Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Eğitim Üzerine Birkaç Söz...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Motosiklet eğitimi ne demektir?

    1. Teknik yeteneklerin öğretilmesi ve geliştirilmesi(motoru istediğiniz yere yerleştirmek).
    2. Tavırların düzeltilmesi(sabırsızlığınızı yenmek, saldırganlık/mağduriyet tavrı ve güç mücadelelerinden kaçınmak).
    3. Bilginin geliştirilmesi(verdiğiniz kararlar muhtemel tehlikelerin kavranmasıyla mı alınıyor, değişen yönlerde oluşan durum değerlendirmesiyle mi, bu değişen durumların sizin için oluşturabileceği risklere göre mi ve tabi oluşan durumları bertaraf edemezseniz başınıza gelebilecek olumsuz durumlara göre mi?).

    Bunları yaparken birine bu basamağı yapamadan diğer basmağı yapamazsınız demek yada bunu yapmadan diğerine geçemezsiniz demek doğru mudur? Yanlış. Her kişinin kendine has bir yapısı, travmaları ve öğrenim zaafları ve artıları vardır. Eğitim standart tespiti değil kişiyi geliştirmek için yapılan bir şeydir. Standart tespiti ise eğitim değil sınavdır.

    Bir insana örneğin kontra tekniğini öğretirken, belli bir müddet sonra bu kişinin diğerleri kadar iyi kavramadığını gördüğünüzde: Zamanla yaparsınız, üzerinde fazla durmayın, takılmayın bir müddet sonra daha iyi yaptığınızı göreceksiniz demek ve onu ötelemek doğru mudur? Yanlıştır. Onun daha sonrayla şimdi arasında sağ kalacağını ne biliyorsunuz. Bu kişinin kendi yapısını anlayıp onun anlayacağı tarzı bulup vermek zorundasınızdır.

    Uzun zaman motor kullanmış birisi her şeyi biliyor denebilir mi? Hayır. Kişi her an yeni teknikleri almağa açık olmalıdır. Peki 3-5 yıllık bir sürücü bazı sürüş testlerini geçerek aslında 30 yıllık bir sürücüden daha iyi bir sürücü olabilir mi? Hayır. Aslında bu yeni sürücülerin çok iyi eğitimlide olsalar sürüş güvenlikleri pamuk ipliğine bağlıdır. Her an beklenmedik bir kaza yapabilirler. Bu kişiler eğitimci midir? Teknik konularda konuyu talebeye hissettirmeden ezberletebilirler ama işin tavır ve bilgi artırımı konusunda yetersizdirler.

    Gelişen motosiklet teknolojisi birçok teknikleri değiştirirken, hala ‘’Blue Book’’ ta ki dönüşü hat çizgisinden hat çizgisine alarak geniş dönün, motoru olabildiğince dik tutun diyen 50 lerin BMW R80 leri ve Saint ler için yazılan polis tekniklerini testleştirip insanlara sunarak, bu testlerden geçenlerin böylece iyi eğitimci olduklarını ileri sürmek doğru mudur? Yanlıştır. Artık iç lastikli, geniş yanaklı lastikler kullanılmadığı gibi motor dizaynları ve kullanılan teknolojiler çok daha dar viraj alımlarına izin vermektedir.

    Peki sizce standartlaştırılmış bir testi zirve kabul edip gelişmeyi durdurur bir şekilde bu sondur, bundan sonra artık evrim olmayacak diyen bir zihniyeti ileri sürmek eğitimin temel mantığına ters düşmek değil midir? Doğru. Çok doğru…Evrim durmaz.

    Savunma amaçlı ve takip/izleme içgüdüleri ön planda bir kökle gelişmiş sürücülük testleri sizin kendinizi geliştirmenize olanak tanır mı? Bence hayır çünkü olay çok dondurulmuştur. Yani bu budur, şu da odur ve de beğenmiyorsan başka yok…buna siz eğitim der misiniz? Ben demem.

    Arkadaşlar bence kişi temel eğitim aldıktan sonra kalanını kendisi talim, talim ve talim yaparak geliştirirken devamlı da yeni yayınları ve gelişen teknolojileri takip etmelidir. Bunun dışında ara yol, yan yol olmaz bence. Tabi bu bahsettiğim normal motosiklet sürüşü içindir. Günlük yaşamımızda lazım olan tarafı için. Yarış yada akrobasi dediğinizde konu değişir çünkü işin yapısı değişir ama burada da sizi eğiten kişi tekniği gösterir. İşin dikkat edilmesi gereken ince noktalarını verir. Sonra size yapın der. Ve siz bunu denerken düşebilirsiniz, hatta çoğu düşer. Peki ne oldu , yani işte yine kaza. Tabi daha kontrollü şartlarda olması bir artı puandır yoksa iki tekerli bir vasıtayı öğrenirken hiç canım, az da olsa yanmasın diyorsanız bu işten uzak durunuz. Yine normal eğitimlerde de düşen düşene ama sonra derler ki düşe kalka öğrenilmez bir kursa gidin. Tabi ben kursa gitmeyin demiyorum. Elbette temel kurslar şarttır. Ülkemizde ki ticari gayelerle parçalara bölünüp son bölümleri ileri sürücülük diye yutturulan kursları da bu arada sorgulamak lazım. Siz temel kurslarda verilmesi gereken teknikleri nasıl olurda bölüp fazla ücret temini için insanların bazılarının bunları ileri seviye zannedip yanlış düşünmesine sebep olabiliyorsunuz? Bu insanlar kendilerini birden bulutlara çıkan motorcular zannediyor. Birde güya ileri seviyeleri maddi imkanları yetmediği için alamayanların eksik kalan temel eğitimleri ve onların kaza yapma riskleri… Vicdan sızlatıyor.

    Her şeyin üzerinde körü körüne de birisi öyle demiş ya da diyor diye hiçbir tekniği doğru kabul edip zihninizde irdelemeden, tartmadan denemeye kalkmayınız. Özetle bilinçli olacağız, temel eğitimimizi tamamlayacağız ve sonra km yaparak kendimizi geliştirirken 2-3 yıl içinde çok havalara girip 20-30 yıldır motor kullanarak adeta bu konuda altıncı bir his geliştiren kendimizden çok evvel bu işe başlamış motorculara da ‘’çok sürmekle olmaz eğitimle olur’’ vs gibi patavatsızca laflar etmeyip onlara yukardan bakmağa falan kalkmayacağız.

    Alfa.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Biraz yanlış içerikli yazı olmuş naçizane fikrimdir ama paylaşımınız için teşekkürler..

    Şöyle ki, eğitimci: teorik bilgileri size aktarabilmeye yeteneği olan kişidir.. motosiklet sürüşü sonuçta bireysel beceridir.. tecrübesi olan tekniğe hakim değildir lakin, tekniğe hakim olan o tecrübeliye nazaran bir adım öndedir.. sonuçta iki birey de aynı yolda seyir ederken.. bilinçli sürücü olan ve olabilecek davranışlar hakkında bilinç sahibi iken, salt tecrübe sahibi şahıs allaha emanet güdüsel tavırlar sergilemektedir (düşe kalka öğrenme prensibi)...

    Ve şu ayrı bir gerçektir ki, R80 olsun tubeless lastik olsun.. fizik kuralları değişmeyen katı gerçeklerdir..
    bu yüzdendir ki bu çerçevede uygulanan sürüş teknikleri, ortamın her türlü koşulları göz önünde bulundurularak farklılık gösterir, buna sürüş tekniklerinin evrim geçirmesi değil ortam koşul ve değişkenlerine adaptasyon denir..
    bu sebepten ötürü off-road, pist, trafik vs. çeşitli sürüş teknikleri mevcut ve her biri belli temel prensibinde dallara ayrılır.. tıpkı bir gövdeden çıkan dallara sahip dev bir ağaç gibi.. temeli birdir...

    öğrenme aşamasında ise herşey kademelidir.. öğrenmenin sonu da yoktur, belli bir düzeye kadar eğitim alırsınız yani ağacın temelini/gövdesini oturtursunuz.. bundan sonrası sizin kişisel beceri ve yetenekleriniz doğrultusunda uzayacak dallar olur..

    zayıf gövdeye sahip ağaç ya da temelsiz oluşan tecrübe ise birgün mutlaka patlak verir.. nedeni ise alışkanlıklar bulaşıcı bir mikrop gibidir.. asla kurtulamazsınız, ve gün gelir tehlike durumunda bu yanlış teknikler hayatınıza ve hatta başkalarının hayatına mal olabilir..

    bu sebeptendir ki, eğitimsiz fakat tecrübe sahibi sürücü birçok sürücüden daha fazla tehlike unsurudur.. hem çevreye yanlış örnek teşkil eder, hem de tecrübesi sadece geçmişe (yaşadığı tehlikelere) dayandığından ileri görüşü mevcut değildir..
    tecrübelerini eğitim alarak sağlamlaştırmayı reddeden "tecrübeli" sürücüler kolonsuz binaya üste kat çıkmaya çalışan müteahhitten farksızdır..

  3. #3
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yazi buraya asilali 1 ay geçmis.
    Yeni goruyoruz.

    Surus egitimi; ulkemizde motosikleti kullanabilmekle sInIrlI zannedildigi için, uzerinde en çok tartisma açilan konularin basinda geliyor.

    Fakat motosiklet surusu sadece bireysellikle sinirli degil.
    Trafige adaptasyon gibi bir diger yonu var ki, bu adaptasyonun dogru olusabilmesi için egitim gerekiyor.

    Trafige çikan her surucu zamanla davranislarini gelistiriyor.
    Nereye bakacagini, herhangi bir olumsuzlukla karsilastiginda nasil hareket edecegini zamanla oturtuyor.

    Bu nedenle egitim almadan gelisim olmaz sozu bence geçerli degil.
    Fakat olayin ikinci yonu olan trafige adaptasyon kismi biraz problemli, hatta çok tehlikeli olabilir.

    Alfa hocamin isaret ettigi nokta eger ben yanlis anlamadiysam, motosiklet surucusu gelisime açik olmali ve ezberleriyle sinirli kalmamali.
    Ben egitim aldim, artik super surucuyum,mantigina kapilinmamali.

    Bunun zaten itiraz edilecek bir tarafi yok.

    Genel amaçli motosiklet kullanimi ile spor amaçli motosiklet kullanimi farkli seyler.
    Zaten problem, bu ikisinin birbirine karistirilmasi sonucu çikiyor.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #4
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  5. #5
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @alfawings
    Her şeyin üzerinde körü körüne de birisi öyle demiş ya da diyor diye hiçbir tekniği doğru kabul edip zihninizde irdelemeden, tartmadan denemeye kalkmayınız. Özetle bilinçli olacağız, temel eğitimimizi tamamlayacağız ve sonra km yaparak kendimizi geliştirirken 2-3 yıl içinde çok havalara girip 20-30 yıldır motor kullanarak adeta bu konuda altıncı bir his geliştiren kendimizden çok evvel bu işe başlamış motorculara da ‘’çok sürmekle olmaz eğitimle olur’’ vs gibi patavatsızca laflar etmeyip onlara yukardan bakmağa falan kalkmayacağız.
    Çok az motosiklet deneyimi olup iyi eğitim alan biri 20 senedir motor kullanan birinden daha iyi motor kullanabilir, bunun tam tersi 20 senedir motor kullanan biri de az deneyimli ama eğitimli birinden daha iyi motor kullanabilir. Yani iyi motor kullanmanın sadece eğitimle veya sadece deneyimle ilgisi yoktur, eğitim, deneyimlerin bütünüyle ilgisi vardır. Deneyim konusunda sadece sürenin hiçbir anlamı yoktur. 20 senedir dümdüz yolda motor kullanan birinin deneyimi ile 20 sene pistte motor kullanan birinin deneyimi aynı değildir.

    Yine yarışlardan örnek vereyim, MotoGP'de 125cc kategorisinde yarışan 14-15 yaşındaki bir çocuğun deneyimi ne kadar olabilir sizce? Ama bu çocukların çoğu 20-30 senedir motor kullanandan çok daha iyi motor kullanacağı kesindir. Bunun tam tersi olarak senelerdir MotoGP'de yarışan ama iyi derece alamamış bir sürü adam var, her sene 2-3 tane çömez yarışçı katılıyor ve bu daha deneyimli yarışçılardan çok daha iyi performans gösteriyorlar.

    Kısaca; eğitimin kötüsü olmaz, her eğitim deneyiminiz ne kadar çok da olsa size olumlu birşey katar, eğitim olmadan bazı teknikleri doğru şekilde öğrenmeniz ve uygulamanız pek olası değildir. Ben bunu 20 senelik motosiklet hayatımda California Superbike School yarış eğitimine gittiğimde gördüm. Orada profesyonel yarışçılardan öğrendiğim tekniklerin yarışta faydasını gördüm, yaptığım yanlışları düzeltmemi sağladı. Olabildiğince çok eğitime gitmenizi tavsiye ederim, ancak doğru eğitim seçmek de önemli tabi.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  6. #6
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Arkadaşlar bir laf vardır; Türk vur deyince öldürür. Burada da aynı şey olmuş gibi. Bir kere 20 senelik sürücü neden hiç eğitim almamış olsun ki. Hiç eğitim almamış yada birisinden öğrenmemiş bir kişi, nasıl ve neden motorcu olmuştur. Belki çok uzak köy yada mecralardaki bazı kişiler ama bu zamanda oda artık mümkün değil. Aşırı olayları geçelim. İkincisi yarış konusu farklıdır. Burada çocuk yeteneklidir ve genellikle çok küçük yaşlarda bu işe bir şekilde başlatılmıştır ve 14-15 yaşlarında zaten sürücülüğün teknik kısmını özümsemiştir yoksa piste çıkarmazlar. İnsanların öğrenme kabiliyetleri ille de eşit ardışık olacak diye de bir fizik kural yoktur elbette.

    Motorunuzu kasko yaptırırken neden ehliyetinizin beş yıldan yeni yada eski olup olmaması prim belirlemede önemli oluyor yada neden avrupa da ehliyetleme de kademeli bir motor tasnifi var?

    Yani kişi süper yeteneklidir çabuk öğrenir ama 2-3 yılda 20 yıllık motorcu gibi olamaz arkadaşlar bunu iddia etmek fantazidir, bu iddiayı desteklemek için ise hiç eğitim almamışlık gibi bir kavramın arkasına saklanmak hiç inandırıcı olmamıştır. Kimse hiç eğitimsiz olamaz. En azında kenisini özendiren çevreden öğrenmiştir.

    Kaldı ki ben size eğitim almayın mı diyorum, yazıdan bunu mu anladınız?????

    Eğitim kurumları arasında eğitim kalitesi arasında da fark olabilir ama bu da 20 senelik açığı kapatamaz. Kaliforniya Sürüş Okulu temelde yarış tarzını öğretir ki bunu da zaten normal yollarda tümüyle pek uygulayamazsınız. Bu kişilerin Türkiye ayağını iyi tanırım. Paranız ve vaktiniz varsada tavsiye ederim.

    Dikkat edin sahte güvenlik duygusuna kapılmayın. Bu beklenmedik anda kaza demektir. Bu yazıda bu koruyucu maksatla yazılmıştır yoksa siz isterseniz kendinizi dünyanın en iyi motorcusu olarak görün. Esasen bizim iyi motorculuktan kasdımızda temkini elden bırakmayan, dolduruşa gelmeyen, yolu iyi analiz edebilen, tecrübeli, konsantrasyonu kuvvetli ve yeterli trafik önduygusu gelişmiş olmaktır. Kimin daha hızlı sürdüğü yada dönemeçlerde fazla yatabiliyor olayı değildir.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    @alfawings

    gerçekten çok farklı düşüncelere sahibiz... avrupa'da bu işin eğitimi güvenli sürüş denilecek seviyelerde zaten veriliyor.. bunun üzerine tecrübe kazanmanız bekleniyor..
    fakat bu uygulama türkiye'ye adapte edilemez.. şöyle ki parayı veren ehliyeti alıyor ülkemizde.. sonucunda tecrübe kazandım oluyor.. siteniz olsun ve yazdığınız yazılar olsun bu son yazınız ışığında değer kaybına yol açacaktır görüşündeyim..

    kaskonuzu yaptırırken ehliyetinizin yaşı ve/veya GS sertifikanızın derecesi sorulur.. bir teminat görebilmek için.. bunu koruma demirleri, aracınızın yaşı kilometresi vs. takip eder ki takriben maliyetini bularak riskleri hesaplar sonuçta sigorta firması kendi cebini düşünmektedir..

    boy arkadaşın söylediği gibi, düz yolda geçtiyse 20yıl tecrübeniz..
    bu sadece kendinizi kandırmanız demektir.. aslında eş değeri bir hiçtir..

    ve ayrıca tecrübe sahibi sürücülerin eğitimi bisiklet eğitimi üzerine motora binerek vites nerede nasıl değişir, frenler nerede, debriyaj nedir ve elcikle gaz vermektir.. bunu mevcut ehliyet kurslarımız da veriyor.. evet her birimiz tecrübeli sürücülermişiz..

  8. #8
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Benim açıklamalarımı tam okumadan cevap vermeyiniz, bir yere varılmaz böyle.

    Hangi kişi hangi düz yolda 20 yıl sürüş yapar? Bir kişi 20 yıl motor sürmüş hep düz yolda!! Bu yol nerede merak ettim. Bunlar gerçekci örnekler değil fakat konuyu anlamamaktır. Bu cevapları yazanlar bir motorcunun psikolojisini bilmiyor demektir. Motor dönüş demektir. Kişide önce bu duygu vardır her neyse ..

    Ama belliki bazı yeni motorcularda herkesden üstün olmak gibi had safhada bir kompleks var bunun içinda her türlü fanatik örneklemelerden kaçmayacaklar. Ne zaman bu sitede bir yazı yazsam ve okunsa bazılarının gerçekleri çarpıtırırcasına anlamsız, böyle yanlış durumlarla cevaplarıyla kaşılaşıyorum. Ama ben kaybetmem çünkü ben kişiliğimi iyi motor kullanmak gibi basit bir olay üzerine kurmadım.

    Türkiye de salt parayla ehliyet alınıyor mu bilemem de bu konumuzun içeriğide hiç değil zaten. Ayrıca ölçüde değil.

    Nedense bu sitede beni ve yazılarımı yok etmek amacıyla yanıp tutuşan garip bir grup hep var olmuştur.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    burası alınganlık platformu değil doğru bilgi paylaşım platformu olmalıdır.. onca yaşanan kazalar üzerine eğitimsiz bir tecrübeyi destekleyen zihniyeti sindiremem, yenilerine zemin hazırlamaktan başka dayanak teşkil etmez.. naçizane fikrimdir..

    bana tecrübe sahibi herhangi bir gs eğitimine katılmamış ya da kendi imkanları dahilinde bu eğitimleri araştırıp kuka idmanı yapmamış ve bunları yapmayı kabul edemeyen (ne gerek var diyen) sürücünün ehliyet alım aşamasını sıralar mısınız?..

    bahsettiğiniz bu meşhur tecrübeliler çerçevesinde sahip oldukları teknik beceri ve eğitimlere nasıl sahip olmuşlar acaba..
    2008 eylül'den evvel bildiğim kadarıyla scooter üzerinde direksiyon sınavına giriliyor idi (çoğu kurs)..
    daha yeni yeni eğitim anlayışı hayatımıza oturmaya, insanımıza tanıtılmaya ve öneminden bahsederken, siz ise diyorsunuz ki.. tecrübedir asıl kriter.. yeni oluşan nesile pompalayın gazı bu şekilde.. deli sürücülerle dolsun etrafımız, tekere kalksınlar slalomlar yapsınlar.. soranlara, abi ben yıllardır böyle kullanıyorum diyorlar bunlar da zaten..

    sonrası mı? evet acı kazalar ve halkımıza kazandırdığımız motorcu antipatisi..

  10. #10
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı Mboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burası alınganlık platformu değil doğru bilgi paylaşım platformu olmalıdır.. onca yaşanan kazalar üzerine eğitimsiz bir tecrübeyi destekleyen zihniyeti sindiremem, yenilerine zemin hazırlamaktan başka dayanak teşkil etmez.. naçizane fikrimdir..

    bana tecrübe sahibi herhangi bir gs eğitimine katılmamış ya da kendi imkanları dahilinde bu eğitimleri araştırıp kuka idmanı yapmamış ve bunları yapmayı kabul edemeyen (ne gerek var diyen) sürücünün ehliyet alım aşamasını sıralar mısınız?..

    bahsettiğiniz bu meşhur tecrübeliler çerçevesinde sahip oldukları teknik beceri ve eğitimlere nasıl sahip olmuşlar acaba..
    2008 eylül'den evvel bildiğim kadarıyla scooter üzerinde direksiyon sınavına giriliyor idi (çoğu kurs)..
    daha yeni yeni eğitim anlayışı hayatımıza oturmaya, insanımıza tanıtılmaya ve öneminden bahsederken, siz ise diyorsunuz ki.. tecrübedir asıl kriter.. yeni oluşan nesile pompalayın gazı bu şekilde.. deli sürücülerle dolsun etrafımız, tekere kalksınlar slalomlar yapsınlar.. soranlara, abi ben yıllardır böyle kullanıyorum diyorlar bunlar da zaten..

    sonrası mı? evet acı kazalar ve halkımıza kazandırdığımız motorcu antipatisi..
    Yazdıklarınızın benim yazımla alakası nedir? Benim yazım eğitim nasıl olmalıdır?, üzerine. Eğitim almayın şeklinde değil ki. Burada tüm metni terkedip, kendi başka alanlarda yanlış gördüğünüz düşüncelerinizi sıralıyorsunuz. Birşey idda ediyorsunuzda benim yazımla alakası yok. Ben Türkiye'nin tüm sorunlarını çözemem. Yanlış anlama olmasın. Alıngan da değilim ama siz benim başlığımı bir kere daha okuyun sonra karar verin.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  11. #11

    Üyelik
    24 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki AN 125

    teşekkürler

    Sayın alfawings yazdıklarınıza katılıyorum...

    Ayrıca sitenizi de epeydir takip ediyorum, (http://www.alfamotosiklet.com )

    Hem şehiriçi scooter hem de şehirdışı diğer motorumun (CBF 150 ) sürüşlerinde yazılarınızdan çok faydalandım.

    Yazdıklarınızın ve anlattıklarınızın eksikliğini o kadar görüyoruz ki yollarda bu yaz düşündüğüm daha yüksek cc li bir touring motor hayalini de erteledim. Gerçekten korktum çünkü başıma gelen birkaç olaydan sonra...

    Dediğiniz gibi eğitim ve kültür her şeyin başı, bir iş gezisi sebebi ile (Şirket sağolsun) hollandaya gitme imkanım oldu geçen kış; motorun trafiğin kuralın saygının ne olduğunu orada gördüm, yağmur çamur 7 den-70 e bayan erkek herkes motorunun scoterinin üstünde, bizim o seviyelere gelmemiz için heralde bir 20-30 yıl geçmesi gerekir bu günkü anlayış ve kavrayış hızımızla diye düşünüyorum.


    Duyarlılığınız ve emeğiniz için tekrar teşekkür ederim...

    Selamlar Kolaylıklar

  12. #12

    Üyelik
    08 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Honda CBR 125 idi ;( yine olacak..
    Aslında motosiklet kullanmak biraz da yetenekle alakalı bence. Bir insanda yetenek yoksa denge mekanizması az çalışıyorsa refleksleri yeterli değil ve öngörüsü yoksa ve biraz da kafası az çalışıyorsa ona ne kadar eğitim verirseniz verin nafile. Aman yanlış anlaşılmasın benim her zaman savunduğum şey ne olursa olsun eğitimsiz bu işe başlanmaması gerektiğidir. Bir insan sadece kendi kendine bu işi yapmamalı, kendi tecrübeleri yanında muhakkak profosyonel eğitim almalı. Bu iş hiçbir zaman tamam ben artık oldum denecek bir iş değildir. Kısacası hem eğitim hem tecrübe hem kişisel beceri hem de alçakgönüllülük.

  13. #13
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı omercem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın alfawings yazdıklarınıza katılıyorum...

    Ayrıca sitenizi de epeydir takip ediyorum, (http://www.alfamotosiklet.com )

    Hem şehiriçi scooter hem de şehirdışı diğer motorumun (CBF 150 ) sürüşlerinde yazılarınızdan çok faydalandım.

    Yazdıklarınızın ve anlattıklarınızın eksikliğini o kadar görüyoruz ki yollarda bu yaz düşündüğüm daha yüksek cc li bir touring motor hayalini de erteledim. Gerçekten korktum çünkü başıma gelen birkaç olaydan sonra...

    Dediğiniz gibi eğitim ve kültür her şeyin başı, bir iş gezisi sebebi ile (Şirket sağolsun) hollandaya gitme imkanım oldu geçen kış; motorun trafiğin kuralın saygının ne olduğunu orada gördüm, yağmur çamur 7 den-70 e bayan erkek herkes motorunun scoterinin üstünde, bizim o seviyelere gelmemiz için heralde bir 20-30 yıl geçmesi gerekir bu günkü anlayış ve kavrayış hızımızla diye düşünüyorum.


    Duyarlılığınız ve emeğiniz için tekrar teşekkür ederim...

    Selamlar Kolaylıklar
    Çok sağolun. Tabi gönül isterdi ki bugün ülkemizde en az bi Hollanda yada Almanya olsun ama istemekle olmuyor malesef. Sadece motosiklet yada genel olarak sürüş ile de ilgisi yok. Her konuda devamlı güya büyüyoruz ama yaşam kalitesi düşüyor. Malum herşey parayla da ölçülmez. Bizde trafik terbiyesi sıfır gibi ama doğumuzdaki ülkelere bakarsak nispeten iyiyiz.

    Ne diyelim, dilerim daha iyi günleri de görelim.

    Alıntı yeschim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında motosiklet kullanmak biraz da yetenekle alakalı bence. Bir insanda yetenek yoksa denge mekanizması az çalışıyorsa refleksleri yeterli değil ve öngörüsü yoksa ve biraz da kafası az çalışıyorsa ona ne kadar eğitim verirseniz verin nafile. Aman yanlış anlaşılmasın benim her zaman savunduğum şey ne olursa olsun eğitimsiz bu işe başlanmaması gerektiğidir. Bir insan sadece kendi kendine bu işi yapmamalı, kendi tecrübeleri yanında muhakkak profosyonel eğitim almalı. Bu iş hiçbir zaman tamam ben artık oldum denecek bir iş değildir. Kısacası hem eğitim hem tecrübe hem kişisel beceri hem de alçakgönüllülük.
    Bende tam bunu yazdım ama ne diyeceğimi de şaşırıyorum? Temel eğitim alın ve nasıl olsun konulu bir yazım sanki eğitim almayın tecrübe herşeydir gibi algınıyorsa insan bazen iyi niyetten de şüpheleniyor.

    Yetenek ve ondan önce zeka seviyesi çok önemlidir mesela Almanya da aynı şekilde üst üste iki defa ceza yediniz mi, ehliyetiniz siz zeka testinden geçirilmeden size geri verilmez. Bizde son zamanlarda dur kalk trafikte sürekli olarak araç geri kaydırma moda olduğu gibi oluşan kazalarda verilen cevaplar ''Ben frene basıyorum zannediyordum'' oluyor.

    Artık anlayan anlasın.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Gelişen motosiklet teknolojisi birçok teknikleri değiştirirken, hala ‘’Blue Book’’ ta ki dönüşü hat çizgisinden hat çizgisine alarak geniş dönün, motoru olabildiğince dik tutun diyen 50 lerin BMW R80 leri ve Saint ler için yazılan polis tekniklerini testleştirip insanlara sunarak, bu testlerden geçenlerin böylece iyi eğitimci olduklarını ileri sürmek doğru mudur? Yanlıştır. Artık iç lastikli, geniş yanaklı lastikler kullanılmadığı gibi motor dizaynları ve kullanılan teknolojiler çok daha dar viraj alımlarına izin vermektedir.

    Peki sizce standartlaştırılmış bir testi zirve kabul edip gelişmeyi durdurur bir şekilde bu sondur, bundan sonra artık evrim olmayacak diyen bir zihniyeti ileri sürmek eğitimin temel mantığına ters düşmek değil midir? Doğru. Çok doğru… Evrim durmaz.

    *****

    Peki 3-5 yıllık bir sürücü bazı sürüş testlerini geçerek aslında 30 yıllık bir sürücüden daha iyi bir sürücü olabilir mi? Hayır.

    *****

    Motorunuzu kasko yaptırırken neden ehliyetinizin beş yıldan yeni yada eski olup olmaması prim belirlemede önemli oluyor yada neden avrupa da ehliyetleme de kademeli bir motor tasnifi var?

    *****

    Yani kişi süper yeteneklidir çabuk öğrenir ama 2-3 yılda 20 yıllık motorcu gibi olamaz arkadaşlar bunu iddia etmek fantazidir, bu iddiayı desteklemek için ise hiç eğitim almamışlık gibi bir kavramın arkasına saklanmak hiç inandırıcı olmamıştır. Kimse hiç eğitimsiz olamaz. En azında kenisini özendiren çevreden öğrenmiştir.

    *****

    Eğitim kurumları arasında eğitim kalitesi arasında da fark olabilir ama bu da 20 senelik açığı kapatamaz. Kaliforniya Sürüş Okulu temelde yarış tarzını öğretir ki bunu da zaten normal yollarda tümüyle pek uygulayamazsınız. Bu kişilerin Türkiye ayağını iyi tanırım. Paranız ve vaktiniz varsada tavsiye ederim.

    *****

    "çok sürmekle olmaz eğitimle olur" vs gibi patavatsızca laflar

    *****

    Arkadaşlar bir laf vardır; Türk vur deyince öldürür. Burada da aynı şey olmuş gibi. Bir kere 20 senelik sürücü neden hiç eğitim almamış olsun ki.

    *****

    Ama belliki bazı yeni motorcularda herkesden üstün olmak gibi had safhada bir kompleks var bunun içinda her türlü fanatik örneklemelerden kaçmayacaklar. Ne zaman bu sitede bir yazı yazsam ve okunsa bazılarının gerçekleri çarpıtırırcasına anlamsız, böyle yanlış durumlarla cevaplarıyla kaşılaşıyorum. Ama ben kaybetmem çünkü ben kişiliğimi iyi motor kullanmak gibi basit bir olay üzerine kurmadım.

    *****

    Nedense bu sitede beni ve yazılarımı yok etmek amacıyla yanıp tutuşan garip bir grup hep var olmuştur.

    özür dilerim bu yazılar benden çıkmış, ben size sadece dedim ki, naçizane fikrimdir şu sebeplerden ötürü yanlış içerikler mevcuttur yazınızda.. ama ne oldu? bu sitede size karşı bir çekememezlik vs. besleniyor duygusu birikmiş de vb. ... daha 2gün önce geldim bu siteye ne sizi tanırım ne de bir başkasını.. beni de bu sizi çekemeyen gruba dahil ettiniz geçmişten süregelen.. bakın üyelik tarihimde ne yazıyor acaba..

    hala aynı fikrimi savunuyorum, bazı kelimeleri yanlış yerde kullanıyorsunuz.. eğitimi destekleyen biri olmanıza rağmen ucu tehlikeye mahal verecek cümleler kuruyorsunuz.. farkedemiyorsunuz.. problem burada..

  15. #15
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı Mboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özür dilerim bu yazılar benden çıkmış, ben size sadece dedim ki, naçizane fikrimdir şu sebeplerden ötürü yanlış içerikler mevcuttur yazınızda.. ama ne oldu? bu sitede size karşı bir çekememezlik vs. besleniyor duygusu birikmiş de vb. ... daha 2gün önce geldim bu siteye ne sizi tanırım ne de bir başkasını.. beni de bu sizi çekemeyen gruba dahil ettiniz geçmişten süregelen.. bakın üyelik tarihimde ne yazıyor acaba..

    hala aynı fikrimi savunuyorum, bazı kelimeleri yanlış yerde kullanıyorsunuz.. eğitimi destekleyen biri olmanıza rağmen ucu tehlikeye mahal verecek cümleler kuruyorsunuz.. farkedemiyorsunuz.. problem burada..
    Bir kere eğitimi ön plana çıkaran bir yazıda eğitim adına yapılan çarpıklıklarında ortaya çıkarılması normaldir. Ayrıca ben sahsınıza dönük hiçbir yakıştırmada yapmadım. Ama böyle üstünlük kompleksine girmiş gurupların ki onların bir çoğunun gece yarışlarına katılıp doğruya yönlendirmeğe de çalıştım, varlığını bilmesem bunlara da değinmezdim. Bir kısmı geçen yazı tamamlayamadılar.

    Bence siz anlamıyorsunuz. Okumayın o zaman. Çeşitli eğitimlerden geçmş ve 42 yıldır motor kullanan biri nasıl görür, nasıl hisseder bunu bilmenizi de zaten beklemiyoruım ama biraz daha çaba gösterin yada başkalarının zihnini de bulandurmayın.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  16. #16
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Ham deneyim düşünümle işlenmediği sürece pek bir anlam ifade etmez. Yirmi yıllık deneyimi olan birisi başkadır, bir yıllık deneyimi yirmi yıldır yineleyen birisi başka.
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Sirf tartisma çiksin muhabbeti ile yazi içerisinden cumleler alip yorum yapmasak da yazinin genel içerigine baksak nasil olur arkadaslar?

    Benim anladigim kadariyla Alfa hocamin su egitimliler mevzusuyla ilgili bir sIkIntIsi var.

    Ben de farkli sitelerde zaman zaman boyle garip seylerle karsilastim.
    Ne bileyim gurup gezisi duzenleniyor, sadece bilmem ne egitimi almis kisiler katilabilir,gibi sartlar ileri suruluyor.

    Boyle bir boburlenme, kuçuk gorme egilimi olanlar var.

    Saniyorum buna karsilik yazilmis bir yazi.

    Tecrube yillar ve yollarla kazaniliyor.
    Boy olayi yaris pistine goturmus, ben de caddeye çikarayim.
    Rossi Istanbul trafiginde bizim kuryelere maskara olur.

    Belki de olmaz ama o is çok farkli.

    Yolu okuma diye bisey var.
    Bunu kursta ogretirler.
    Siz de anlayip basinizi sallarsiniz.
    Ama yolu ancak yolda okursunuz.
    Belli bir sure sonra onunuzde giden arabanin surulus stilinden, ne gibi hiyarliklar yapabileceginizi bile anlar hale geliyorsunuz.
    Ama bu yollara çiktikça, surdukçe edinilen bir yeti.
    Oyle kurslarda tahtaya bakip kazanilmiyor.
    Ama o tahtaya bakmak sizi avantajli konuma getiriyor.
    Trafige çikmadan karsilasacaginiz olumsuzluklari bastan biliyor oluyorsunuz.
    Ama sizden 20 yil once trafige çikmis kisi bunu zaten biliyor.

    Turkiye'de suruculerin buyuk çogunlugu daha kirmizi isigin ne ise yaradigini bile bilmiyor.
    Ama son 1-2 yildir trafik bilinci konusunda biuyuk mesafeler kat ediliyor.
    Bu mesafelerin alinmasinda tartisma platformlarinin olusmasi, buyuk etkendir.
    Yani yazilan-çizilen hiç bir sey havada kalmiyor.
    Almasi gereken dersi alabilen aliyor.

    Ben hemen her yil Turkiye'ye gitmeye çalisiyorum.
    Her gittigimde bir kaç gun araç kullanmaktan korkuyorum.
    Belli bir duzene alisan insan için zor oluyor.
    Ama o duzensizligin içinde de bir duzen var aslinda.

    Sonuç olarak Alfa hocam yaziyor, paylasiyor.
    Ayni fikirde olmadigimiz konular olabilir.
    Itiraz ederiz.
    O da neden boyle dusundugunu açiklar.
    Belki ikna oluruz, belki olmayiz.
    Ama isi inatlasmaya goturmek bisey kazandirmaz.

    Devam edelim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #18
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Gerçekten de ilginç olmağa başladı.

    Gerçi benim sorum hala ortada.... Benim yazımın neresinde eğitim almayın deniyor?????

    Önce buna cevap verin, daha doğrusu hangi üstün zeka eseri bir bağlantıyla benim yazımın hangi cümle veye kelimelerinden bu anlam çıkarıldı bunu beliritin ki cevaplarınız havada kalmasın.

    Ondan sonra ne kadar zeki, yetenekli, filozof motorcular olduğunuzu isterseniz tartışalım...

    coq, güzel toplamış bu esasında yeterli olmalı.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim yazımın neresinde eğitim almayın deniyor?????
    daha doğrusu hangi üstün zeka eseri bir bağlantıyla benim yazımın hangi cümle veye kelimelerinden bu anlam çıkarıldı
    Size bunu söyleyen akıllı zihniyeti peki siz gösterin.. nasıl böyle birşeye takılmışınız.. hayret

    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kere 20 senelik sürücü neden hiç eğitim almamış olsun ki
    ya Türkiye'yi gezmediniz, ya da bir pollyanna dünyasında yaşıyorsunuz.. bu soruyu gerçekten sorduğunuza inanmak istemiyorum 42yıllık tecrübeniz ve onca eğitiminiz sonrasında..

    tezinizi çürütmem için bence yeterli ama sizce kıyaslaması kaale bile alınmayacak kadar az olan tecrübeme işlemiş bir anımdan kesit:

    40yıllık motosiklet kullanıcısı amcanın bana söylediği söz (jawa cz), oğlum kask neden takıyorsun terleyeceksin, bizim köyde görseler seni döverler 2saat harcıyorsundur üstünü giyinmeye şuna bak kat kat giyinmiş git adam akıllı şeylere para ver bunlarla uğraşacağına..

    der, ve tekrar ilk mesajımı okumanızı tavsiye ederim.. kelimeleri yanlış kullanıyorsunuz.. bu da 42yıllık tecrübeyle kazanılacak birşey değildir efendim, biraz dikkat sadece bu..

    çünkü:
    "Motorunuzu kasko yaptırırken neden ehliyetinizin beş yıldan yeni yada eski olup olmaması prim belirlemede önemli oluyor yada neden avrupa da ehliyetleme de kademeli bir motor tasnifi var?"

    bunu yazmış olmanız bile yeterince trajikomik.. öyle ki, kendini savunmaya geçen eğitime karşı olan kesim demagojilerinde daima buna başvurur..

  20. #20
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı Mboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Size bunu söyleyen akıllı zihniyeti peki siz gösterin.. nasıl böyle birşeye takılmışınız.. hayret


    ya Türkiye'yi gezmediniz, ya da bir pollyanna dünyasında yaşıyorsunuz.. bu soruyu gerçekten sorduğunuza inanmak istemiyorum 42yıllık tecrübeniz ve onca eğitiminiz sonrasında..

    tezinizi çürütmem için bence yeterli ama sizce kıyaslaması kaale bile alınmayacak kadar az olan tecrübeme işlemiş bir anımdan kesit:

    40yıllık motosiklet kullanıcısı amcanın bana söylediği söz (jawa cz), oğlum kask neden takıyorsun terleyeceksin, bizim köyde görseler seni döverler 2saat harcıyorsundur üstünü giyinmeye şuna bak kat kat giyinmiş git adam akıllı şeylere para ver bunlarla uğraşacağına..

    der, ve tekrar ilk mesajımı okumanızı tavsiye ederim.. kelimeleri yanlış kullanıyorsunuz.. bu da 42yıllık tecrübeyle kazanılacak birşey değildir efendim, biraz dikkat sadece bu..

    çünkü:
    "Motorunuzu kasko yaptırırken neden ehliyetinizin beş yıldan yeni yada eski olup olmaması prim belirlemede önemli oluyor yada neden avrupa da ehliyetleme de kademeli bir motor tasnifi var?"

    bunu yazmış olmanız bile yeterince trajikomik.. öyle ki, kendini savunmaya geçen eğitime karşı olan kesim demagojilerinde daima buna başvurur..
    Akıllı zihniyet başta boy du galiba sonsa sizsiniz. Neyse ben anladım sizin zekanızla ben boy ölçüşemem. Verdiğiniz cevaplar arasında bile bir ilişki kuramadım...
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)