Nihayet motosikletim geldi :))))))

Katılım
20 Kas 2007
Mesajlar
739
Valla canavar gibi motosiklet almışsın; yalnız bu motoru nasıl zaptedeceksin beni o düşündürdü...Keşke daha sakin bir şey alsaydın. Ben aşağı yukarı her cc makine ve model makine kullanmama rağmen; hiç bir zaman büyük cc makine satın almadım. Şu an da 50cc kymco'm var, yeterde artıyor bile... Yine de tercih ve zevk senin, hayırlı olsun. Kazasız ve belasız kullanman dileğiyle...
 
Katılım
27 May 2008
Mesajlar
102
Şimdi, belki motor tecrübeniz vardır belki diye önceki mesajlarınıza da baktım fakat dikkatimi birşey çekti; Almanya'da yaşıyormuşsunuz, nasıl oldu da 650'lik alabildiniz. Benim bildiğim Avrupa Ülkelerinde ilk 2 yıl 125cc. kulllanmak zorundasınız, sonra bir sınava daha girip A2 ehliyetinizi öyle alıyorsunuz.

Başkasının üzerine aldınız desem ilk çevirmede güme gidersiniz. Ben mi yanlış biliyorum acaba Almanya'da bu kanun uygulanmıyor mu? Sadece size değil bu sorum tabi bilen varsa yazsın...


Ilk önce verdigin emek icin cok tesekkür ederim. Cok dogru seyler yazmissin ve yazdiklarinin arkasindayim.

Fark ettigin gibi Almanya´da ehliyetimi yaptim. Burada egitim cok degisik. Kisaca söyle diyeyim. Eger 25 yasina girmediyse bir kisi ilk 2 sene 25kW lik motorlari kullanabiliyorlar. Ve sonra istedigi büyüklükteki motorlara gecebiliyorlar. Bende simdi söylenmez ama 25´imi geceli cooook uzun seneler oldu .... ve direk olarak büyük makine ile ehliyet yapilabiliyor ve 25kW´lik bir sinirlanma yok.

Motosiklet egitimime baslarken 2 ders yamaha 125 kullandim ve cok kisa zamanda bu makina ile iyi arkadas oldum. Ardindan ortalama 20 ders (bunun 12 dersi mecburi) kawa el 252 kullandim ve ilk sinava girip ehliyetimi aldim. Ardindan Honda Hornet 600 ile 25 kW gecmemi sagliyabilecek direk büyük ehliyet sinavima girdim ve kazandim. Sinav aninda nasil hava sartlarinda gecti bir bilseniz... ögleden sonraydi hava birden karardi sanki aksam saat 8...simsek gök gürültülü yagmur...her yerden rüzgar.... anliyacaginiz ne ararsam vardi...:pr:


Bu senenin haziran 15 inden beri honda seven fifty kullandim ama gercekten bana cok agir geldi (165cm ve 50kg olmamin dezavantajiydi) zevkli olmasina ragmen. Sükür bir sey olmadi ama ne yapiyim kendi motorum gelene kadar beklemek zorundaydim.

Dedigin gibi kücük bi motosikletle baslayip ögrendiklerimizin yer etme sansini vermek lazim. Örnegin gecen hafta sonu deneme sürmek icin monster s4 ile söyle bi 15 dakika kullandim. Aman Allah korusun 1-2 sene birdaha dokunmam. Ben motosikleti kontrol edecegime motosiklet beni yönlendirdi diyebilirim. Tek teker oldummu olmadimmi bilmiyorum:silent: Ama yinede sahane bi makina ama önce söyle bi yeteneklerimi genisletiyim daha cook sonraya kalmis bisey:cat:
Yoksa böyle "büyük canavarla" egitimde ögrendiklerimi uygulamayi birak kendimi gelistiremem bile.

Monster 695 secmeden önce bir hafta sonu cok sik kullandim ve bana uygun oldugunu hissettim. Bu makinada kendimi gelistirebilecegim fikrine vardim.

Tekrar bana yazdigin satirlar icin sana cok tesekkür ederim. Iyiki senin gibi motosiklet kullanicilari var :cat:

hayırlı olsun darısı başıma:)

Darisi basina denizin_kizi:wiinkk:

ayakkabı mı alıyonuz yaw küçük ile başla sonra büyük al :D aldın mı en güzelini alecen yoksa al sat kim uğraşır bea ...

sen cok yasa yaaa:mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Kas 2007
Mesajlar
739
Yogun istek üzerine.... motosikletin fiyati 8500€ idi....

Valla ben seni macera arayan bir motor heveslisi sanmıştım; ama sen bayağı bayağı eğitim almışsın, senin adına sevindim. Demek ki bilinçli bir kullanıcı olarak bu kararı alıp, bu motoru seçmişsin.:cat: Öyle insanlar tanıyorum ki aldıkları devasa cc'li makinelerin üzerinde Allah'a emanet gidiyorlar...Senin bu kategoride olmaman güzel...Bu arada motorda bayağı tuzlu ama Ducati farkı işte ne yaparsın:)
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
Hayırlı uğurlu olsun şimdiden...iyi bir seçim:cat:allah kaza ve bela'dan korusun:wiinkk:

Yogun istek üzerine.... motosikletin fiyati 8500€ idi....

Tabi bu rakam Deutschland için geçerli:wiinkk:
Türkiye'deki fiyatı yaklaşık 11.000,-€ önemli olan hayalleri gerçekleşmesi:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Nis 2008
Mesajlar
729
Hayırlı Olsun KAzasız belasız cezasız sürüşler en yakın zamanda resümleri isterük..:cat:
 
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
734
Ilk önce verdigin emek icin cok tesekkür ederim. Cok dogru seyler yazmissin ve yazdiklarinin arkasindayim.

Fark ettigin gibi Almanya´da ehliyetimi yaptim. Burada egitim cok degisik. Kisaca söyle diyeyim. Eger 25 yasina girmediyse bir kisi ilk 2 sene 25kW lik motorlari kullanabiliyorlar. Ve sonra istedigi büyüklükteki motorlara gecebiliyorlar. Bende simdi söylenmez ama 25´imi geceli cooook uzun seneler oldu .... ve direk olarak büyük makine ile ehliyet yapilabiliyor ve 25kW´lik bir sinirlanma yok.

Motosiklet egitimime baslarken 2 ders yamaha 125 kullandim ve cok kisa zamanda bu makina ile iyi arkadas oldum. Ardindan ortalama 20 ders (bunun 12 dersi mecburi) kawa el 252 kullandim ve ilk sinava girip ehliyetimi aldim. Ardindan Honda Hornet 600 ile 25 kW gecmemi sagliyabilecek direk büyük ehliyet sinavima girdim ve kazandim. Sinav aninda nasil hava sartlarinda gecti bir bilseniz... ögleden sonraydi hava birden karardi sanki aksam saat 8...simsek gök gürültülü yagmur...her yerden rüzgar.... anliyacaginiz ne ararsam vardi...:pr:


Bu senenin haziran 15 inden beri honda seven fifty kullandim ama gercekten bana cok agir geldi (165cm ve 50kg olmamin dezavantajiydi) zevkli olmasina ragmen. Sükür bir sey olmadi ama ne yapiyim kendi motorum gelene kadar beklemek zorundaydim.

Dedigin gibi kücük bi motosikletle baslayip ögrendiklerimizin yer etme sansini vermek lazim. Örnegin gecen hafta sonu deneme sürmek icin monster s4 ile söyle bi 15 dakika kullandim. Aman Allah korusun 1-2 sene birdaha dokunmam. Ben motosikleti kontrol edecegime motosiklet beni yönlendirdi diyebilirim. Tek teker oldummu olmadimmi bilmiyorum:silent: Ama yinede sahane bi makina ama önce söyle bi yeteneklerimi genisletiyim daha cook sonraya kalmis bisey:cat:
Yoksa böyle "büyük canavarla" egitimde ögrendiklerimi uygulamayi birak kendimi gelistiremem bile.

Monster 695 secmeden önce bir hafta sonu cok sik kullandim ve bana uygun oldugunu hissettim. Bu makinada kendimi gelistirebilecegim fikrine vardim.

Tekrar bana yazdigin satirlar icin sana cok tesekkür ederim. Iyiki senin gibi motosiklet kullanicilari var :cat:



Darisi basina denizin_kizi:wiinkk:



sen cok yasa yaaa:mrgreen:

Hımmm, demek 25 yaş ve üzerine serbest, ben bu kanunu A.B.D.'de aynı anlattığınız gibi uygulandığını, Avrupa'da ise 125cc. ve 2yıl şeklinde olduğunu hatırlıyordum demekki ülkeleri eyaletleri birbirine soktum. Aslında şu açıdan mantıklı; yaşınız size trafik tecrübesi olarak mutlaka geri dönmüştür, ayrıca olgunluk vs'de etkili olur... Almanya'da olmanız da bir kolaylık sizin için en azından trafikte saygı göreceğiniz bir memleket, yaptırımlar iyi, trafik daha kolay...

Fakat tüm bu hafifletici sebeplere rağmen yine de ne olur dikkat... "Korkun!", "aman aman!" demiyorum sakın yanlış anlamayın, tedirgin binmek daha kötü herşeyden önce fazlasıyla kasılırsınız. İlk 5.000km'yi son 5 soru gibi düşünün sadece, dikkatinizi hiç kaybetmeyin. Unutmayın altınızdaki hatayı kolay kolay affetmeyen bir makina.

Tekrardan hayırlı olsun...
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
1,761
Hiç sevmemiştim Monster'i ilk gördüğümde.:)
Tabii sonra aramızda bir yakınlaşma başladı. :mrgreen:
Ben galiba aşık oldum... :silent:
EN BÜYÜK AŞKLAR NEFRETLE BAŞLAR !! :queen:

Ducati Monster'a aşığım diyebilirim...:wiinkk:

Çok güzel bir seçim.. Hayırlı uğurlu olsun.. :cat:
Kazasız belasız inşallah.. :rendeer:
 
Katılım
13 Tem 2008
Mesajlar
446
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
çok tatlı bir seçim gerçekleştirmişsin seçimin yanında kawasaki er-6n abs de benim tercihim arasına girdi bakalım önümüzdeki sene inşallah burdan yayımlarım tercihimin fotoğraflarını. allah kaza bela vermesin inşallah hayırlı yolculuklar nasip eder
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,741
Bende Berlinde İkametgah ederken orda almayı planlamıştım ancak 25 yaş Muhabbeti yoktu.

Ehliyetin üstünde 3 tip Motosiklet var ve her senede bir sınava tabi tutuluorsun kimse bana 25 yaştan bahsetmemişti :silent:
 
Katılım
27 May 2008
Mesajlar
102
Bende Berlinde İkametgah ederken orda almayı planlamıştım ancak 25 yaş Muhabbeti yoktu.

Ehliyetin üstünde 3 tip Motosiklet var ve her senede bir sınava tabi tutuluorsun kimse bana 25 yaştan bahsetmemişti :silent:

Üzüldüm seni yanlis bilgilendirmisler.
Her sene bir sinava tabi tutmakla ilgisi yok ehliyet alirken.

Seninde dedigin gibi ehliyetin üstünde 3 tip motosiklet var.

1.´si icin: en az 16 yasinda olmak gerekli 125cc gecmicek (A1)
2.´si icin: en az 18 yasinda olmak gerekli 25 kW´yi gecmicek (A sinirli - 2 sene sonra A sinirsiza direk geciliyor) Sinav en az 27PS/20kW´lik motosiklet kullanilacak.
3.´sü icin: en az 25 yasinda olmak gerekli ve sinavi en az 60PS/44kW´lik bir makinada yapmak lazim ( A sinirsiz)

Iyi almancan olduguna e´minim, istersen buraya bakabilirsin:
http://www.mopedfreunde-oldenburg.de/html/moped_roller_fuehrerschein.html#a1
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Haz 2007
Mesajlar
359
istediğin kadar iyi bir eğitim alsan da 700 cc ile başlanmaz.

insan motosiklet üzerinde yol yaptıkça kendini eğitir. Allah büyük kaza vermesin ama ben basit kazaların aslında çok iyi birer ders olduğunu düşünüyorum. Ben de para verip bi haftasonumu dolu dolu bi motosiklet kursuna ayırdım. Bilinçsiz bir sürücü değilim. Şimdiye kadar cbr 125 imle 8000 km yol yaptım ve iki kere düştüm. İlk kazamda 5 km/s (!) hızla giderken önümdeki aracın ani fren yapması sonucu ön tekeri kilitledim ve yerler kum-çakıl ile karışık bozuk bir asfalt olduğu için düştüm. ikincisinde ise 60 km/s hızla bir köy içinden geçerken çalıların arasından önüme bir köpek atladı, önümden inatçı bir şekilde çekilmeyeceğini anlayınca, sert bir fren yapmak yerine tarlaya girdim ve gene düştüm. Demek istediğim bu tecrübeler kursta kazanılmıyor. Allah'tan benim altımda bi monster yoktu, bi de motora üzülecektim ondan sonra. :) umarım bunu göze almışsındır. belki bir çok kişi bana kızacak bu siteden ama dost acı söyler; sen de düşeceksin ve bu dediklerimi hatırlayacaksın. Dilerim senin kazan da basit bir kaza olur.

Ama senin gibiler de yok değil. bknz aYe :queen:

tekrar hayırlı olsun...
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
Yahu aYe uç ve istisna olan bir örnek. 15 yıllık deli gibi bir trafik tecrübesi ile başlamış motosiklete ( 1 yıl deli gibi trafik tecrübesi = 4 normal yıl gibi trafik tecrübesi :p) Hatta örnek bile değil, kimseye örnek olmamalı çünkü onun kadar bilinçliler az sayıdadır. Elmayla armutun aynı kategori de sayılmayıp toplanmayacağı gibi bir durum işte :p. Benim fikrim herkes onun kadar cesaretli ve azimli olamaz.

Bahar ise okuduklarıma göre emin adımlarla başlamış, ki Türkiye'de de yaşamadığını hesaba katalım biraz. Türkiyede olsaydı bence motosiklet kullanmaktan önce trafiği bilmesi lazımdı.

Mesela Aye İtalya 'da yaşıyo roslaydı Desmosediciyle başlardı:queen:, f 16 ile de bitirirdi heralde:ppPp
 
Katılım
10 Haz 2007
Mesajlar
359
Mesela Aye İtalya 'da yaşıyo roslaydı Desmosediciyle başlardı:queen:, f 16 ile de bitirirdi heralde:ppPp

eminim öyle yapardı :queen: ama sen aklına sokma istersen yine de, gerçi hayabusa'ya ne zaman geçecek diye merak etmiyor değilim ben hala :p

ben aYe'yi örnek verdim çünkü forumda bi yazısını okumuştum ve gülmekten kopmuştum. hani benim ilk aldığımda kadıköy'den b.çekmece'ye getiremediğim 125 liğin 1000 versiyonunu, adam ankara'dan istanbul'a getirmiş ya sıfır tecrübeyle :queen: hani bolu dağından geçerken üzerinde t-shirt falan varmış :queen::queen::queen: aklıma geldikçe gülüyorum :p
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
Gül gül , bilmiyen kalmadı zaten o azmin şapşiliği gücünü :p
Gerçi onda da suç yokmuş hikayenin önemli bir kısmı olan "Aye neden mont giymeden geldi o kadar yolu?" sorusunun cevabını da verir kısa zamanda burada :p
 
Katılım
10 Haz 2007
Mesajlar
359
ne azim ne azim :) kartın limiti dolmuştur motosikleti tek seferde geçince mont alamamıştır , ne olacak başka :p

ahh o mesajı bi daha bulsam çıktı alacağım, duvara asacağım :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst