Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Eğitim Üzerine Birkaç Söz...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yok
    Alfawings biz sizi anladık aslında,bundan gerisi nafile.Boşuna yazmayın.Aslında herkes anladı sizi kanımca ama bazı arkadaşlar sırf polemik için yazmaya devam ediyorlar. Eğitim+Tecrübe= Hayat diyorsunuz.Başka da ne söyleseniz boş.Şimdi bir Türkçe prof'u çıkar.Bir cümlenizden yakalar, yeni polemiklere yol alır.Bırakın boşverin, isteyen istediğini anlasın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı onuray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alfawings biz sizi anladık aslında,bundan gerisi nafile.Boşuna yazmayın.Aslında herkes anladı sizi kanımca ama bazı arkadaşlar sırf polemik için yazmaya devam ediyorlar. Eğitim+Tecrübe= Hayat diyorsunuz.Başka da ne söyleseniz boş.Şimdi bir Türkçe prof'u çıkar.Bir cümlenizden yakalar, yeni polemiklere yol alır.Bırakın boşverin, isteyen istediğini anlasın
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  3. #43

    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yok
    Anlayışın için teşekkürler abi süpersin.

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    @sayın alfawings,

    çok yararlı işler yapmaya çalışıyorsunuz ama çok önemli bir gerçeği atlıyorsunuz.. bu görüşlerinizi eğitime karşı kesimin bolca olduğu Türkiye sınırları içerisinde yapıyorsunuz..

    demek istediklerinizi anlamak başka, fakat aynı siyasetçilerin laflarını çok iyi seçmeye çalıştıkları gibi aynı özeni sizin de düşünüp bu eğitime antipatik kesime asla itiraz edebilecek tavizler vermemeniz gerekir.. bu yüzden her yazınızı ince eleyip sık dokumanız gerekir.. eğitime karşı olan kesim AMA cümlesini kuramadan her türlü nasihat, öğreti, eğitim başına balyoz darbesi indirecek sağlamlıkta olmalıdır bu kesime.. kabul eder etmez, ama itiraz edemez.. ilk mesajımda size yanlış içerik var dedim, başka birşey söylemedim.. sonrakilerde ise sorularınıza cevap verdim..

    çünkü sizin çabalarınızla değil, bu densizlerin birbirine; "oğlum ne gerek var, bırak çocuk oyuncağı.. bisiklet kullanmıyormusun pedalsızı işte bu da" gibi gaz vermeler ve çeşitli böbürlenme yarışı çalışmaları sayesinde serseri nitelikli sürücüler yetişir.. motosiklet veya otomobil farketmez.. kullanıcısının düşünce yapısı belli kalıplara sahiptir çünkü.. bunu çok uzaklara gitmeden bu site içerisinde geçen konuşmalara bakarak da farkedebileceksinizdir.. çocuk onlar mı demeliyiz? hayır değil.. her biri yolda sürücüdür.. yaratacağı tehlikeler ise çocuk veya yetişkin olmaksızın sabit kalır..

    saygılar

  5. #45
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Mboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaskonuzu yaptırırken ehliyetinizin yaşı ve/veya GS sertifikanızın derecesi sorulur.. bir teminat görebilmek içindir.. bunu koruma demirleri, aracınızın kategorisi modeli yaşı kilometresi vs. takip eder ki takriben maliyetini bularak riskleri hesaplar sonuçta sigorta firması kendi cebini düşünmektedir.. ödediğiniz prim BİREYSEL RİSK PRİMİNİZDİR bu meblağı düşürmek yine sizin bilgi, deneyim, tecrübe, ve önlemlerinize bağlıdır.. Ha bunu hala anlayamayanlara, yazılan software programının kodlarını dağıtayım bir de.. anca böyle ikna olunacak heralde.. Bilgisayara bilgileriniz girilir, otomatik şablona göre dökümünüz ekrana gelir.. bir de off-the-record tanıdık indirimleri mevcuttur..

    Bak sen egitim gormussun.
    Kaskonun nasil yapilacagini biliyorsun.
    Ben kasko egitimi gormedim.
    Ama ben de kaskonun nasil yaptirilacagini biliyorum.
    Bunu nasil biliyorum.
    Tecrubeyle.
    Nasil edindim bu tecrubeyi?
    30 kusur senede bir suru motosiklet degistirip, sigortalattirarak.
    Son 5 yilda 3 sigorta sirketi degistirdim.
    Hypersport sinifi bir motosiklet kullandigim halde daha hiç bir sigorta sirketi benden ehliyet disinda bir sey sormadi.
    GS sertifikasinin ne oldugunu bile bilmiyorum.
    Ama benim kullandigim motosikletin eger ehliyetiniz yetiyorsa yillik sigortasi 1400 kusur euro.
    Ben 385 euro oduyorum.
    Ehliyetiniz 2 yildan az ise zaten bu tur bir motosiklet kullanamazsiniz.

    Bunlari niye yazdim.
    Siz avrupadan ornek vermissiniz.
    Ben Fransa'da yasiyorum.
    Avrupa sayilmiyor herhalde çunku sizin verdiginiz ornek burda uygulanmiyor.

    Neyse,
    zeki insanlar her cumleden bir açik yakalayip, konuyu uzatabilirler.
    Ben kendi payima konuyu soyle bir yorumla kapatmak istiyorum.

    Normal bir motosiklet kullanicisinin ehliyet almaya hak kazanabilmesi için geçmesi gereken kriterler vardir.
    Yani sizin ekstra egitimler gerekliligi uzerine olan iddianiz yanlis olan bir temel uzerine bina ediliyor.
    çunku bir sahsiyet ehliyet almissa, zaten bu konulara vakif olmalidir.
    Bunlari bilmeyen adamin trafikte ne isi var?

    Tam açmak gerekirse.
    Verilen bu ekstra egitimlerin içerigini bilmeyen adam, burada ehliyeti ancak ruyasinda gorur.

    Tecrube baska biseydir.
    Egitimli tecrube ise bambaska biseydir.
    Fakat bu egitim alinmadan ehliyet alinabilmesi, sorgulanmasi gereken bir konudur.

    Fakat siz motosikleti spor yapmak için kullanacaksaniz, yapacaginiz sporun gerekliliklerine gore mutlaka bir egitim almalisiniz.
    Bu sizin adaptasyon surecinizi de kisaltacaktir.

    Fakat trafik statik bisey degildir.
    Uzerine teori uretmek mumkun ama yuzde yuz isabetlidir demek komik olur.
    Statik olmayan ve her an durum degisikligi yasanan bir seyin uzerine tahta uzerinde anlattiklariniz, caddede yasananlarla ortusmez.

    Sonuçta egitim tabii ki iyidir.
    Ama ben artik oldum, sonucu çikartilan bir egitim, Ben artik öldüm cumlesiyle yer degistirebilir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak sen egitim gormussun.
    Kaskonun nasil yapilacagini biliyorsun.
    Ben kasko egitimi gormedim.
    Ama ben de kaskonun nasil yaptirilacagini biliyorum.
    Bunu nasil biliyorum.
    Tecrubeyle.
    Nasil edindim bu tecrubeyi?
    30 kusur senede bir suru motosiklet degistirip, sigortalattirarak.

    Bunlari niye yazdim.
    Siz avrupadan ornek vermissiniz.
    Ben Fransa'da yasiyorum.
    Avrupa sayilmiyor herhalde çunku sizin verdiginiz ornek burda uygulanmiyor.
    Yanıldığınız bir nokta, herkes tecrübeyle bir bilgi edinir.. ama eksik araştırmalar sonucu haklarından haberdar değildir.. yanlış bilgilerle oyuna getirilir..

    tıpkı bu 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununundan haberdar olmayan TC vatandaşı sürücülerimiz gibi olmaktır.. Bunları bilmek için tecrübe etmek gerekmiyor, azıcık araştırma yapmak yeterlidir.. Kaza anında ambulansın görevi sizi en yakın devlet/özel hastaneye yetiştirmektir.. tüm masrafı karayolları döner sermayesi karşılar, kazazede cebinden bir kuruş ödeme yükümlülüğü yoktur.. fakat bundan bihaber sürücüleri hastaneler kazıklayarak hem devletten hem de vatandaştan para almaktadır.. Sonra bizler sızlanırız nerede bu devlet diye.. Önce bileceğiz ki sonra devlete söveceğiz..

    Bir diğer konu ise, verdiğim örnek Türkiye için geçerliydi.. avrupayı bilemeyeceğim, sistemlerini araştırmadım.. sigorta firmalarıyla sizin tahmin edemeyeceğiniz kadar uğraştım.. Poliçesinin her maddesini tek tek okuyan kaç sigortalı vatandaşımız var, veya şöyle söyleyeyim.. İmzasını attığı herhangi bir kağıdı eksiksiz okuyan kaç kişi var? verilen tepki şudur genellikle "ulan ne çok sayfa var, bunu mu okuyacağım.. neyse, nereye imza atıyorum acaba?"
    Peki şundan haberdar olan kaç kişi var.. motosiklet kasko priminin artmasına sebep olan en büyük madde çalınma ve hırsızlıktır.. fakat şu şekilde birşey yapabilmeniz mümkündür, ev sigortası eşya hırsızlık beyanaatıyla otopark alanınız mevcut ise kapalı/açık motorunuzu ev sigortasında eşyalarınıza dahil ettirip 2000küsür tl olan kasko priminizi 1500tl civarına çekebilmek.. böylelikle senelik primi 100tl kadar tutar 600tl yerine, bunları nereden mi öğrendim?
    biraz araştırarak.. eğitimle ya da dersle değil.. tecrübeler ise bu bilgilerimi pekiştirdi..

    cehalet herkese zararlı birşeydir (hem bireyin kendisine hem de çevresine), aynı motoru yanlış tekniklerle sürmeye alışmak gibi.. siz elciği bayrak direği tutar gibi tutmaya alışırsanız, bir kaza anında aynı elektrik kontrolünde avuç içiyle dokunmaya benzer yaptığınız olay doğrusu nedir? elinizin tersiyle kontrol.. sebep: elektrik şokuyla el kasları istemsiz kasılır ve yumruk sıkılır.. eğer avuç içi yaklaşılırsa eliniz yapışır ve kalbe yediğiniz şokla ölürsünüz.. elinizin tersiyle ise canınız yanar, yanık olur vs. ama ölmezsiniz..
    motorda ise şöyledir, trafik içinde bayrak direği gibi kavrayacağınız elcik reflekslerinizin yavaşlaması ve frene geç müdahale getirir, bunun nedeni ise beyin aktif yerine ezberleme merkezinin devrede olmasıdır.. algaçlar başka şeylere odaklanır.. olması gerekeni: başparmakla kavranmış bilek kontrolü gaz vermek ve 4parmak fren maneti üzerinde elin beklemesidir..

    bilmekten asla zarar gelmez ve öğrenmenin de sonu olmayacağı için bu şeylerden asla böbürlenilmez.. elbet bir gün bir işimize yarar, tek getirisi budur bize.. sürücülük de hayatta çok değil çoğu zaman bir kez lazım olur hepimize..
    bunda da ya ölürüz ya da hayatta kalırız herşey bize bağlıdır, isteyen istediğini yapmakta özgürdür fakat kimsenin birey olarak başkalarının hayatına kasıt etmeye ne teolojik ne de hukuki yetkisi olduğu gibi hakkı da yoktur.. işte bu sebeplerden eğitim şart!

    saygılar..

  7. #47
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Konu dallanmış budaklanmış abuk subuk yerlere gitmiş...

    Bence iyi motor kullanmak 4 şeyle ilgilidir :

    1. Kabiliyet
    Bu işte kabiliyetin çok büyük rolü var. Kim ne kadar uzun süre motor kullanırsa kullansın, hangi eğitimleri alırsa alsın, hangi yarışlara girerse girsin herkesin kapasitesi farklıdır, herkes Rossi olamaz.

    2. Deneyim
    Deneyim sadece süreyle ilgili birşey değildir. Daha önce de dediğim gibi 5 sene yarışlara girmiş biriyle, 20 sene düz yolda motor kullanan birinin deneyimleri arasında dünyalar vardır. Deneyim ne kadar süre motor kullandığız değil, ne kadar çok tip motor kullandığınız, hangi şartlarda motor kullandığınız, ne amaçla motor kullandığınız ile ilgilidir.

    3. Eğitim
    Eğitimin kötüsü olmaz. Ne kadar deneyimli olsanız da eğitimden birşeyler öğrenebilirsiniz. Eğitim her zaman size birşeyler katar. Eğitim almaktan çekinmeyin, genelde bizim insanımızda "amaan ben o eğitimde gösterdikleri şeyleri zaten biliyorum ve uyguluyorum" şeklinde bir zihniyet vardır ki bu tamamen cahilliktir.

    4. Şartlar
    Bu aslında çok önemli bir konu.. Ülkemizle diğer ülkeler arasında şartlar konusunda uçurumlar var. Bugün yurtdışında son model bir motosikleti 10.000 USD gibi bir fiyata alıyorken, ülkemizde bu fiyata ikinci elini bile alamıyorsunuz. Yurtdışında özellikle akrobasi (wheelie, stoppie, v.s..) gibi şeylerle uğraşan insanların altındaki motorlara dikkat ettiniz mi? İkinci eli 3.000 USD olan bir motoru birşeyler öğrenmek adına pert etmeyi göze alabilirsiniz ancak kredi ile zar zor aldığınız bir motora kıyamazsınız. Aynı şekilde bizim yollarımız ile yurtdışındaki yolları kıyaslayın, birçok ülkenin yolu pist kalitesi kıvamında, bizim ülkemizde otobanlar bile rezalet durumda.. Bu ülkelerde 30-40 civarlarında pist varken, bizim ülkemizde doğru düzgün pistimiz bile yok, pistlerde insanlar ölüyor..

    Kısacası bu işte çok fazla parametre var.. Ama ne olursa olsun eğitimden zarar gelmez.. Eğitim almaktan korkmayın, aksesuar alıp motora yatırım yapacağınıza eğitim alıp kendinize yatırım yapın..
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  8. #48

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 650GS
    Eğitim şart. Bu söz Cem Yılmaz reklamında da kullanılmıştı. Fakat çogu motosiklet kullanıcıları benzin parasını zor denkleştiriyor. İnternetin bu sitelerin amacı da bu parayı veremeyen (cimriler haric) arkadaşlara bir ölçüde yardımcı olmak. Burda araştırma yapan, bu konuları okuyan, hele hele bu konuyu bile sabırla okuyup bitiren arkadaşların zaten sonunda bu eğitimi alacağı fikrindeyim. Bu eğitime daha donanımlı katılmak ve yarattığı fırsatı daha iyi kullanmak için diğerlerinin tecrübesinden faydalanmak dan daha doğal bişey olamaz. burda tecrübelerini paylaşan, bilgiyi silah olmaktan çıkaran arkadaşlara kuru teşekkürden başka verecegimiz bişeyde yok. Çok teşekkürler iyi ki varsınız ve sabırlısınız.

  9. #49
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı priapi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitim şart. Bu söz Cem Yılmaz reklamında da kullanılmıştı. Fakat çogu motosiklet kullanıcıları benzin parasını zor denkleştiriyor. İnternetin bu sitelerin amacı da bu parayı veremeyen (cimriler haric) arkadaşlara bir ölçüde yardımcı olmak. Burda araştırma yapan, bu konuları okuyan, hele hele bu konuyu bile sabırla okuyup bitiren arkadaşların zaten sonunda bu eğitimi alacağı fikrindeyim. Bu eğitime daha donanımlı katılmak ve yarattığı fırsatı daha iyi kullanmak için diğerlerinin tecrübesinden faydalanmak dan daha doğal bişey olamaz. burda tecrübelerini paylaşan, bilgiyi silah olmaktan çıkaran arkadaşlara kuru teşekkürden başka verecegimiz bişeyde yok. Çok teşekkürler iyi ki varsınız ve sabırlısınız.
    priapi, teşekkür ederim bende size, memnun oldum. Kulak dolgunluğu bile kalsa bu şekilde eğitime giren biri ile boş kafayla giren arasında hiç fark yok mudur...

    Neyseki sizin gibilerde az değil.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  10. #50

    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    Bursa,İzmir
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN
    arkadaşlar konu dışı mı olur bilemedim ama bişi sormak istiyorum A2 ehliyeti alıcam kısmetse sınava girdim 12 eylülde de direksiyon sınavı olucak motorum var ama trafige cıkmaya korkuyorum hic egitim almadım sürücü kursuda egitim vermiyor çok sacma bi olay kurstaki yetkili bana hic scooter kullanmadın mı dedi bende kullandım ama iyi süremiyorum pek dedim yani kendi kendime sürmeye kalksam ceza yiycem eğitimde verilmiyor motoru olmayan arkadaslar nasıl ehliyet alıyor bunu saptayamadım?
    Love mods hate racism

  11. #51

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    eğitim gerçekten çok önmli...saol paylaşım için..


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)