aradaki fark ne??? benım kanuni windy 125 2007 model.bu iteceklimi yoksa egzantriklimi???
aradaki fark ne??? benım kanuni windy 125 2007 model.bu iteceklimi yoksa egzantriklimi???
%100 sizin motor egzantrikli ama üsttemi alttamı onu bilemem ))
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
egzantrik kam dişlisine bağlı alttan iticili....
peki hangısının performansı daha ıyı pekiii...bi daha motor alırken ona gore alırım
solda ki daha iyi sanırım, neden derseniz; daha basit, az parçalı olduğundan arıza riskide az, fakat sağ tarafta ki daha gelişmiş ama güç aktarımı dağıtılmış durumda çok parça içerdiğinden mekanik arıza yapma riski daha fazla...
soldakine ben yanlızca motorsikletlerde (125 kt qibi tek silindirli) rastladım ama saqdaki şu ana kadar qördüqüm tüm otomobil motorlarındaki sistemin ta kendisidir.yine de bu konuyu yarın tekrar araştıracaqım. Bmw R80 lerde de itici vardı sökülmüsken qörmüştüm yanlış hatırlamıyorsam
itecek dediğin sistem türkiyede daha çok piyano sistemi diye geçiyor.
bazı amerikan ve cruiser tip motorlar hariç itecekli dediğin sistemden motor üreten kalmadı.
itecek tipli subap sistemi olan motorlar, bakımları yapıldığı sürece daha uzun ömürlü olsa da, yüksek devirlerde verimsizdir. yüksek devirlerde verimli olması için değişik yay destekleri olan zilyon tane versiyonu var... yine de subap yayları üzerinde çok fazla yük oluşturur. bu da subap yaylarının yüksek devirlerde zamanında tepki vermesini zorlaştırır.
ayrıca, günümüzde motorlar genel olarak en az 4 subaplı olarak üretilir. bir piston için 4 subap, 4 subap için motorun içinde 4 adet itici yuvası için yer ve bunların ağırlıkları düşünüldüğünde, iş oldukça karmaşıklaşır. bu yüzden çok subaplı motorlar üretildiğinde, itici sistemler bırakılıp, yerini üstten egzantrikli sistemler almıştır.
üstten egzantrikli sistemin bir avantajı, zaten aşağıda bulunan kam milini yukarı alındığı için, sistem basitleşir, fazladan parçalardan dolayı sürtünme ve hareket kayıpları gider, motor daha hafif olur. vs. vs. vs. vs.
kısacası, iticili sistem, yüksek hacimli, düşük devirli, yüksek torklu ve 2 subaplı motorlar için uygun, ayarlaması basit bir sistemdir.
düşük hacimli, yüksek devirli, kendine yetecek kadar tork üreten piston başına 2 den daha fazla subaplı motorlar için çok fazla itici pim, ve motor içinde çok fazla ekstra alan gerektirdiğinden pratik değildir.
ayrıca, torku zaten düşük olan motorlarda, bu itici pimler yukarı aşağı hareket ederek, newtonun eylemsizlik kanununa hakaret ederler ve motorda tork kayıplarına sebep olurlar...
üstten egzantrikli sistemde, zincir sürekli aynı yöne döndüğü için anlık olarak hızlanıp yavaşlaması gerekmez, newtona saygılıdır ve tork kayıplarına çok sebep olmazlar...
!?
birde üstten egzantirikli olanlar daha az titriyor mesela ybr125
aynen dediği gibi benimde motorda push rodlu ve bakımı yok çünkü hidrolik kendini kendini ayarlıyor buda servisde büyük avantaj ama devr kısıtlı mesela benim motorun yarış versiyonları var yüksek devir çevirenler 10 000 devir gibi adamlar pushrodlarını elden geçiriyorlar o devirlerde düzgün çalışsın diye ve genelde ayarları tutturamıyorlar o yüzden üstten egzantirik en verimlisi yüksek devirde ama şu anda sanırım teknolojinin son noktası ducatide tam olarak özelliklerine vakıf olmasamda kendi patentli bir egzantirik sistemleri var.
ducati nin desmodromic adını verdiği bir subap sistemi var. subapları geri iten yaylar yok. aynı egzantrik milinin subabı itmesi gibi, subabı gene mekanik olarak geri çeken mekanizması var. dolayısı ile, motor devri ne kadar yüksek olursa olsun, subaplar zamanında kapanıyor.
en gelişmiş subap sistemi, F1 arabalarında tercih edilen pnömatik sistem.
ama sistem karmaşık ve üretimi meşakatli. yine de en verimlisi..
motorun, zamanlamasına bağlı olarak ürettiği anlık hava basıncı ile çalışıyor.
ducati'nin desmodromic valfleri çok iyi bir fikir olsa da, motor sürekli yüksek bir stres altında ve gürültülü çalışıyor...
pnömatik sistem ise, daha yumuşak ve stressiz çalışıyor. üstelik pnömatik basınç çok hızlı iletilebildiğinden verimi de oldukça yüksek...
yine de karşılaştırıldığında, desmodromic valf sistemi daha uzun ömürlü, pnömatik daha yüksek performanslı.
pnömatik sistem aşırı bakım ister. desmodromic genel periyodik bakım ile yetinebilir.
!?
SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)