Motoru park ettiğimde hiç bir şey yokken ertesi günü çalıştırınca küçük bir gazda devir ibresi artıp motoru kasıyor. O şekilde kullandım ama yinede düzelmedi. Niye olmuştur? Asya 150
Motoru park ettiğimde hiç bir şey yokken ertesi günü çalıştırınca küçük bir gazda devir ibresi artıp motoru kasıyor. O şekilde kullandım ama yinede düzelmedi. Niye olmuştur? Asya 150
devir artınca gazda vermiş oluyor dimi? gaz teli falan bir yere takılmıştır eğer böyle yoksa durduk yere devir artıyorsa bilemem.
ilginç.......
BYZ ARABALI ÇOCUK...
Kayış sertleşmiştir veya devir göstergesi sapıtmıştır.
devir yükseliyor ama hız ibresi artmıyor.. yani orantılı artmıyor. önceden devir 5 iken hız 70-80 oluyordu şimdi 50 ye zar zor çıkıyor
Debriyaj balatası o zaman.
motosiklet kaç binde?
Motosiklet sadece ulaşım aracı değildir,Özgürlüktür!!İsyandır!!:wiinkk:
10300 km de
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:50 ----------
evet kardeş onun gibi ama içten biri tutuyormuş gibi desek daha doğru olur. içeride bir zorlama var sanki ama anlamadım. yokuşları çıkarken işin garibi devir normale yaklaşıyor, özelikle aşağı eğimli yolda hafif gazda devir çok yükseliyor..
Kuvvetle muhtemel otomatik jikle kapalı kalmıştır. Değiştir zaten 15 TL'lik bir şey. Ondan değilse bile yenilenmiş olur.
otomatik jigle nedir ve neresinde bulunur? ve ben bir yerini ellemeden ertesi günü çalıştırınca olmuştu..
sayın nihat,
bu tip motorlarda otomatik jikle denen bir parça vardır. karbüratöre giden elektrik kablosunu takip ederseniz siyah plastik muhafazalı bir parça bulacaksınız (karbüratöre montajlı halde). işte o jikle motorunuz ısınıncaya kadar karbüratördeki jikle kanalını açık tutar, böylece motora ekstra benzin vererek motorun devrinin yükselmesine sebep olur. yani soğuk bir motor ilk çalışmada 1 - 2 dakika kadar yüksek devirde çalışıp sonradan devrinin düşmesi normaldir. bunun test edebilirsiniz, sabah motoru çalıştırıp kendi haline bırakın, en geç 2 dakika sonra devir kendiliğinden düşerse sorun yok. ama ısınmış bir motor yürürken devir kendi kendine yükselip düşüyorsa karbüratörün hava ayarına, bir de manifoldun çatlak olup olmadığına bakmak lazım.
Sorun otomatik jigledeyse şayet bir şey sormak istiyorum.
Devir artıyor ama hız artmıyor;otomatik jigle deviri artıyor tamam peki hız neden artmıyor ?
Motor 1 birim daha hızlı dönüyorsa tekerler de belli bir birim daha hızlı artması gerekmez mi?
O zaman otomatik jiglede bozukluk nerede? Belki baştaki devir düzensizliğinin nedeni budur ancak seyir halindeyken bunu yapmasını direk jigleye bağlamak doğru olmayabilir.
az önce yine çalıştırdım ve arka tekeri sehpaya alıp temassız çalıştırdım ve gazı verdikçe devir 7 ye çıkıyor ama arka teker bu orana göre oldukça tutarsız dönüyor. ve hız ibresi artmıyor dahi. veya 1 iki milim...!!?
Jigle, karbratör, kayış, yada debriyaj, bir ustaya götürmek en kesin çözümü
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
şu anda hava filtresine giden boruya baktım (kayışa baktıktan sonra) ve iki üç çatlak ve bir kaç yarık var. Sorun bu o zaman. Bana bunun motora verdiği zararı ve bu hortumun fiyatını söyler misiniz. Bir de bu hortumun ismini
ah şu çinliler
Ama öncelikle bu boruyu idareten (yarık ve çatlakları) sarma durumu ne ile olur? Nasıl idare edilir alana kadar ? Ve zararı olur mu?
Al bitane koli bandı o metalik renk olan içinde güçlü sargılar olan. O boruyu komple sar onuna bi dene nedir ne değildir. Sonra hala olmadıysa başka konulardada yardımcı olalım
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)