklı neticede pahalı bişey değil yolda kalmaya değmez :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst