Hakan karbüratör ayarından olabilir. Şöyleki eğer karbüratör ayarı yapılırken hem hava hemde benzin normalden kısık yapılırsa karışım oranı yinede düzgün olabilir ancak yüksek devirlerde yeterli yakıt gelmdeiği için motoru besleyemez. hem benzin ayar vidsını hemde hava vidasını biraz açmanı tavsiye ediyorum. Birde böyle dene bakalım.
Bir diğer sebepte ateşleme sisteminden kaynaklanan arızalarda böyle olabiliyor. Ateşleme bobininden olabilir. Yada avans ayarı bozuk olabilir. Ancak elektronik ateşlemeli motorlarda sabit avans ayarı kullanılıyor. Motor ve dinamo sökülmeye çalışılmadıkça bozulmuyor.
yucika bu karbüratör ayarından deyil zaten dedimya devir saati motora yüklendiğimde fırlıyo sona vuruyo yani elektrik aksamında bi sorun var devir saatini kontrol ettim sağlam başka bi devir saatindede aynı şeyi yapıyo...şunu kesin söyleyebilirim yakıt tesisatında bi sorun yok...elektrik aksamında ise değiştirdiğim parçalar
1.buji
2.ateşleme bobini
3.beyin.
4.statör
bunların hepsi yenisyle değişti ve sorun düzelmedi tabiki bunları şimdi değiştirmedim önceden aynı sorun gene başıma gelmeişti ozman değiştirmişdim.tabi kafadan uydurmadım gittiğim elektrik ustaları gittiğim servisler bana bunları değiştirirsem sorunun çözüleceğini söylemişlerdi...ama düzelmemişti bende sinirlenip motoru kople sökmüştüm konjektöre gözüm takılmıştı konjektörü ve yanındaki kabloları söküp takmıştım o zaman düzelmişti...sorun konjektörden olabilir mi?veya bi kaçaktan
Aynı sorun benimde başıma gelmişti kanuni hussarda sigorta yuvası gevşemişti yuvayı pense ile sıkınca sorun düzelmişti
bugun onların hepsini kontrol etcem kaçak varmı yokmu ona bakıcam sağol
hakan kardeşim bu konu hakkında bende bi yopik açmıştım hatta serkan abinin motordada bi tekleme vardı o sırada ve kafayı yicektim ama senin problemin benimkiyle aynı git 30 ytl ye bi beyin al hiç bi problemin olmucak kesinlikle beyinden 50 60 km yol yap beyini tut elinle bak ısınmış olucaktır hadi kolay glsin
doğru söylüyon kardeşim beyin diyo herkez ama konjektör veya bi kaçaktan olabilir mi?neden sordum biliyonu çünkü bende 2 tane beyin var biri yeni yeniyi takıyorum ama gene düzelmiyo bügün beynin ve konjektörün yanındaki kablolara bakıcam belki onlarda bi sorun vardır burda yazarım akşam duruma göre sağol kardeşim bide sorumu değiştirdim dahada açıklayıcı yazdım bi bak istersen
benim başıma gelmişti oysa yeni bosch buji takmıştım güvendiğimden buji değil diodum buji arızalıymış kırmızı çakıodu.. elektrik kesiodu eskiyi taktım dewam...
buji işinide denicem sağol kardeş