Sağol. Evet onu yapmaya çalışacağım ama elimde koli bandı var ve köydeyim. Resmi şu parçanın...
Sağol. Evet onu yapmaya çalışacağım ama elimde koli bandı var ve köydeyim. Resmi şu parçanın...
hocam bildiğim kadarıyla o parça hava filtresinin kutusuyla birlikte satılır, sen yine de bulunduğun bölgeyi bir araştır. elinde ne varsa çatlak yere onu sar farketmez. yalnız bu hortumla senin devir şikayetin arasında bağlantı olduğunu sanmam.
Evet hocam haklısın iyi bir sardım ama sorun hiç mi hiç etkilemedi. Ama en azından hortumun değişmesi gerektiğini gördüm. Şimdi sıra jiklede ama onu nasıl bulacağım? ve nasıl anlarım açık veya kapalı olduğunu? Veya daha ne yapmam lazım? bu arada benzin fark eder mi? Ama aldıktan sonra bir 50 km yapmıştım. şu anda aynı benzinde.. (belki etkisi olabilir diye)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:32 ----------
Bu arada motor rölantide (2 dk sonra dahi) 2'nin biraz üzerinde devir gösteriyor..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:47 ----------
evet onu söktüm iğneli bir parça. İğne yaylı gibi. Ama onda sorun olup olmadığını nasıl anlayacağım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:06 ----------
Rolantide kendi kendine devir yükseltip indiriyor, 3 e çıkıyor biraz iniyor. Buji yeni değişti sayılır onda sorun olur mu bilemem ama jiklenin kabloyu çıkardım birşey değişmedi..
Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum..
jiklenin kontrolü şöyle yapılır:
jikleyi soğuk iken motordan sökersin, kablo bağlantısını ayırıp aküden direk 12V elektrik verirsin. yukarıda belirttiğiniz iğnenin 1-2 dakika içinde uzaması lazım. ancak bu uzama 5mm kadar olacağı için dikkatlice ölçmeniz lazım. zaten çalışma şekli de budur, o iğne ısındıkça uzar ve karbüratördeki jikle kanalını kapatır. bir başka test şekli daha var, bunda hiç bir şeyi sökmüyorsun. yine motor soğuk iken karbüratördeki hava ayar vidasını (karbüratör gövdesine gömülü olan vida) tamamen kapalı duruma getirip marşa basmak. jikle çalışıyor ise motor 1-2 dakika kadar çalışıp sonra stop edecektir. bu testi yaparken dikkat edilecek noktalar vardır, birincisi ayar vidası sıkılırken kaç tur çevirildiği sayılmalıdır ki testten sonra eski konumuna getirebilelim, ikincisi ayar vidası asla normal bir vidayı sıkar gibi sertçe sıkmamalı, tatlı bir değme yapınca bırakılmalıdır. yoksa iğne veya oturduğu yer aşınır.
bu arada önceki mesajda belirttiğim gibi bakılabilecek iki nokta daha var: birincisi manifold denen karbüratörden sonraki yarı alüminyum yarı lastik parça. bunun kontrolü şöyle yapılır, motor çalışır durumdayken karbüratörü tutup sağa sola, yukarı aşağı oynatarak devirde değişim olup olmadığına bakarsın, zaten çatlak varsa fıs-fıs diye ses de gelecektir. ikincisi de motorun hava ayarının doğruluğu, çin malı skutırlarda genellikle 2-2,5 tur açıklıkta olur ama motordan motora değişir, bu iş biraz tecrübe ister.
En kolayı, motoru 5-10 dk. çalıştır, 1-2 tur at ısınsın. Sonra kapat kontağı, jikleyi yerinden çıkart. Jiklenin girdiği deliği elinle az bir boşluk kalacak şekilde kapatıp tekrar çalıştır. Düzelirse jikledendir. Otomatik jiklesi olan bir motorum olmadı ama scooter kullanan bir arkadaşım 2-3 ayda bir değiştirmek zorunda kaldığı için jikle hiç takılı olmadan kullanmayı bile öğrendim
Dün motoru toplayıp (sorunu çözemeden) park ederken çalıştırıp 1-2 dk denedim motor tekleye tekleye devir düşürdü yani 3 ten aşağı doğru devir indi ve sona dayandı, iyi dedim hiç birşey yapmadan motor düzelmiş ama sonra istop etti :(
Bugün motoru kullanmam gerekecek yavaş yavaş, sonra tavsiyelerinizi uygulamaya çalışacağım.
Bu arada jikleyi çıkardığımda iğnesi uzundu. Olması gereken, iğne soğukken, iğnenin çıkık (uzun) olması mı yoksa içine çekik olması mı?
Arkadaşlar motorumdaki devir sorununu hala çözemedim. Jigle yi değiştirdim yine aynı. Başka ne olabilir?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)