İlk yerli S&T motosiklet haziranda çıkıyor

Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
[IMGL]http://img255.imageshack.us/img255/8400/5547717qr1.jpg[/IMGL]Türk motosiklet pazarının liderlerinden Kanuni, Güney Koreli S&T’nin ilk yerli üretim motosikletini haziranda Tuzla’daki fabrikada banttan çıkaracak.

S&T Group ile distribütörlük anlaşmasının ardından ’üretim anlaşması’ imzaladıklarını söyleyen Kuralkan Motosiklet Grubu Genel Müdürü Sait Kuralkan, "S&T, Türkiye’yi Avrupa için üretim ve ihracat üssü yapacak" dedi.

GÜNEY Kore’nin küresel motosiklet üreticilerinden S&T ile geçen yıl aralık ayında distribütörlük anlaşması imzalayan Kanuni motosikletlerinin sahibi Kuralkan Grubu, S&T ile Türkiye’de üretim için de anlaştı. S&T Kanuni markasıyla ilk yerli üretim Kanuni’nin Tuzla fabrikasında Haziran ayında başlayacak. Kuralkan Motosiklet Grubu Genel Müdürü Sait Kuralkan, "S&T Group Direktörü Steve Kang Nisan ayında Türkiye’ye geldi ve Türkiye’de üretim konusunda da anlaştık. Üretime montajla başlayacağız ve zamanla, motosikletlerin motor kısmı hariç diğer parçalarının Türkiye’de üretimi de mümkün olacak. Haziran ayında ilk yerli S&T Kanuni motosikletler üretim bantlarından inecek" dedi.

Avrupa üssü olacak

S&T ile yaptıkları anlaşmalar gereği 2008’de 1.000 adetlik bir S&T Kanuni satışı planladıklarını belirten Sait Kuralkan, bunun 500 adetinin Türkiye’de üretileceğini söyledi. Kuralkan, şöyle konuştu: "S&T Güney Koreli çok güçlü bir üretici. Küresel markası Hyosung ile de Avrupa’ya yüklü ihracat yapıyor. Türkiye’yi Avrupa için lojistik ve üretim merkezi olarak planlıyorlar."

İç pazar için S&T Kanuni

Sait Kuralkan, S&T ile yaptıkları üretim anlaşmasının ilk ayağında iç pazar için ’S&T Kanuni’ markalı motosikletler üreteceklerini söyledi ve şöyle devam etti: "İlk etapta 250 cc’leri, sonra 650 CC’leri üretmeye başlayacağız. S&T Group ile distribütörlük anlaşma yaparken de stratejik işbirliği yapmak istediğimizi söylemiştik. Bu kapsamda Türkiye’de üretim ve Avrupa’ya ihracat gündemimize oturdu. Avrupa’ya ihracat konusu hukuki bir engel nedeniyle şimdilik beklemek zorunda. Bu nedenle sadece ilk üretim konumuz olan iç pazar için S&T Kanuni üretimine başlıyoruz. Güney Kore’de ürttirdiğimiz ilk S&T Kanuni motosikletler şu anda bayilerimiz kanalıyla satılıyor. Şimdi kendi üretimimizle yola devam edeceğiz."

Hyosung neden mahkemelik

S&T ile ilişkiye girdiklerinden beri S&T’nin küresel markası Hyosung konusunda sorun yaşadıklarını anlatan Sait Kuralkan, bu sorunun kamuoyuna yansımayan kısmını da şöyle açıkladı: "Bir Türk tüccarı, bir küresel üreticiyle distribütörlük almak için önce iyi niyet muktubu imzalamış. Bununla o küresel üreticinin küresel markasını Türkiye’de satmaya başlamış. Sonra da Türk tüccarına yakışmayacak bir şey yapmış ve ’velinimeti olan’ o küresel üreticinin, markasını Türkiye’de kendi adına tescil ettirmiş. Bize göre bu etik bir davranış değil. Yabancılar Türkiye’ye işte bu gibi olaylar yüzünden güvenmiyorlar, bundan ülke ekonomisi de zarar görüyor. Şimdi Güney Koreli S&T küresel markası Hyosung’un Türkiye’deki marka haklarını alabilmek için Global Motor ile mahkemelik. Biz de Türkiye’de Hyosung üretebilmek için bu mahkemenin sonucunu bekliyoruz."

S&T, Avrupa’ya 2007’de 24 bin 388 Hyosung sattı

KANUNİ ile distribütörlük ve Türkiye’de üretim anlaşması imzalayan Güney Koreli S&T Group, Avrupa ülkelerine 2006 yılında 17 bin 941 adet, 2007 yılında da 24 bin 388 adet Hyosung markalı motosiklet ihraç etti. Avrupa’da en çok Hyosung, İspanya, Almanya ve İngiltere’ye satılırken, Türkiye’ye Hyosung ihracatı yapılamıyor. Çünkü Global Motor Motorlu Araçlar Sanayi ve Ticaret A.Ş., S&T’nin küresel motosiklet markası Hyosung’u Türk Patent Enstitüsü’ne 25.07.2005’te başvurarak 12.06.2006’da tescil ettirmiş. Bu tescil, neredeyse tüm taşıt araçlarını kapsıyor ve Hyosung markasının küresel sahibi Güney Koreli S&T, markayı Türkiye’de satamıyor. Kuralkan Motosiklet Grubu Genel Müdürü Sait Kuralkan, S&T ile Global Motor arasındaki davanın S&T lehine sonuçlanması halinde geçen yıl Güney Kore’den Avrupa ülkelerine yapılan 24 bin 388 adetlik Hyosung motosiklet ihracatının, Türkiye’den yapılmasının yolunun açılabileceğini, Kanuni’nin Tuzla’daki fabrikasında Hyosung üretimine de başlanacağını söylüyor.

KAYNAK:http://www.motospor.org/
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Nis 2008
Mesajlar
237
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ülkemiz Için Hayırlı Olsun Bu Tip Yatırımlar Insanların Iş Sahasını Genişletiyor.belki Kaliteyi Artırırsalar Fiyatta Cazip Olursa çok Iyi Olur.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Nis 2008
Mesajlar
237
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
paylaşımın için teşekkür ederiz
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
çok güzel olan şey iç piyasa canlanması iş olanakları, en kötüsü ise kalitesi nasıl olacak korkuyorum açıkçası, şu yaptıkları kanuni racer 200 örnek motor, düşündürücü,
hayırlı olsun
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Nis 2008
Mesajlar
237
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
Nitekim sonuçta yapılan tüm tartışmalara nokta kondu.Daha önceki birçok başlıkta yazdığım gibi eğer otomobil üreticilerindeki gibi bir gelişim olurda getirip sattıkları motorları burada üretirlerse,mühendis ve tekniker'lerin bir gün mutlaka kendi dizaynlarını üretmek için ufukları genişleyecektir.Kanuni ve Türk motosiklet üreticileri için büyük bir fırsat olarak görüyorum.Bugüne kadar doğru düzgün motosiklet üretememizi zaten hiç anlamış değilin ama makus talihimiz değişecek galiba.ELıNT emeğine sağlık hocam.
 
Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
3,044
şu alttaki yazı dikkatimi çekti azraili atlatmak istiyorsan 320 ile git azrail 300 den sonra korkuyor:queen:

yapma ya, abi keşke önceden söyleseydin, bende ne zamandır atlatmak için uğraşıyorum :mrgreen:

:queen::queen: emin abi 300 geçemiyo oda tırsıyomuş :queen::queen:

ne yaptın birader oldumu şimdi ya, off ayvayı yedim, azrail artık hep yakamda :mrgreen:

DURUM ANLAŞILDI TEŞEKKÜR EDERİM:cat:

müdür aman azrail duymasın :mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
4,311
Globala bak sen başkasının malını kendi malı gibi göstemiş :silent:
İnşş hallolur da glabolin işgüzarlıgı yüzünden Türkiye kaybetmez yahu
 
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
27
Bir bakıma iyi oldu Sevmesemde Kanuniyi Motora parça ihtiyacında yuruyerek motorsuz giderek parçayı temin edebilirim. Ucuzada gelmiş olur:)
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
mevcut hyo sahipleri tedirginlik çinde parça bulurmuyuz bulamazmıyız diye .. bi kanuni yetkiliside çıkıp biz bundan sonra markası kanunide olsa hyoda olsa yedek parçasını sağlayacaz demiyor..

Üretim masallarını bırakalım .. montaj bantı ne zaman üretim oldu. üretim yapsalarda motoru üretmeyeceklermiş zaten .. yani sen sadece şaseyi kaynaklayacaksın sonrada made in Turkei olacak.. buna çocuklar güler ya ..

ha bide marka tescilleme işine gelince hemen orayıda düzeltelim .. markayı Tr pazarına global sokmadı .. marka 2000 de hatta 1999 sonlarında metro motor tarafından getirildi.. global markayı 2004 yılında bünyeine kattı.. sen Tr pazarında 5 sene mal satacan ismini tescillemeyeceksin sonra global bunu yapacak.. etik değil.. güney koreli basiretiz yöneticilerinin önsememezliği veya sorumsuzluğu neden globalin ayıbı oluyoki..

Bir pazara girdinmi hatta girmeden önce ilk iş adını tescillersin .. sen 5 yıl uyu sonra globalin yaptığı etik değil.. güney korenin globale yedek parça vermemesi çokmu etik .. binlerce hyosung kullanıcısını mağdur duruma düşürmesimi etik..

valla bir hyo sahibi olarak kara kara düşünüyom nolacak diye.. S&T alacaklarada Allah sabır versin.
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
mevcut hyo sahipleri tedirginlik çinde parça bulurmuyuz bulamazmıyız diye .. bi kanuni yetkiliside çıkıp biz bundan sonra markası kanunide olsa hyoda olsa yedek parçasını sağlayacaz demiyor..

Üretim masallarını bırakalım .. montaj bantı ne zaman üretim oldu. üretim yapsalarda motoru üretmeyeceklermiş zaten .. yani sen sadece şaseyi kaynaklayacaksın sonrada made in Turkei olacak.. buna çocuklar güler ya ..

ha bide marka tescilleme işine gelince hemen orayıda düzeltelim .. markayı Tr pazarına global sokmadı .. marka 2000 de hatta 1999 sonlarında metro motor tarafından getirildi.. global markayı 2004 yılında bünyeine kattı.. sen Tr pazarında 5 sene mal satacan ismini tescillemeyeceksin sonra global bunu yapacak.. etik değil.. güney koreli basiretiz yöneticilerinin önsememezliği veya sorumsuzluğu neden globalin ayıbı oluyoki..

Bir pazara girdinmi hatta girmeden önce ilk iş adını tescillersin .. sen 5 yıl uyu sonra globalin yaptığı etik değil.. güney korenin globale yedek parça vermemesi çokmu etik .. binlerce hyosung kullanıcısını mağdur duruma düşürmesimi etik..

valla bir hyo sahibi olarak kara kara düşünüyom nolacak diye.. S&T alacaklarada Allah sabır versin.

BBRR bundan önceki açıklamalarında senin söyledigin konuyu açıklamışlardı. Global motorun mahkemesi sonuçlanana kadar hyosung parçalarını getirtemeyeceklerini söylemişlerdi. Bu arada yedek parça olarak st kanuni ile hyosung'ların arasında pek fark yok sanırım. Benim bildigim tek fark st kanuniler enjeksiyonlu:silent:
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
S&T markası altında parçaları sokabilirler ama her Hyo parçasında veya ambalajında genunie parts of hyo yazdığından getirtemiyolar.. S&T markası ile getirirler .. ama komple kalıpların değişmesi lazımki b uda yeniden motor yapmak demek .. Kanuni ile el sıkışırken durumun böle olacağı belli değilmiydi.. yani güney kore türkiyede hyo kullanan binlerce motorcuyu sallamayarak bu işe girmiş ve bu kadar motorcuyu bile bile mağdur etmiştir..globale parça vermiyolarmış glabal elindeki stoğu satar işi biter ceza globalemi kesiliyo sana banamı kesiliyo..

önüne geleni yönetici yaparsan işte böle olur..

Kafası çalışan ileri görüşlü biri adım atmadan önce atacağı adımın sonucunu düşünür.

5 yıl markayı Türkiyede tescillememelerini nasıl açıklıyolar onu çok merak ediyorum
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
880
benim bildiğim motorlar aynı parçaları falan, Hyo kullanıcısıda Stkanuni bayisinden temin eder parcaları.. Ama yeni motorlar enjeksiyon, mekanik kısım nolur bilemem :silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
179
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
iyi haber her ne kadar benım haberım varsada bayii olarak.

1 hyo yedek parca verıyoruz. kendı ılımde hyo bır aksaklık olmadıgı gıbı hyo musterılerımız yedek parca yonunden artık rahatlar.ıster bızden ıster netten temın sansları var.hemde yayınlanan fıyatla kotu tuccar fırsatcılıgı olmadan.
2 gecmıste tum baslıklara yazdım bıraz zaman her sey zamanla cıkacak dedık ıste zaman gectıkce gelısmeler tek tek ortaya cıkıyor. demıstık demıyorum ama bunları gecmıste yazarken bır dayak yemedıgımız kalmıstı.
3 sayıca ozenle secılen yetkılı servısler korelı muhendısler eslıgınde bu hafta ozel egıtıme alınıyor. buda hem hyo hem st kanunı kullanıcıları ıcın cok ıyı. kotu servıs,anlamayan servıs ımajıda bılınclı servıslerle ortadan kalkacak.

sonucta; bu forma yazılanlara bıraz pesın hukum olmasaydı ıyı olacaktı. her neyse daha ıyı organızasyonlarda gelecek. hep muhhallıf olanlar su mahkeme sonuclarından sonra ıc pazara st kanunı - hyo markasıyla satıs olursa ne dıyecekler. sıra geldı bu gunlerı daha ılerıye goturuken hem kalıteyı arttırmak hemde kullanıcıların memnunıyetını ust sevıyeye cıkarmak.

epeyıdır ısler sebebıyle yazamadım ama metehan pasayada selamlar

syg
 
Katılım
6 Nis 2006
Mesajlar
1,174
Montajı yapacağız diyor, sonra bir de utanmadan bunun adına yerli diyor... Kanuni bunu hep yapıyor...

Hadi gümrük vergisi vermeden alalım motoru da inanalım yerli olduğuna...
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
880
@Yakut36

kısacası hyo kullanıcıları madur olmayacak, Yedek parça sıkıntısı çekmeyecek mi???
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst