Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet Teorisi #3, Koseyi donme sanati

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    CBF600 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    Şehir
    SAMSUN
    Motosikleti
    2006 CBF 600
    Kıymetli arkadaşlar, Sn. DD'nin anlattığı teknik gerçekten başarılı, hatta motosiklet kullanmanın ABC'si diyebiliriz. Ben evvelce 5-6 yıl motor tecrübem olmuştu. Virajlarda daha doğrusu sağa ve sola doğru her türlü manevralarda beden kuvvetimle motoru yatırırdım. Bir hafta önce Sayın DD'nin motosiklet teorisi (veb versiyonunu) yazısını okuduktan teoriyi denedim, çok etkilendim. Gerçekten önerilenleri deneyince gördüm ki motosiklet kullanmak düşündüğümden daha az kuvvet gerektiren ve daha zevkli bir olaymış. Bence bu olay teoriden öte bir şey "Kural"olmalı. Bu noktada Sn. DD'ye şunu sormak istiyorum. Örneğin sola dönüşte solu ittiğimizde, motor sola yatıyor, bu esnada kafamızın pozisyonunun ne olacağını her iki gözümüz yere paralel olacağı için biliyorum. Fakat vücudumuz genel olarak motorla birlikte mi yatıp kalkacak yoksa vücudumuz yola dik pozisyonunu muhafaza mı edecek. Sayın DD cevaplarsanız çok sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #22
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Selam arkadaslar...

    Sirayla yanitlayayim...

    Once temel prensipler.

    1) Herseyden once korkmayin ve teknige guvenin. Guven, calismakla elde edilen bir sey, zamanla gelisecek ve gun gectikce daha iyi surucu olacaksiniz... Ta ki iyice yaslanip motosikletten elinizi ayaginizi ekeceginiz gune kadar. Yani, bu isin sonu yok. Yeterki "ogrendim, tamam, bitti" yanilgisina dusmeyin.

    2) Motosiklet ve bisiklet (tandem araclar) sadece kontra teknigi ile viraja girebilir. Baska ne yaparsaniz yapin, sonucta kontra ya yol acar. ve ikitekerlekli aaciniz viraji alir.

    Bunu siz bilincli olarak, teknigi uygulamak suretiyle yaparsaniz hem cok daha guvenli, daha akici, daha keyifli, daha az enerji harcayarak..kisaca surusten zevk alarak yaparsiniz. Her virajda panige kapilmazsiniz. Zihniniz bedeniniz rahatlar, konsantrasyonunuz artar.

    teknik..

    Teknik scooter ve bisiklet de dahil olmak uzere butun iki tekerli araclarda gecerlidir.

    Vucudun pozisyonu...

    Buna hic kafanizi takmayin, relaks olun ! Virajin cikisina dogru sanki cenenizle viraj cikisini gosteriyor gibi basinizi cevirip bakin. Evet, gozler yere paralel olsun.

    Vucut motorla beraber kendisi yatacaktir, kasmayin.

    Omuzlar ve kollar gevsek, rahat olmalidir. Hele dis taraftaki dirsek rahatca vucudunuza yaslanmis dinleniyor kadar rahat olsun. Distaki kolun ve elin omuzun, viraj almada hic bir fonksiyonu yoktur. (agir cruiserler haric. Bu motorlarda disteki eli ictekine dogru bastirip kontraya yardim etmek lazim)

    Dizleriniz tankta olsun, hafifce tankı sıkıyor olsun.

    Ayaklariniz ayak TOP uyla (topuk degil - tarak, uc/on kismi) peglere basiyor olmali. Agirliginiz biraz ic pegde olmali. (motor cok agirsa +200 kg, ic taraftaki pege daha cok agirlik verebilirsiniz. Bunlari zamanla deneyerek kendiniz kendi motorunuzda kesfedeceksiniz, kendinize zaman verin/ayirin. Acele etmeyin)

    Teknik motorun+sizin agirliginiz, teknigi uygulamanizdaki ustalik, yol sartlari, motorun gucu, agirlik merkeszinin yeri vb. etkenlerle "belli" bir hizdan sonra kontraya cevap verir. Yani bu hiz durumdan duruma degisir. Ama kabaca yurume/kosma hizinin ustunde butun hizlarda guvenle uygulanabilir. 15+km/h gibi.

    teknigi uygularkan en cok dikkat edeceginiz seyler

    Siritin ! Gulmek, siritmak insani gevsetir, relaks yapar.

    Kafanizi CEVIREREK gideceginiz yere bakin.

    Gaz verin.. Yumusakca, gittikce yavas yavas artirarak. Frene, debriyaja vitese filan dokunmayin. hizinizi daima viraja girmeden ONCE ayarlayacaksiniz.

    Viraj motosikleti yavaslatir. Gaz vererek gittikce hizlanmaz, sabit bir hizi korursunuz.

    Gaz motosikleti yerden yukseltir. Hem gerektiginde daha cok yatarsiniz, hem amortisorler daha rahat calisir.

    Motosikletten zevk almak icin yuksek hizlara cikmaniza gerek yok, tatli hizlarda sakin sakin calisip gelistirmeye bakin.

    ------------

    Kontra teknigini bilmeyen "kivirmaca" teknigini yapamaz. Kivirmaca HAYAT KURTARIR. http://donald.hypermart.net/Teori/6KIVIRMACA.htm

    ------------

    Sorularinizi beklerim arkadaslar...Tesekkurler.

    Unutmadan, masraf ve zahmet olmazsa kitabimi alin (*)... web versiyonundan daha kapsamli ve daha duzgun bir sirada anlattim olaylari. elinizin altinda bir basvuru olsun.

    http://www.sahafium.com/goster/kitap...D=622314337480

    (*) Bu ticari bir reklam degildir, kitabin bana bir ticari getirisi-kari hemen hemen yok.

  3. #23
    CBF600 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    Şehir
    SAMSUN
    Motosikleti
    2006 CBF 600
    Sn. Hocam, cevaplarınız ve her türlü katkılarınız için teşekkür ederim.

  4. #24
    arinrin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X9 250 Evo
    Alıntı arinrin adlı üyeden alıntı
    Dün gece 01:00 da okudum ve sabah olsun dıye dua ettim. Sabah atladım motora ve muhteşem bir olay. Dönme yateneğimi çok geliştireceğine inanıyorum. Dahada çok tecrübe yapacağım. Ancak bir sorum olacak bu tekniği 10 km hızın üstünde yada yeterli hızın üstünde manevra yaparkende ( viraj değil, şerit değiştirme vs.) kullanmalımıyız????
    Hocam soruma cevap alamadım ama mantığımı kullanarak kendim cevaplıyım. Manevra yaparkende bu tekniği kullanabilirim. ( şerit değiştirirken vs ) Zaten bu yazıyı okuduğumdan beri kullanıyorum bu tekniği ve motordan aldığım zevk belki 100 katına çıktı çünkü artık kendimi dönüşlerde daha güvenli hissediyorum hatta virajları seviyorum .

  5. #25
    watergun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2005
    Şehir
    Kırıkkale
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    sn. hocam;
    Viraj a kontra teknigini uygulayarak girdik ve tam virajin tam ortasinda yolun cok bozuk oldugunu fark ettik. fren mi yapacagiz? ya da ne yapmaliyiz?
    Ilginize tesekkür ederim.

  6. #26
    agcaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Motosikleti
    Keeway Focus 100
    Alıntı Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
    Sakat hareket, sakat

    Normal döndümde bu kaldı
    aynen katılıyorum

  7. #27
    cakidi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    as 125t
    birkaç soru da benden.. bu kontra viraj alma tekniğini hangi hızlar arasında kullanmalıyız? mesela 80 km/s ile giderken de güvenli midir? bu tekniğin, bildiğimiz diğer tekniğe (motoru hafif yatırmak) göre çok avantajı var mı? dönüşlerde daha güvenli olmasının sebebi tekerleğin kaymaması mıdır? motoru yatırarak dönüş yaptığımız virajı, kontra tekniği ile dönersek daha yüksek hızda dönüş yapabilir miyiz? şimdiden teşekkürler..

  8. #28
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Geçen mesajımda dönemeyeceğimi yazmıştım ama artık çok rahat yapabiliyorum.

    Özellikle uzun ve yüksek yarıçaplı virajlarda normale göre çok daha rahat. Tek elle bile rahatça dönmek mümkün.

    Tabi ki o fotoğraftaki gibi abartılı bir şekilde motorun arkası açılmıyor. Teşekkürler DD
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  9. #29
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi ki o fotoğraftaki gibi abartılı bir şekilde motorun arkası açılmıyor.
    Arkadaşlar fotoğraftaki motosikletin Kontra-viraj (counter steering) ile ALAKASI YOK. O fotoğrafta drift oluyor. Yani tutunamayan arka tekerlek kayıyor. Kontra-viraj tekniğinde dışardan gözle görülür bir şey olmuyor.
    Dışarıdan sadece şunu söyleyebilirsiniz: Ağırlık kaydırma yönteminde motosikletin altı (tekerleğin yola deydiği nokta) sabit kalırken üstü yer değiştirir. Kontra-viraj yönteminde ise motosikletin üstü sabit kalırken altı TERS yöne doğru kayar buda motosikletin istediğiniz yöne dönmesine sebep olur.

  10. #30
    E_M_R_E_sen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2014 ybr 125 :D
    bilgileriniz icin tesekkurler ederım

  11. #31
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı watergun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sn. hocam;
    Viraj a kontra teknigini uygulayarak girdik ve tam virajin tam ortasinda yolun cok bozuk oldugunu fark ettik. fren mi yapacagiz? ya da ne yapmaliyiz?
    Ilginize tesekkür ederim.
    Kontra tekniğinde hangi tarafı ittirirsen o tarafa dönüyor, YANİ viraj içinde iken bozuk yol vs farkederse ters tarafı ittiğinde motosiklet kalkıverecektir hatta devam edersen virajı daha dışarıdan alacaktır. Yani viraj içinde iken döndüğün taraftaki elciği daha çok ittirirsen motosiklet daha çok yatar ve daha dar döner, yada tersini yaparak viraj içinde döndüğün tarafın tersi taraftaki elciği ittirirsen motosiklet dikleşmeye çalışıp daha geniş dönecektir. Yoldaki bozukluğa göre kendin karar vereceksin. Kontra tekniği motosikleti istediğin yöne çabuk bir şekilde yatırmaya yarar. Yattıktan sonra diğer teknikle aynıdır zaten.
    AYNI ŞEKİLDE KONTRA TEKNİĞİ İLE YATIK BİR MOTOSİKLETİ KALDIRABİLİRSİN HATTA ÖTEKİ TARAFA YATIRABİLİRSİN. Bozuk yoldan bu şekilde kaçacaksın, yani ya daha çok yatırıp kaldırıma yakın geçeceksin yada yatışı azaltıp dışından geçeceksin, duruma göre kararı verirsin. Önemli olan motosikleti yatırıp kaldırmayı vücutla gecikerek değilde, elle gidondan kontra tekniği ile yapmak.

  12. #32
    clint - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Soru benden gelmişti epeyce zaman geçti üstünden, artık ehliyet sahibi bir motorcuyum ve DD'nin ve diğer açıklayan arkadaşların ne demek istediğini artık anlamış bulunuyorum, tüm açıklamalar için teşekkürler. Böyle bilgilerle kendimi geliştiriyor olmak harika emeği geçen herkese teşekkürler.
    "Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)

  13. #33
    xasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    meraba hocom ben de kitabınızı defalarca okudum ve ara sıra yine bakıyorum. ama kitabınızda iki parmakla fren tekniğini daha sonra anlatacağınızı yazmıştınız iki parmakla fren tekniğini anlatmanızı bekliyorum.Çünkü caddelerde sürekli bakıyorum hep iki parmak kullanıyorlar.cevap bekliyorum.

  14. #34

    Üyelik
    08 Kasım 2006
    şimdi benim nlamadığım ir şey var bunu kısaca anlatırsanız sevinirim şimdi hani yarışçılar döndükleri zaman dizleri yere sürünür ya buu normal yolda giderkendemi böyledir cevaplarsanız sevinirim

  15. #35
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    NX250
    İşte böyle faydalı yazıları atlayıp nerde şamata ordayız....Birazda DD nin yazılarını okuyalım.....Hiç olmassa bizi şereflendiriyor....Hem artist de diil....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  16. #36
    hayati - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2006
    Şehir
    Qtahya
    Motosikleti
    roadracer
    Teknik bilgi için 1000lerce teşekkürler.

  17. #37
    G-Strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250 ABS
    Bu videonun DD'nin detayli aciklamasina yardimci olabilecegini dusunuyorum

    http://www.youtube.com/watch?v=C848R9xWrjc
    Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
    Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228

  18. #38
    Marv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul/beykoz
    Motosikleti
    600f
    DD Hocam

    bu yazın için sana ne kadar teşekkür etsem azdır.artık sayende motor kullanımım hem daha zevkli hemde daha güven verici oldu.eskiden virajlara rahat giremediğim hızımı aşırı düşürüyordum ama artık daha az hız düşürerek ortalama hızla virajlara girebiliyorum.

    video içinde G-Strider'a çok teşşekkür ederim.
    Drift Religion

  19. #39
    C@NSU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İst - bjk
    Motosikleti
    keske enduro olsa..
    motosikletim olsaydı da deneseydim keske :(
    bisikletimle denicem eziklik iste :D

  20. #40
    maksimumhiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    peugeot 103
    abi okuyamadım hepsini bea


    BLUE MOTOR
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler