Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Devir uçuyor !!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    10 Kasım 2010
    Şehir
    Ülkemde herhangi bir memleket
    Motosikleti
    Asya 150T
    Sağol. Evet onu yapmaya çalışacağım ama elimde koli bandı var ve köydeyim. Resmi şu parçanın...



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    hocam bildiğim kadarıyla o parça hava filtresinin kutusuyla birlikte satılır, sen yine de bulunduğun bölgeyi bir araştır. elinde ne varsa çatlak yere onu sar farketmez. yalnız bu hortumla senin devir şikayetin arasında bağlantı olduğunu sanmam.

  3. #23

    Üyelik
    10 Kasım 2010
    Şehir
    Ülkemde herhangi bir memleket
    Motosikleti
    Asya 150T
    Evet hocam haklısın iyi bir sardım ama sorun hiç mi hiç etkilemedi. Ama en azından hortumun değişmesi gerektiğini gördüm. Şimdi sıra jiklede ama onu nasıl bulacağım? ve nasıl anlarım açık veya kapalı olduğunu? Veya daha ne yapmam lazım? bu arada benzin fark eder mi? Ama aldıktan sonra bir 50 km yapmıştım. şu anda aynı benzinde.. (belki etkisi olabilir diye)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:32 ----------

    Bu arada motor rölantide (2 dk sonra dahi) 2'nin biraz üzerinde devir gösteriyor..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:47 ----------

    Alıntı karaisa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sayın nihat,
    bu tip motorlarda otomatik jikle denen bir parça vardır. karbüratöre giden elektrik kablosunu takip ederseniz siyah plastik muhafazalı bir parça bulacaksınız (karbüratöre montajlı halde). işte o jikle motorunuz ısınıncaya kadar karbüratördeki jikle kanalını açık tutar, böylece motora ekstra benzin vererek motorun devrinin yükselmesine sebep olur. yani soğuk bir motor ilk çalışmada 1 - 2 dakika kadar yüksek devirde çalışıp sonradan devrinin düşmesi normaldir. bunun test edebilirsiniz, sabah motoru çalıştırıp kendi haline bırakın, en geç 2 dakika sonra devir kendiliğinden düşerse sorun yok. ama ısınmış bir motor yürürken devir kendi kendine yükselip düşüyorsa karbüratörün hava ayarına, bir de manifoldun çatlak olup olmadığına bakmak lazım.
    evet onu söktüm iğneli bir parça. İğne yaylı gibi. Ama onda sorun olup olmadığını nasıl anlayacağım.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:06 ----------

    Rolantide kendi kendine devir yükseltip indiriyor, 3 e çıkıyor biraz iniyor. Buji yeni değişti sayılır onda sorun olur mu bilemem ama jiklenin kabloyu çıkardım birşey değişmedi..
    Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum..

  4. #24

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    jiklenin kontrolü şöyle yapılır:
    jikleyi soğuk iken motordan sökersin, kablo bağlantısını ayırıp aküden direk 12V elektrik verirsin. yukarıda belirttiğiniz iğnenin 1-2 dakika içinde uzaması lazım. ancak bu uzama 5mm kadar olacağı için dikkatlice ölçmeniz lazım. zaten çalışma şekli de budur, o iğne ısındıkça uzar ve karbüratördeki jikle kanalını kapatır. bir başka test şekli daha var, bunda hiç bir şeyi sökmüyorsun. yine motor soğuk iken karbüratördeki hava ayar vidasını (karbüratör gövdesine gömülü olan vida) tamamen kapalı duruma getirip marşa basmak. jikle çalışıyor ise motor 1-2 dakika kadar çalışıp sonra stop edecektir. bu testi yaparken dikkat edilecek noktalar vardır, birincisi ayar vidası sıkılırken kaç tur çevirildiği sayılmalıdır ki testten sonra eski konumuna getirebilelim, ikincisi ayar vidası asla normal bir vidayı sıkar gibi sertçe sıkmamalı, tatlı bir değme yapınca bırakılmalıdır. yoksa iğne veya oturduğu yer aşınır.
    bu arada önceki mesajda belirttiğim gibi bakılabilecek iki nokta daha var: birincisi manifold denen karbüratörden sonraki yarı alüminyum yarı lastik parça. bunun kontrolü şöyle yapılır, motor çalışır durumdayken karbüratörü tutup sağa sola, yukarı aşağı oynatarak devirde değişim olup olmadığına bakarsın, zaten çatlak varsa fıs-fıs diye ses de gelecektir. ikincisi de motorun hava ayarının doğruluğu, çin malı skutırlarda genellikle 2-2,5 tur açıklıkta olur ama motordan motora değişir, bu iş biraz tecrübe ister.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı nihat45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet onu söktüm iğneli bir parça. İğne yaylı gibi. Ama onda sorun olup olmadığını nasıl anlayacağım.
    En kolayı, motoru 5-10 dk. çalıştır, 1-2 tur at ısınsın. Sonra kapat kontağı, jikleyi yerinden çıkart. Jiklenin girdiği deliği elinle az bir boşluk kalacak şekilde kapatıp tekrar çalıştır. Düzelirse jikledendir. Otomatik jiklesi olan bir motorum olmadı ama scooter kullanan bir arkadaşım 2-3 ayda bir değiştirmek zorunda kaldığı için jikle hiç takılı olmadan kullanmayı bile öğrendim

  6. #26

    Üyelik
    10 Kasım 2010
    Şehir
    Ülkemde herhangi bir memleket
    Motosikleti
    Asya 150T
    Dün motoru toplayıp (sorunu çözemeden) park ederken çalıştırıp 1-2 dk denedim motor tekleye tekleye devir düşürdü yani 3 ten aşağı doğru devir indi ve sona dayandı, iyi dedim hiç birşey yapmadan motor düzelmiş ama sonra istop etti :(

    Bugün motoru kullanmam gerekecek yavaş yavaş, sonra tavsiyelerinizi uygulamaya çalışacağım.

    Bu arada jikleyi çıkardığımda iğnesi uzundu. Olması gereken, iğne soğukken, iğnenin çıkık (uzun) olması mı yoksa içine çekik olması mı?

  7. #27

    Üyelik
    10 Kasım 2010
    Şehir
    Ülkemde herhangi bir memleket
    Motosikleti
    Asya 150T
    Arkadaşlar motorumdaki devir sorununu hala çözemedim. Jigle yi değiştirdim yine aynı. Başka ne olabilir?


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)