Motoshow 2008 Tüm Fuar Fotoğrafları Burada

Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
Şarabın bi kültürü vardır bi kere.. Koklarsın önce şarabı, kadeyi burnunun etrafında gezdirerek.. Sonra ufak bi yudum alıp tadarsın.. Tadını çözmeye çalışırken ciddi bi duruş gerektirir.. Sonra ufak bi yudum daha tadarsın.. Olmazsa son bi kez daha koklar ve masaya kadehi koyarsın.. Ya da bunu beğenmedim diyip yeni bi şişe şarap açılmasını söyler onu tadarsın.. Beğenene kadar :cherry:

Şarap nasıl tadılır ?


Şarabın tadını çıkarmanın en iyi yolu, düşünerek içmektir. Siz de, şarabı sadece yutanlardan mısınız? İçkinin keyfini çıkarmak için, şarabı ağızınızda gezdirin, farkı anlayacaksınız.

Bazen şarap rengini kestirmek için bardağını ışığa tutan insanlar görürüz. Taze beyaz şarap açık, neredeyse renksiz olmalı. Meşe fıçılarında olgunlaşmış beyaz şarap, altın renkte olabilir. Altın renkli taze beyaz şarabın kalitesi düşük olabilir. Taze kırmızı şarap, pembemsi, hatta morumsu bir tona sahip olmalı. Eğer sarı veya kahverengine dönüştüyse, şarabı iade edin. ( kontrol ederken, şişeyi beyaz ışığa tutun, sarı ışığa değil).

Koklamak. Bu, alarm sisteminizdir. Bünyenize asla sokmak istemeyeceğiniz şaraplar vardır. En iyisi, bardağı sapından tutup şarabı hafifçe çalkalayın. Ama dikkat edin! Bardağın ancak 1/3ü dolu olmalı. Özellikle kırmızı şarapsa ve üzerinize beyaz kıyafet giydiyseniz. Peki, neden çalkalayacaksınız? Aroma molekülleri, şaraptan ayrılmalı ve burun deliklerinize doğru hareket etmeli. Şarabı ağzınıza aldığınızda dil devreye girse de, tatmak ve koklamanın büyük bölümü burunda gerçekleşir.

Dil, burundan daha az sofistikedir. Sadece dört veya beş tadı ayırteder: tatlı, tuzlu, ekşi ve acı. Beşincisi ise Japonyada keşfedilen umami, yani kurutulmuş mantar veya peynirde olan lezzet. Bunun dışında herşey burundaki koku alıcılarında gerçekleşir. Bu yüzden, soğuk algınlığı geçirdiğinizde portakal suyunu ananas suyundan ayırtedemezsiniz. Diliniz, tatlılığı ve ekşiliği anlayabilir.

Sonunda şarabı ağzınıza alın. Sakın yutmayın! Düşünün! Şimdi en zor bölüme geliyoruz. Şarabı ağızda tutarken, hava girmeli. Böylece aroma mölekülleri, burnun koku alıcılarına gider. Henüz yutmayın. Lezzeti düşünün.

Şarapta neyi arıyorsunuz? Şaraba bağlı, ama hepsinde meyvemsi bir öz olmalı. Turunçgiller( limon, greyfurt, portakal vb.), kırmızı meyve (frambuaz, çilek, kırmızı frenk üzümü), siyah meyve (siyah frenk üzümü, böğürtlen) tadı olabilir. Asit oranı, tatlılık, fermantasyon, ya da meşe fıçılarında olgunlaşma hakkında düşünebilirsiniz. Meçe fıçısı, şaraba vanilyalı tat verir. Tein maddesi, ağız buruşturucu bir etki bırakır. Tein, dengeli oranda mevcut ise, kırmızı şarabı kaliteli şekilde olgunlaştırır. Ancak yeterli miktarda meyve özü de bulunmalı, yoksa şarap fazlasıyla sert olur.

Denge en önemli faktördür. Pahalı bir şarapta keşfedilecek birçok lezzet bulunmalı. Yutulduktan veya tükürüldükten sonra ağızda tat bırakmalı, buna uzunluk denir.

oku bakalımmmmmm :queen:
 
Katılım
12 May 2006
Mesajlar
1,224
Az da bize uzatın birazda biz dürelim yaww.... :queen::queen:

tabi tabi olar sizde gelin zaten sarroşlerın içinde kaldık biri şarap diyo biri rakı dürüm dajha iyidir
:mrgreen::mrgreen:
hatta aha admnim baysalım erhanımda vardı dürümlrin hepsini alperle ikisi yadiler bize kalmad :p:p:p:p
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
Şarap nasıl tadılır ?


Şarabın tadını çıkarmanın en iyi yolu, düşünerek içmektir. Siz de, şarabı sadece yutanlardan mısınız? İçkinin keyfini çıkarmak için, şarabı ağızınızda gezdirin, farkı anlayacaksınız.

Bazen şarap rengini kestirmek için bardağını ışığa tutan insanlar görürüz. Taze beyaz şarap açık, neredeyse renksiz olmalı. Meşe fıçılarında olgunlaşmış beyaz şarap, altın renkte olabilir. Altın renkli taze beyaz şarabın kalitesi düşük olabilir. Taze kırmızı şarap, pembemsi, hatta morumsu bir tona sahip olmalı. Eğer sarı veya kahverengine dönüştüyse, şarabı iade edin. ( kontrol ederken, şişeyi beyaz ışığa tutun, sarı ışığa değil).

Koklamak. Bu, alarm sisteminizdir. Bünyenize asla sokmak istemeyeceğiniz şaraplar vardır. En iyisi, bardağı sapından tutup şarabı hafifçe çalkalayın. Ama dikkat edin! Bardağın ancak 1/3ü dolu olmalı. Özellikle kırmızı şarapsa ve üzerinize beyaz kıyafet giydiyseniz. Peki, neden çalkalayacaksınız? Aroma molekülleri, şaraptan ayrılmalı ve burun deliklerinize doğru hareket etmeli. Şarabı ağzınıza aldığınızda dil devreye girse de, tatmak ve koklamanın büyük bölümü burunda gerçekleşir.

Dil, burundan daha az sofistikedir. Sadece dört veya beş tadı ayırteder: tatlı, tuzlu, ekşi ve acı. Beşincisi ise Japonyada keşfedilen umami, yani kurutulmuş mantar veya peynirde olan lezzet. Bunun dışında herşey burundaki koku alıcılarında gerçekleşir. Bu yüzden, soğuk algınlığı geçirdiğinizde portakal suyunu ananas suyundan ayırtedemezsiniz. Diliniz, tatlılığı ve ekşiliği anlayabilir.

Sonunda şarabı ağzınıza alın. Sakın yutmayın! Düşünün! Şimdi en zor bölüme geliyoruz. Şarabı ağızda tutarken, hava girmeli. Böylece aroma mölekülleri, burnun koku alıcılarına gider. Henüz yutmayın. Lezzeti düşünün.

Şarapta neyi arıyorsunuz? Şaraba bağlı, ama hepsinde meyvemsi bir öz olmalı. Turunçgiller( limon, greyfurt, portakal vb.), kırmızı meyve (frambuaz, çilek, kırmızı frenk üzümü), siyah meyve (siyah frenk üzümü, böğürtlen) tadı olabilir. Asit oranı, tatlılık, fermantasyon, ya da meşe fıçılarında olgunlaşma hakkında düşünebilirsiniz. Meçe fıçısı, şaraba vanilyalı tat verir. Tein maddesi, ağız buruşturucu bir etki bırakır. Tein, dengeli oranda mevcut ise, kırmızı şarabı kaliteli şekilde olgunlaştırır. Ancak yeterli miktarda meyve özü de bulunmalı, yoksa şarap fazlasıyla sert olur.

Denge en önemli faktördür. Pahalı bir şarapta keşfedilecek birçok lezzet bulunmalı. Yutulduktan veya tükürüldükten sonra ağızda tat bırakmalı, buna uzunluk denir.

oku bakalımmmmmm :queen:

Kopyeci seni :p
Şarap kültürüm gelişmiştir benim, o yüzden kopyesiz yaparım bunları ben :mrgreen:
Ama sen oku bi istersen :p
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
ben şarap içmem kan tutuyo :p ya bırak alkol muhabbetini pınar ya içmeden sarhoş olucaz bak hahhahaha eee fuar resımlerı 750 tanecık mıydı :silent: ben en az bi 2000 tane beklıodum...
 
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
76
Aydemir kardeş tanıştığıma memnun oldum. Ayrıca baklava için de teşekkürler. Yeniden görüşmek üzere
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
izmirin şarabı iidir, Yazgan şarapçılık birebir müşterimdir
şarköydede şarap fabrikası mevcut, yaşar alptekinin diskosunun yanındaydı sanırım
ama ürgüpün, kapadokyanın şarapları dünyaca ünlüdür
kalitesinden ziyade ülkemizde yapılan kapadokya turlarından dolayı ünlenmiştir
bölgenin en büyük şarap fabrikası Turasan dır..

geçliğimde 4 sene rehberlik yapmıştımi ordan kalan bilgiler:)
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
izmirin şarabı iidir, Yazgan şarapçılık birebir müşterimdir
şarköydede şarap fabrikası mevcut, yaşar alptekinin diskosunun yanındaydı sanırım
ama ürgüpün, kapadokyanın şarapları dünyaca ünlüdür
kalitesinden ziyade ülkemizde yapılan kapadokya turlarından dolayı ünlenmiştir
bölgenin en büyük şarap fabrikası Turasan dır..

geçliğimde 4 sene rehberlik yapmıştımi ordan kalan bilgiler:)

Ürgüpün kuru üzümü meşhurdur.. Şarapçılıkta bu yüzden bölgede baş gösterdi zaten..
Kalite üzümün kalitesine eşdeğerdir:p
Bi otelin avlusunda iki tane çeşme var.. Bildiğin çeşme.. Ama birinden kırmızı şarap akıyo, diğerinden beyaz:)
Artı ben Şarköy şarabını hiç duymadım.. Bu isimde bi şarap var mıydı?? Örnek resim isterim ispat isterim :mrgreen:
Artı orda bi tane fabrika varsa, Ürgüpte sayısız şarap fabrikası var..
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
2,819
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
mt abi sen motur filan alma bence hatta senin cibifi elinden alalım artçı olarak gez..

bu ne yaa bi kayınço, bi mondi sevdasıdır tutturmuşsun gidiyon gel abi sana şöyle helalinden suzukı vl800 intruder alalım sende rahatla bende..

 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Ürgüpün kuru üzümü meşhurdur.. Şarapçılıkta bu yüzden bölgede baş gösterdi zaten..
Kalite üzümün kalitesine eşdeğerdir:p
Bi otelin avlusunda iki tane çeşme var.. Bildiğin çeşme.. Ama birinden kırmızı şarap akıyo, diğerinden beyaz:)

evet, ii bilirim, anatolian houses..
biraz pahalıdır, ama 3 gece 4 günlük turlarda konaklayabileceğin en güzel oteldir
otel denemez aslında village tarzı çalışan bi tatil klübüdür
türk geceleri ilede meşhurdur:cat:

GKN ın rehberlik bilgilerinden alıntıdı:p

varmı baka bişi:wiinkk:
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
fuar fotoğrafları varmı başka arkadaşlar koyacak?? hani biz gelmedik görmedik,, çok foto var ama görmediklerimize olabilir.....
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
evet, ii bilirim, anatolian houses..
biraz pahalıdır, ama 3 gece 4 günlük turlarda konaklayabileceğin en güzel oteldir
otel denemez aslında village tarzı çalışan bi tatil klübüdür
türk geceleri ilede meşhurdur:cat:

GKN ın rehberlik bilgilerinden alıntıdı:p

varmı baka bişi:wiinkk:

Tamam sınavı geçtin.. Ürgüp'e damat alıcaz seni.. Bana istemeye geliyoruz seni, haber sa hacıya :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst