Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Barış Alırım Satarım Piyasayı Canlı Tutarım Diyorsun :)
Hakikaten Chopper Bir Tarz İnternette Yolda veya Galeride Baktığım Motorlarda Hep Gözüm Chopper Lere Kayıyor. :cat:


Evet abi mctden sonra elimden bir er5 birde honda vt600 shadow geçti ve artık tarzım belli chopper.
 
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
115
hocam

Evet Uğur abinin merak ettiği konularda benimde yardıma ihtiyacım var. hangi keçeleri nasıl değiştirdin ne kadar mal oldu... Bende de aynı sorun var şubat ayında yağ değişimi ile beraber bir el atacağım.


Er5'i ne yaptın MCT 'ye geri dönüş mü var yoksa? Bakalım yeni hali neye benzeyecek:)




hocam şimdi ilk başta ayaklığı söktüm sonra baktımki vites ayaklığı takılıyo oradanda onu söktüm sonra mondial yazan kapağın kenarındaki nikelajlı kapağı söktüm sonra mondial yazisi yazan kapaği söktüm baktım sökerken yağ geliyo aşağidaki civatayi söküp içindeki yaği boşalttim sonra kapaği açinca marş rotoru çikti piyasaya
rotor kapağini söktüm onu sökmek için aynı civatadan çektirme yaptim

çektirmesiz çikmiyor arkadaşlar kapağa zarar vermeyin 120 ytl daha önceki tamirci ona zarar verdiği için almişrim ihtiyaci olana da içindeki bakır telden var verebilirim
neyse çektirmeyle söktükten sonra bi saç var iki tarafından ince bi conralı saçı alıp sanayide ona göre kestirme bi conra yaptirdim
rotorun bağli olduğu yerde bir plastik conta daha var onuda değiştim telli bi conta etrafında yay var
ama yağ kaçirması bunlarla alakasi yok
takarken fark ettim mondial yazili kapağin dibinde topluiğne başı kadar bi boş yer var
oraya bi parça lastik sıkıştırdım kapaği taktım
heryeri boşuna sökmüş oldum ama şimdi bir damla bile kaçirmiyo

eğer yağ kaçiran motorunuzun mondial yazili kapağini sökün rotoru filan sökmeyin kapağin oraya bi plastik sıkıştırın kapaği güzellce kapatin sorun çözülür

bunları yaparken çok eğlendim hiçbir yerde zorluk yaşamadim

çok basit artık motorcuya falan gitmem boşa para vermeyin motor bizim nasilsa sök yapamadiğin yerde git motorcuya
yarin arka fren tutukluk yapiyo onu söküp bakacam
bilgi veririm
herkese kazasız günler
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
hocam şimdi ilk başta ayaklığı söktüm sonra baktımki vites ayaklığı takılıyo oradanda onu söktüm sonra mondial yazan kapağın kenarındaki nikelajlı kapağı söktüm sonra mondial yazisi yazan kapaği söktüm baktım sökerken yağ geliyo aşağidaki civatayi söküp içindeki yaği boşalttim sonra kapaği açinca marş rotoru çikti piyasaya
rotor kapağini söktüm onu sökmek için aynı civatadan çektirme yaptim

çektirmesiz çikmiyor arkadaşlar kapağa zarar vermeyin 120 ytl daha önceki tamirci ona zarar verdiği için almişrim ihtiyaci olana da içindeki bakır telden var verebilirim
neyse çektirmeyle söktükten sonra bi saç var iki tarafından ince bi conralı saçı alıp sanayide ona göre kestirme bi conra yaptirdim
rotorun bağli olduğu yerde bir plastik conta daha var onuda değiştim telli bi conta etrafında yay var
ama yağ kaçirması bunlarla alakasi yok
takarken fark ettim mondial yazili kapağin dibinde topluiğne başı kadar bi boş yer var
oraya bi parça lastik sıkıştırdım kapaği taktım
heryeri boşuna sökmüş oldum ama şimdi bir damla bile kaçirmiyo

eğer yağ kaçiran motorunuzun mondial yazili kapağini sökün rotoru filan sökmeyin kapağin oraya bi plastik sıkıştırın kapaği güzellce kapatin sorun çözülür

bunları yaparken çok eğlendim hiçbir yerde zorluk yaşamadim

çok basit artık motorcuya falan gitmem boşa para vermeyin motor bizim nasilsa sök yapamadiğin yerde git motorcuya
yarin arka fren tutukluk yapiyo onu söküp bakacam
bilgi veririm
herkese kazasız günler

Valla Bravo Hakikaten Yardımcı Oldun İşte Budur Arkadaşlar
MCT Kardeşliği Budur
Bende Böyle Bir Olaya Kalkışaçağım Zaman Kesinlikle Resimlicem
 
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
115
çok haklısın

Valla Bravo Hakikaten Yardımcı Oldun İşte Budur Arkadaşlar
MCT Kardeşliği Budur
Bende Böyle Bir Olaya Kalkışaçağım Zaman Kesinlikle Resimlicem

aklıma gelmedi keçke resim çekseydin haklısın hocam birdahaki sefere resim çekeceğim fren olayınıda bitirdim az önce arka frende diske giden bi çatal var oraya pas sökücü suktım çamurdan fren takılı kaliyopmuş :mrgreen:
şimdi süper oldu bu arada yaptığım bi araştirmaya göre bizim marş rotoru yağlida çalişiyormuş zaten ben kapaği açarken yağ gelmişti ama hiç delik filan görmemiştim orada bilgisi olan varsa paylaşirmi acaba
 
Katılım
25 Kas 2008
Mesajlar
4
Ya arkadaşlar önceki sayfalarda bahsetmişsiniz , bu şeritler benimde hiç hoşuma gitmiyor... mct yi ilk aldığımda yapıştırma sandım ama cilanın altındaydı sökemedim bunu nasıl sökücez bu boşlukları nasıl kapatıcaz hangi tip boya kullanmak lazm bunları detaylı olarak anlatırsnaız sevinirim
 
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
146
Yaa arkadaşlar, uzun zamandır yazamıyorum, bu aralar işlerim yoğun. Bi sesimi duyurayım dedim. Herkese Selam ve sevgiler :rendeer::rendeer::rendeer:
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Arkadaşlar benim MCT de bir sorun var tek piston sabahları çok gec devreye giriyor buji temiz bu yanlızca sabahları oluyor akşam iş dönüşü normal calışıyor sebebi nedir bilen varmı
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Arkadaşlar benim MCT de bir sorun var tek piston sabahları çok gec devreye giriyor buji temiz bu yanlızca sabahları oluyor akşam iş dönüşü normal calışıyor sebebi nedir bilen varmı
tek çalışan silindirin karübaratörünü boşatsana dibinde pislik falan vardır.

Arkadaşlar çok ucuza ısıtmalı elcik buldum. piyasadaki 150- 200 liralık modellerinden az işlevselli de olsa soğuk kış günlerimizde biraz daha konfırlu yolculuk yapabiliriz. Tek eksiği yazın devreden çıakrmak için düğme onuda montajta biz takarsak sorunsuz kullanırız.

Sağlıcakla.
 
Katılım
25 Haz 2006
Mesajlar
45
mct 250 amortisor yardımmm ! !

arbetus kardeş hayırsız biri çıktım...mct yi ilk aldığımda foruma üye olmuştum ve seni ilginden ötürü tebrik ederek teşekkürlerimi dile getirdim..şimdi de benim bi sorunum var :( ben izmir de öğrenciyim ve motorun sağ amartisor u kırıldı :(:( fiyatı ne kadar civarı ve nerden alabilirim yardımcı olur musun ?? teşekkür ederim şimdiden! ! !
 
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
115
herkese selamlar

pazar günü kartepeye çiktik arkadaşlar süper bi yolculuk oldu yollar buz olduğundan çok düştük ama bi problem olmadi lastikler için zincir oluyormu arabalara var da motor için olanı bilmiyorum bilgisi olan varsa bilgi alabilirmiyim birde elcik ısıtması ne kadar fiyatı çok ucuz bulmuşsun albetrus fiyatı yazmadın?
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
pazar günü kartepeye çiktik arkadaşlar süper bi yolculuk oldu yollar buz olduğundan çok düştük ama bi problem olmadi lastikler için zincir oluyormu arabalara var da motor için olanı bilmiyorum bilgisi olan varsa bilgi alabilirmiyim birde elcik ısıtması ne kadar fiyatı çok ucuz bulmuşsun albetrus fiyatı yazmadın?

35 ytl arkadaşım :) tek eksiği açma kapama düğmesi onuda kendim alıcam :)

arbetus kardeş hayırsız biri çıktım...mct yi ilk aldığımda foruma üye olmuştum ve seni ilginden ötürü tebrik ederek teşekkürlerimi dile getirdim..şimdi de benim bi sorunum var :( ben izmir de öğrenciyim ve motorun sağ amartisor u kırıldı :(:( fiyatı ne kadar civarı ve nerden alabilirim yardımcı olur musun ?? teşekkür ederim şimdiden! ! !

geçmiş olsun kardeşim. tam olarak anlatır mısın ön mü arka mı? amortisör tam olarak nereden kırıldı? Arka amortisörü şaseye bağlan saplama kırılıyor genelde. ucuz bişey o yollarım takarsın. Seninki tam olarak nereden kırıldı??
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Katılım
30 Haz 2005
Mesajlar
640
sevgili arkadaşlar Allah nasip ederse bu sene haziran ayı başında dört motor (son anda kayış atan olmazsa)toplam 13000 km lik iran türkmenistan,kazakistan,özbekistan ve kırgızistan rotasını izleyerek orta asya gezisine çıkmaya karar verdik.çkacağımız bu gezi Bir ilk.neden derseniz o rotayı benim gibi küçük cc li (250 lik MCT ) ve muadili bir motorla hiç gidip gelen olmaması.şu anda motorumu hazırlamaktayım.motorum 5400 kmde ve bir yıldır hiç üzerine binmedim.daha doğrusu motor çok olunca binmeye sıra gelmedi.şimdi yanıma gerekebilecek yedekparça ve tamir takımlarımı alarak Allahın izni ile bu seyehatimi tamamlamak istiyorum.sizlerde birer MCT 250 lullanıcıları olarak fikir ve önerilerinizi bekliyorum.

Hasan ARVASİ
Taraklı Belediyesi Zabıta Amiri.
05354913768
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
Arvasi3;

Hocam MCT250 ile orta asya gezisimi yapacaksınız? Benmi yanlış anladım?
 
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
125
sevgili arkadaşlar Allah nasip ederse bu sene haziran ayı başında dört motor (son anda kayış atan olmazsa)toplam 13000 km lik iran türkmenistan,kazakistan,özbekistan ve kırgızistan rotasını izleyerek orta asya gezisine çıkmaya karar verdik.çkacağımız bu gezi Bir ilk.neden derseniz o rotayı benim gibi küçük cc li (250 lik MCT ) ve muadili bir motorla hiç gidip gelen olmaması.şu anda motorumu hazırlamaktayım.motorum 5400 kmde ve bir yıldır hiç üzerine binmedim.daha doğrusu motor çok olunca binmeye sıra gelmedi.şimdi yanıma gerekebilecek yedekparça ve tamir takımlarımı alarak Allahın izni ile bu seyehatimi tamamlamak istiyorum.sizlerde birer MCT 250 lullanıcıları olarak fikir ve önerilerinizi bekliyorum.

Hasan ARVASİ
Taraklı Belediyesi Zabıta Amiri.
05354913768

Hocam öncelikle tebrik ediyorum cesaretinizden dolayı, yolunuz açık olur inşallah. Motorunuzu iyi tanıyor ve güveniyorsanız bence olabilir. ( çılgınlık bu ama hangimiz normalizki)
Benim gittigim en uzun mesafe artçıyla beraber 2100 km'di (erdek-antalya sahil şeridinden) ben bi sorun yaşamadım ama sizin söylediğiniz rakamın yanında (13000) bizimki pazar gezmesi gibi kalıyo. Yinede şimdiden yolunuz açık olsun sağlıcakla gidin gelin.
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Şaka Gibi Ama Cesaretinize hayran kalmamak elde değil Şimdiden Tebrik ederim
Bence yola Cıkmadan Önce Mondial İle Görüşmenizi Tavsiye ederim Mutlaka Size Teknik konularda yardım Ederler Yardım Etmeleri Gerekir Bence Bu gezi Uğur Mondial İçinde İyibir Reklam Olabilir
Hayırlısı olsun
 
Katılım
25 Haz 2006
Mesajlar
220
Barış (ARBETUS) ile görüşürseniz size çok yardımcı olacaktır. Motoruna birçok modifiye yaptı ve şu anda 20.000km'de. Dişli modifiyesi ve bağlantı noktalarına lastik conta ile titreşimi en aza indirmenizi tavsiye ederim.

Bu siteden Ümmet Pertkan ile de görüşün derim. Mondial scooter ile Türkiye'de dolaşmadığı il kalmadı. Bildiğim kadarıyla her ilde servis konusunda Mondial yardımcı olmuş.

Motorun fabrikasına yolculuk benim de aklıma gelmişti ama istanbuldan adapazarına gidip gelmiştim ve vazgeçmiştim :).

Her parçanın bir yedeğini bulundurmanız gerekecek sanırım, çünkü motorun parçaları her ne kadar ucuz olsalar da, pek dayanıklı değiller. Sık sık değişmeleri gerekiyor.

Başarılar diliyorum,
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
sevgili arkadaşlar Allah nasip ederse bu sene haziran ayı başında dört motor (son anda kayış atan olmazsa)toplam 13000 km lik iran türkmenistan,kazakistan,özbekistan ve kırgızistan rotasını izleyerek orta asya gezisine çıkmaya karar verdik.çkacağımız bu gezi Bir ilk.neden derseniz o rotayı benim gibi küçük cc li (250 lik MCT ) ve muadili bir motorla hiç gidip gelen olmaması.şu anda motorumu hazırlamaktayım.motorum 5400 kmde ve bir yıldır hiç üzerine binmedim.daha doğrusu motor çok olunca binmeye sıra gelmedi.şimdi yanıma gerekebilecek yedekparça ve tamir takımlarımı alarak Allahın izni ile bu seyehatimi tamamlamak istiyorum.sizlerde birer MCT 250 lullanıcıları olarak fikir ve önerilerinizi bekliyorum.

Hasan ARVASİ
Taraklı Belediyesi Zabıta Amiri.
05354913768

Merhaba,

Öncelikle daha önceki forumunu okuduğumda katılıp katılmamak arasında gidip geldim. Zaman kısıtlılığından dolayı sanırım benim tek seferde yapacağım yol 1500-2000 km arasındadır. 13000 km azımsanacak bir mesafe değil. Sürüş stilide çıkacak arızalara ya da bakım periyotlarında önemli etken. Coğrafya bilgimi ortaokul sıralarında bıraktığım için hangi ülke nerede tam hatırlamamaktayım. Fakat Türki cumhuriyetlerin çoğu kuzey taraflarında kaldığı için, hava nisbeten serin olacaktır iran'a oranla.

normalde TR şartlarında standart 10w-40 motor yağı kullanmaktayız ve bunu yaklaşık 2000 km de bir değiştirmekteyiz. Fakat senin parkurunun tamamına yakını uzun yol olacağından; Doğru ürünü seçersen daha uzun aralıkta yağ değiştirmeni sağlayabilir. Nedir bu doğru ürün. Piyasadan edindiğimiz yağların çoğu yarı sentetik ya da mineral yağ. Hal böyle iken ömürleri kısa olan bu yağları motorda uzun süre tutmuyoruz. Fakat full Sentetik bir motor yağı kullanırsan 2000 de değil de 5000 de değiştirirsin bu sayede 3 değişim yapıp parkuru tamamlarsın.

Şimdi; seni kendim gibi görüp bu yolculuğa ben çıksaydım yanıma neleri alırdım sorusunu cevaplayayım;

1- 5 litre motor yağı sentetik tercihen castrol marka ( 4000 km de bir değiştirdiğimizi varsayarsak)
2- 2 şer takım iç lastik yama ve pompa( tercihen çakmak jaklı)
3- 1 er adet gaz ve debriyaj teli (gaz telinin sadece çekme olanı da işi görür diğerini almana gerek yok)
4- Zincir spreyi, WD40, bir şişe fren hidroliği
5- yedek ampul ve sigorta.


Yola çıkmadan önce bakımda yaptırman gerekenler;

1- Yağ değişimi.
2- Süpap ayarı
3- jant teli akordu.
4- Lastiklerin kontrolü ( yola çıkmadna önce değişirmeni tavsiye ederim.
5- Zincir dişli değişimi( Oringli zincir almanı tavsiye ederim) Dişliyi de 34 den yerine 32 dişli takarsan düz yolda motor yormadan gidebilirsiniz.
6- Dişli küçültmenin uzun vadede debriyaj balatalarının ömürünü kısalttığını bilmekteyiz. Bu sebepten yola çıkmadan önce debriyaj balatalarını da değiştirtmenizi öneirrim ( tercihen honda ya da ASK)
7- Fren balataları kontrolü ya da değişimi
8- Farlara takviye Sis farı ya da kaliteli far içi ve ampuü ( Ayfar, HID)
9- Hava filtresi değişimi


Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Eğer tamirciyle aranız iyiyse büyük parçaları kiralama yöntemine gidin. Yani iç lastik, buji,teller, Yukarıda bahsetmedim ama Lastik alınır. yolculuk dönüşü kullanmadıysanız geri iade edilir. Bu sayede cebinizden fazla para çıkmamış olur.

Macit ile geçirdiğim 25000 km boyunca, edindiğim tecrübeler ve birazda pimpirikliğimden dolayı yukarıdaki maddeleri çıkardım. Ama böyle olmasaydı bu akdar uzun götüremezdim bu işi. eğer vaktiniz olursa gelin gebzeye görün motorumu. Dışını değil için görün. kırılan dişli dışında ne dişlilerinde aşınma ne silindirde ne de piyanolarda.. Çizik bile yok ışıl ışıl.

Sağlıcakla.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
Beyler, yakın zamanda 2.el MCT250 almış arkadaşlara sormak istiyorum;
Alım-Satım masrafları yaklaşık ne kadar tutuyor? (Noter)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst