Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

iteceklimi egzantriklimi ???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı mekan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni bir motorcu olarak ne kadar anlamam gerekıyosa o kadar anladım
    tamam işte sana lazım olanı öğrenmişsin gerisi biraz kafa yoracak şeyler
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    13 Ekim 2011
    Motosikleti
    mondial 150 mr vulture
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam işte sana lazım olanı öğrenmişsin gerisi biraz kafa yoracak şeyler
    ögrencek çok şey var.olacak zamnla sizler sayesınde...

  3. #23
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı mekan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ögrencek çok şey var.olacak zamnla sizler sayesınde...
    inş. ama sizin motorun en çok sevdiğim yani silindir sekman takımını değiştirmek egzantrikliye göre daha kolay eli anahtar tutan iyi kötü değiştirir sizinkini
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  4. #24

    Üyelik
    13 Ekim 2011
    Motosikleti
    mondial 150 mr vulture
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inş. ama sizin motorun en çok sevdiğim yani silindir sekman takımını değiştirmek egzantrikliye göre daha kolay eli anahtar tutan iyi kötü değiştirir sizinkini
    evet oleymış...onuda ogrendım.sadece sılındır piston degışıomuş...150cc yapmak için 100 tl falan tutar dedi bı eleman.ıteceklıyse dedi

  5. #25
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inş. ama sizin motorun en çok sevdiğim yani silindir sekman takımını değiştirmek egzantrikliye göre daha kolay eli anahtar tutan iyi kötü değiştirir sizinkini
    pistonu cıkarmak için egzantrik dişlisi sökülmediği için sente ayarı bozulmuyor....
    zincirli üstten egzantrikli motorların mecburen egzantrik millerini sökeceğin için sente ayarı bozulma ihtimali var...gerçi onuda sökmeden önce pistonu üst ölü noktaya getirip dogru ayarın oldugunu gösteren çentikler, yazılar, çizgiler vardır....onlara bakarak da eski ayarı yapılabilir...
    ama gene de iticili alttan ekzantrikli motorlar daha kolay ... bu çinliler de hep işin kolayına kaçmış yahu....

  6. #26
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    itecek dediğin sistem türkiyede daha çok piyano sistemi diye geçiyor.

    bazı amerikan ve cruiser tip motorlar hariç itecekli dediğin sistemden motor üreten kalmadı.

    itecek tipli subap sistemi olan motorlar, bakımları yapıldığı sürece daha uzun ömürlü olsa da, yüksek devirlerde verimsizdir. yüksek devirlerde verimli olması için değişik yay destekleri olan zilyon tane versiyonu var... yine de subap yayları üzerinde çok fazla yük oluşturur. bu da subap yaylarının yüksek devirlerde zamanında tepki vermesini zorlaştırır.

    ayrıca, günümüzde motorlar genel olarak en az 4 subaplı olarak üretilir. bir piston için 4 subap, 4 subap için motorun içinde 4 adet itici yuvası için yer ve bunların ağırlıkları düşünüldüğünde, iş oldukça karmaşıklaşır. bu yüzden çok subaplı motorlar üretildiğinde, itici sistemler bırakılıp, yerini üstten egzantrikli sistemler almıştır.

    üstten egzantrikli sistemin bir avantajı, zaten aşağıda bulunan kam milini yukarı alındığı için, sistem basitleşir, fazladan parçalardan dolayı sürtünme ve hareket kayıpları gider, motor daha hafif olur. vs. vs. vs. vs.

    kısacası, iticili sistem, yüksek hacimli, düşük devirli, yüksek torklu ve 2 subaplı motorlar için uygun, ayarlaması basit bir sistemdir.

    düşük hacimli, yüksek devirli, kendine yetecek kadar tork üreten piston başına 2 den daha fazla subaplı motorlar için çok fazla itici pim, ve motor içinde çok fazla ekstra alan gerektirdiğinden pratik değildir.

    ayrıca, torku zaten düşük olan motorlarda, bu itici pimler yukarı aşağı hareket ederek, newtonun eylemsizlik kanununa hakaret ederler ve motorda tork kayıplarına sebep olurlar...

    üstten egzantrikli sistemde, zincir sürekli aynı yöne döndüğü için anlık olarak hızlanıp yavaşlaması gerekmez, newtona saygılıdır ve tork kayıplarına çok sebep olmazlar...

    Kalemine sağlık sevgili dostum
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)