Başlığı açan arkadaşa değil de genel olarak bu üç motorla ilgili fikrimi yazıyorum.
Bakın bu adam bu sınıftaki neredeyse bütün motorları on binlerce hatta bazılarını yüz binlerce kullanmış eski bir kurye. Ybr 125 diyorsa dikkate almak lazım.
Bu da çok doğru bir tespit.
Motora yeni başlayanlar pek bilmez; yedek parça avantajı çok önemli bir konu. Eninde sonunda mutlaka yedek parça ihtiyacı doğacak.Apache'nin zayıf noktası bu galiba.Onun dışında İstabul'lu kuryeler neden cbf tercih etmiş bende merak ettim.Çünkü burada (İzmir) yeni kasa ybr 125'ler revaçta.
Son olarak kendi fikrimi yazayım. Ybr içindeki "brillant" kelimesini hak ediyor. Ybr nin zayıf olmakla suçlandığı konulara bakalım:
-bisiklet gibi
-görüntüsü cılız
-son hızı düşük
Bu eksikler "akıllı olmak" ile ne kadar ilişkili diye düşünürken, diğer motorların avantajlarına da yine sadece akıl çerçevesinde bir daha bakalım:
-görüntüsü süper
-daha heybetli duruyor
-son hızı daha fazla
Düşünüyoruz di mi?
Şimdi bir de tüm bu motorlardan bağımsız olarak saf mantık ile değerlendirebilmek için birkaç kriter yazalım.
-En az benzin yakan
-Parçası en bol ve en ucuz olan
-En sağlam ve problemsiz olan
Bu 3 kriterin cevabı ne ise ben o motoru alırım.Mondial ise mondial, Arora ise arora, Zongshen ise zongshen, Asya ise asya vs.Markanın ne olduğu falan umurumda değil.Marka fanatiği değilim.
Yalnız şu da var, motosiklet saf mantık işi değil.Ben iş icabı kullandığım için böyle düşünüyorum.Hobici olsam, boşa harcayınca üzülmeyeceğim kadar param olsa birini alır birini satarım hepsine binerim.Ama en mantıklısı neyse onu tercih etmek zorundaydım.Ybr aldım.