Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

iteceklimi egzantriklimi ???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2011
    Motosikleti
    mondial 150 mr vulture
    aradaki fark ne??? benım kanuni windy 125 2007 model.bu iteceklimi yoksa egzantriklimi???


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    %100 sizin motor egzantrikli ama üsttemi alttamı onu bilemem ))
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  3. #3

    Üyelik
    13 Ekim 2011
    Motosikleti
    mondial 150 mr vulture
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %100 sizin motor egzantrikli ama üsttemi alttamı onu bilemem ))
    fark ne oluyor peki okan abi

  4. #4
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Aradaki fark şöyle oluyor

  5. #5
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    egzantrik kam dişlisine bağlı alttan iticili....

  6. #6

    Üyelik
    13 Ekim 2011
    Motosikleti
    mondial 150 mr vulture
    peki hangısının performansı daha ıyı pekiii...bi daha motor alırken ona gore alırım

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    Alıntı mekan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki hangısının performansı daha ıyı pekiii...bi daha motor alırken ona gore alırım
    Düşük cc de aradaki farkı anlamak namümkündür

  8. #8

    Üyelik
    13 Ekim 2011
    Motosikleti
    mondial 150 mr vulture
    Alıntı dürümdöner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşük cc de aradaki farkı anlamak namümkündür
    anladım hocammm.yuksek cc de bıze gore deıl.oyleyse bole devam )

  9. #9
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    solda ki daha iyi sanırım, neden derseniz; daha basit, az parçalı olduğundan arıza riskide az, fakat sağ tarafta ki daha gelişmiş ama güç aktarımı dağıtılmış durumda çok parça içerdiğinden mekanik arıza yapma riski daha fazla...

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    solda ki daha iyi sanırım, neden derseniz; daha basit, az parçalı olduğundan arıza riskide az, fakat sağ tarafta ki daha gelişmiş ama güç aktarımı dağıtılmış durumda çok parça içerdiğinden mekanik arıza yapma riski daha fazla...
    soldakine ben yanlızca motorsikletlerde (125 kt qibi tek silindirli) rastladım ama saqdaki şu ana kadar qördüqüm tüm otomobil motorlarındaki sistemin ta kendisidir.yine de bu konuyu yarın tekrar araştıracaqım. Bmw R80 lerde de itici vardı sökülmüsken qörmüştüm yanlış hatırlamıyorsam

  11. #11
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı mekan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aradaki fark ne??? benım kanuni windy 125 2007 model.bu iteceklimi yoksa egzantriklimi???
    itecek dediğin sistem türkiyede daha çok piyano sistemi diye geçiyor.

    bazı amerikan ve cruiser tip motorlar hariç itecekli dediğin sistemden motor üreten kalmadı.

    itecek tipli subap sistemi olan motorlar, bakımları yapıldığı sürece daha uzun ömürlü olsa da, yüksek devirlerde verimsizdir. yüksek devirlerde verimli olması için değişik yay destekleri olan zilyon tane versiyonu var... yine de subap yayları üzerinde çok fazla yük oluşturur. bu da subap yaylarının yüksek devirlerde zamanında tepki vermesini zorlaştırır.

    ayrıca, günümüzde motorlar genel olarak en az 4 subaplı olarak üretilir. bir piston için 4 subap, 4 subap için motorun içinde 4 adet itici yuvası için yer ve bunların ağırlıkları düşünüldüğünde, iş oldukça karmaşıklaşır. bu yüzden çok subaplı motorlar üretildiğinde, itici sistemler bırakılıp, yerini üstten egzantrikli sistemler almıştır.

    üstten egzantrikli sistemin bir avantajı, zaten aşağıda bulunan kam milini yukarı alındığı için, sistem basitleşir, fazladan parçalardan dolayı sürtünme ve hareket kayıpları gider, motor daha hafif olur. vs. vs. vs. vs.

    kısacası, iticili sistem, yüksek hacimli, düşük devirli, yüksek torklu ve 2 subaplı motorlar için uygun, ayarlaması basit bir sistemdir.

    düşük hacimli, yüksek devirli, kendine yetecek kadar tork üreten piston başına 2 den daha fazla subaplı motorlar için çok fazla itici pim, ve motor içinde çok fazla ekstra alan gerektirdiğinden pratik değildir.

    ayrıca, torku zaten düşük olan motorlarda, bu itici pimler yukarı aşağı hareket ederek, newtonun eylemsizlik kanununa hakaret ederler ve motorda tork kayıplarına sebep olurlar...

    üstten egzantrikli sistemde, zincir sürekli aynı yöne döndüğü için anlık olarak hızlanıp yavaşlaması gerekmez, newtona saygılıdır ve tork kayıplarına çok sebep olmazlar...
    !?

  12. #12
    DarkSeleCT93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2011
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    Rks rocca 100 max
    birde üstten egzantirikli olanlar daha az titriyor mesela ybr125

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    itecek dediğin sistem türkiyede daha çok piyano sistemi diye geçiyor.

    bazı amerikan ve cruiser tip motorlar hariç itecekli dediğin sistemden motor üreten kalmadı.

    itecek tipli subap sistemi olan motorlar, bakımları yapıldığı sürece daha uzun ömürlü olsa da, yüksek devirlerde verimsizdir. yüksek devirlerde verimli olması için değişik yay destekleri olan zilyon tane versiyonu var... yine de subap yayları üzerinde çok fazla yük oluşturur. bu da subap yaylarının yüksek devirlerde zamanında tepki vermesini zorlaştırır.

    ayrıca, günümüzde motorlar genel olarak en az 4 subaplı olarak üretilir. bir piston için 4 subap, 4 subap için motorun içinde 4 adet itici yuvası için yer ve bunların ağırlıkları düşünüldüğünde, iş oldukça karmaşıklaşır. bu yüzden çok subaplı motorlar üretildiğinde, itici sistemler bırakılıp, yerini üstten egzantrikli sistemler almıştır.

    üstten egzantrikli sistemin bir avantajı, zaten aşağıda bulunan kam milini yukarı alındığı için, sistem basitleşir, fazladan parçalardan dolayı sürtünme ve hareket kayıpları gider, motor daha hafif olur. vs. vs. vs. vs.

    kısacası, iticili sistem, yüksek hacimli, düşük devirli, yüksek torklu ve 2 subaplı motorlar için uygun, ayarlaması basit bir sistemdir.

    düşük hacimli, yüksek devirli, kendine yetecek kadar tork üreten piston başına 2 den daha fazla subaplı motorlar için çok fazla itici pim, ve motor içinde çok fazla ekstra alan gerektirdiğinden pratik değildir.

    ayrıca, torku zaten düşük olan motorlarda, bu itici pimler yukarı aşağı hareket ederek, newtonun eylemsizlik kanununa hakaret ederler ve motorda tork kayıplarına sebep olurlar...

    üstten egzantrikli sistemde, zincir sürekli aynı yöne döndüğü için anlık olarak hızlanıp yavaşlaması gerekmez, newtona saygılıdır ve tork kayıplarına çok sebep olmazlar...
    aynen dediği gibi benimde motorda push rodlu ve bakımı yok çünkü hidrolik kendini kendini ayarlıyor buda servisde büyük avantaj ama devr kısıtlı mesela benim motorun yarış versiyonları var yüksek devir çevirenler 10 000 devir gibi adamlar pushrodlarını elden geçiriyorlar o devirlerde düzgün çalışsın diye ve genelde ayarları tutturamıyorlar o yüzden üstten egzantirik en verimlisi yüksek devirde ama şu anda sanırım teknolojinin son noktası ducatide tam olarak özelliklerine vakıf olmasamda kendi patentli bir egzantirik sistemleri var.

  14. #14
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı dersansport adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen dediği gibi benimde motorda push rodlu ve bakımı yok çünkü hidrolik kendini kendini ayarlıyor buda servisde büyük avantaj ama devr kısıtlı mesela benim motorun yarış versiyonları var yüksek devir çevirenler 10 000 devir gibi adamlar pushrodlarını elden geçiriyorlar o devirlerde düzgün çalışsın diye ve genelde ayarları tutturamıyorlar o yüzden üstten egzantirik en verimlisi yüksek devirde ama şu anda sanırım teknolojinin son noktası ducatide tam olarak özelliklerine vakıf olmasamda kendi patentli bir egzantirik sistemleri var.
    ducati nin desmodromic adını verdiği bir subap sistemi var. subapları geri iten yaylar yok. aynı egzantrik milinin subabı itmesi gibi, subabı gene mekanik olarak geri çeken mekanizması var. dolayısı ile, motor devri ne kadar yüksek olursa olsun, subaplar zamanında kapanıyor.




    en gelişmiş subap sistemi, F1 arabalarında tercih edilen pnömatik sistem.

    ama sistem karmaşık ve üretimi meşakatli. yine de en verimlisi..


    motorun, zamanlamasına bağlı olarak ürettiği anlık hava basıncı ile çalışıyor.





    ducati'nin desmodromic valfleri çok iyi bir fikir olsa da, motor sürekli yüksek bir stres altında ve gürültülü çalışıyor...

    pnömatik sistem ise, daha yumuşak ve stressiz çalışıyor. üstelik pnömatik basınç çok hızlı iletilebildiğinden verimi de oldukça yüksek...

    yine de karşılaştırıldığında, desmodromic valf sistemi daha uzun ömürlü, pnömatik daha yüksek performanslı.

    pnömatik sistem aşırı bakım ister. desmodromic genel periyodik bakım ile yetinebilir.
    !?

  15. #15
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı mekan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aradaki fark ne??? benım kanuni windy 125 2007 model.bu iteceklimi yoksa egzantriklimi???
    senin motor itecekli kardeş abilerin dediği gibi yüksek devirlerde iyi değil düşük devirlerde iyi dikkat ederseniz sibob kesmeleri genelde iticili motorlarda olur sebebi yüksek devir yaptıklarında zamanlamayı karıştırıyor böyleliklede sibob kesiyor
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ducati nin desmodromic adını verdiği bir subap sistemi var. subapları geri iten yaylar yok. aynı egzantrik milinin subabı itmesi gibi, subabı gene mekanik olarak geri çeken mekanizması var. dolayısı ile, motor devri ne kadar yüksek olursa olsun, subaplar zamanında kapanıyor.

    http://www.seastarsuperbikes.co.uk/d...esmo5large.jpg


    en gelişmiş subap sistemi, F1 arabalarında tercih edilen pnömatik sistem.

    ama sistem karmaşık ve üretimi meşakatli. yine de en verimlisi..


    motorun, zamanlamasına bağlı olarak ürettiği anlık hava basıncı ile çalışıyor.

    http://f1-dictionary.110mb.com/Image..._pneumatic.jpg



    ducati'nin desmodromic valfleri çok iyi bir fikir olsa da, motor sürekli yüksek bir stres altında ve gürültülü çalışıyor...

    pnömatik sistem ise, daha yumuşak ve stressiz çalışıyor. üstelik pnömatik basınç çok hızlı iletilebildiğinden verimi de oldukça yüksek...

    yine de karşılaştırıldığında, desmodromic valf sistemi daha uzun ömürlü, pnömatik daha yüksek performanslı.

    pnömatik sistem aşırı bakım ister. desmodromic genel periyodik bakım ile yetinebilir.
    tebrik ederim..part time süper kahramanlık yapmadıqınız zamanlar da full time araştırmacısınız qaliba..

  17. #17
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    itecek dediğin sistem türkiyede daha çok piyano sistemi diye geçiyor.

    bazı amerikan.....

    .....antrikli sistemde, zincir sürekli aynı yöne döndüğü için anlık olarak hızlanıp yavaşlaması gerekmez, newtona saygılıdır ve tork kayıplarına çok sebep olmazlar...
    Ya üstat seni seviyorum ya... Yazdığın ilk mesajda tam sormak üzere olduğum sorunun cevabını fazlasıyla vermişsin...Ne soracaktım, boşver artık

    İkinci mesajda da önceden merak edip araştırdığım bir teknolojiye 1-2 ekleme daha yapmış oldun. Çok teşekkürler
    #sürenadam

  18. #18

    Üyelik
    13 Ekim 2011
    Motosikleti
    mondial 150 mr vulture
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin motor itecekli kardeş abilerin dediği gibi yüksek devirlerde iyi değil düşük devirlerde iyi dikkat ederseniz sibob kesmeleri genelde iticili motorlarda olur sebebi yüksek devir yaptıklarında zamanlamayı karıştırıyor böyleliklede sibob kesiyor
    fatıh kardeş bı senın dediğini anladım valla diğer acıklamalar bana fazla bılımsel geldi ama burayı ortamı bu yuzden cok sevıyorum.yaşasın

  19. #19
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı mekan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fatıh kardeş bı senın dediğini anladım valla diğer acıklamalar bana fazla bılımsel geldi ama burayı ortamı bu yuzden cok sevıyorum.yaşasın
    anladıysan ne mutlu :D
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  20. #20

    Üyelik
    13 Ekim 2011
    Motosikleti
    mondial 150 mr vulture
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anladıysan ne mutlu :D
    yeni bir motorcu olarak ne kadar anlamam gerekıyosa o kadar anladım


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)