Gilera Runner Vxr 200 mü Cbr 125 r mi?

Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Evet arkadaşlar başlıkta yazdığım gibi bu iki motoru kıyaslamanızı istiyorum.Sahibinden'de gördüğüm kadarıyla 3000-3500 arasına orta halli 10000 km'ye kadar iyi bir cbr alınırken 4000-4500 arasında da ortalama bir gilera'nın fiyatı başlıyor.İlk motorum olacak bu.A2+B ehliyete sahibim.Ayrıca motoru almazdan 1-2 hafta önce honda güvenli sürüş derslerinden de alacağım.Şimdi bu motorları şu şartlara göre kıyaslayabilir miyiz?
A-)Yakıt durumu,
B-)Periodic masrafları,
C-)Sorun çıkarma, arızalanma kısacası hesapta olmayan masraflar,
D-)Rahatlık, kolay sürüş
E-)Hız:)
F-)Bu biraz saçma olacak ama hırsızların çalmaktan yana tercihi hangisi olur?Hani cbr çok alımlı gibi onu gören hırsız çalmayı kafasına koyar gibi geliyo bana:salut:

Not:Hiç vitesli motosiklet tecrübem yok.Alacağım derste öğreneceğim:cat:
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
198
bence runner hem şehır içi super hem şehır dışı seri saglam cbr için bir şey soyleyemem bu trafıkte vıtesle ugraşılmaz dıye duşunuyorum
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
CBR 125 dışında başka bir alternatif yoksa(vitesli olarak) bu karşılaştırma içinde kesinlikle Runner diyorum.
 
Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
333
A-)Runner daha fazla yakar
B-)Runerin Periodic masrafları daha fazladır
C-)Eşit derecede
D-)Cbr kulanmadım ama runerde bagaj var.
E-)Runner kalkış ve top speed de crb den usündür.
F-)Yeni kasa runer alırsan tam tersi hırsızın daha çok dikkatini çeker.
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
Runner. performans açısından daha üstün. "periodik masraf daha fazladır" lafına katılmıyorum. senede bir vereceğin 30-40ytl fazladan para için değmez. Rahatlık olarak da Runner. Bagajı da var.. Beni düşündürecek tek yönü küçük tekerlek çapı nedeniyle viraj kabiliyeti olurdu. Ben eski kasa 2T kullandım, inanılmaz performanslıydı ama virajlara güvensiz giriyordum (scooter sonuçta) kullananlar viraj performansından da bahsetsin. ben olsam gözüm kapalı runner alırdım.
 
Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
333
Kulanıyorumda bundna önceki motorumda scooter olduğu için normal bir motorla arasında yol tutuş kıyaslaması yapamıcam eski motorumla çok rahat kıyasalarım.

Eski motorumda çant ve lastik olculerı 120/70/12 130/70/12 ve kenda marka muhteşem dandik lastikleri vardı. Kuru zeminde düzde iyi :) viraj ve tam ıslak yolda tedirginlik hakim :)

Şimdiki 4t Yeni kasada 120/70/14 140/60/13 Sawa marka lastikler var hem çantlar buyuk hem arka lastik büyük hemde kaliteli kuru ve tam ıslak yolda hiç tedirğin deyilim kuru ıslak aynı rahatlıkta kulanıyorum (ıslakta metal ızgaralar hariç)

Ama ilk yarmur başlangıcı veya gece gündüz ısı farkından sabah asvalta oluşan nemli yollarda fazlasıyla tedirgin ve yavaş ilerliyorum ama bu sanırım her motor için geçerli olsa gerek.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
1,266
tabıkıde runner daha once topıc acılmıstı cbr ın yedek parcalarıyla ılgılı bı goz at fıkrın hemen deısecek
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
Runner daha perforamslı bir motor.Yeni kasaları gerçekten alımlı.Fakat 1 yıla kalmadan bütüyürüm dersen cbr 125 daha uygun olur kanısındayım.Sonuçda vitesli motora alışman önemli.Scooterın kullanımı daha kolay.
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
garip bi karşılaştırma daha:mrgreen:
ben runner diyorum
ss in bissikletine bineceğime, scooter ın en son noktasına binerim:cat:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Bence CBR!!!! :cat:


hasssssssssssssbinallahh....:polm sen büyüklerinin yanında ne zamandır fikir beyan ediyon...:psen bi alamadın ya çakma ssi...millete tavsiye et...:p

garip bi karşılaştırma daha:mrgreen:
ben runner diyorum
ss in bissikletine bineceğime, scooter ın en son noktasına binerim:cat:

adamı döverler linc ederler ama Gökoşum burda...tikat...


cbr125 cileri yeni yeni ıslah ettik...uyandırma 15-21 gencliğini...:queen::p
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
hasssssssssssssbinallahh....:polm sen büyüklerinin yanında ne zamandır fikir beyan ediyon...:psen bi alamadın ya çakma ssi...millete tavsiye et...:p



adamı döverler linc ederler ama Gökoşum burda...tikat...


cbr125 cileri yeni yeni ıslah ettik...uyandırma 15-21 gencliğini...:queen::p

125 e biniceksen 2 zamanlısına biniceksin, gerek cüsse gerek performans:bounce:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
125 e biniceksen 2 zamanlısına biniceksin, gerek cüsse gerek performans:bounce:

benim zamanımda 2 zaman 4 zaman yoktu...gavur işi bu...motor motordur gardaşım...:ptek silindir çift silindir...v-twın bilmem ne...başımıza iş çıktı...euro 2 normları zart zurt...
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
CBR 125 dışında başka bir alternatif yoksa(vitesli olarak) bu karşılaştırma içinde kesinlikle Runner diyorum.

Başka alternatif malesef yok hocam.Cbf ya da ybr sevmiyorum:cat:

A-)Runner daha fazla yakar
B-)Runerin Periodic masrafları daha fazladır
C-)Eşit derecede
D-)Cbr kulanmadım ama runerde bagaj var.
E-)Runner kalkış ve top speed de crb den usündür.
F-)Yeni kasa runer alırsan tam tersi hırsızın daha çok dikkatini çeker.

Hocam runnerdaki bagajda kask, eldiven,kilit vs sığacak kadar yer var mıdır? Bu arada yeni kasa almam çok çok zor olur ki 2004-2005 model 2. elini bile şu an alacak param yok.Malum cbr'den bile pahalı:p bu arada özelden msn yolladım eklersen sevinirim:cat:

Periodic masraf ne ya:silent::pr:
Bence Runner:cat:

Onun aslı periyodik masraftır da sağolsunlar bizde herşeyi ingilizce anlatmaya kasan hocalar yüzünden bizim de kafaya öyle yerleşmiş.Kusura bakmayın:pr:

Runner. performans açısından daha üstün. "periodik masraf daha fazladır" lafına katılmıyorum. senede bir vereceğin 30-40ytl fazladan para için değmez. Rahatlık olarak da Runner. Bagajı da var.. Beni düşündürecek tek yönü küçük tekerlek çapı nedeniyle viraj kabiliyeti olurdu. Ben eski kasa 2T kullandım, inanılmaz performanslıydı ama virajlara güvensiz giriyordum (scooter sonuçta) kullananlar viraj performansından da bahsetsin. ben olsam gözüm kapalı runner alırdım.

Senede bir 30-40 lira para dediğin gibi adama koymaz. Bunlarda mondialler, çançiniçonlar gibi yok eksozum patladı, bilmem ne dağıldı, şu bozuldu durumlarımız olmaz değil mi(runner)?

tabıkıde runner daha once topıc acılmıstı cbr ın yedek parcalarıyla ılgılı bı goz at fıkrın hemen deısecek

Cbr parçalarının cidden çok pahalı olduğunu biliyorum.6 ay öncede ehliyetsiz almaya kalkmıştım, araştırmıştım bayağı:cat:Ama bozulmasın yeterki runner'ın da iç aksam parçaları çok pahalı diye biliyorum:bounce:

Runner daha perforamslı bir motor.Yeni kasaları gerçekten alımlı.Fakat 1 yıla kalmadan bütüyürüm dersen cbr 125 daha uygun olur kanısındayım.Sonuçda vitesli motora alışman önemli.Scooterın kullanımı daha kolay.

Hocam bana rahatlık olsun kolay kullanım olsun yeter.Büyütme işini de pek yapabileceğimi sanmıyorum kolay kolay.Gerek öğrenci adamız çok düzenli maaşımız yok(2 sene olmayacakta), gerek bunlardan az biraz büyük motor olsa koyacak yerim yok.Öyle işte:mrgreen:

garip bi karşılaştırma daha:mrgreen:
ben runner diyorum
ss in bissikletine bineceğime, scooter ın en son noktasına binerim:cat:

Valla ben de sitede bulamamıştım ama sanırım güzel bir karşılaştırma:)Biri scooterın kralı, diğeri ss'in miniği:queen:(cbr kullanan arkadaşlar alınmasınlar aman:rendeer:)

bındınmı benım motora bıncen o zaman 2 zamanlı

Dostum şu ikisi arasındayım ne kadar zor tercih olsa da mutluyum.Başka da kafamı karıştırmayın lütfen::evil:::mrgreen:

Yine kullanan arkadaşlar nacizane yorumlarını eksik etmezlerse sevinirim:)

Bir de bu runnerların kaç km'ye kadar kullanılmışını almamız iyi olur arkadaşlar?Sitelerde bakıyorum hiç yapmayan 10-15 bin yapmış.Bu motorun ortalama ömrü nedir??
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
592
Performans açısından Runnner.
Görüntü açısından Runner.
Rahatlık açısından Runner.
Serilik açısından Runner.

Ekonomi açısından CBR125
2.el açısından CBR125
Servis açısından CBR125 (yedek parçaları kazıktır ama)

Ben olsam bu ikisi arasından kesinlikle Runner'ı tercih ederdim.
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Runner 180 kullandım (2 zamanlı) fakat Runner 200 kullanmadığım için bir karşılaştırma yapamayacağım...
Fakat 17.000km cbr tecrübeme dayanarak yukarıdaki sorularınızı yanıtlayabilirim.

A-)Yakıt durumu,
B-)Periodic masrafları,
C-)Sorun çıkarma, arızalanma kısacası hesapta olmayan masraflar,
D-)Rahatlık, kolay sürüş
E-)Hız
F-)Bu biraz saçma olacak ama hırsızların çalmaktan yana tercihi hangisi olur?Hani cbr çok alımlı gibi onu gören hırsız çalmayı kafasına koyar gibi geliyo bana

A) Yaklaşık olarak 1 depo ile (10lt) 270 km civarı.
(Fakat bu kişisel tespitim , motosikleti devirli kullanırım.)
B) Honda servisleri pahalıdır diye bilinir. Fakat eğer doğru servisi bulursanız paranızın karşılığında hakkınız olan servisi de alırsınız.
Periyodik bakım ücretleri bana göre pahalı değil. 4.000de bir yaklaşık 55ytl, eğer benim gibi 2.000de bir yağ değiştirirseniz yaklaşık 20 ytl gibi masrafı var.
C) 17.000 km kullandım pis benzin yüzünden yaşadığım sorun dışında hiçbir sorun yaşamadım.
D) Vitesli bir motosikletin doğasını anlayabilmeniz için başlayabileceğiniz en kolay motosikletlerden biri diyebilirim. Kontrolu çok kolay ve güvenli.
Kişisel olarak bu motorla virajlara yatmaktan aldığım zevk bambaşka.
E) Düz yolda yaklaşık 120-125 km... Ne kadar yapar bu alet diyerek kendinizi eğimli bir yoldan aşağı salarsanız 150km...
F)Hırsız işine hangi motor gelirse onu çalar. Bu motor senin yol arkadaşın olacak. Bu kararı hırsıza bırakma.

Son olarak diyebilirim ki , biraz daha bilgi edinmek istersen motosiklet modelleri başlığı altında cbr125 konusuna girip okuyabilirsin.
Ben motorumu yurtdışında okumam gerektiğinden bu gün satmış bulunuyorum.
Fakat eğer gerekli olmasaydı , asla satmayacağım bir motosikletti...
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Verdiğin cevaplar için sağol Görkem.Siteyi ve de özellikle cbr 125 topiğini uzun zamandır takip ediyorum ve de seni ve motorunu az çok tanıyorum.Bir diğer korkum da vitesli tecrübem hiç yok.cbr alsam illaki bir yerlere girerim ki sizin topikte yazılanlara baktım az uz bir masrafla çıkamam heralde.Benim motorla günde yapacağım en fazla 15-20 km.Çoğunluğu mahalle aralarından olmak üzere okula gitmek olacak.Cbr'yi cidden çok beğeniyorum ama zorlanırım diye de çok düşünüyorum.Artık zamanla karar vereceğim bakalım.
Bu arada hayırlı olsun diyorum:rendeer:Umarım uygun anı bulduğunda daha da güzel bir motor alırsın:cat:

Performans açısından Runnner.
Görüntü açısından Runner.
Rahatlık açısından Runner.
Serilik açısından Runner.

Ekonomi açısından CBR125
2.el açısından CBR125
Servis açısından CBR125 (yedek parçaları kazıktır ama)

Ben olsam bu ikisi arasından kesinlikle Runner'ı tercih ederdim.

Runner bana da hoş geliyor.Zaten motoru aldığımda en az 2 sene binmeyi düşünüyorum.Kesinlikle yok biraz acemilik atayım büyütürüm diye bir düşüncem olmayacak.Ona göre doğru karar verip doğru makineyi almak istiyorum:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Vitesli kullanmayı bana ehliyet kursunda öğretmişlerdi...
Fakat ben bu motoru teslim aldığımda taksimin ortasındaydım. Ilk olarak orada kullandım anlayacağın... Hatta taksim meydanında stop ettirdiğimde arkamdan bayağı bir küfür yemiştim... O gün dikkatlice eve döndüm ve ertesi gün boş bir arazide vitesleri iyice öğrenmeye başladım.
Günün sonunda sorunsuzca sürebiliyordum. Tek derdim bazen hangi viteste olduğumu karıştırmamdı. Bunu da kısa sürede hallettim. Sonrasında vitesli motosiklet kullanmanın ne kadar güzel birşey olduğunu keşfettim.
Viraja girmeden frenaj ve vites küçültmek , hızlanırken doğru devirde vites atarak motorun ivmelenmesini hissetmek , o sesi dinlemek , bir otomobilin arkasında yavaş giderken vites düşürüp fırlayabilmek...
1 ayın sonunda vitesler refrekslere dönüştü. Hatta yolda yürürken bile vites atma ihtiyacı duymaya başladım. :p
Uzun lafın kısası ; R1 veya 1000RR alıp hayatında motosiklet kullanmadan motora başlayan insanlar var. Senin de 13bg bir vitesli motosiklete alışman hiç de zor olmayacaktır :wiinkk:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst