sessizsakin adlı üyeden alıntı
itecek dediğin sistem türkiyede daha çok piyano sistemi diye geçiyor.
bazı amerikan ve cruiser tip motorlar hariç itecekli dediğin sistemden motor üreten kalmadı.
itecek tipli subap sistemi olan motorlar, bakımları yapıldığı sürece daha uzun ömürlü olsa da, yüksek devirlerde verimsizdir. yüksek devirlerde verimli olması için değişik yay destekleri olan zilyon tane versiyonu var... yine de subap yayları üzerinde çok fazla yük oluşturur. bu da subap yaylarının yüksek devirlerde zamanında tepki vermesini zorlaştırır.
ayrıca, günümüzde motorlar genel olarak en az 4 subaplı olarak üretilir. bir piston için 4 subap, 4 subap için motorun içinde 4 adet itici yuvası için yer ve bunların ağırlıkları düşünüldüğünde, iş oldukça karmaşıklaşır. bu yüzden çok subaplı motorlar üretildiğinde, itici sistemler bırakılıp, yerini üstten egzantrikli sistemler almıştır.
üstten egzantrikli sistemin bir avantajı, zaten aşağıda bulunan kam milini yukarı alındığı için, sistem basitleşir, fazladan parçalardan dolayı sürtünme ve hareket kayıpları gider, motor daha hafif olur. vs. vs. vs. vs.
kısacası, iticili sistem, yüksek hacimli, düşük devirli, yüksek torklu ve 2 subaplı motorlar için uygun, ayarlaması basit bir sistemdir.
düşük hacimli, yüksek devirli, kendine yetecek kadar tork üreten piston başına 2 den daha fazla subaplı motorlar için çok fazla itici pim, ve motor içinde çok fazla ekstra alan gerektirdiğinden pratik değildir.
ayrıca, torku zaten düşük olan motorlarda, bu itici pimler yukarı aşağı hareket ederek, newtonun eylemsizlik kanununa hakaret ederler ve motorda tork kayıplarına sebep olurlar...
üstten egzantrikli sistemde, zincir sürekli aynı yöne döndüğü için anlık olarak hızlanıp yavaşlaması gerekmez, newtona saygılıdır ve tork kayıplarına çok sebep olmazlar...