Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
ben 4500'e aldım,2005 temmuz çıkışlı 3000km'de full boğazdan sona giannelli egzos var,bazı yerlerinde lokal boya var ama grenajda kırık onarım yok!ama en ölüsü çatlak patlak olanı 4100YTL,o sahibindendeki motor 4100'e bırakıyor ama üzerinde toplasan 2000 masraf var,kendim gittim baktım,temizmiş filan hikaye!
Evet dergide çıkan motor benim,orada yanlış yazılmış vitesi filan göstermiyor,klavuzunda da böyle bir ibare yok! 165km/h son hız standart olanda,egzosla ciddi güç alınıyor,bendeki egzos boğazdan olduğu için 8000den sonra resmen deliriyor motor,bunda etkin olan giannelli egzosun yapısı!Extra olarak egzosda egr bağlama yeri yok buda artı kazanç katıyor,yani bende egr iptal,sizde iptal ederseniz güç artışı sağlayabilirsiniz ama euro2 normu filan kalmıyor,zaten yamaha tdr motoru eski adamlar egr vs ile euro2 ye uydurmuşlar tabi güçten yemiş:)
Aynalarda bence iç kısım ayarlı olmalıydı,resmen arkamı görmeden gidiyorum,sollamalarda deponun üzerine eğilip aynaya bakıyorum, bence pist replicası olduğundan aynalar işlevsiz,sadece yatınca arkayı çok iyi görüyorsunuz,süreklide yatılmaz ki ama...

Ayrıca başıma gelen bir olay,motorumu üzerime alırken ruhsatta kırmızı yazıyordu,sonra motoru muayneye götürdüm buradaki adam bu motor kırmızı değil dedi turuncu diye söyledi,yanda tanımadığım başka bir arkadaş vardı,motorun orjinal rengi bu abi demesine rağmen(fabrika çıkışı floresan kırmızı diye geçiyor),bana boyacıdan fatura aldırdı ve motorun orjinal rengi olmasına rağmen,boyattığıma dair fatura aldım ve motoru turuncu diye ruhsata işlettim,işte böyle bir memlekette yaşıyoruz
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Bir dakika, aynalar ayarlanabiliyor. Ayna canımın sağına soluna bastırınca hareket ediyor ayna, arkasında küresel mafsal var. Ama çok hareket etmiyor. Benim sol ayna gayet iyi ama sağ ayna doğru dürüst yukarı kalkmadı. Hatta motoru aldığım daha ilk gün sağ aynayı ayarliim derken camını kırdım :p Ben de ne halin varsa gör diyip bıraktım öylece, çok kurcalamamak lazım.
Exhaust gas recirculation yüksek devirde verimsiz bişey ama düşük devirde çok büyük faydası var. Zaten sen de otomotivci olduğun için biliyorsundur, aynı dili konuşuyoruz. Ucuza gelseydi bu egzosu denemek isterdim doğrusu ama 800 - 900 YTL harcamak için hiç cazip bir yöntem değil şu anda.
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
Benim okuduğum araştırdığım kadarıyla egr bizde vakumla çalışıyor ama sürekli değil,rölanti ve düşük devirde egr çalışmıyor,yüklenmede çalışıyor.Aynalar içten ayarlanıyor ama çok az,yine birşey göremiyorum...Birde ayna bağlantıları bu motorların çok zayıf,küçük bir darbede aynayı ele alabilirsiniz,aynanın teki Türkiye'de 240YTL,yurtdışında ayna 4-5 parça halinde satılıyor,alt bağlantı ayrı,üst ayrı,şase bağlantısı ayrı,zaten olması gerekende bu,benden tavsiye aynanın içe kıvrılma yerinden sonraki kısım birşey olmasın bu kısım yurtdışında 90euro,diğer parçaları ise 5-10euro,bu arada aynayı kırdıysan kolay sanayide kestir 10-15YTL birşey tutar...Egzos süper birşey ama dediğin gibi üzerinde olmasa o kadar parayı bende vermem,sadece son susturucuyu almakta birşey ifade etmez,komple almak lazım
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Ben şu yurtdışından parça getirtme olayını merak ediyorum.Malum burda bizim makinelerin parçası çok pahalı.Yurt dışından bi internet sitesinden bizim makinenin yedek parçasını satın aldık diyelim.Bize ulaşması,gümrük vergisi vesaire gibi formaliteler konusunda detay bilgisi olan varmı.Bide yurt dısından sipariş ettigimiz, türkiyeye ulasan urunleri gümrüğe gidip kendimiz mi almamız gerekiyor.Bu konuda deneyimi olan varsa biraz bilgi verebilirmi.iyi forumlar..
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
100 euroyu gecmezse dırek adresınıze gelıyor..
100 euroyu gecerse nasip oluyor biraz..
ben kask almıstım 100 euroya cok yakın bı bedelle adresıme geldi..
bir şey soracağım
parkorman da derbi test edilebiliyormu ve test ne kadar surebılıyor..
bmw testlerı gayet uzun tutabılıyor..
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
100 euroyu gecmezse dırek adresınıze gelıyor..
100 euroyu gecerse nasip oluyor biraz..
ben kask almıstım 100 euroya cok yakın bı bedelle adresıme geldi..
bir şey soracağım
parkorman da derbi test edilebiliyormu ve test ne kadar surebılıyor..
bmw testlerı gayet uzun tutabılıyor..


Ferco motor bildigim kadarıyla test surusu yaptırıyor.Ben katılmadım ama katılan arkadasla gorustum.GPR125 naked kullandırıyorlarmış.Ferco motoru arayıp geniş bilgi alabilirsin.Gayet ilgili davranıyorlar.
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
evet çok ilgili davranıyorlar. hatta onca yoğun talep içinde nasıl oluyor da inatla o kadar iyi davranabiliyorlar şaşırıyorum =) ama test yaptığınız yer toprak yol ve hiç hız yapamıyorsunuz. 20km hızla eskortunuzla birlikte sürüyorsunuz. motorun karakterini anlamak için hiç de yeterli değil.
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
hmm o biraz kötüymüş..
bmw de süper oluyor veriyolar motoru 1 saat gez gel:)
en olmadı 30dk.
cok merak ettıgım bı motor derbi gpr 125..
acıkcası hep aklımdaydı..
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Merak etmene değicek bi motor bence bi kullan test et.Kesinlikle hosuna gidecektir.Bu makinede yasayacagın deneyımı 4 zamanlı makınelerın hıcbırınde yasayamazsın. cunku 2 zamanlı hızlı bı asfalt makınesıdır.2 zamanlının surus dınamıklerı ve motorun tepkılerını hıssedip 4 zamanlılardan farklı oldugunu algılamak gercekten buyuk bır keyıf verıyor insana.Dene derim..
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
Tek kelime ile zevk makinası,kollarım ne kadar ağrısada üzerinden inmek istemiyorum,özellikle yüksek devirlerde sesi çok kışkırtıcı! Yurtdışından önceki motorum için birçok parça getirdim,aldığın parça kargo dahil 100euroyu geçmezse eline kadar geliyor,geçerse gümrüğe gidiyorsun başta %18kdv ödüyorsun sonra extradan birkaç masraf daha oluyor,burası ile aynı para oluyor!Gümrükçü tanıyorsan onlar hertürlü hallediyorlar, 100euroyu geçsede yine cüzi bir paraya çıkarıyorlar parçayı:) Eline geçme süresi ise postaya bağlı olarak 2-3hafta
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
ASTRAL dostum bişi sorcam sana.Teknik olarak bu işle ilgileniyosun sanırım daha onceki yazılarından okudugum kadarıyla.Bizim bu makinelerin yamaha dtr motorundaki EXUP(exhaust ultimate powervalve) sistemini teknik olarak açıklayabilirmisin.çalışma mantığı ve çalışma mekanizmasıyla ilgili bilgi verebilirsen sevinirim.Tesekurler iyi forumlar.
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
exup modelden modele değişmez,açtığı devir değişir,calısma şekli; egzos cıkısındakı gaz sılındır ust kapagında biriktirilir belli bir devirden sonra bu gazın salınmasıyla motor ınanılmaz sekılde devir kazanır zaten bosa calısan piston bu gazla birlikte daha da hızlı gidip gelmeye baslar ve motora ınanılması zor bı guc kazandırır,işte egzos gazının rahatlatıldığı devir exup açtığı noktadır.. egzozun devirle ne alakası var dersen, 2 zamanlı makinalarda motor egzoz sayesinde devir yapar yanı sen 2 zamanlı makınanın egzozunu cıkarırsan makına gitmez devir yapamaz egzoz gazı sıkıstırır ve pistonu hızla sekılde yukarı iter yanan gaz asagı gelır ve sonra tekrar yukarı, bu sekılde calısır..bu 2zamanlı motorun çalışma prensibidir,bu yüzden 2zamanlıda egzos performansı oldukça fazla etkiler...4zamanlılarda ise exup egzos monifolduna konan klape ile sağlanıyor
burada fotoğraflı linki mevcut,exupda amaç güç bandını geniş bir devire yaymak,düşük devirde gazı sıkmak,yüksek devirde çıkışı açmak prensip bu
www.dansmc.com
bu fotoğrafta Athena firmaının ürettiği gpr 170cc kit,gördüğünüz mil şeklinde parça exup(power valve)bu egzos portu çıkışında bulunur bunun dönerek çalışması sonucu geçit artar azalır(oyukluğu farkettiniz herhalde),sanayi tabiri ile turbo(bildiğimiz turbo ile alakası yok ama böyle ima ediliyor)
AthenaTZR125.jpg

Bu arada 2zamanlı motorlarda en önemli parça egzos,siz bunu sanayi işi smokehead v.s 4zamanlı egzoslarla değiştirirseniz egzos gazı sıkılmaz ve güç düşer,sadece modele özel üretilmiş,gianelli,malossi vs gibi egzoslar kullanılmalı,bunlarda inanılmaz güç katarlar...
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
2,423
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aslında bu motoru bende merak etmiyor değilim acaba kaç basıyor bu makına
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
exup modelden modele değişmez,açtığı devir değişir,calısma şekli; egzos cıkısındakı gaz sılındır ust kapagında biriktirilir belli bir devirden sonra bu gazın salınmasıyla motor ınanılmaz sekılde devir kazanır zaten bosa calısan piston bu gazla birlikte daha da hızlı gidip gelmeye baslar ve motora ınanılması zor bı guc kazandırır,işte egzos gazının rahatlatıldığı devir exup açtığı noktadır.. egzozun devirle ne alakası var dersen, 2 zamanlı makinalarda motor egzoz sayesinde devir yapar yanı sen 2 zamanlı makınanın egzozunu cıkarırsan makına gitmez devir yapamaz egzoz gazı sıkıstırır ve pistonu hızla sekılde yukarı iter yanan gaz asagı gelır ve sonra tekrar yukarı, bu sekılde calısır..bu 2zamanlı motorun çalışma prensibidir,bu yüzden 2zamanlıda egzos performansı oldukça fazla etkiler...4zamanlılarda ise exup egzos monifolduna konan klape ile sağlanıyor
burada fotoğraflı linki mevcut,exupda amaç güç bandını geniş bir devire yaymak,düşük devirde gazı sıkmak,yüksek devirde çıkışı açmak prensip bu
www.dansmc.com
bu fotoğrafta Athena firmaının ürettiği gpr 170cc kit,gördüğünüz mil şeklinde parça exup(power valve)bu egzos portu çıkışında bulunur bunun dönerek çalışması sonucu geçit artar azalır(oyukluğu farkettiniz herhalde),sanayi tabiri ile turbo(bildiğimiz turbo ile alakası yok ama böyle ima ediliyor)
AthenaTZR125.jpg

Bu arada 2zamanlı motorlarda en önemli parça egzos,siz bunu sanayi işi smokehead v.s 4zamanlı egzoslarla değiştirirseniz egzos gazı sıkılmaz ve güç düşer,sadece modele özel üretilmiş,gianelli,malossi vs gibi egzoslar kullanılmalı,bunlarda inanılmaz güç katarlar...


Cok tesekkur ederim dostum gercekten cok guzel acıklamıssın emegıne saglık.
Aklıma takılan bı konu daha var.Hanı bızım su makınelere sıgorta takma sökme olayı varya.Bu sıgorta muhabbeti exup'ı tetikleyen bi işlem oluyo sanırım.Bunla ilgili bilgin varmı.Motoru aldıgım eleman (sigorta sökme veya takma hangisi oldugundan tam emin degilim) bu gibi bi uygulama yaptıgını söylemişti bana.Daha once arastırdıgımda da kulagıma takılan durumlar olusmustu emisyon degerlerini etkileyen bi durum falan olusuyomus.Motorun beygır gucunde degisikliklerden soz edılıyor.Kullandıgımız makınelerı tanımak adına, bunlarla ılgılı bılgın varsa bızı bıraz aydınlatabılırmısın.
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Cihan kardeş, sigorta olayının aslı şu :

Bu motorlar 2 zamanlı ve yüksek sıkıştırmalı oldukları için 4 zamanlılar gibi uzun ömürlü değiller. Nispeten daha kısa km'ler yapıldıktan sonra motor açılıp rektifiyeye girmek durumunda kalıyor. Dolayısıyla bu motorların rodajı diğer 4. zamanlılara göre çok daha itinayla yapılmalı. Öyle ki üretici firma, rodaj boyunca kullanıcının gereğinden fazla yüksek devirlerde kullanmasını önlemek için bir sigortanın çıkartılmasını ve ilk 1000 km, yani rodaj tamamlandıktan sonra takılması gerektiğini söylüyor.

Ben sıfır aldığım için ilk olarak sigorta takılı değildi. Tamam ilk km'lerde ben de zorlamadım ama motor da sağır kalmasın diye 200 - 300 km sonunda tam gaz yüklendim birkaç kez. Alet 5000 d/d'den sonra canlanıyor ama 9000d/d'den sonra aniden güç kaybediyordu. Eyvah dedim, bu alet gitmiyormuş.. Sigorta takılı değilken daha yavaş gittiğini duymuştum ama bayağı yavaş gelmişti bana. Fakat yurtdışında bir forumda okuduğuma göre bu motor sigortası takılı değilken maks 14 hp veriyor (biliyorsun ki std 21hp).

Gel zaman git zaman, rodaj bitti, sigortayı taktılar. İşte o zaman bu motorun anlatılan kadar iyi olduğunu anladım. Önceden 9000'de biten motor sigorta takılmasından sonra 11000 d/d'ye çok hızlı bir şekilde dayanır oldu.

Motoru ikinci el aldıysanız ve 1000 km'nin üzerindeyse rodaj bitmiş ve sigorta takılmıştır. Zaten 11000d/d'lere çıkabiliyorsa motor, kesin sigorta takılıdır.

Sigorta takılı değilken güç kaybı var ama açıkçası exupla bir ilgisi var mı bilmiyorum. Tahmini konuşuyorum: bu sigortanın takılı olmaması exup'ın açılmasını engelliyor, bu sayede yüksek devirlere çıkılmasına mani olarak maks gücü düşürüyor olabilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Acıklaman icin sagol dostum.Evet ben makineyi 4400 km de aldım. aldıgım elemanda rodaj sonrası sigortanın takıldıgını soylemıstı bana.Yerini de gosterdi hatta koltugun altında siyah bir klepe gibi bişey var sanırım o.
Su ehliyetımı aliimde artık makıneme kavusayım.1 ay var daha.Benım yasadıgım durum acı verıcı baya ya.Motor parkda duruyor kullanamıyorum ehlıyetsızlıkden. şafak 30:p
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Acıklaman icin sagol dostum.Evet ben makineyi 4400 km de aldım. aldıgım elemanda rodaj sonrası sigortanın takıldıgını soylemıstı bana.Yerini de gosterdi hatta koltugun altında siyah bir klepe gibi bişey var sanırım o.
Su ehliyetımı aliimde artık makıneme kavusayım.1 ay var daha.Benım yasadıgım durum acı verıcı baya ya.Motor parkda duruyor kullanamıyorum ehlıyetsızlıkden. şafak 30:p

Boşver, sen yine iyisin. Bense işlerimin yoğunluğundan kullanamıyorum...
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Orhan sen ne tarafda orturuyorsun yakınmıyız acaba.Meşguliyetin nedir. iş güç????
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Ben Levent'te oturuyorum. Makine mühendisliği meslek, Tuzla'da askeri bot yapan bir tersanede çalışıyorum. Sen Beylikdüzü'nde oturuyorsun anladığım kadarıyla. Bu taraflara geliyor musun hiç? Meslek nedir?
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
o sigorta exup ile ilgili bir mevzu,açıklandığı gibi rodaj ve emisyon için konulmuş
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst