Ölünce MSN hesabımız ne olurmuş

Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Bazen insanlar öyle aptalca şeylere kafa yorup bir de haber yapıyorlar ki. Ölünce MSN hesapları ne olurmuş, domainler ne olurmuş vs vs... Yahu ben öldükten sonra onlar da gebersin bana ne :) Hürriyet'te bugün yayınlanan habere bakın:

Ölünce MSN hesabınıza ne olacak ?


hurriyet.com.tr

Ölen birinin MSN hesabı ya da internetteki resimlerinin akıbeti ne oluyor?

Örneğin bir MSN hesabının, resimlerin ya da blog yazılarının sahibi olan kişi hayata veda ettiğinde, bu kişinin internette yayınladığı materyaller ne oluyor?

Olaya hukuki açıdan bakıldığında sorunun cevabı aslında gayet açık. OUT-LAW.com'da editör olarak görevini sürdüren Struan Robertson'a göre kişi telif hakkına sahip olduğu tüm materyalleri dilediği bir kişiye miras bırakabilir. Robertson'ın bu konudaki düşüncesi ise şöyle: "Diğer bir deyişle eğer istersem, ölümümden sonra internette bulunan fotoğraflarımı veya sitemi bir arkadaşıma bırakabilirim. Bunu yapmadığım taktirde 70 yıl boyunca bu materyaller internet üzerinden yayınlanmaya devam eder ve akabinde yayından kaldırılır."

Örneğin Facebook gibi sitelerde kullanıcı hesabını pasif konuma getirmediği müddetçe aktif olarak kaldığı biliniyor ve kullanıcı Facebook'taki verilerini kendisi silmediği müddetçe tüm bu veriler aynen hayatta kalmaya devam ediyor.

Ölümün ardından domain'lerin durumu

Websiteleri söz konusu olduğunda işler biraz daha karışıyor. Bir domain ismi satın aldığınızda, bu domain'in süresi genellikle 2 yıllık bir süreyi kapsar ve bu sürenin sonunda domain'inizi yenilemezseniz, hakkınız elinizden alınmış olur.

Bunun yanında kişilerin kendisine ait olan blog sayfalarının durumu da önem teşkil ediyor. Örneğin Wordpress.com, herhangi bir blog hesabı pasif durumda olsa bile bu hesaba ellemiyor ve yayınlanmaya devam ediliyor.

Bu konuya geniş yer ayıran Forbes dergisine göre, eğer kullanıcılar öldükten sonra hesaplarıyla ilgili planları varsa, bu durumda kullanıcıların kullanıcı adı ve şifreleri gibi anahtar verileri güvendikleri birine vermelerini öneriyor. Bu sayede ölümünün ardından tam yetkiyle donatılmış olan kişi, ölen kişinin hesabını ortadan kaldırabilir.
 
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
4,311
Önünün körü oluyoo cevabını veresim geldi birden ,milletin işi gücü yok yaa
 
Katılım
6 Ocak 2007
Mesajlar
36
ben öldükten sonrra ne olursa olsun kimin umrundaki artık. Ben ölmüşüm daha ne olsun msn neki?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İnternet kullanıcısından geriye ilk önce ADSL borcu kalır.
üstüne mirasçılara Vergi dairesi tarafından "Size MSN hesabı ve ADSL borcu kalmış,veraset ve intikal beyannamesinde göstermemişsiniz,verginizi
ödememişsiniz" derlerse görün kemiğin yiyeceği kalayı:)
 
Katılım
16 Eyl 2008
Mesajlar
429
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim ing. öğretmenim vefat etmişti.ben inatla msn adresini silmiyorum.
bi gün birisi girecek inanıyorum o adrese:p
 
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
2,078
bende eski kız arkadaşlarıma bırakcağım msn ve facebook şifremi:Dondan sonra aldığım dualarla cehennem kapılarını kesin aralarım
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
Bende hep bunu düşünürüm,ben öldükten sonra face'im msn'im ne yapacak rezil olacak,ayağa düşecekk,bak gene kahırlandım....:)
 
Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
3,044
Ben de MSN'imi sana miras bırakıcam :p

öteki tarafta vireles ve leptap varsa neden olmasın? :p

İnternet kullanıcısından geriye ilk önce ADSL borcu kalır.
üstüne mirasçılara Vergi dairesi tarafından "Size MSN hesabı ve ADSL borcu kalmış,veraset ve intikal beyannamesinde göstermemişsiniz,verginizi
ödememişsiniz" derlerse görün kemiğin yiyeceği kalayı:)

bir avukatdanda ancak böyle bir cevap bekelenirdi zaten :mrgreen:

benim ing. öğretmenim vefat etmişti.ben inatla msn adresini silmiyorum.
bi gün birisi girecek inanıyorum o adrese:p

bu dediğin rüyanda olursa korkarsın baştan söyliyim :p

Bende hep bunu düşünürüm,ben öldükten sonra face'im msn'im ne yapacak rezil olacak,ayağa düşecekk,bak gene kahırlandım....:)

he lan, millet abuk sabuk saçma resimlerde taglicak beni feyizbuğkta :mrgreen: isocum canım gidipte dönmemek var biliyosun, şifremi sana vereyimde bizim hıyarlar acayip fotoğraflarda beni taglarlarsa tag ı sen kaldırırsın :mrgreen:
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
ben ölünce msn adresim ve çoraplarım baco ma kalsın..
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
he lan, millet abuk sabuk saçma resimlerde taglicak beni feyizbuğkta :mrgreen: isocum canım gidipte dönmemek var biliyosun, şifremi sana vereyimde bizim hıyarlar acayip fotoğraflarda beni taglarlarsa tag ı sen kaldırırsın :mrgreen:


HAllederiz kanka ,sen hemen şifrelerini at özelden...:p

( allah korusun canım benimm )
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
Ben msn adresimi orda patlatırım hackerlar ölmüyormu :pl:::evil::buluruz bir kaç tane connection kurarız.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst