Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bedenle Yönlendirme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Bedenle Yönlendirmek: Beden Kontrası


    Bir motoru ters taraftaki gidon elciklerini iterek döndürmek en kolay metottur. Ancak yine msf gibi kurslarda öğretilen bu baş teknik yanında tecrübeli birçok eski sürücü yeni sürücülüğe girenler için beden kontrası konusunun ihmal edilmemesi, bu tekniğin yani bacak ve ayaklarla motoru yönlendirme hareketinin el kontrasının etkisini destekleyici, artırıcı yönde olduğu doğrultusundadır. Çabuk ve kontrollü dönüşü bu sağlar. Bilhassa yavaş süratteki dönüşlerde yararı daha barizdir.


    Bu tekniği yapmak için önce el kontrasında usta olmak gereklidir. Ayrıca kitlenmiş dirsekler ya da uygun olmayan beden pozisyonu gibi yanlış alışkanlıklar bu tekniği gölgeleyebilir. Pedallara ayak ayalarınızla basınız, iki pedala eşit ağırlık veriniz. Sürüş pozisyonunuza odaklanınız, gövdenizi dirsekleriniz kırık ve kollarınız gevşek iken karın kaslarınızla tutunuz. Dönüşe başlama noktasında kontra basarken iç pedala ağırlık veriniz ve dış dizinizi içeri ve aşağı doğru dönüşün yönüne doğru çekiniz. Bu iki harekette uyguladığınız güçleri değiştirerek sonuçlarını görünüz. Bu beden kontrası ile el kontrasının bir birleşimidir.


    Dönemeç tiplerine göre beden kontrasını etkisi değişmekle beraber bu teknik dönemeç ortası hat düzeltme aracı olarak özellikle faydalıdır. Alt bedeninizi kullanmak tüm işi kollara vermekten daha iyidir. Böylelikle elleriniz komut vermede daha serbest kalır. Ayrıca bacakların yönlendirmede kullanılması ile de yüzey aykırılıkları karşısında motora yön vermede kolların daha serbest kalmasını sağlar. Yarışçılar ilaveten dış ayağı topuktan motora çivileyerek motoru çekerlerken yine dış dirsekle de bacaklarına bastırırlar. Böylece motoru dönüşün içine çekerler. Bu ancak kilitlenmeden içeri alınmış bir dirsekle olur.


    Beden kontrası sadece dönüş içine doğru değil tersine dönüş hattını açmak için dönüşün tersi yönüne motoru yönlendirmek içinde kullanılır. Dış pedala ağırlık verilir. Dönemeç çıkışında beden kontrası motoru dikleştirmeğe yardımcıdır, el kontrası ile birlikte kullanılabilir ki bu durumda tekerlerin yere basma gücü nispeten artarak traksiyon güçlendirilmiş olur. Yine kollar ve eller daha rahat olacağından komutlar daha dakik ve rahat olarak verilir.

    El kontrası beden kontrası ile birlikte kullanıldığında dönüşler daha yumuşak ve daha çabuk olur. Önce el kontrasına basılır takiben bedenle yönlendirme yapılır.


    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    çok yararlı bır paylaşım,
    yalnız bu tazr kullanım için lastıklerın yeterınce saglıklı yere basması gerekmektedır,
    bu tarz bır sürüşü bilinçsiz ve tecrubesız birisinin denemesi yanlış olur,
    heleki scooter ile kesınlıkle tasfip etmiyorum...

    Paylaşımın İçin TeşekkürleRR...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  3. #3
    cem_ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    S&T GT250 R
    faydalı bilgiler... teşekkürler

  4. #4

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Yanılmıyorsam; ellerimizi bırakıp ilerlerken, vücudumuzla motoru dengede tutma çabamız da bu tekniğe bir alıştırma olabilir...

    -- viper_1 --- since 21-10-2005 - message 3.000 -

  5. #5
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
    burada unutulmaması gereken bir iki husus var önce el kontrasını kullanmakta usta olmanız gerektiği belirtiliyor.
    İkincisi ise beden kontrası el kontrasıyla senkronize yapılması gereken bir yöntem yani bir birini tamalayan iki unsur bence buna göre hareket edip önce el kontrasını iyice kavrayıp sonrada beden kontrasını tatbik etmek gerekiyor.
    çok güzel bir paylaşım teşekkür ederim.
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR

  6. #6
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı viper_1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanılmıyorsam; ellerimizi bırakıp ilerlerken, vücudumuzla motoru dengede tutma çabamız da bu tekniğe bir alıştırma olabilir...

    -- viper_1 --- since 21-10-2005 - message 3.000 -
    Motorun ayarlarının tam olması gerekir. Dediğiniz gibi benim de zaman zaman kullandığım bir pratikdir ancak belli tecrübelere ulaşmadan bilhassa trafikte çok sakıncalı olabilir.

    Alıntı teror adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burada unutulmaması gereken bir iki husus var önce el kontrasını kullanmakta usta olmanız gerektiği belirtiliyor.
    İkincisi ise beden kontrası el kontrasıyla senkronize yapılması gereken bir yöntem yani bir birini tamalayan iki unsur bence buna göre hareket edip önce el kontrasını iyice kavrayıp sonrada beden kontrasını tatbik etmek gerekiyor.
    çok güzel bir paylaşım teşekkür ederim.
    İkisi bir gelişir. Yeni başlayan lar önce el kontrası diye motoru ters yöne iterler.(Gidonun aşağı ve ileri bastırılışı). Sonra zamanla gerçek el kontrası yani gidon elciğinin yere tam paralel tarzda ileri itilişi ki burada elcik yağ gibi kayar, direnç yoktur ve neticede onu besleyen beden impulsları. Bunlar zamanla gelir. Öyle bir iki kursta bir kaç gün geçirmekle elde edilemez. Yıllar ister.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  7. #7

    Üyelik
    08 Kasım 2008
    Şehir
    Manisa/Salihli
    Motosikleti
    Hyosung Gv250
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok yararlı bır paylaşım,
    yalnız bu tazr kullanım için lastıklerın yeterınce saglıklı yere basması gerekmektedır,
    bu tarz bır sürüşü bilinçsiz ve tecrubesız birisinin denemesi yanlış olur,
    heleki scooter ile kesınlıkle tasfip etmiyorum...

    Paylaşımın İçin TeşekkürleRR...
    Paylaşım İçin Teşekkürler

  8. #8
    uglychild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2006
    Şehir
    Izmir&Bodrum
    Motosikleti
    SUZUKİ gs 500 e Bmw r 25("53)
    diger basliklariniz gibi bu da cok ogretici ve aciklayici olmus... paylasim icin tesekurler...
    GET UP STAND UP DONT GIVE UP THE RIDE

  9. #9

    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Motosiklet ve insan tek vücut yani

  10. #10
    zafer80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2007
    Şehir
    ist/avrupa
    teşekkürler,,herzamanki gibi isabetli bi paylaşım

    böylesi bilgilendirici paylaşımlarını daha cömert kullanmalısın

  11. #11

    Üyelik
    31 Ekim 2008
    Şehir
    eSKİŞEHİR
    Motosikleti
    hONDA CBF-150 (YAKINDA) :)
    aga bunlar anlatılmaz yaşanır insanın içinden geliyor =)palaşım içn teşekkürler

  12. #12

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2006 cbr 1000rr kırmızı siyah
    gercekten onemlı bılgıler...kontra konusunu okuyunca nasıl olcagını anlamamıstm ama hakkaten mukemmel bır teknık...uygulanması buyuk tecrube ısteyen bır teknık..

    paylasım ıcın saol..
    [COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]

  13. #13
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    böyle sürüş pozisyonu ve kontrole alışanlar scooter kullanmasın çok boşta his ediyor insan
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  14. #14
    marwel114 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Bmw G650 Xmoto
    Yarışlarda sporcular en iyi dönüşü yapabilmek için, vücutlarını komple motoru çevirmek istedikleri yöne kaydırıyorlar.
    Ben denedim, çok verimli oluyor. Bu şekilde motoru daha az yatırarak da rahatça dönüş yapılabiliyor.


    Karşılaştığım herkes en az bir konuda benden daha yetenekli, öyle ki her insandan öğreneceğim bir şey var.

  15. #15

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    K.Maraş
    Motosikleti
    Hyo GT250R
    yararlı bir paylaşım teşekkürler.. Zaten motorla vücut kordineli hareket etmezse kaza kaçınılmaz olur özellikle virajlarda

  16. #16

    Üyelik
    02 Mart 2009
    Şehir
    İzmir Bornova
    Motosikleti
    Suzuki GS 500
    Teşekkürler iyi paylaşım

  17. #17

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 650GS
    cruiser kullanalar içinde teknik anlatım ne zaman olacak merakla beklemekteyim. herkez racing mi kullanıyor?

  18. #18
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    BEN ÖZELLIKLEKEMER BURGAZ DAN BAHCEKÖYE BOL VIRAJLI HELE HELE KIŞIN KIMSE YOK KENDIMCE COK DENEMELER YAPTIM ILK ZAMANLARDA 22 DK SUREN YOLU ŞİMDİ 12DK YA İNDİRDİM BİR İDDAM YOK YANLIŞ ANLAŞILMASIN BELKI BURAYI 8 DK DA BITIREN BILE OLUR ANLATMAK İSTEDIĞİM VİRAJLARI DAHA GÜZEL ALMAYA BASLADIM KENDIMCE AMA BUNU ASLA ADLANDIRAMAM BELKİ Bİ DÜNYA YANLIŞIM VAR BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜR EDERIM HERKEZ GIBI BENDE KENDİMCE PAY CIKARDIM

  19. #19
    ghostrıder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2009
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    honda cbf 150
    denemek gerek

  20. #20

    Üyelik
    19 Mayıs 2009
    Şehir
    şimdi mi az sonra mı?
    Motosikleti
    potansiyel r1 :(
    motosikleti dönüşlerde yatırmamızın sebebi ağırlık merkezini yere ve virajın iç tarafına yaklaştırmak
    dolayısıyla savrulma ihtimalini hafifletmek diye biliyorum
    ancak motoru fazla yatırmak yanaklara çok baskı uygulayacaktır
    buda lastik yol arası sürtünmeyi azaltır
    burdaki yöntem yıllardır yaptığımız ama teorik yönlerini bilmediğimiz ayrıntılar
    güzel paylaşım olmuş teşekkürler
    :pl: [COLOR="Red"]Gimme fuel[/COLOR] !!! [COLOR="Blue"]Gimme fire[/COLOR]!!! [COLOR="Red"]Gimme that which I desire[/COLOR]!!! :pl:
    adı üstünde u[B][COLOR="Blue"]M[/COLOR][/B]u[B][COLOR="Blue"]T[/COLOR][/B] :queen:
    [COLOR="Red"]makine mühendisliği 4 sene kaldı[/COLOR]


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler