Bu arada, elinize sağlık diyelim. Son bürüneceği görüntüyü merak ediyorum, emeğinize sağlık.
Elektrik tesisatını kendiniz yapmak zorunda kalabilirsiniz. Eğer ki bunun için ateşleme sistemi ile diğer elektrik tesisatını ayırmak istiyorsanız yapılacak en mantıklı iş iki farklı akü kullanmak olacak, veya motoru doğrudan ayak marşı ile çalıştıracaksınız. Bir diğer alternatif ise 12DCV' den 6DCV' ye trafo/transformatör kullanmak ancak onun da ağırlığı, boyutu ve külfeti ikinci bir aküden farklı olmayacaktır.
En iyisi kullanacağınız anahtarın çift kontaklı olması. Birisine 12V, diğerine 6V bağlar, kontağı açtığınızda her iki devreyi de tek kontakla beslemiş olursunuz. Bence asıl sorun bu değil, asıl problem şarj sistemi.
Şarj sistemini 12V olacak şekilde mi tasarlayacaksınız? Yoksa 6V ile mi devam edeceksiniz.
Eğer orjinal şarj sistemini kullanacaksanız, harici olarak tasarladığınız 12V sisteme transformatör koymaktan başka şansınız kalmıyor.
Şarj sisteminizde değişiklik yapacak mısınız?
Ateşleme sisteminde değişiklik yapacak mısınız?
Marş sisteminizde değişiklik yapacak mısınız?
Aydınlatma sisteminizi 6V ile beslemeyi düşünmez misiniz?
Çift akü koyacak yerini var mı?
Transformatör kullanacaksanız; 12DCV' dan 6DCV' ye ise kullanacağınız transformatör özellikle marş motorunun yük durumunu karşılayabilecek mi? Bu transformatörün ağırlığı/boyutu ve fiyatı nedir? 6DCV' den 12DCV' ye ise negatif beslemede şarj sistemi ne tepki verir, buna ne önlem alınabilir düşünülmesi gerekir v.s. v.s...
Yerinizde olsaydım sistemin 6V çalışabileceği şekilde şarj,marş ve ateşleme sistemini komple yeniler, 12V tesisatı temin eder, o şekilde kullanırdım.
Aksi halde emin olun ki çok bilinmeyenli denklemler ile epeyce bir uğraşacaksınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------
Yazmayayım yazmayayım dedim dayanamadım
Renk olarak metalik gümüş/aluminyum daha tatlı olabilirdi, ilk zımpara sonrası hali üzerine doğrudan vernik atılsaydı daha hoş dururdu. Tabi benim zevkime göre
Gerçi çirkin sevdiğimi, zevkimin biraz daha farklı olduğunu da söyleyeyim