MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 May 2006
Mesajlar
679
Selam MZ aşığı arkadaşlar.
ben yakıttan tasarruf etmek için ETZ 251 MZ Motosikletimin 118 karbiratör memesibe 35 lik tel taktık. ve daha öncedende kalbiratörün ayarlarıyla oynamıştım, şimdi kalbiratörün hava ayarını en iyi performans için nasıl tuttururum. bilgisi olan arkadaşlardan tarif etmelerini rica ederim.
dün gece iyice oynadım şimdi motur vurultulu çalışıyor.
lütfen servise götür diye cevap yazmayın onlarda kaba taslak rasgele ayarlıyor.

istanbuldaysan pm at eski mz ustası var tanıdıgım
 
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
6
@Sergaant arkadaş alakana teşekkurler lakin malasef dostum hatay/iskenderun'dayım
internette de bi sürü aradım ayarla ilgili puf noktayı yazan bir yer bulamadım
 
Son düzenleme:
Katılım
11 May 2006
Mesajlar
679
fuhrer e bi pm at o zaman gecen yardımcı olabilirim diyordu ilgilenecektir banada yardımcı olmaya calıstı daha once
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
tarif etmekle yapabileceğini sanmıyorum motorun sesini dinlemen lazım kulak olması lazım arkadaşım ama yakıttan tasarruf için memeye tel taktıysan motor fakir karışım yapacak o yüzden hava ayarını biraz kapat ve sag taraftaki kapagı söküp platin ve avans ayarıyla oynamaya çalış
 
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
6
fuhrer e bi pm at o zaman gecen yardımcı olabilirim diyordu ilgilenecektir banada yardımcı olmaya calıstı daha once

dostum forumda fuhrer diye bir üye yokki

Bügün de memeye taktığım teli geri söktüm vurultu çok az kaldı ama hala kalbiratör hava ayarını neye göre yapmalıyım bilmiyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Ara 2007
Mesajlar
120
gecen gunler depoyu bosalttim 1 lt benzin koydum 4. fitesle surat falan yapmadim tam 20 km gidebildim motor calisirken siyah tapayi cikariyom yag tapasi yani yag atiyor acaba neden tapanin ucuna ince poset gecirdim taktim buseferde depriyaj telinin oradan atiyor bilgisi olan arkadaslar varmi selamlar
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
dostum forumda fuhrer diye bir üye yokki QUOTE]

Arattırma yaparken Führer diye yazmanız gerekir... :cat::cat:

Selam MZ aşığı arkadaşlar.
ben yakıttan tasarruf etmek için ETZ 251 MZ Motosikletimin 118 karbiratör memesibe 35 lik tel taktık. ve daha öncedende kalbiratörün ayarlarıyla oynamıştım, şimdi kalbiratörün hava ayarını en iyi performans için nasıl tuttururum. bilgisi olan arkadaşlardan tarif etmelerini rica ederim.
dün gece iyice oynadım şimdi motur vurultulu çalışıyor.
lütfen servise götür diye cevap yazmayın onlarda kaba taslak rasgele ayarlıyor.

Mantıksal olarak düşünerek halledebilirsin olayı.... Memeyi küçültmüşsen hava ayarınıda kısman gerekir.... Yoksa çekiş kalmadığı gibi fazla yakmana da sebep olacaktır...:cat::cat::cat:

Hava ayarını en sona kadar sık... Arada ara gazı vererek motorun stop etmemesini sağla.... Ve yavaş yavaş vidayı açmaya başla.... Motorun en rahat şekilde çalıştığı yede bırak..... Ama kulak ve izlenimin çok güzel olmalı....:cat::cat:
SAnki meme çok ufak geldi bana..... 135 lik olması gerekir 250 cc motorun.... Randıman alıcağını sanmıyrum... Bence eski memesine kavuşturmak en iyisi.... Motor devirli motor çünki....:cat::cat::cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
6
evet arkadaşlar yardımlarınız için teşekkurler, memeye taktıgım teli cıkardım 118 lik orjinal meme ile ayarladım kalbiratör hava ayarını.
 
Katılım
11 May 2006
Mesajlar
679
sezon başından beri km telim kopuktu. yeni taktıgım km teli ile 3 haftadır ölçüm yapıyorum. mz251 30liralık benzinle tam 200km gidiyor. günde ortalama 25km ve bu km nin yarısı 100-110km/h hızın üstünde yarısı şehir içi trafikte gidiyorum. buda kmde 150ykr yapar. sonuca kendimde şaşırıyorum. motor acıbademden mecidiyekoy profiloyu 10km olarak ölçüyor, yani dogru. MZ benzini içer diyenlere duyurulur !
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
sergeant degerli dostum yakıt ı normale ğetirmişin ama denk gelsede ben o motora bir ayar yapsam 100 ykr düşer benim motorla aynı yakar
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Ağu 2006
Mesajlar
94
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
26 AD 978 plakalı 1991 model mavi 251 MZ arkadaşlar sizden birinde ise yada yerini bilen varsa lütfen haber versin ben de 1993 ten beri benim üzerimde olan satışı vereyim kurtulayım bir çok kez el değiştirdiği için kimde olduğunuda bilmiyorum...
TEL:0 530 310 25 83
 
Katılım
11 May 2006
Mesajlar
679
sergeant degerli dostum yakıt ı normale ğetirmişin ama denk gelsede ben o motora bir ayar yapsam 100 ykr düşer benim motorla aynı yakar

agzından bal damlıyor kardeşim goruselim o zaman benim için onemli hergün karsıya gecip donuyorum 125e bile düşse çok farkeder. sen bi ayar cek biralar benden ayıpsın :)
 
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
6
sergeant degerli dostum yakıt ı normale ğetirmişin ama denk gelsede ben o motora bir ayar yapsam 100 ykr düşer benim motorla aynı yakar
Arkadaşım şu ayarı bizede tarif etsen bizlerde faydalansak zira hatay gibi uzak bir mesafedeyim senin ayarlamanın mumkunatı yok. sen tarif et becerikliligimiz bize kalsın yapacagıma eminim.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
EWET 4 ZAMANLI :cat:ŞANZIMANI KANUNİ OLANLARDAN NOLDUKİİ

sanırım o modellerin mekanik kısmı honda titan ile birebir aynı,kuzenime aldım aynısından.

şase olarak 251 mz ile aynı olduğu söylensede aynı değil.

şöyleki; 251 mz lerin zincir takımı sağda,sende ve bizdeki motorun ki solda.bize şuan km dişlisi lazım fakat ters diş olması lazımmış bulamıyoruz.

mekanik parça sıkıntısı yaşamıyoruz honda titanın parçaları birebir uyuyor:cat:
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
bülbül nıcklı arkadaşım sana özelden ulaşamadım sanzımanın ordaki siyah tapa deliklidir ordan hava alır cünkü basınçlı devirli bir sanzımanı vardır o tapayı kapatırsanda debriyaj telinin ordan yag kacırır şimdi senin sorun o tapa çürümüş o tapayı ve depriyaj telinin ordaki lastiği değiştir sorun çözülür o tapayı kapatma yalnız bir de sadece cok yüksek hızlarda kacırabilir içindeki yagı mesala 160 km ve üstündeki hızlarda :queen:eek: hıza ben ulaşabiliyorum o durum normaldir yakıt olayına ğelince komplike bir durum o motoru dinlemem lazım o konuda bir şey diyemeyeceğim arkadaşım
 
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
190
babaçi abi ewet aynen öyle :cat:motor honda titan şanzıman kanuni geri kalan şase dahil tüm parçaları ise alman ama süper bi motor pisayadaki tüm 125 liklere nal toplattırıyoo :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst