Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Zincir Dosyası (Moto Aktüel - Şubat)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Zincir Dosyası

    Zincir nerdeyse motosiklet tarihi kadar geçmişi olan, günümüzde hala üreticiler tarafından sıkça kullanılan motorun gücünü tekerleklere iletmeyi sağlayan parçadır. Son 10 yıldır gelişen teknoloji zincirleri de etkilemiş, farklı üretim tekniklerinin uygulanması, kullanılan yeni teknoloji yağlayıcılar ile zincir günümüzde daha uzun ömürlü hale gelmiştir.

    Peki motosikletimizin zincirine yeterli özeni gösteriyormuyuz? Gerekli ayarları kontrol edip yaptırıyormuyuz? Zincir bakımını nasıl yapıyoruz?

    Birçok kullanıcın sadece periyodik bakımlarda yağladığı, pek önemsemediği bir parçadır zincir. Motor tipine, kullanıma ve bakıma göre değişmekle beraber ortalama ömrü 20.000km civarındadır. Bakımsız bir zincir sadece kendini eskitmez üzerinde koştuğu ön-arka zincir dişlilerini de aşındırır. Bakımsız bir zincir mutlu olarak çıkılan bir geziden, yaralanma hatta ölüme varabilecek kazalara sebep verebilecek kadar tehlikelidir. Kopan bir zincir en iyi ihtimal yere serilirken, ön zincir dişlisine dolanıp motor bloğunu kırma, daha da kötüsü arka tekerleğe dolanıp kitlenmeye kadar çok tehlikeli ve masraflı sorunlara neden olabilir. Bu nedenle zincir bakımına gerekli özeni göstermeli ve vaktinde yenileme işlemini yapmalıyız. Öncelikle zincirin yapısına, tiplerine ve bize sağladıkları yararlara bir bakalım.

    Motosikletlerde kullanılan iki zincir tipi vardır: O-Ring zincirler ve O-Ring’siz zincirler.

    O-Ring’siz zincirler eski tip açık zincirlere denir. O-Ring bulunmadığı için pim yatağı ve dış bakla arasında yağ muhafazası iyi yapılmadığı için kısa sürede dış ortamlardan etkilenme ve sızma sebebiyle yağ miktarı azalır ve özelliğini yitirir, aşınmalar hızlanır. Bu tip zincirler daha kısa ömürlüdür ve sık bakım yapılma zorunluluğu vardır. Günümüzde kullanımı oldukça azalmıştır. Bu olumsuzlukları azaltma amaçlı yeni zincirlerde O-Ring keçe teknolojisi kullanılmaya başlanmıştır.

    O-Ring zincirler adlarını içerdikleri O şekilli keçelerden alırlar. Farklı üreticilerin adlandırdığı X-Ring, W-Ring, Z-Ring ve benzeri ürünler de O şekilli keçe kullanırlar. Sadece keçe gövdesinin şeklindeki değişikliğe göre isim alırlar. Farklı şekilli keçeler, zincirin üzerinde daha çok yağ tutulmasını böylece hem iç sürtünmesini azaltma hemde bakım aralıklarını uzatma amaçlı kullanılmaktadır.




    O-Ring (X)'in yan kesiti görülmekte.



    Örnek verecek olursak milisaniyelerin ölçüldüğü drag yarışmalarında en küçük güç kaybı bile hesaplanmakta ve zincirin etkisi dahi ölçülmektedir. Bu ölçümlerde X-Ring zincirlerin diğer tip zincirlere göre daha düşük sürtünme ve yuvarlanma direnci gösterdiği görülmüştür. Bunun nedeni olarak bu tip zincirlerin ince x şekilli keçeleri arasında daha fazla yağ tutma özelliğine sahip olması gösterilebilir.



    Şimdi standart O-Ring zincir kesitine bakalım. Çizimde kırmızı olarak belirlenmiş olan parça O-Ring keçedir. Bu keçe, pim yatağı ve dış bakla arasında yağlayıcı sıvının muhafazasını sağlamakta böylece hareketli olan bu aksamın ömrünü uzatmaktadır.





    Sözün özü zincir ömrü için hayati önem taşıyan O-Ring keçelerin korunması büyük önem arz eder.

    Zincir Bakımı
    Zincir bakımı üç aşamada gerçekleşir.
    1. Temizlik
    2. Yağlama
    3. Ayarlama ve Bakım Periyodu
    Zincir Temizliği
    Temizlik zincir ömrünü doğrudan etkileyen en önemli unsurdur. Zincir açıkta çalışan bir parça olduğu için dış etkenlere karşı savunmasız bir konumdadır. Kir, zincirin yağlanmasını sağlayan maddeleri bünyesinde toplayıp yağlama özelliklerini bozar, sürtünmeyi arttırır. Neticede aşınmalar artar ve zincir ömrü kısalır. Kum, çamur, toz, çer çöp gibi zincire yapışması kolay olan maddeler kısa sürede zincirin üzerinde birikirler. Kullanım yerine göre zincir temizlik işlemlerini planlamanız gerekir. Çoğu üretici her 500km’de zincirinizi yağlayın diye uyarır. Ancak buna uymak ne derece doğrudur tartışmaya açıktır. Çünkü zincir kirlenmesi kullanım koşullarına göre değişen bir yapıdadır. Cross, enduro gibi doğa şartlarında ilerleyen, tozla, çamurla bir arada olan motosikletler çok daha kısa sürede zincir kirletirken, racing, cruiser ve touring tarzı motorlar asfalt ağırlıklı gittikleri için çok daha uzun km’lerde zincir bakımına ihtiyaç duyarlar.

    Aşağıdaki iki fotoğrafta farklı kullanım koşullarında zincirin ne derece kirlendiğine bir bakın.



    Bir kross motosiklet arazi kullanımından sonra ciddi oranda kirlenmiş. Zincirdeki yağı tozun emdiği bariz bir şekilde ortada. Toz, toprak, zımpara gibi metal aksamı aşındırmakta.





    Bu fotoğrafta da asfalt ağırlıklı yol yapmış bir motosikletin zincir kirliliğini görüyoruz. Yağlı kısım rahatlıkla göze çarpıyor ve sadece yağlama yapılarak bir süre daha bu şekilde kullanılabilir.

    Zincirimizi nasıl temizlemeliyiz?
    Birçok kullanıcı farklı teknikler uyguladığını söylemekte, doğru veya yanlış bunu uygulamaktadır. Bu yanlış uygulamalarla yağsız kalan keçeler zarar görüp yırtılmaktadır. Örneğin sıkça yapılan bir hata balata temizleme spreyi kullanılmasıdır. İçinde yağ ve kir çözücüleri bulunan, yağlama özelliği olmayan bu ürünlerin kullanımı hem O-Ring’lere ciddi zararlar vermekte hemde O-Ring’in koruduğu yağın özelliğini bozmaktadır. Tamamen yağı zincirden temizleyen bu kimyasalları kullanmak doğru değildir. Diğer çok önemli hatayı da özellikle bilgisiz ustalar ve servis çalışanları yapmaktadır. Benzin, mazot hatta tiner gibi maddelerle zincir temizliği O-Ring’lere zarar vermeye yeter de artar bile. Bu tarz ürünler eski tip açık zincirlerde rahatlıkla kullanılabilir. Unutulmaması gereken nokta, zinciri temizlerken bile asla yağsız bırakmamak gerekliliğidir.

    Editörün Notu: Birçok motosiklet kullanıcı WD-40 ve türevi kontakt yağlayıcı, pas temizleyici spreyleri hem temizlik hemde yağlama amaçlı kullanmaktadır. Yerli ve yabancı forumlarda bu konu üzerinde ciddi tartışmalar olmuş, kimi kullanıcı uzun zamandır kullanıyorum sorun yok derken bazı kullanıcılar yeterli yağlama olmadığından zincirine zarar verdiğini belirtmiştir. Esasen bu konuda yapılmış ciddi bir çalışmada göremedim. Ancak kişisel görüşümü belirtmek isterim. WD-40 ve benzeri ürünler stoddard gibi solventli kimyasallar içermektedir. Bu solventler kuru temizleme sağlayan maddelerdir. Kullanıldığında pin yataklarını ve keçeleri yağdan temizleyerek kurutabilir. Neticede geriye sadece ince katmanlı bir yağ kalır. Bu yağ ağır şartlarda çalışan (yüksek basınç, toz-kir-çamur) zinciri korumada yetersiz kalır ve aşınmalar başlar. Bu tarz ürünlerin yağlama amaçlı kullanılmamasını tavsiye ederim.


    Adım adım zincir temizliği.


    Öncelikle motosikletimizi temizlik için hazır konuma getirmeliyiz. Orta ayaklığı olan motosikletlerin zincir temizliği çok kolay yapılabilmektedir. Orta ayaklığın olmadığı motorlarda arka sehpa kullanılarak motosiklet dik konumda arka tekerler boşa alınarak temizlik yapılabilir.



    DİKKAT: Bazı sürücüler daha kolay olur diye orta sehpaya aldıkları motosikletlerini çalıştırarak zinciri çevirirler ve temizleyip yağlamaya kalkarlar. Birçok kişinin bu uygulama sırasında ciddi şekilde yaralandığını belirtmek isterim. Her zaman motor kapalı haldeyken bakımı yapınız.

    Temizlik için boya fırçası veya diş fırçası, küçük bir kap, bez parçası, 1lt kadar gazyağı veya zincir temizliği için özel üretilmiş spreye ihtiyacımız var.



    Gazyağına batırılmış fırça ile zincir ve dişlisini iyice temizliyoruz. Gazyağının en önemli özelliği en katı yağlı kirleri bile kolayca temizlerken içerdiği yağ ile zinciri de yağlamasıdır. Zincir temizlense bile bir iki defa daha üzerinden gazyağı geçirmek ulaşılması zor olan ön zincir dişlisinin de gazyağına iyice bulanmasını ve temizlenmesini sağlar.





    Zinciri temizlerken her turda dişliyide fırçalayarak eski yağ, kir tortularını da temizliyoruz.



    Daha önceki yağlamalardan sürüş sırasında jant’a sıçrayan kirleri de gazyağlı fırça ile temizleyebiliriz.



    Temizlik işlemi sonrasında bir bez ile zincirde ve dişlide kalan gaz yağını hafifçe emdiriyoruz.



    Cantımıza ve lastiğimize sıçrayan gazyağını temizliyoruz.



    Eğer motor temizlik sonrası yıkanacaksa gazyağı temizlenmeden bırakılmalıdır. Asla basınçlı sıcak/soğuk su ile zincir temizliği yapılmamalıdır. Yıkama sırasında deterjanlı suyun zincire gelmemesine dikkat edin.



    Fren diskini de temizlemenizde fayda var. Gazyağı’nın temizleme sırasında diske de sıçrayabileceği ihtimaline karşı sabunlu su ile diski de mutlaka temizleyin. Aksi takdirde frenleme performansın da düşme ve dolayısıyla kaza yapma riski doğabilir.



    Yıkama sonrası kurulama işlemini yapıyoruz. Özellikle zinciri kuru bir bez ile nemden uzaklaştırıyoruz.



    Evet zincirimiz temizlendi ve kurulandı.



    Zincir temizliğini kolaylaştırıcı çeşitli ürünlere de rastlamaktayız. Özellikle bu iş için üretilmiş fırçalar büyük kolaylık sağlamaktadır.





    Otomatik zincir temizleme kitleri de son zamanlarda dikkat çeken ürünler arasında. Şahsi görüşüm zinciri bizzat kendinizin temizlemesi hem süre bakımından hemde etkin temizlik açısından daha uygun olacaktır.



    DİKKAT: Yağlama ve temizlik işlemi sonrasında lastiğe gazyağının veya yağın bulaşıp bulaşmadığını kontrol edin. Varsa temizleyin. Aksi durumda motosiklet patinaja düşüp kontrolsüz hareketler yapıp kazaya sebep verebilir.


    Zincirin Yağlanması

    Zincir yağları iki çeşide ayrılır. Sıvı yağ şeklinde olanlar ve ince yoğun kıvamlı (wax ing.) olanlar. İki üründe zincir yağlamasını başarılı bir şekilde gerçekleştirir. Aradaki fark kullanım şartlarına göre değişiklik göstermektedir. Yoğun kıvamlı gress gibi olan yağlar bünyesinde tozu, çamuru, ince kumu kolayca taşır. Bu nedenle tozlu, bozuk zeminli, topraklı koşullarda yol alan motosikletlerde kullanılması doğru değildir. Bu koşullarda sıvı zincir yağların kullanımı çok daha etkin koruma sağlamaktadır. Yoğun yağlar, zincire daha iyi tutundukları için asfalt yollara ve racing gibi yüksek hızlara çıkan motosikletlerde kullanıma uygun yağ tipidir. Bu tarz ürünleri bulamama durumunuz olursa 80/90 vites kutusu yağı kullanabilirsiniz.

    Adım adım yağlama

    Öncelikle yanımıza küçük bir karton parçası, bez ve yağı alıyoruz. Karton parçası içten yağlama sırasında yağın başka yerlere sıçramasını engelleme amaçlıdır. Gelelim yağlama işlemine.

    Zincir mutlaka iç kısımdan yağlanmalıdır. Böylece dönme sırasında yağ merkez kaç ile dışa doğru savrularak zincirin her kısmına ulaşabilir.



    Zincirimiz ve dişliler yağlandı.





    İPUCU: Zinciri yoldan geldikten hemen sonra sıcak haldeyken yağlamak çok daha etkili sonuç vermektedir. Sıcaklıktan vizkositesi artan yağ çok daha iyi zincire işler.

    Ben yağdan hoşlanmam, yağlayamam, zamanımda yok. Bana alternatif ne önerirsiniz?

    Böyle bir soruya cevap otomatik zincir yağlama sistemleri olarak verilebilir. Birçok firmanın zincir yağlama sistemleri vardır. Elektronik kontrollü olanlarından tutunda basit mekanik aksam teknolojili çok çeşitli ürünlere rastlayabilirsiniz. Bu ürünlerle sürüş sırasında belli aralıklarla zincir devamlı yağlanır. Elektonik olanlar hıza bağlı olarak yağlama miktarını ayarlayabilmektedir.



    Pro-Oiller marka elektronik kontrollü yağlama sistem düzeneğini görmektesiniz.

    Zincir Ayarı

    Zincir ayarının kontrolünü her zaman yapabilirsiniz. Elinizle zinciri alt taraftan yukarı kaldırdığınızda 1,5 - 2 cm kadar esneme payının olması gerekir. Bu pay, arka çatalın yukarı aşağı doğru yaptığı hareket sırasında zincirin aşırı gerilmesini önlemek amacıyla bırakılmaktadır. Ayar sonrası motosikletin üstüne oturup zincir gerginliğini gözleyerek ayarı kontrol etmelisiniz. Aşırı gergin bir zincir aşınmayı hızlandırır ve parça kırılmasına neden olabilir.



    Zincirin aşırı boşluklu bırakılması yolda sizi tehlikeye sokabilir. Zincir dişliden çıkabilir ve janta dolanabilir. Bu sefeple zincir gerginliğini belli aralıklarla kontrol edip, eğer deneyimliyseniz siz yapmalısınız yada servisinize bu ayarı yaptırmalısınız.

    DİKKAT: Bazı tamirciler aşırı sünmüş zincirleri biraz daha kullanabilme açısından aradan bakla çıkartma yoluna giderler veya size önerebilirler. Böyle bir uygulama sonrası hayatınız tehlikeye girer. Bunun yanında ön – arka zincir dişlisininde aşınmasını arttırır. Kesinlikle böyle bir işlem yaptırmayınız.

    Zincirimi değiştirme zamanının geldiğini nasıl anlarım?

    Bunu anlamanın birkaç değişik yolu vardır.

    1.Zincir sünme payına bakın. Artık zincirin gerdirme ayarı sonlara yaklaşmışsa zincirin değişme zamanı gelmiştir.

    2.Zincir sesi. Yağlasanız dahi zincir şakırtıları geliyorsa zincir yatakları oldukça aşınmıştır. (Zinciri söküp iki ucundan tutup dışa ve içe doğru yapılan çekme-itme hareketleriyle boşluk durumu rahatlıkla kontrol edilebilir.)

    3.O-ring’lerin gözle kontrolü. Kopmuş, zedelenmiş, boşluk yapmış ise zincirin değişmesi gereklidir.

    4.Zincir bakla kontrolü. Baklalarda çatlama, deformasyon görünüyorsa mutlaka değiştirilmelidir.

    Zincir ömrünü nasıl uzatabilirim?

    1.Ani yüklenmelerden kaçının. Sert debriyaj bırakmak, lastik yakmaya çalışmak, tek tekere kalkma gibi zincire ani yüklenmelerden kaçının.

    2.Bakım periyodunu sıklaştırın. Her uzun gezi sonrası zincirinizi en azından yağlayın.

    3.Kaliteli standartlara uygun zincir yağlarını tercih edin.

    4.Zincir ayarlarınızı kontrol edin, gerekiyorsa ayarlayın/ayarlatın.

    5.Eskimiş bir zincir dişlisine takılan yeni zincir kısa sürede zarar görecektir. Bu sebeple kullanım ömrünü doldurmuş zincir dişlisini mutlaka değiştirin. Böylece zincir’in ömrünü uzatmış olursunuz.

    6.Ön zincir dişlisi ve arka zincir dişlisi hiza kontrolünü mutlaka yapın. Özellikle arka teker sökülüp takıldıktan sonra bu kontrolü yapmanızda fayda var. Farklı bir hizada çalışma sonucu zincir açı yapacak, hem ses artacak hemde zincirinizde düzensiz ve hızlı bir aşınmaya yol açacaktır.

    Atalarımız çok güzel bir söz söylemiş: “Bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur.”

    Motosikletimizi keyifle sürmek için ona gereken özeni gösterelim.

    Hasan Alp İNAN
    http://www.motoaktuel.com
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    comet-666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2007
    Şehir
    Kadıköy-İst.
    Motosikleti
    -----------
    Bu faydalı bilgiler için çok teşekkürler. Artık benzinle zincir temizlemeyeceğim.

  3. #3
    ahmetnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR '06
    daha öncede motoaktüel den konuyu takip etmiştim bizler için dikkat edilmesi gereken husus tan bir tanesi değerli paylaşım teşekkür bu konunun tümünü arşive alacağım

  4. #4
    blackberry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2006
    Şehir
    İzMiR RR - MaNiSa
    Motosikleti
    Kırmızı Şeytan...
    çok güzel bir çalışma olmuş teşekkürler...
    Durdurun Dünyayı İnecek VARRRRR!!!.....

  5. #5
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Basite indirgemek gerekirse yapılacakları
    1.Zinciri gaz yagı ile temizle sonra sil
    2.Motora bulaşan gaz yagını&jantı yıka
    3.Zinciri yagla ve gerginligi kontrol et
    Gaz yagı ile temizlenmesi gerektigini bilmiyordum teşekkürler
    Adem Balkan bunu beğendi.

  6. #6
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana

    bravo

    teşekkürler daha açık anlatılamazdı

  7. #7
    firtina110 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Şehir
    Adapazarı/erenler
    Motosikleti
    pejo-to-kat-layan
    Sanki benim zinciri değiştirdiği anladın abi yaw.1 hafta önce değiştirdim zinciri.Yaklaşık 12000 km. yol yaptı bu zincir.Artık germe payı kalmadı şakırdamaya başladı.

    Değiştirme ücreti gayet ucuz! 18 ytl. 3 ytl'si işçilik!
    itina ile kaza yapılır

  8. #8
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    gerekli ve anlaşılır bir anlatım olmuş bravo. paylaşım için tşk...

  9. #9
    enginkadan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2006
    Şehir
    ADANA/SEYHAN
    Motosikleti
    Honda CBR 600RR Kırmızı
    Paylasım için tesekkurler.

  10. #10
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    bunlar bildigim seylerdi ama diger arkadaslarimiz icin iyi bi paylasim.aslinda benim icinde iyi oldu bi tekrar ettim .
    eline saglik abi ...
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  11. #11

    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Motosikleti
    StreetFigther
    Bu guzel yaziyi okurken dun karsilastigim sorunu dile getirmek istedim. Dun 7000 km'deki motorumun zincir temizligini yaparken O-ringlerden birinin koptugunu gordum... Her 800 km de bir temizleyip yagladigim zincirdeki problem nedir? Daha 7000 kusur kmdeki motorun zinciri degismesi gerek midir? Tesekkurler...

  12. #12
    dalyan_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2008
    Şehir
    avcılar-ist
    Motoruma yeni zincir alıcam bakla sayısını saydım, 132 bakla. Fakat başka bilmem gereken bir ölçüsü var mı acaba? Bakla ya da dişli genişliği gibi...

  13. #13
    belo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    İZMİR/Karşıyaka
    Motosikleti
    MONDİAL DRİFT L
    Alıntı VWci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu guzel yaziyi okurken dun karsilastigim sorunu dile getirmek istedim. Dun 7000 km'deki motorumun zincir temizligini yaparken O-ringlerden birinin koptugunu gordum... Her 800 km de bir temizleyip yagladigim zincirdeki problem nedir? Daha 7000 kusur kmdeki motorun zinciri degismesi gerek midir? Tesekkurler...
    bence evet zincirin ömrü kullanım şekline gore değişebilir veya kullanılan temizlik malzemeleride bu işe yadımcı olur tutup balata temizleme spreyi ile zinciri temizlerseniz ne oring kalır ne bir şey zinciri sanayidende alabilirsiniz hem daha ucuza gelecektir zincir satan bir yere gfidin adamda zaten envai çeşidi var ister o ringli ister x ringli alırsınız ve bana kalırsa temizlik işini daha sık yapın hem mana ile motorunuzu kontrol etmişte olursunuz ornek herhafta sonu tabi haftada 800 km yolu aşmıyorsunuzdur herhalde

    Alıntı dalyan_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoruma yeni zincir alıcam bakla sayısını saydım, 132 bakla. Fakat başka bilmem gereken bir ölçüsü var mı acaba? Bakla ya da dişli genişliği gibi...
    dediğim gibi sanayiden alabilirsiniz fakat dişlileriniz ne alemde saglammmı onuda bir kontrol edin idterseniz
    One Turk .. Against The World .. !!..
    elverengin@gmail.com

  14. #14

    Üyelik
    07 Ekim 2008
    Şehir
    İZMİR
    bende yaza doğru hem zinciri hemde dişlileri değiştiricem şangır şangır at arabası gibi gidiyom yolda zincire 120 lira dediler oring doğrumudur acaba bilen var mı?

  15. #15
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Alıntı VWci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu guzel yaziyi okurken dun karsilastigim sorunu dile getirmek istedim. Dun 7000 km'deki motorumun zincir temizligini yaparken O-ringlerden birinin koptugunu gordum... Her 800 km de bir temizleyip yagladigim zincirdeki problem nedir? Daha 7000 kusur kmdeki motorun zinciri degismesi gerek midir? Tesekkurler...
    O-Ring'in kopması sadece bakımsızlıktan kaynaklanmayabilir. Fabrikasyon bir hata, malzeme sorunu gibi farklı sebeplerden O-ring kopmuş olabilir. Zincirinizi hemen değiştirmenize gerek yok. Yapmanız gereken her yola çıkışınızda bir miktar zincir yağı sıkın. Km olarak da her 500km de yağlarsanız zincirinizin ömrünü uzatırsınız. O-Ring siz dahi o bakla yağlı kaldığı sürece sorunsuz işlevini yüretecektir. Zincir değişiminde de X-Ring bir zincir almanızı tavsiye ederim.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  16. #16

    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Motosikleti
    StreetFigther
    Alıntı belo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence evet zincirin ömrü kullanım şekline gore değişebilir veya kullanılan temizlik malzemeleride bu işe yadımcı olur tutup balata temizleme spreyi ile zinciri temizlerseniz ne oring kalır ne bir şey zinciri sanayidende alabilirsiniz hem daha ucuza gelecektir zincir satan bir yere gfidin adamda zaten envai çeşidi var ister o ringli ister x ringli alırsınız ve bana kalırsa temizlik işini daha sık yapın hem mana ile motorunuzu kontrol etmişte olursunuz ornek herhafta sonu tabi haftada 800 km yolu aşmıyorsunuzdur herhalde

    dediğim gibi sanayiden alabilirsiniz fakat dişlileriniz ne alemde saglammmı onuda bir kontrol edin idterseniz
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O-Ring'in kopması sadece bakımsızlıktan kaynaklanmayabilir. Fabrikasyon bir hata, malzeme sorunu gibi farklı sebeplerden O-ring kopmuş olabilir. Zincirinizi hemen değiştirmenize gerek yok. Yapmanız gereken her yola çıkışınızda bir miktar zincir yağı sıkın. Km olarak da her 500km de yağlarsanız zincirinizin ömrünü uzatırsınız. O-Ring siz dahi o bakla yağlı kaldığı sürece sorunsuz işlevini yüretecektir. Zincir değişiminde de X-Ring bir zincir almanızı tavsiye ederim.
    Arkadaslar tesekkurler. Zincirimi simdiye kadar sadece Castrol Chain Cleaner ve Gaz Yagi ile temizledim ve Castrol Chain Wax ile de yagladim. 118 bakla icersinde bir tanesinde kopma olmasi zincirin bittigi anlamina gelmez insallah. Havalar duzelir duzelmez zaten gidip gostermeyi dusunuyorum. Bu arada sizlerin tavsiylerini de dikkate alacagim. Tesekkurler.

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı dalyan_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoruma yeni zincir alıcam bakla sayısını saydım, 132 bakla. Fakat başka bilmem gereken bir ölçüsü var mı acaba? Bakla ya da dişli genişliği gibi...
    Merhaba,
    Bu link'e bak.Sadece bakla sayısı yetmez.Bakla eni boyu da var.
    http://www.rialli.com/urunler/cin-gr...-zincir-grubu/

    Selamlar.

  18. #18
    dalyan_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2008
    Şehir
    avcılar-ist
    Alıntı belo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence evet zincirin ömrü kullanım şekline gore değişebilir veya kullanılan temizlik malzemeleride bu işe yadımcı olur tutup balata temizleme spreyi ile zinciri temizlerseniz ne oring kalır ne bir şey zinciri sanayidende alabilirsiniz hem daha ucuza gelecektir zincir satan bir yere gfidin adamda zaten envai çeşidi var ister o ringli ister x ringli alırsınız ve bana kalırsa temizlik işini daha sık yapın hem mana ile motorunuzu kontrol etmişte olursunuz ornek herhafta sonu tabi haftada 800 km yolu aşmıyorsunuzdur herhalde



    dediğim gibi sanayiden alabilirsiniz fakat dişlileriniz ne alemde saglammmı onuda bir kontrol edin idterseniz
    dişlilerin durumu gayet iyi fakat dediğim gibi baklaların ölçüsünü kumpas'la ölçmem gerekir mi acaba?

    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Bu link'e bak.Sadece bakla sayısı yetmez.Bakla eni boyu da var.
    http://www.rialli.com/urunler/cin-gr...-zincir-grubu/

    Selamlar.
    Teşekkürler Mustafa abi, doyurucu bir bilgi yok orada.

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Zincir

    Motorun nedir?Kullanım kitapçığında veya zincir muhafazasındaki etikette yazması lazım.Bunlar yoksa motorun tam modelini yaz,soralım.

  20. #20
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    bende zinciri wd40 la temizleyip casrol zincir yağı ile yağladım. tekeri çevirdiğimde kıyır kıyır ses geldi. sanki arası kum dolmuş gibi. acaba zincir değişmelimi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)