Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 May 2008
Mesajlar
18
Yağ keçesiyle ilgili sorunum var nerden bulabilirim veya ölçülerini bilen varmı yada herhangi bi motorun uyan keçesi varmı,şimdiden teşekkürler.

peki abi benim makina neden 5 lt yakıyor? anormal olan ne anlayamadım!
servise sorduğumda normal diyor ama kullanma kılavuzundada 2.4 yazıyor.
bu işte bir gariplik var ama anlayamadım.
hava filtresi yeni
bujilerde ngk cumartesi değiştim ama hala aynı:pale:

Valla ne yalan söylüyeyim bu soru beni aştı çünkü hava filtresi bujiler tamam muhakkak biyerlerde bişeyler vardır ama benim aklıma gelen yok umarım bilen biri okurda cevaplar bende merak ettim şimdi çünkü gerçektende çok yakıyo...
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
peki abi benim makina neden 5 lt yakıyor? anormal olan ne anlayamadım!
servise sorduğumda normal diyor ama kullanma kılavuzundada 2.4 yazıyor.
bu işte bir gariplik var ama anlayamadım.
hava filtresi yeni
bujilerde ngk cumartesi değiştim ama hala aynı:pale:


sizin mondi yalan sölemiş BENCE, çünkü 250ccmotosikletin 2.4 yakabilmesi için baya bi teklonojiye, enjeksiyona falana feşmana sahip olması lazım, bunların hiçbiri de çinlilerde yok, bende caracal200 var, o bile 3 ile 3.5 arası yakıyo,normali budur,tabi motoru sıkıştırdığım zaman baya fark olur, 4 de çıkabiliyo ama 2.4 yakmaz, şehirdışı 90 sabit hızda bile yakmaz bence, yinede bilmiyorum kullanmadım çünkü, doğru da olabilir....:rendeer:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
34
sizin mondi yalan sölemiş BENCE, çünkü 250ccmotosikletin 2.4 yakabilmesi için baya bi teklonojiye, enjeksiyona falana feşmana sahip olması lazım, bunların hiçbiri de çinlilerde yok, bende caracal200 var, o bile 3 ile 3.5 arası yakıyo,normali budur,tabi motoru sıkıştırdığım zaman baya fark olur, 4 de çıkabiliyo ama 2.4 yakmaz, şehirdışı 90 sabit hızda bile yakmaz bence, yinede bilmiyorum kullanmadım çünkü, doğru da olabilir....:rendeer:

evet kullanma kılavuzunda 100km de 2,4 lt yaktığını söylüyor.
3 3,5 lt yaksa anlayacam ama 5 lt biraz anormal geldi bana ama servis normal diyor.
forumdaki arkadaşlara geçenlerde sormuştum
20 ytl ye 200km giden var. sorun var ama bi türlü çözemedim
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
250cc, 2.4l.? ilginç, :farao:
keşke caracalı almadan söyleseydiniz bunu:cherry:
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
2.9 u ben bu motorda gördüm ama o zamanlar çok acemiydim ve maksimum 90 'ı görmüştüm.Eğer bakımlı bi motorsa ve sende arabada olduğu gibi motor vites istedikçe verirsen hızlıda gitmezsen bunu görürsün ...Birde yedirerek gaz verin kökleyip motorun o hıza gelmesini beklemeyin. Yavaş yavaş....
Benim tahminim şu anda 3.5 - 4.0 yakıyordur.Birkaç gün sonra söylerim.

Km 9200 oldu arkadaşlar.Bağımlıyım artık kabul ediyorum. Motor hastalığı geçiriyorum. Kanıma girdi dahada bırakamam kötü birşey olmadığı sürece...:queen:


""" Karbüratör ayarı derken rolanti ayarından bahsediyorsan eğer: deponun altında sağ taraftaki siyah vida düğmesi sağa çevirirsen devir artar dola çevirirsen azalır.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
üsküdar zeytinburnu arası hergün gidip geliyorum 230 km bir 9 Lt benzin Yakıyor
 
Katılım
27 Mar 2007
Mesajlar
219
Motosikleti
Hyosung GT 250 Comet, Aprilia Scarabeo 200ie
peki abi benim makina neden 5 lt yakıyor? anormal olan ne anlayamadım!
servise sorduğumda normal diyor ama kullanma kılavuzundada 2.4 yazıyor.
bu işte bir gariplik var ama anlayamadım.
hava filtresi yeni
bujilerde ngk cumartesi değiştim ama hala aynı:pale:

Dostum panik yapmana pek gerek yok çünkü şehiriçi kullanımda devamlı dur-kalklarla 4-5 lt arası yakıyor bu aletler, diğer ortalamalar (özellikle kitapçıkta yazan ve bizi embesil yerine koyan 100kmde 2,4lt gibi) inandırıcılığı olmayan ortalamalardır. Yanlış hatırlamıyorsam bu aletin ağırlığı 150kgın üzerinde üstünde; sürücüyle ortalama 225kg desek 250cc bir makina 100kmde nasıl 2,4 lt yakarmış o çok bilen servis kitapçığı yazarları bana da bi açıklasın ki ben de altımdakini çok performanslı ve bir o kadar da üstün kaliteli bir motor zannedip kendimi kandırabileyim:silent:
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
peki abi benim makina neden 5 lt yakıyor? anormal olan ne anlayamadım!
servise sorduğumda normal diyor ama kullanma kılavuzundada 2.4 yazıyor.
bu işte bir gariplik var ama anlayamadım.
hava filtresi yeni
bujilerde ngk cumartesi değiştim ama hala aynı:pale:

Şehir içinde dur kalklardan ve ara gazlardan dolayı :) tüketim artıyor. Marmaris'e giderken 200 km de bir verdiğimiz benzin molalarında depoyu fullettiğimde genelde 20-25 ytl arası bir yakıt aldım. Normalde 20 ytl il şehir içinde max 140 km gidebiliyordum. Kitapta yazanlar fabrika verileridir. YAni tutupta bunu yolda deneyeceklerini sanmıyorum.Bu ölçüm kağıt üzerinde yolda 3-3,5 arası yakıyor. Karbüratör ayarlarına baktırmanı tavsiye ederim.

Yağ keçesiyle ilgili sorunum var nerden bulabilirim veya ölçülerini bilen varmı yada herhangi bi motorun uyan keçesi varmı,şimdiden teşekkürler.

Dostum tam olarak nerdeki keçe kaçırıyor.? sol tarafta 4 adet keçe var. Hangisi?

250cc, 2.4l.? ilginç, :farao:
keşke caracalı almadan söyleseydiniz bunu:cherry:

oo siz buralara gelir miydiniz? Caracal topicinden sıkıldınız galiba?


Sağlıcakla.
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Kaçırdığınız birşey var...
Kullanıcıda önemli faktör 60 kiloluk bir çinli ile 87 kiloluk bir adam aynı değildir.Motor Çinli ama biz değiliz:) Dolayısı ile bu değerler normal.Kaldıki 7 tepeli şehirdeyiz...Gayet nomal...
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
39
valla bu çinli motorlarda mct yi tek gecerim 2005 model sadece arka teker telleri koptu onuda java telleriyle degiştirdim şimdi çok iyitek şikayetim servislerinin fahiş fiyat uygulaması..bu arada 3 gün önce 2 kişi antalya yapıp geldim toplamda 3 antalya 1 kuş adası yaptım hewerkes bu motorlamı diyor ama motorumda tık yok
 
Katılım
27 Mar 2007
Mesajlar
219
Motosikleti
Hyosung GT 250 Comet, Aprilia Scarabeo 200ie
Evet biraz fazla yakar ama gerçekten sağlam makineler bu MCTler, ben de gerek sağlamlık, gerek kalıp ve görünüş ve gerekse sorunsuzluk bakımından Çinliler arasında rakipsiz görüyorum motosikletimi, mali durumu yüzünden japon&kore menşeyli motor alma imkanı olmayan herkese MCT tavsiye ederim..
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Evet biraz fazla yakar ama gerçekten sağlam makineler bu MCTler, ben de gerek sağlamlık, gerek kalıp ve görünüş ve gerekse sorunsuzluk bakımından Çinliler arasında rakipsiz görüyorum motosikletimi, mali durumu yüzünden japon&kore menşeyli motor alma imkanı olmayan herkese MCT tavsiye ederim..

Genelde MCT yi eleştiren insalnarın %90 ı mct yi kullanmayan kesim. Başkasından görmüş duymuş. vs Fiyat görünüm destek olarak diğer iddialı modellerden daha iyi olduğu aşikar. yedek parça sıkıntısı yok. Bu gün gidon vidalarının üstündeki tapalardan tutunda en alakasız vidayı bile servisten talep edip getirtebiliyorsunuz. parça fiyatları da çok uygun.

Sağlıcakla.
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
oo siz buralara gelir miydiniz? Caracal topicinden sıkıldınız galiba?


Sağlıcakla.


dostum bizim foruma gelen giden olmuyo, çünkü motorlarda hiçbi soruno olmuyo, sadece vida ve zincir gevşemeleri oda bikaç defa sıkınca düzeliyo, tek seferlik sorunlar yani. bende burdaki sorunları dinleyip kendiminkiyle karşılaştırıyorum, belki yardımım olur diye de giriyorum, çünkü sizin forumunuz ve bazılarınızın motosikletleri oldukça km yaptığı için sorunları daha fazla bizim forumda benim bildiğim en çok 11000km yapan var onda da sorun yok. hatırlarsın belki mct almayı daha çok istiyordum çünkü 250cc olduğu için. forumda olmamdan rahatsızsan çıkabilirim, kalırsamda zararım değil hiç olmazsa faydam dokunur.:rendeer:
 
Katılım
5 Tem 2008
Mesajlar
24
Arkadaşlar aranızda yeniyim. Bu motosiklet sevdası da yeni başladı bizde...Şimdi benim sorumlu arkadaşlardan bir isteğim olacak. Konular oldukça dağılmış, herhangi bir sorunu araştırmak için neredeyse bütün sayfaları dolaşmak zorunda kalıyorsun. Bunu belli başlıklar altında toplamak mümkün değil mi acaba ? Mesela "Motor Bölümü" - "Aksesuar ve Modifiye Bölümü" - "Servis ve Bakım" -"Muhabbet ve Kavga Bölümü" -" Yakıt ve karşılaştırmalar" -" gibi vs.vs. Ne dersiniz ?
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2008
Mesajlar
63
arkadaslar motorun görüntüsü güzel ama motorunun güzel oldugunu sanmıyorum cunku cın malı abı hondadan samıyacaksın bence kalite ve güvenin oldugu tek adres honda cin malları felan hepsi yalan
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
arkadaslar motorun görüntüsü güzel ama motorunun güzel oldugunu sanmıyorum cunku cın malı abı hondadan samıyacaksın bence kalite ve güvenin oldugu tek adres honda cin malları felan hepsi yalan

çok iyi bi tesbit, gerçekten ayakta alkışlarım ben bunu ::haapppy:
 
Katılım
27 Mar 2007
Mesajlar
219
Motosikleti
Hyosung GT 250 Comet, Aprilia Scarabeo 200ie
arkadaslar motorun görüntüsü güzel ama motorunun güzel oldugunu sanmıyorum cunku cın malı abı hondadan samıyacaksın bence kalite ve güvenin oldugu tek adres honda cin malları felan hepsi yalan

Biz de aksini iddia etmiyoruz ki birader; bizce de honda taş gibi makina, farkındaysan kimse bu aleti tutup da bir hondayla ya da yamahayla falan karşılaştırmıyor, bizim paramız çinli bir cruiser almaya yetiyordu ve bu motosiklet de fiyat/performans oranına göre alabileceklerimiz içinde en iyisiydi onun için aldık, ama honda alabilen birine yok birader gel sen hondadan vazgeç MCT al demek herhalde pek aklıselim bir davranış olmaz değil mi ama:)

çok iyi bi tesbit, gerçekten ayakta alkışlarım ben bunu ::haapppy:

Dostum sen gerçekten bu forumda sorun çıkartmaya çalışmıyorsun değil mi?
Sonuçta sen de kamuoyu tarafından sorunlarından bezilen bir markaya(KANUNİ) biniyorsun, senin motorun da çok iyi olabilir(şans meselesi sonuçta) ama yazışma tarzın nedeniyle bel altı vurmaya çalışıyorsun gibi hissediliyor olsun ben yine de iyi tarafından düşünmeye çalışıyorum; sen yine de takıl bizim foruma..
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
zevkler ve renkler tartışılmaz ama bizimde bindiğimiz makina bu başka ne diyebilirimki neticede bir çinli kulun yapısı değilmi
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
34
Biz de aksini iddia etmiyoruz ki birader; bizce de honda taş gibi makina, farkındaysan kimse bu aleti tutup da bir hondayla ya da yamahayla falan karşılaştırmıyor, bizim paramız çinli bir cruiser almaya yetiyordu ve bu motosiklet de fiyat/performans oranına göre alabileceklerimiz içinde en iyisiydi onun için aldık, ama honda alabilen birine yok birader gel sen hondadan vazgeç MCT al demek herhalde pek aklıselim bir davranış olmaz değil mi ama:)



Dostum sen gerçekten bu forumda sorun çıkartmaya çalışmıyorsun değil mi?
Sonuçta sen de kamuoyu tarafından sorunlarından bezilen bir markaya(KANUNİ) biniyorsun, senin motorun da çok iyi olabilir(şans meselesi sonuçta) ama yazışma tarzın nedeniyle bel altı vurmaya çalışıyorsun gibi hissediliyor olsun ben yine de iyi tarafından düşünmeye çalışıyorum; sen yine de takıl bizim foruma..



bende bu hoş görülü yaklaşımı ayakta alkışlarım ::haapppy:::haapppy:::haapppy:

arkadaşlar diğer topikleri gezdinizmi bilmiyorum ama mct kulanıcılarının olaylara yaklaşımı çok daha ılımlı ve her türlü sorunu olgunlukla karşılayabilme kabiliyetine sahipler.
sırf bu yüzdende olsa iyiki mct em var ve iyiki burada aranızdayım.
herkese kucak dolusu sevgiler... mct si olmayanlara bile:rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
Dostum sen gerçekten bu forumda sorun çıkartmaya çalışmıyorsun değil mi?
Sonuçta sen de kamuoyu tarafından sorunlarından bezilen bir markaya(KANUNİ) biniyorsun, senin motorun da çok iyi olabilir(şans meselesi sonuçta) ama yazışma tarzın nedeniyle bel altı vurmaya çalışıyorsun gibi hissediliyor olsun ben yine de iyi tarafından düşünmeye çalışıyorum; sen yine de takıl bizim foruma..


kesinlikle sorun en son isteyeceğim şey, bi arkadaşımızın tam niyetini anlayamadığım, iğneli hoş geldini ne cevap verdim. niyetim sorun değil

2 - çin japon karşılaştırması yapan arkadaşa tecahül-i arif yaptım, bu sadece basit bi espridir, duyrula

ayrıca, ben mct ile caracal arasında NERDEYSE yazı turayla karar verdim,
ne kazandım ne kaybettim diye takılıyorum foruma.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst