Türk Motosikletlerine, Bölge Ülkelerden Büyük İlgi
-
Admin
Motosiklet sektörünün önde gelen Oyuncuları, bu sene satışlarını yüzde 40 artırmayı temel alıyor. Eurasia Motobike Expo Fuarı'nda bir araya gelen firmaların ürünleri, bölge ülkelerden büyük rağbet görüyor. İran'dan ve Arap ülkelerinden kendilerine gelen talepleri karşılamaya odaklanıyor.
Fuarda yerini alan firmalardan Salcano'nun Yönetim Kurulu Üyesi Bayram Akgül, 2012'de motosiklet satışlarını yüzde 40 artıracaklarını bildirdi. Motobike Expo'da ürünlerinin İran ve Arap firmaların ilgi odağında olduğunu aktaran Akgül, Bulgar, Yunan ve Güney Kıbrıslı şirketlerle diyalogda bulunduklarını ifade etti.
Uğur Şirketler Grubu'nun Satış Koordinatörü Erdoğan Ulaş ise satışlarını önemli oranda artıracaklarını ve sektörde ilk sırayı alacaklarını vurguladı. Bölge ülkelerden ürünlerine rağbetin arttığını dile getirdi.
Asya Motor'un Genel Müdürü Sait Orhan da 2012 için 42 bin net satış hedefleri olduğunu duyurdu. Orhan, "İran orijinli bireylerin firmaların tarafımıza ciddi talepleri var. Yine Gürcistan ve kimi balkan ülkelerinden küçük adetler de olsa talep var." dedi.
Motosiklet ve bisiklet sektörü, Eurasia Motobike Expo Fuarı'nda buluştu. 1-4 Mart tarihlerini kapsayan fuarda motosiklet ve bisikletlerin yanında aksesuarlar, kasklar, montlar ile botlar vitrine çıktı. Ürünler, bölge ülkelerden gelen birey ve firmalardan da büyük ilgi gördü. Motobike Expo'da yeni modellerini beğeniye sunan Salcano'nun yönetim kurulu üyesi Bayram Akgül, fuarın sektöre önemli yararları olduğunu belirtti.
Bisiklet ve motosiklet sektörü adına 2011'i değerlendiren Akgül, şu açıklamalarda bulundu:
"2011 2010'a oranla gayet iyi oldu. Ama alınacak daha çok aşama var. Şu an 1 milyon 200 bin bisiklet satılıyor, bunun 7 milyon olması gerekiyor. Yani 5 milyon 800 bin bisiklet satmak gerekiyor. Her evde 2-3 adet bisiklet olmalı, ama maalesef şu an 0,5 bile değil. Diğer yandan motorda 200-250 bin satış var. Bu, büyük bir kapasite boşluğu. Türkiye gibi bir ülkede 1 milyon motosiklet satılmalı."
Salcano'nun 2011'de ciroda yüzde 60 büyüdüğüne, 2012'de yüzde 40 büyüme hedeflediğine işaret eden Akgül, "Geçen sene 120 bin bisiklet sattık, 5 bin motosiklet sattık. Bu sene bunlarda yüzde 40'ar büyüme bekliyoruz." dedi.
Akgül, Eurasia Motobike Expo'da Yunanistan, Bulgaristan, Güney Kıbrıs'tan talepler aldıklarından; İran ve Dubai'den ilgi gördüklerinden de söz etti.
Fuarda bayileri ve müşterileri ile bir araya gelen Uğur Şirketler Grubu'nun Yurtiçi Satış Koordinatörü Erdoğan Ulaş ise buradan gereken faydayı elde edeceklerini dile getirdi. Ulaş, "2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 ve 2011'de satışlarda ilk sırayı aldık. 2012 itibari ile 38 ürünü piyasanın içine attık. Hemen her kesimin alabileceği ürünlerimiz söz konusu. Türkiye'de şu an 2011'de 200 bin civarında satış var. Yeterli mi? Değil, çünkü Avrupa'ya göre sattığımız adetler çok gerilerde." ifadelerini kullandı.
Satışlarda 2011'i yüzde 30-40 geçeceklerini savunan Ulaş, Motobike Expo'da İran'dan Arap ülkelerinden ürünlerine alaka olduğuna temas etti.
Motobike Expo'da yerini alan Asya Motor'un genel müdürü Sait Orhan ise "2011 satışı 30 bine yakın oldu. 2012'de 42 bin net satış hedefimiz var. Bunun sebebi 4 markanın bünyeye dahil olmasıdır. Bunların biri Asya Motor, diğeri Güney Kore'nin önde gelen markalarından Daelim, diğerleri Pumarex ve Quesva'dır. 2012 de 60 ı aşkın model ile piyasada yer alacağız. Satışlarımızı önemli oranda artıracağız." öngörülerinde bulundu.
Fuarda İran orijinli birey ve firmaların ürünlerine akın ettiğini anlatan Orhan, şöyle devam etti:
"Zannediyorum, bu ülkeye uygulanan ambargodan kaynaklanıyor. Yine Gürcistan ve kimi balkan ülkelerinden küçük adetler de olsa talep geliyor. Kuzey Afrika ise kalifiye ürünlere yöneliyor. Ama buralarda çok adetli bir satış söz konusu değil. Ürettiğimiz motorları, Avrupa'ya verebiliyoruz çünkü Euro 3 modellerimiz söz konusu. Yakın ülkelere, çevre ülkelere geçen seneden itibaren azar azar verdik, bu sene de artış bekliyoruz."
Kaynak: Haberler
Reklamlar
-
Türk motosikletleri
-
Hangi Türk motosikletleri ?
ANGARAJ
-
Kanuni olmasın en azından ismi türk
-
-
ehh saçmalamış adamcaz..
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
kursattekin adlı üyeden alıntı
Helal olsun o zaman, motorundan gövdesine kadar her yeri yerli yapımmış.
Ne diyelim inşallah gerisi gelir.
-
kursattekin adlı üyeden alıntı
Haberi okudun değil mi, bahsedilen markaları falan gördün mü?
-
kursattekin adlı üyeden alıntı
Hacı pardon ama Tarhan Telli dediğin adamla bu fuarda Türk malı adında çakma motosiklet satanları aynı başlık altında buluşturma istersen. Tarhan Telli dünyada isim yapmış, ABD'lilere ders vermiş bir adam.
-
-
türk ismi asimile olmup çinlileşmiş ahahah
-
Moderatör
anamur.spor adlı üyeden alıntı
Hacı pardon ama Tarhan Telli dediğin adamla bu fuarda Türk malı adında çakma motosiklet satanları aynı başlık altında buluşturma istersen. Tarhan Telli dünyada isim yapmış, ABD'lilere ders vermiş bir adam.
Dünyada isim yapmış olabilir de, Amerikalılara ders vermesini açar mısın biraz? Zira, custom kelimesi Amerika'dan ithaldir.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
bahsedilen piyasadaki montaj markalar ise boşuna küfür yiyoruz demektir.
-
turk motoru mu var diyenler icin koydum, yoksa digerleri ile ayni diye degil, birinci mesaja cevap olarak degil, cevaplara cevap olarak yani
-
Kaynak: Haberler Hani bir espri vardı cem yılmazın aklıma o geldi. Hangi kaynak, kim yapmış röportajı link de yok.
Fabrikasyon üretim bandında motosiklet üretmek ile el yordamıyla, tasarımla dağlar kadar fark var. TT Custom ve asya, mondial gibi markalar arasında dağlar kadar fark var, hem ticari açıdan hem konsept açısından
-
kursattekin
Gene tartışma yerli üretim kavramı ve örnekler üzerine yogunlasacak
tarhan telli üretici degil markadır
Acıklamayı yapan adam'mı sacmalamıs?Bence;
"turk motosıklet markalarına bolge ulkelerden buyuk ılgı" olmalıydı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)