- Katılım
- 27 Kas 2005
- Mesajlar
- 307
- Konu Yazar
- #1
Mekanik ses? (mondial 150zat) **ÇÖZÜLDÜ**
merhaba ,
yeni ve ciddi bir problemle karşı karşıyayım ,
aniden mekanik bir ses gelmeye başladı ,
bu ses cızırtı veya gevşek bir somundan gelen ses veya eksoz bağlantısı problemi veya vibrasyon gibi bir ses değildir .
Dönen metal bir parçanın bazen bir yere takılması ile ortaya çıkan baya yüksek seviyede çaaat çuuut diye geliyor .
Büyük ihtimalle ses motorun içinden geliyor ,
tam olarak nereden geldiğini bulamıyorum ,
ses sürekli gelmiyor ,
motoru rölantide bırakın bekleyin veya boşta gaz verin bekleyin o ses gelmiyor ,sadece yola çıktığınız zaman ve özellikle motor yüke bindiği zaman geliyor .
aynı anda motor sağa sola silkeliyor ,
korkum ,motor kitleyecek diye ,
o yüzden tın tın gidebiliyorum o zaman az yapıyor .
varyatör -kayış-debriyaj kısmını komple söktüm baktım ,
arka tekerdeki dişlileri komple söktüm baktım ,
gözle arka jant - lastiği ve çevresine baktım ,
bir problem yok ,
yani dışarıda`da dönen birşeyin bir yere takılabilmesi için bir neden yok ,
ve tekrar ediyorum ses ara ara geliyor ve dönen birşey bir yere takılıyor gibi .
sanıyorum motorun içinden metal bir parça koptu ,
krank veya dönen birşey arada bir ona takılıyor ?
en kötü senaryo
motor 9bin küsür km de .
.
.
.
.
.
.
ÇÖZÜM------------------
evet arkadaşlar bir şey daha öğrenmiş oldum ,
demekki bozulan bilya-rulman sadece ötmezmiş ,
eğer rulman bozuksa ve içerisindeki bilyalar duruyorsa ötme uğuldama yapar ,
ama ya rulmanın içerisinde olması gereken bilyalar yerinde yoksa ??
neyse ,
arka teker bağlantı yerinde bulunan rulman ,keçe ,burç ne varsa dağılmış ,
o kadar kötü olmuşki giderken birbinini engelleyen bu metal parçalar sayesinde takılmalar oluyormuş ,
malesef resimlerini çekmeyi akıl edemedim ama zaten çekecek birşeyde kalmamıştı .
yedek parça resminde görünen , 7-8-9-10 ve 11 numaralı parçalar bozulmuştu ,
8 numaralı parça rulman ,onun orjinalini değilde sanayiden japon malı olanını aldım aynı ölçülerde ,gene keçeleri orjinal değil çok daha kaliteli olanlarını kullandım .
Heralde tam olarak neredeki rulman olduğunu anlamayan yoktur ,
ben genede iyice anlatayım ,
önemli bir problem olduğunu düşünüyorum çünkü eğer bu rulman bozuksa yolculuk sırasında tamamen arka tekeri kilitleyip düşmenize bile neden olabilir.
mondial zat150 ,
motora arkadan baktığınızı düşünün ,
arka tekerin bağlı olduğu sağ taraftaki ve büyük metal parçanın içerisindeki rulmandan bahsediyorum ,aynı metale arka sağ amortisör ve gene aynı metale eksozda bağlıdır.
Hatta orada birde tekerin bağlandığı yerde en dışta 22 veya 24 lük bir tane büyük somun vardır (12 numara) .
** cevap veren arkadaşlara teşekkürler .
merhaba ,
yeni ve ciddi bir problemle karşı karşıyayım ,
aniden mekanik bir ses gelmeye başladı ,
bu ses cızırtı veya gevşek bir somundan gelen ses veya eksoz bağlantısı problemi veya vibrasyon gibi bir ses değildir .
Dönen metal bir parçanın bazen bir yere takılması ile ortaya çıkan baya yüksek seviyede çaaat çuuut diye geliyor .
Büyük ihtimalle ses motorun içinden geliyor ,
tam olarak nereden geldiğini bulamıyorum ,
ses sürekli gelmiyor ,
motoru rölantide bırakın bekleyin veya boşta gaz verin bekleyin o ses gelmiyor ,sadece yola çıktığınız zaman ve özellikle motor yüke bindiği zaman geliyor .
aynı anda motor sağa sola silkeliyor ,
korkum ,motor kitleyecek diye ,
o yüzden tın tın gidebiliyorum o zaman az yapıyor .
varyatör -kayış-debriyaj kısmını komple söktüm baktım ,
arka tekerdeki dişlileri komple söktüm baktım ,
gözle arka jant - lastiği ve çevresine baktım ,
bir problem yok ,
yani dışarıda`da dönen birşeyin bir yere takılabilmesi için bir neden yok ,
ve tekrar ediyorum ses ara ara geliyor ve dönen birşey bir yere takılıyor gibi .
sanıyorum motorun içinden metal bir parça koptu ,
krank veya dönen birşey arada bir ona takılıyor ?
en kötü senaryo
motor 9bin küsür km de .
.
.
.
.
.
.
ÇÖZÜM------------------
evet arkadaşlar bir şey daha öğrenmiş oldum ,
demekki bozulan bilya-rulman sadece ötmezmiş ,
eğer rulman bozuksa ve içerisindeki bilyalar duruyorsa ötme uğuldama yapar ,
ama ya rulmanın içerisinde olması gereken bilyalar yerinde yoksa ??
neyse ,
arka teker bağlantı yerinde bulunan rulman ,keçe ,burç ne varsa dağılmış ,
o kadar kötü olmuşki giderken birbinini engelleyen bu metal parçalar sayesinde takılmalar oluyormuş ,
malesef resimlerini çekmeyi akıl edemedim ama zaten çekecek birşeyde kalmamıştı .
yedek parça resminde görünen , 7-8-9-10 ve 11 numaralı parçalar bozulmuştu ,
8 numaralı parça rulman ,onun orjinalini değilde sanayiden japon malı olanını aldım aynı ölçülerde ,gene keçeleri orjinal değil çok daha kaliteli olanlarını kullandım .
Heralde tam olarak neredeki rulman olduğunu anlamayan yoktur ,
ben genede iyice anlatayım ,
önemli bir problem olduğunu düşünüyorum çünkü eğer bu rulman bozuksa yolculuk sırasında tamamen arka tekeri kilitleyip düşmenize bile neden olabilir.
mondial zat150 ,
motora arkadan baktığınızı düşünün ,
arka tekerin bağlı olduğu sağ taraftaki ve büyük metal parçanın içerisindeki rulmandan bahsediyorum ,aynı metale arka sağ amortisör ve gene aynı metale eksozda bağlıdır.
Hatta orada birde tekerin bağlandığı yerde en dışta 22 veya 24 lük bir tane büyük somun vardır (12 numara) .
** cevap veren arkadaşlara teşekkürler .
Son düzenleme: