yamaha XT660x - XT660R ve aralarındaki farklar

Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Yamaha XT660R İLE XT660X Arasındaki fark

Sevgili site üyeleri bu motosiklete karar kıldım temiz bir ikinci el bulduğumda alacağım ve önümüzdeki yaz dere tepe dolanacağım

Ama kafama takılan şu bu iki motor arasında ne fark var ?

Benim için önemli çünkü aralarında 2.000 ytl fiyat farkediyor
Bu sadece bir çift lastik farkı olamaz teknik donanımda aynı
neyse ben susayım bilenler konuşsun

Ben asfalt ağırlıklı kullanacağım yaz kış motora binen biriyim kar da dahil binerim yeterki canım motora binmek istesin yada biyere motorla gidesim gelsin Ama kafama estiğinde de dalarım ormana çamura mangala pikniğe takılırım sık sık bunedenle kafam karışıyor bunlar arasında seçim yapamıyorum.








göstergeler heriki modelde de aynı ( sitede oyle gösteriyor )


XT 660R - Ayrıntılı Teknik Özellikler Motor tipi Tek silindir, 4 zamanlı, SOHC, 4 supap, su soğutmalı Silindir hacmi
Çap x Strok
Kompresyon oranı
Maks. gücü
Maks. Tork
Yağlama
Yakıt sistemi
Debriyaj tipi
Ateşleme
İlk Çalıştırma
Vites kutusu
Tahrik 660 cc
100 X 84 mm
10:1
45 HP-6.000 devirde
6.1 kg-m-5.250 devirde
Kuru karter
Yakıt enjeksiyon
Islak, çok diskli
TCI
Elektrik marşlı
5 vites
Zincirli Şase Ön süspansiyon
Arka süspansiyon
Ön teker hareket mesafesi
Arka teker hareket mesafesi
Ön fren
Arka fren
Ön lastik
Arka lastik Teleskopik çatal
Maşa
225 mm.
200 mm.
Tek disk, f 298 mm.
Tek disk, f 245 mm.
90/90-21 M/C 54S
130/80-17 M/C 65S Boyutlar Boyutlar (UxGxY)
Sele yüksekliği
ki teker arası mesafe
Min. Yerden yükseklik
Ağırlık
Yakıt kapasitesi
Yağ kapasitesi 2.240 x 845 x 1.230 mm.
865 mm
1.505 mm
210 mm.
172 kg
15 litre (5 litre yedek)
2.9 litre








XT 660X - Ayrıntılı Teknik Özellikler Motor tipi Tek silindir, 4 zamanlı, SOHC, 4 supap, su soğutmalı
Silindir hacmi
Çap x Strok
Kompresyon oranı
Maks. gücü
Maks. Tork
Yağlama
Yakıt sistemi
Debriyaj tipi
Ateşleme
İlk Çalıştırma
Vites kutusu
Tahrik 660 cc
100 X 84 mm
10:1
48 HP-6.000 devirde
6.1 kg-m-5.250 devirde
Kuru karter
Yakıt enjeksiyon
Islak, çok diskli
TCI
Elektrik marşlı
5 vites
Zincirli Şase Ön süspansiyon
Arka süspansiyon
Ön teker hareket mesafesi
Arka teker hareket mesafesi
Ön fren
Arka fren
Ön lastik
Arka lastik Teleskopik çatal
Maşa
200 mm.
200 mm.
Tek disk, f 320 mm.
Tek disk, f 245 mm.
120/70R-17
160/60R-17 Boyutlar Boyutlar (UxGxY)
Sele yüksekliği
ki teker arası mesafe
Min. Yerden yükseklik
Ağırlık
Yakıt kapasitesi
Yağ kapasitesi 2.175 x 860 x 1.170 mm.
875 mm.
1.490 mm.
205 mm.
177 kg
15 litre (5 litre yedek)
2.9 litre
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
X ile R arasındaki farklar ilk olarak beygir gözüküyor.. 3 beygir bir fark var. Ama bnm ruhsatımda 35 yazıyor. 35 newton mu ne demekmiş :p onu çevirdiğinde ise 48 e denk geliyor beygiri.. anlayamadım bende orasını tam :p
diğer farklara gelince X ,R'a göre biraz daha küçük.. çok az da olsa boyut farkı var.2.si ve fiyat farkını belirleyen jant ve lastik ebatları. R'da 21-18" dir. Xte ise yanlış bilmiosam 16-16". X tam bir asfalt motoru araziye pek gelmez hem lastik hem süspansiyon açısından..R ise hertürlü yol şartına uyum sağlayabilen bir motordur. Şahsi fikrimi sorarsan R derim çünkü bir X'in yapabildiği ve bnm R'la yapamadığım bir şey yok.. Artıları da cabası..
ek olarak ise uzun yolda ön jant büyüklüğü artı bir konfor sağlar-yormaz.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Benim tahminim şanzıman dişli oranlarında farklılıklar olabilir.

Diğer bahsettiğin konular çok önemli değil para tutmaz
Neticede her iki motorada jant lastik takacak çapı ve cinsi fiyatta çok farketmez

Aslında benimde kararım senin motorun ama uzun yola çıktığımda durum ne olur bilemiyorum ikinci kişi durumuda önemli

Ve asıl önemli olanda yakıt tüketimi
100 kmde nekadar yakıt tüktiyorsun ?
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
çok tutmaz dediğin jant ve lastikleri R a takmak istediğinde 2milyardan fazla tutuyor. Yani eder o kadar.
walla efendi gidersen gaza gelmeden 15lt ile 300 km gidebiliosun. ama şehir içive devirli kullandığımda 5lt ile 70 km anca görüyorum..

yani demek oluyoki şehir dışı 100 kmde 5 ltre yakıyor
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
907
Ben iki motoru da kullanmıştım.
Genel olarak pek bir fark yok evet ama R, X in gidebildiği her yola gidebilirken, X, R ın gittiği her yere gidemez :mrgreen:

Tarz, güzellik bakımından X çok daha şık dursa da, X ten inip R a bindiğimde kaldırıma çıkarken ne kadar rahatladığımı farkettim :)

İki motoru da çok beğeniyorum, hele bir de kasayı hafifletseler tadından yenmez ikisi de :mrgreen:
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Ben iki motoru da kullanmıştım.
Genel olarak pek bir fark yok evet ama R, X in gidebildiği her yola gidebilirken, X, R ın gittiği her yere gidemez :mrgreen:

Tarz, güzellik bakımından X çok daha şık dursa da, X ten inip R a bindiğimde kaldırıma çıkarken ne kadar rahatladığımı farkettim :)

İki motoru da çok beğeniyorum, hele bir de kasayı hafifletseler tadından yenmez ikisi de :mrgreen:

Ağzımı iyice sulandırdın yane bayilik falan var galiba :queen::rendeer: bu işin şakası tabi

çok tutmaz dediğin jant ve lastikleri R a takmak istediğinde 2milyardan fazla tutuyor. Yani eder o kadar.
walla efendi gidersen gaza gelmeden 15lt ile 300 km gidebiliosun. ama şehir içive devirli kullandığımda 5lt ile 70 km anca görüyorum..

yani demek oluyoki şehir dışı 100 kmde 5 ltre yakıyor

E nası lolur yane bu makina enjeksiyonlu bu değerler f650 ile kıyaslandığında cok fazla geldi ilginç bir durum
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
f650 o adı üstünde :p benden az yakıyor..Benden iyi ivmeleniyor..Benden hızlı gidiyor.. Ve hala benden az yakıyor :p
bu paraya bu kadar :p almicaksan tükanın önünü kapama kardeşim :p
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Bi yanım f650 öbür yanım xt660 diyor

rsinden xinden geçtimde

enduro sevdasından geçilmiyor beee
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
asfalt ağırlıklı kullanacaksan f650 derim.. ama xt araziye f650den çok daha yatkın.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Ama yapacağım km yide hesaba katarsak f650 bir adım daha öne çıkıyor
50.000 km yapmış olsam 2.ytl tasarruf yapar ben bu parayla tr yi turlarım yane
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
bende 50bin km den sonra bi ay çalışır hiç bişeye para harcamaz öyle yaparım tr turumu :p geç olsun güç olmasın :p
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
519
X ile R arasındaki farklar ilk olarak beygir gözüküyor.. 3 beygir bir fark var. Ama bnm ruhsatımda 35 yazıyor. 35 newton mu ne demekmiş :p onu çevirdiğinde ise 48 e denk geliyor beygiri.. anlayamadım bende orasını tam :p
diğer farklara gelince X ,R'a göre biraz daha küçük.. çok az da olsa boyut farkı var.2.si ve fiyat farkını belirleyen jant ve lastik ebatları. R'da 21-18" dir. Xte ise yanlış bilmiosam 16-16". X tam bir asfalt motoru araziye pek gelmez hem lastik hem süspansiyon açısından..R ise hertürlü yol şartına uyum sağlayabilen bir motordur. Şahsi fikrimi sorarsan R derim çünkü bir X'in yapabildiği ve bnm R'la yapamadığım bir şey yok.. Artıları da cabası..
ek olarak ise uzun yolda ön jant büyüklüğü artı bir konfor sağlar-yormaz.

Tequ ruhsatta yazan 35'in birimi kw olabilir. Benimkinin gücü 11.5kw olarak geçiyor kataloglarda ve internette bakınca yaklaşık 1.34 gibi bir rakamla çarparak HP'ye dönüştürüldüğü gözüküyor. Yani senin ruhsatta yazana göre motor 47HP gözüküyor. Aslında Xt660R 45HP ama orasını bilmiyorum artık neden...
 
Katılım
13 Tem 2007
Mesajlar
68
Ben de yazmadan edemedim:).Tartışma durulmuş ama bir de Suzuki DRZ400SM (13000Lira) var.O'nu da bir düşün derim veya Kawasaki KLE500 (12500Lira) ikisi de ucuz (Yamaha'lara ve BMW'ye göre :)) ve denemeye değer motorlar.Hele Kawasaki tam enduro ve çift silindir 14-15-16 kuruş falan yakıyor kilometrede 190km/h basıyor:).Suzuki isebir Supermoto :queen:ve aynı yakıyor tek silindir 160km/h basıyor.:silent:
Valla yamıtlarınızı ben de bekliyorum ey MT.net halkı
 
Katılım
19 Mar 2008
Mesajlar
7
lastikler ve birkac parcadan baska bir fark oldugunu zannetmiyorum ancak yolda kullanmak icinse x modeli daha uygun ve şık
 
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
8
sevgili harbiturk, kasim ayinda 2006 model xtx imi satin aldim ve hayatimda hic bu kadar isabetli bi karar verdiimi hatirlamiyorum:) cogunlukla asfalt kullanacagini dusundugun icin kesinlikle X derim. R'nin gittigi araziye gidemiyecegine dair yorumlara katilmiyorum, diger iki arkadasimla birlikte (klr 250 ve xtx R lari var) rahat bi sekilde her turlu yola gidiyorum. hatta Anyalya-Kalkan'daki Patara plajini (18km kumsal) bile diger ikisine gore daha rahat ve hizli geciyorum:)) R ve X arasinda on suspansiyon sertligi cok farkli degil.
Fiyat farkini yaratan aradaki en buyuk fark, kanimca, segment farkidir. R enduro iken X supermoto dur, ve onumuzdeki yillarin (hala turkiyede yaris sinifi acilmadi ama) favorilerinin basinda kesinlikle "supermoto" gelecektir. yollari asfalt mi, stabilizemi belli olmayan bi ulke oldugumuz icin bence cok uyumlu ve kullanisli bi motor.
Bir diger onemli noktada izmir gibi asfalti guzel ve kaliteli bir yerlerde yasiyorsan, R modelinin aksine, X modeline asfalt lastigi takip onu bir street-bike, hafif racing motoruna cevirebilmendir. cantlar on-arka 17dir. R da bunu yapamazsin.
Durust olalim, altimdaki motora insanlarin bakmasi hosuma gider, eger senin de gidiyorsa hic dusunme, kesinlikle X al..:wiinkk:
guvenle kalin...
 
Katılım
8 Tem 2004
Mesajlar
7,735
Supermoto'lar motosiklet dünyasında "neden üretildiğini anlamadığım" tek motorlardır. Bence R al :) Daha yumuşak süspansiyonlar, ön jantın 21" olması ve dişli lastikler sana birçok avantaj sağlar. :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst