Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet şasesi Jig imalati

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750
    ana raylarin kalinligni yanlis yazmisim .45mm degil 4.5mm olmasi gerek.

    bugunun konusu dik tasiyicilarin kizak yapimi ve dikmelere kaynatilmasi:
    kizaklar icin 5mm kalinliginda celik levha kullandim.

    resimdeki kucuk aletin adi automatic center punch, inanilmaz isinizi kolaylastiriyor
    cekic kullanmak yerine bunu deligi acacaginiz yere bastiriyorsunuz icersinde guclu tetikli yay var ve o noktaya aniden 1mm lik cukur aciyor. boylelikle hasas delikleri rahatlikla baslatabiliyorsunuz.






    kizagin kesilip temizlenip yerin takilmis hali.
    burada amac dik tasiyici kizaga 90derecelik aci ile kaynatmak.


    bu o kadarda kolay olmadi, miknatisli aci olcer olmasaydi dahada ugrastirirdi




    malzeme fazla isinmasin diye sekiz noktadan kuvetli sekilde puntaladim


    bugunluk bukadar,
    www.sungurtekin.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Fotoları görünce, tamam bu alet ve avadanlıklar bizim buralarda yok, bu tools lar snap-on, ridgid, craftsman lerin memleketi diyordum ki, yakın gözlüğümü takıp bakınca imza bölümünde web adreslerinizi gördüm yanılmamışım
    Paylaşımlarınızın devamını bekliyoruz teşekkürler.

  3. #23

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    [QUOTE=İHTİYAR;

    profıl dıye aklımda kalmıs kalıp mastar.hatta bır anısı var
    sera yapacaktık.profıllerı kesmek ıcın testere lazımdı.yabancı dıl cok'ta ıyı degıl
    epey ugrastırmıstım adamı sonunda anlamıs olacakkı bana kutusunda jig saw yazan testereyi vermisti
    buraya geldıgımde ogrendım adı dekupajmıs


    angelspear
    dedıgın frame jig olarak baktım
    fiyatları dedıgın gıbı senın yapmanı gerektırıyor

    o jig'in ucuzu hindistan yada pakistan üretimi yokmuymus

  4. #24
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fotoları görünce, tamam bu alet ve avadanlıklar bizim buralarda yok, bu tools lar snap-on, ridgid, craftsman lerin memleketi diyordum ki, yakın gözlüğümü takıp bakınca imza bölümünde web adreslerinizi gördüm yanılmamışım
    Paylaşımlarınızın devamını bekliyoruz teşekkürler.
    devami gelicek, elimde bircok proje var, jig bitince cb750 projesine devam edicegim. aralardada farkli komponentlerin imalatini yayinlamayi dusunuyorum.
    tesekur ederim

    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    profıl dıye aklımda kalmıs kalıp mastar.hatta bır anısı var
    sera yapacaktık.profıllerı kesmek ıcın testere lazımdı.yabancı dıl cok'ta ıyı degıl
    epey ugrastırmıstım adamı sonunda anlamıs olacakkı bana kutusunda jig saw yazan testereyi vermisti
    buraya geldıgımde ogrendım adı dekupajmıs


    angelspear
    dedıgın frame jig olarak baktım
    fiyatları dedıgın gıbı senın yapmanı gerektırıyor

    o jig'in ucuzu hindistan yada pakistan üretimi yokmuymus
    evet dogru search etmissin pek ucuz degiller. hintli jig yok malesef


    bu arada kafa icin disli rod ismarladim, yarin on baglantinin tornada parcalarini imal edicegim,

    soru:
    1. on takimin saseye baglandigi yere ne ad veriliyor? (rulmanlarin cakildigi tup) ben kafa diyorum ama teknik terim olarak bilmiyorum. inglizcesi neck, headstock
    2. arka aksin takildigi yer, axle plate = aks plakasi / levhasi ?

    tesekurler
    www.sungurtekin.com

  5. #25
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    kolay gelsin güzel olacakmış gibi geliyor bana

  6. #26
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750

    kafanin parcalarinin imalati

    bugun baya verimli gecdi,
    kafanin baglanacagi yerin parcalarini imal ettim.



    Bu konik parcadan iki tane olucak, biri ustden digeri altdan kafayi rulman yataklarinin oldugu yerden sabitleyecek.







    Siradaki parca jigin en onemli parcasi sayilir!


    Bu sert aluminyum blok kafayi belli bir acida tutan disli rod'un saseyi (kafayi) tam ortalamasini saglayacakdir.
    acilacak deligin milimetrik ortalanmasi gerekmektedir aksi takdirde kafa saseye ortalanamiyacakdir buda on takimin aks baglanti noktalarinin sasmasina sebebiyet verecekdir.
    sasma payi inch olarak blokun tum yonlerine dogru maksimum binde -2, +2 degerlerindedir , benim kosullarimda kabul edilebilir






    Burada sag ve sol civata baglanti yerlerini belirliyorum.
    Parcanin kirmizi olmasinin sebebi kullandigim mizanpaj boyasindan, bu boya parcanin uzerine ince bir katman olusturuyor oje gibi ve parca ragatlikla uzeri cizilebiliyor hem cizimler cikmiyor hemde parca zarar gormuyor, adi layout fluid, maviside var.






    Kilavuzla dis acilmasi




    bugunluk bukadar, umarim hafta sonu bitirmeye yaklasirim

    www.sungurtekin.com

  7. #27
    tasarslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    Adapazar
    Motosikleti
    LX 150
    Zanaatkar(iş ehli) işleri bunlar
    Site içindeki bir çok arkadaşa çalışmalarınla yol gösteriyorsun..Kolaylıklar diliyorum
    ..İslam kadını dişiliğiyle değil, kişiliğiyle var olandır..

    Gülün dikene katlanması, onu güzel kokulu yaptı. - Mevlâna Celâleddin-i Rûmî

  8. #28

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Biraz daha sıksanız resmen imalat yapacak düzeydesiniz diye düşünüyorum.Sıksanız derken düşünecek başka işiniz olmasa eminim harikalar çıkacak atölyenizden.Allah zihin açıklıgı elinize kuvvet versin.Kolay gelsin.

  9. #29

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    125 mg - 301 Mz
    helal olsun ustam devamını bekliyorum sabırsızlıkla.
    · [B]Pirlik, saçın sakalın ağarması ile elde edilmez. İblisten daha ihtiyar kim var?[/B]

  10. #30
    robokof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xv 250 -1100
    Merakımı maruz görün ama bu ustalık bir diğer değiş ile iş tercübesi nereden geliyor? Herhangibi bir custom imalatanesinde çalıştınız mı yada başka ne işler yaptınız. Her eliyatkın kişinin bileceği bir şey değil bu en basitinden kompretör ile tornada malzemeyi sıfırlamak, yoksa çocukluktan gelen bir yetenek bir el yatkınlığımı tüm bu çalışmalar.
    born to be wild....

  11. #31
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gipta ve kiskançlikla izliyorum.


    Emeğini gıpta ile içinde bulunduğun ülkeyi kıskançlık ile izliyorum.
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  12. #32
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750
    Alıntı tasarslan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zanaatkar(iş ehli) işleri bunlar
    Site içindeki bir çok arkadaşa çalışmalarınla yol gösteriyorsun..Kolaylıklar diliyorum
    tesekurler tasarslan, umarim ilgilili arkadaslara konularim faydali oluyordur.

    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz daha sıksanız resmen imalat yapacak düzeydesiniz diye düşünüyorum.Sıksanız derken düşünecek başka işiniz olmasa eminim harikalar çıkacak atölyenizden.Allah zihin açıklıgı elinize kuvvet versin.Kolay gelsin.
    tesekurler

    Alıntı robokof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merakımı maruz görün ama bu ustalık bir diğer değiş ile iş tercübesi nereden geliyor? Herhangibi bir custom imalatanesinde çalıştınız mı yada başka ne işler yaptınız. Her eliyatkın kişinin bileceği bir şey değil bu en basitinden kompretör ile tornada malzemeyi sıfırlamak, yoksa çocukluktan gelen bir yetenek bir el yatkınlığımı tüm bu çalışmalar.
    Endustri urunleri tasarimcisiyim, bir cok ar-ge ve prototip atelyelerinde calisdim. ama en onemlisi surekli ilgilendigim konular hakkinda kitap, cesitli dokumantasyon ve egitim dvd leri arsivlerim.
    Bir proje uzerinde calisdigimda yanimda biri daha varsa fena sikilir , 10 dakikalik bir islemin, saatlerce planini, dersini calisirim. yapdigim icime sinmesse basdan yaparim.
    kendimi usta gibi gormuyorum, ama yinede tesekur ederim. Haydarpasa torna/tesviye'den mevzun yakin bir arkadasim benzer bir sey soylemisdi, tornada dikdortgen islemek zor islemlerden biriymis.

    Alıntı mogli adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Emeğini gıpta ile içinde bulunduğun ülkeyi kıskançlık ile izliyorum.
    Selam mogli,, emegim sabrimin neticesidir, kiskanmam ama ilham alirim. . . ancak kiskanclik duygusu olumlu uretimlere motiv olabilir.
    tesekurler,

    ALp
    www.sungurtekin.com

  13. #33
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750

    tezgah ve kaynak masasi

    bir sey uzerinde calisirken bazen eksiklerim oldugu ortaya cikiyor, ve proje suresi uzuyor.
    duzgun bir kaynak masam yokdu, ayrica bu yapdigim jigi koyacak bir tezgahada ihtiyacim olucakdi (diger tezgahim jig icin alcak ve onu daha cok kaba isler icin kullaniyorum). Ingiliz tekerlegimde gelmisdi, onuda koyacak bir sac sekillendirme/kaporta kosesi gerekdi.
    tum bu ihtiyaclara cevap verecek bir tezgah/kaynak masasi kombinasyonu tasarladim. ust tezgahin uzerinde 2.5metreye x 1metre , 1cm kalinliginda celik kullandim. kaynak masasinida alta sigacak sekilde tekerlekli yapdim ve kullanilmadigi vakit yerden kazandim. tezgah cok agir oldu.





    kaynak masasinin disariya cekilmis hali



    jigin sadece arka aks baglanti braketleri kaldi, son bi iki haftadir bunlarla ugrasiyordum, bu arada motor sokup/toplamak icinde bir motor standi yapdim, sonraki iki projemde komple motor/sase/kaporta aksami sifirdan yapilacak, ve biri haziranda sahibine teslim edilecek (daha cafe projesini bitiremedim!!!)





    goruldugu uzere tamamen krank ve rulman larina kadar sokdum parca bekliyorum, tanidiniz mi bu makinayi?
    www.sungurtekin.com

  14. #34

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Herşey tıkırında gidiyor anlaşılan, kolay gelsin,emeğe değer birşeyler çıkacak belli.

    Motor ne hiç görmedim hemen atayım,Cb 900.

  15. #35
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor ne hiç görmedim hemen atayım,Cb 900.
    yok degil, fena attin hoca, ipucu veriym 650cc ve japon degil, o yillardada pek japon bulunmazdi ;)
    www.sungurtekin.com

  16. #36

    Üyelik
    20 Haziran 2008
    O bir ! triumph 650 thunderbird ;););)

  17. #37
    robokof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xv 250 -1100
    Alp bey.
    Tezgahın üzerinde gözüme bir MODEL 3 TUBE BENDER çarptı. O aparat ile exhaust borusu bükebiliyormusunuz?(örneğin: 60x1.5mm)
    born to be wild....

  18. #38
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750
    Alıntı airbrush adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O bir ! triumph 650 thunderbird ;););)
    evet triumph 650, ama thunderbirdi degil , T110 Tiger

    ben bu pre-unit (sanziman-motor ayri) makinalari cok begeniyorum. cok iltisamli duruyorlar


    Alıntı robokof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alp bey.
    Tezgahın üzerinde gözüme bir MODEL 3 TUBE BENDER çarptı. O aparat ile exhaust borusu bükebiliyormusunuz?(örneğin: 60x1.5mm)
    5cm capa kadar kaliplari var, bu model3 ler en hesapli rotary tip koseli ve yuvarlak tup yada boru cevirme/dolama aleti. (kaliplari kendisinden pahali yanliz)
    daha ucuza bukme aletleride var ancak onlar tupe yada boruya hasar vererek bukuyorlar.
    o yuzden bunlara rotary tip cevirme/bukme deniyor. ayrica sase icin boru "pipe" degil "DOM Tube" tup kullaniliyor, kalin tuplerde dolamali tip aletle sekillendirmek gerekiyor.
    www.sungurtekin.com

  19. #39
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750

    Son asamalar ve final

    Kafayi tasiyan kizagin yapimi.


    ana kizaklarin dahada kalin olmasini istedim o yuzden onceki yapdigim kizaklari sokup yerine 9.52mm kalinliginda celik kesip hazirladim.




    resimde orta tasiyicinin kizagini kaynatirken.
    orta tasiyici genelde motor yada sanziman kulaklarina braketler vasitasi ile baglanir


    daha onceden gosterdigim gibi bu 9.52mm kalinligindaki celik kizak 8 noktadan puntalandikdan sonra kaynatiliyor. tigi 250ampere ayarladim o kalinlikdaki celigi kaynatabilmek icin.


    kesit detay


    bu jig'in ozelligi arka aks tablasi tasiyicilarinin bagli oldugu raylar on dikmeden arka dikmeye baglaniyor, boylelikle kaynak yapilirken uzerindeki cekme basincina ragmen dikmeler kapanmiyor ve tum ince ayarlarda ayni zamanda x-y-z duzlemlerinde cok hassas sekilde yapilabiliyor;
    arka dikme ve aks tasiyici detaylari


    orta tasyici dikme, burada gosterme amacli yarim bir triumph sasesi ve sanzimanini jigin uzerine takdim. Resimde gordugunuz #2 braketin degistirilmesi ile farkli saseler imal edilebilir yada bu ornekdeki gibi bir hardtail imalati yapilabilir.


    sasenin teraziye getirilmesi:, elektronik aci olcer once jigin ana rayina konup sifir dereceye calibre edilir, sonra aci olcer sasenin yere paralel olmasi gereken bir parcasinin uzerine konur. kafadaki rodun uzerindeki somunlarin asagi yukari cevirerek elektronik aci olcer teraziye getirilir. sase tam olarak terazide iken kafadaki ve orta tasiyicidaki tum somunlar sabitlestirilir.

    ayarli kafa baglanti detayi; tornada yapdigim konik kafa spacerlari farkli capdaki kafalara rahatlikla oturtulabiliyor,





    jigin teraziye getirilebilmesi icin ayaklar ayarlidir

    yakinda, jigin uzerindeki triumph projesine basliyacagim. gordugunuz gibi arka tuplerin acilarini belirledim bile.
    gorusmek uzere,
    alp
    www.sungurtekin.com

  20. #40

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 TRACER
    tebrikler alp, ellerine sağlık, son resimde gerçekten ve tam olarak ne işe yaradığı ortaya çıktı.
    bilmiyordum öğrendim teşekkürler.
    habe habe


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler