Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Motosiklet Teorisi #3, Koseyi donme sanati

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    bu teoriler gerçekten çok güzel ilk başta ne kadarda olsa akla aykırı gibi görünüyor ama cok gerekli olduğu oluyor özellikle kıvırmaca benim adını bilmediğim ve koymadığım ama bildiğim bir yöntemmiş
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sakat hareket, sakat

    Normal döndümde bu kaldı
    yanlışsın. ben bunu yaparken buldum kendimi. kesinlikle doğru teknik bu. 150 kg civarında bir makinayla çok daha iyi oluyor bu iş.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  3. #43
    cm_strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    SYM Gts 250i Evo
    Dönmek istediğimiz taraftaki elciği ittirdiğimizde motor altımızdan dönmek istediğimiz tarafın aksine doğru kayarak viraj yönüne yatıyor. DD'nin dediği gibi her türlü dönüşler aynı fizik kuralının (yurume hızındakiler hariç sanırım) işleyişiyle gerçekleşmekte.

    Fakat itmek dışında, virajı aldıran herhangi bir hareket kulağımızı tersten gostermekle aynı galiba.

    Bu tekniği kullanırken esasında motorun avuçiçleriyle kullanıldığını farkettim. elcikleri parmaklarımızdan cok avuçiçimizle hissetmek, etkiyi avuçiçimizden yaratmak motora hakimiyeti kolaylaştırıyor ve dolayısıyla cok daha rahat ve çabuk manevra yapabildiğimiz için güvende hissettiriyor.. naçizane :)

  4. #44
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı cm_strider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dönmek istediğimiz taraftaki elciği ittirdiğimizde motor altımızdan dönmek istediğimiz tarafın aksine doğru kayarak viraj yönüne yatıyor. DD'nin dediği gibi her türlü dönüşler aynı fizik kuralının (yurume hızındakiler hariç sanırım) işleyişiyle gerçekleşmekte.

    Fakat itmek dışında, virajı aldıran herhangi bir hareket kulağımızı tersten gostermekle aynı galiba.

    Bu tekniği kullanırken esasında motorun avuçiçleriyle kullanıldığını farkettim. elcikleri parmaklarımızdan cok avuçiçimizle hissetmek, etkiyi avuçiçimizden yaratmak motora hakimiyeti kolaylaştırıyor ve dolayısıyla cok daha rahat ve çabuk manevra yapabildiğimiz için güvende hissettiriyor.. naçizane
    di mi yaaaaaaa. doğru avuç içini kullanıyorsun ve yorgunluk hissetmiyorsun?
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  5. #45
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Bu teknik hayatidir arkadaşlar.
    uygulamadan önce iyi okuyun yazılanları. Sırrı öncelikle İleri-öne bakmaktır. Gözünüzü bir an bile, hatta bomba patlasa bile İleri' den-Önünüzden ayırmayın
    Kalçanızı falan hareket ettirmeyiniz. Dönmeye çabalamayınız! Bu teknik uygulandığında Motor kendi dönecektir! bendeniz abartıp hızla girdiğim virajlarda paniklememe rağmen Kuralı uyguladım, aksam yere sürtündü biraz ama dödükkk!!!
    yine ben söyleyeyim de sorular kesilsin: Sağa dönerken, sağa virajda, sol elinizi havaya kaldırın, sağ elinizin avuç içi ile gidonu sağa doğru ittiriyomuş gibi-gibi yapın. Motor Yatar! ve döner!

    motosiklet tipi ile de alakası yok! Piskiletle yapmayın, olmuyo (Karpuzu patlattıydım yaa)

    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
    Poturdak

  6. #46

    Üyelik
    07 Mayıs 2007
    Şehir
    BURSA/Bademli
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250r "Siyah"
    yaw motosiklet teorisi diye bi kitap varmış bu yazılanlar ordan alıntı felan mı

  7. #47

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    altında cross varsa yer önemli değil
    Motosikleti
    mc 300 hedef kawasaki kx 250
    slm öncelikle teknikler harika anlatılmış. bunu diğer mt lerde siz fark etmeden kendiniz yapıyorsunuz zaten.bu kuralı bi cpecial cross ile yapmak hem çok kolay hemde bahımlılık yapıyor.düzlükte aban virajı gör yeterince yavaşla (piskopatlık varsa gerekyok)açıyı bulunca yat gidonu hafif yokla (sağ veya sol) açıya göre gaza aban ve sonra gidonu %60 civarında çevirdiğini mt nin arkasının nasıl yanına geldiğini görürsünüz... tabi bu söylediklerim arazide olan şeyler asfaltta kesinlikle denemeyin.tabi hemen tak diye olmaz çok çalışmak gerek ...........canım gazlamak çekti..

  8. #48

    Üyelik
    19 Ekim 2009
    Şehir
    Afyon
    Motosikleti
    Hyosung gt250 R
    Sayın DD ;
    Anlatım tarzı bakımından muhteşem , verilen bilgiler çok faydalı . Motor sürmekteyim ancak dediğiniz şeyi içgüdü olarak yapmaktaydım(yapmaktaymışım) . Ancak yazıyı okuyunca ve araştırınca (tehlikeli olduğunu düşündüm ilk başta) fark ettim . Daha kolay bir sürüş ve denge açısından bu yeteneği geliştirmeyi istiyorum .

    Keşke okuldaki matematik fizik kimya gibi dersleri de sizin tarzınızda anlatsalar

    Saygılar

  9. #49
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    ilk okduğum yazılardan biriydi...
    çok aramıştım ama sonunda buraya gelmiş...

    iyi oldu burayı bulduğum, yeni başlayan arkadaşlara vereceğim bu linki...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  10. #50
    ersinkecis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2009
    Şehir
    Ankara 48_Yaşında
    Motosikleti
    2020 model Bajaj Dominar 400 UG
    Alıntı croner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaw motosiklet teorisi diye bi kitap varmış bu yazılanlar ordan alıntı felan mı
    dostum direkt kitabin yazari olan agabeyimiz yaziyor. Donald_Duck nickname'li Reşat Arbaş isimli motosiklet.net kullanicisi. kendisine bir defa daha tesekkur etmek istiyorum camiaya yaptigi mukemmel katkilardan dolayi...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:51 ----------

    bkz. http://www.motosiklet.net/forum/memb...d_duck-38.html
    mr.teo bunu beğendi.
    https://ersinkecis.blogspot.com

  11. #51

    Üyelik
    30 Aralık 2012
    affınıza sığınarak bir konuda cevaplarınızı bekliyorum.motorlarda dingil mesafesinin önemi nedir? kısa veya uzun olmasının avantaj - dezavantajları nelerdir acil yardımlarınıza ihtiyacım var şimdiden teşekkürler...


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler