Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
50 derece sıcaklıkta buharlaşma ve terleme yoluyla yağ eksiltmesine ok
aama bu mevsimde yüksek bi yağ tüketmi varsa silindir saplamalarını bi kontrol etmen öneririm
1000 km de, 350 gr nerdeyse motorun aldığı yağın yarısı demek
çinliler bile bu kadar eksiltmiyor
sıcak havalar inde 20/40 kullanırsan sorunun ortadan kalkacaktır, ama şu mevsimde vites geçişlerini sertleştirir haberin ola:wiinkk:



buda bi teori
cbf 150 lerde böyle bi sıkıntı olduğunu duymuştım belli serilerde
segman hatasından dolayı yanma odasında sızan yağ yanıyor
ve doğal olarak eksilme yapıyor..
bende 2 zamanlı 100cc bi motor var o bile 1000 km de 500 gr yağ yakıyor:mrgreen:
4 zamanlı için aşırı bi tüketim:cat:

sağol dostum açıklamalar için...
 
Katılım
6 Nis 2007
Mesajlar
257
yaa arkadaslar benim motor uzun yolda 15 20dk 100-110la gidiyorum(en son cıkabildiği hız) calısırken yolda istop ediyo jigleyi acmadan calısmıo jigleylede anca 50mt gidiyo.ısınmadan olsa jigle iyice boğardiyorum. daha önce basına böyle bişiy gelen var mı?

diye sormustum ama şimdi çözümünü buldum...
 
Katılım
6 Nis 2007
Mesajlar
257
bende çok çektim o olaydan...otobanda biraz yüklenince motor gazı kesip stop ediyodu...pis benzin almışsın sanırım...ben karbüratörü temizlettim 2 defa servise 1 defada kendim temizledim sorun geçti...eğer geçmezse depoyu söküp temizleticeksin...hemen yaptıramıyacaksan yaptırana kadar dolu depo gez çeyreğin altına düşme...

yukarıda anlattıklarım benim başıma gelen bişey eğer senin sorunun buysa işe yarar...ama servise danışman daha iyi olacaktır:cat:


gecenlerde temizlettim karbiratörü sorum cok aza indi nerdeyse hiç istop etmio...

teşekkürler chatkut
:rendeer:

eğer başınıza gelirse aklınızda bulunsun:)
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ocak 2007
Mesajlar
1,921
@el_dios sorun değil rica ederim...başıma geldiği için bi tahminde bulunmuştum sendede aynı prolem varmış...sevindim giderilmesine:cat:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
50 derece sıcaklıkta buharlaşma ve terleme yoluyla yağ eksiltmesine ok
aama bu mevsimde yüksek bi yağ tüketmi varsa silindir saplamalarını bi kontrol etmen öneririm
1000 km de, 350 gr nerdeyse motorun aldığı yağın yarısı demek
çinliler bile bu kadar eksiltmiyor
sıcak havalar inde 20/40 kullanırsan sorunun ortadan kalkacaktır, ama şu mevsimde vites geçişlerini sertleştirir haberin ola:wiinkk:



buda bi teori
cbf 150 lerde böyle bi sıkıntı olduğunu duymuştım belli serilerde
segman hatasından dolayı yanma odasında sızan yağ yanıyor
ve doğal olarak eksilme yapıyor..
bende 2 zamanlı 100cc bi motor var o bile 1000 km de 500 gr yağ yakıyor:mrgreen:
4 zamanlı için aşırı bi tüketim:cat:


valla bazen düşünüyorum banada anormal gelen bişeyler var serviste balanser değişimi için motora müdahele edilecek ozaman onuda bi kontrol ettiririm...
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
arkadaşlar topigi bazan iki bazan 10 sayfa atlayak ancak okuyabildim. Bagımlılık yaptı yaaa bırakamıyorum. işyerinde olmasam sorun yok ama işde ne yaparsınız bagımmlılık oldu. Allah göstermesin atacaklar sonunda beni işden töbe töbee. Arkadaşlar bu arada yolunuz mersin e düşerse haber verin. mersin de sizlerle birlikte gezilere katılmaktan mutluluk duyarım. Tabi hafta sonu olması sartıyla.
Motoru 16/02/2008 de aldım
Benim de cbf 150 den şikayetlerim ve sonucları su sekilde sıralayabilirim

1 ilk 5-6 km yol dan sonra ışkta durup tekrar kalkış esnasında sanki buji patlatması gibi bir pat sesinden sonra bezen motor istop ediyor bazan etmiyo
servise götürdüm bir ayar yaptı 4 gündür olmuyor ama kafamada takılmadı degil yani.

2 bu eksantirik zincir sesi benimde ilk yag degişiminden sonra artmışdı şimdi 1400 km lerde ve ses cok azaldı artık rahatsız etmiyor.
3. Benzer bir sesde cırıltı sesi yani aktarma zincirinden de geliyor olabilir çünkü servis zincir ayarınıda yaptı ve o ses de kesildi.
Allaha sükür su an bir şikayetim yokk.

dostum kolay gelsin valla bu parçayı değiştirmen baya zahmetli ve vakit alıcı olacak senin için...bence çamura yat servise git ses geliyor falan de garantiden rulmanı değiştirtmeye çalış...yeni rulman takacakları zamanda kendi aldığın rulmanı verirsin...böylece hem beleşe gelir hem sen yorulmazsın:cat:

Aynı soru agabimin YBR125 de de vardı.(sadece agbimin degil ybr125 lerde bu sorun kronik bir sorun bizim köyde tam 68 tane ybr125 var hepsinden aynı ses geliyor)
Agabim motrdan anladıgı için 1000 km bakımda degiştirmişti.Köydeki arkadaşların motorlarında farketmiş daha motoru almadan servisi ayarlamış. 1000 km de garantiden degiştirdi sadece rulmanın parasını verdi...
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
o duyduğun pat sesi genelde hondaların bütün motorlarında(karbüratörlü)olanlarda var hava filtrersiyle alakalı bi durum ama bende bitürlü çözemedim tam nedenini hangi yağı koyarsan koy eksantrik zincir sesi motor ısınınca duyulur....
 
Katılım
6 Nis 2007
Mesajlar
257
yaa var ya amma iş oldu nazar değdi heralde uzunsüredir hiç bi şey yoktu tekrar bozuldu bu gün bide sınava yetişmeye calısırken:)


ben servise götürecem en iyisi yaa:(
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
arkadaşlar topigi bazan iki bazan 10 sayfa atlayak ancak okuyabildim. Bagımlılık yaptı yaaa bırakamıyorum. işyerinde olmasam sorun yok ama işde ne yaparsınız bagımmlılık oldu. Allah göstermesin atacaklar sonunda beni işden töbe töbee. Arkadaşlar bu arada yolunuz mersin e düşerse haber verin. mersin de sizlerle birlikte gezilere katılmaktan mutluluk duyarım. Tabi hafta sonu olması sartıyla.
Motoru 16/02/2008 de aldım
Benim de cbf 150 den şikayetlerim ve sonucları su sekilde sıralayabilirim

1 ilk 5-6 km yol dan sonra ışkta durup tekrar kalkış esnasında sanki buji patlatması gibi bir pat sesinden sonra bezen motor istop ediyor bazan etmiyo
servise götürdüm bir ayar yaptı 4 gündür olmuyor ama kafamada takılmadı degil yani.

2 bu eksantirik zincir sesi benimde ilk yag degişiminden sonra artmışdı şimdi 1400 km lerde ve ses cok azaldı artık rahatsız etmiyor.
3. Benzer bir sesde cırıltı sesi yani aktarma zincirinden de geliyor olabilir çünkü servis zincir ayarınıda yaptı ve o ses de kesildi.
Allaha sükür su an bir şikayetim yokk.

[...

şu stop olayın hiç yaşamadım nedense...heleki hareket halinde hiç başıma gelmedi...servisde bile karbüratöre el değimedi 14500 km ye kadar...aldığınız benzinle alakalı olarak diye düşünüyorum...

bende ilk fırsatta o rulmanı değiştircem...kendi rulmanımla tabi...garanti bitimine yakın bi opearsyon yapıcam muhtemelen...15 Ocak 2009 a kadar sürem var...zaten şanzımandan garip sesler gelmeye başlayınca gel dediler...kız gibi kullanıyom makinayı valla...:p

birde arkadaşlar bu sesle o rulmanın bir alakası yok...o ses zincir gergisinden gelmekte...kronik ses yani...alıştık...
 
Katılım
20 Şub 2008
Mesajlar
403
bence o part sesi ogzozdan geliyo ışiklarda ara gazı cekiyosan yakamadıgını patlatır yani biraz rolantin yuksektir bende söyle oluyor bayır aşşa sallıyom motoru vitesteyken anlık bikereye mahsus egzoz patlatıyor yaklaşık 30cm alev cıkoyo aynı seyi elimlede yapıyomda ne gerek var motora yazık
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
bişey dicem ama yapmayın tam gaz giderken birden elektriği kesin bikaç saniye bekleyin ve tekrar açın yani (start stop) tuşundan sonra izleyin top mermisi gibi patlıyor (sakın yapmayın:p) şaka bi yana bende negüzel akıl veriyorumya insanlar rahatsız olur arkadaşlar boş yolda atış serbest :mrgreen::queen:
 
Katılım
27 Ocak 2007
Mesajlar
1,921
bişey dicem ama yapmayın tam gaz giderken birden elektriği kesin bikaç saniye bekleyin ve tekrar açın yani (start stop) tuşundan sonra izleyin top mermisi gibi patlıyor (sakın yapmayın:p) şaka bi yana bende negüzel akıl veriyorumya insanlar rahatsız olur arkadaşlar boş yolda atış serbest :mrgreen::queen:

dök dök kirli çamaşırları :p anlaşılıyor şimdi güzelim cbf'in senin elinden çektikleri:queen:
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Merhaba metehan abi bende ilk yag degişiminden sonra iki üç defa yaşadım servise götürdüm önce söyle kısa bir tur attı sonra karburatore küçük bir ayar yaptı simdi bir sorun yok allaha şükür. yine yaparsa bu hafta sonu için ekren gel demişti. sorunun ne oldugunu bilmiyorum ama erken gel dedigine göre bişi var diye düşündüm. fakat birdaha aynı seyi yapmadı şimdiye kadar... şimidi bir sorunum yokk yaniii
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
bişey dicem ama yapmayın tam gaz giderken birden elektriği kesin bikaç saniye bekleyin ve tekrar açın yani (start stop) tuşundan sonra izleyin top mermisi gibi patlıyor (sakın yapmayın:p) şaka bi yana bende negüzel akıl veriyorumya insanlar rahatsız olur arkadaşlar boş yolda atış serbest :mrgreen::queen:

heh aferin...:pgeçen servis gittim ya...ordakilerin bir laışkanlığı var...motoru o kırmızı düğmedende kapıyorlar...önce farketmedim çalışmadı makina...sonra baktımkı bizim motor istop kapalı...el alışkanlığıymış...

Merhaba methan abi bende ilk yag degişiminden sonra iki üç defa yaşadım servise götürdüm önce söyle kısa bir tur attı sonra karburatore küçük bir ayar yaptı simdi bir sorun yok allaha şükür. yine yaparsa bu hafta sonu için ekren gel demişti. sorunun ne oldugunu bilmiyorum ama erken gel dedigine göre bişi var diye düşündüm. fakat birdaha aynı seyi yapmadı şimdiye kadar... şimidi bir sorunum yokk yaniii

valla bir ondada olmaması gereken sorunlar...hazırda geliyor yanlış montaşlanması mümkün değil parçaların...servis sadece aküyü şarj edip veriyor...şu istop olayına kafam takıldı...haytatta tayaşamadım garibime gidiyor..sadece işte sabahları ilk çalıştırmada elini gazdan çekersen otomatik igle olmadığı için stop eder..gazdan kesmicen bir süre olay bu...hareket halinde sadece benzin bitince yedek isterken öksürür benimki...başkada öyle kötü huyları yok...
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
evet olmaması gereken sorunlar bekli ama böyle küçük sorunları dert etmemek gerekir. Sonucda servis saglıyor ve sorunu cözüyor. önemli olan da bu bence.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Ocak 2008
Mesajlar
882
Heyt cbf ciler... Motorun rolanti ayarını çok az yükseltmek istiyorum. Arada stop ediyor motor boşta dururken. Nerede bunun rolanti şeysi ? :p
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Son düzenleme:
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
valla moruk ben de senin gibi yeni aldım biliyosun .karburatörden yükseltildiğini biliyorum ama detay isteme. bilen birisi birazdan damlar.:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst