Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Dram: düzlükte 90 km/h hızı geçemeyen YBR

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    7 Aralık 2017 tarihinde arkadaşımın ybrsi ile kaza yapmıştım. kaza yapınca arkadaşı zor duruma sokmamak için motoru satın aldım, o satmaya bende almaya niyetliydim zaten. motosiklet 2014 model. Bu lanet motoru kazalı halinden toplayıp kullanmaya başladım.
    Öncelikle fazla yakma sıkıntısı vardı ve aynı zamanda gitmiyordu motor. Onun için birkaç gün önce subap ayarı yaptım ve bugün test sürüşüne çıktım ama değişen birşey yok. Eskiden de düz yolda 90 km/h yapıyordu şuan da aynı şekilde. Yok arkadaş bildiğin gitmiyor motor. gitmiyor ya gitmiyor. gecem gündüzüm bu motor oldu. artık Sanayide tanıdık ustalardan tüyo alıyorum motor gitmiyo napcaz diye.

    hayatımda daha önce bukadar gitmeyen bir motora binmedim. yok arkadaşım gitmiyor sanki arkadan birisi çekiyormuş gibi gitmiyor alet.
    ilk 60 km/h' ye kadar ortalama ama ondan sonrası yok. bitiyor. 4. viteste 90kmh hızda takılı kalıyor. 4. viteste 90 kmh den sonra gösterge mikron oynamıyor. 5. vitese atınca zaten asıl şenlik orada. 5. vitese attıktan sonra hız düşmeye başlıyor hafiften
    Bugün virajlı bir yolda 100cc 4 vites çinli cup kullanan kasksız bir kardeş beni görünce gaza geldi, virajlara yatmaya başladı, kendisine eşlik ettim ama onun arkasında takılı kaldım yanına bile yaklaşamıyor motor.
    Aynı şekilde başka bir YBR ile de düzlükte kapışmıştım geçenlerde adam uzadı gitti yanımdan.

    biliyorum 125cc çok birşey bekleme diyenler çıkacak ama benim diğer 2008 model 70 binde ki ybr düzlükte 107-108 kmh leri görüyor rahatlıkla.
    Forumda okuyorum düzlükte 110 görüyorlar ybr esd ile. Ben mi ağırım diyorum, 91 kiloyum ama yok 100 kiloluk adam ybr ile 110 görüyorum düzlükte diyor.
    Bu arada motor yokuş aşağı gösterge 98-99 zor görüyor. hatrı sayılır bir eğim olursa da en fazla 110.
    100 km/h hızı yokuş aşağı dışında hiçbir yerde göremiyorum.

    Artık kafayı kırma aşamasına geldim. Okadar uğraştan sonra yolda kenara çekip bariyerlerin üstünden yolun dışına atasım geliyor motoru.

    Motorun geçmişi fazla belli değil. Şuan 15600 km' de. Tahminen rodajı yapılmadı veya rodaj esnasında rodaj umursanmadan kullanıldı ve sağır kaldı motor. Başka açıklama yapamıyorum.

    Hertürlü tavsiye ve görüşe açığım. Teşekkürler

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...me-sorunu.html
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...r-yaratir.html


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Şimdi bende ybr125 kullandım , aynı yolda 115km/h gördüğümde oldu 90km/h da . Böyle düşük cc lerde rüzgar ve motorun üzerindeki kişi çok önemli rol oynuyor. 1.87 boy 85kgyim bu arada.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Debriyaj balatanı ya da zincirini kontrol ettirdin mi?

  4. #4
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Lastik, lastik basıncı ve jantları da bir kontrol edin isterseniz. Göstergenin arızalı olma ihtimali de var
    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222

  5. #5
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    üzerine yat panpa. bi 15 km. hızlı gidersin.

  6. #6
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Debriyaj balatası kaçırıyordur. Balata + saç değişimi yapıp öyle deneyin. Birde buji, hava filtresini kontrol edin. Yine gitmiyorsa rodaji kötü olmuştur

  7. #7
    Pangaea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üzerine yat panpa. bi 15 km. hızlı gidersin.
    Bi kere arkadaşla denemiştik üstümüzde takım elbise vardı fotoğraf çekimine gidiyoduk. Demişti ki motorun üstüne yatalım şekil oluruz (not: sürdüğümüz motor ybr, takım elbise giyince kendimizi bişe sanmışız, he bi de virajlarda diz değdirecekmişiz hayallere bak) neyse sonra yatar gibi yaptım motor 2 km hızlanıyor kesin bilgi

    Bi de benim motorun önce gözünü doyuracan, depoyu fulleyince 2 beygir güçleniyor makine, bol görüyo herhal

  8. #8
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi bende ybr125 kullandım , aynı yolda 115km/h gördüğümde oldu 90km/h da . Böyle düşük cc lerde rüzgar ve motorun üzerindeki kişi çok önemli rol oynuyor. 1.87 boy 85kgyim bu arada.
    hocam rüzgar önümde olursa 80i geçmiyor arkamda olursa 90ı geçmiyor. rüzgar arkamda yokuş aşağı 110 zor görüyorum.
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj balatanı ya da zincirini kontrol ettirdin mi?
    zincirim ayarlıydı ama 15 bin km dir hiç ellenmemişti bir el atayım dedim ayarladım çok az gerdim değişim olarak hareket halinde ki vites geçişleri yumuşadı biraz, hız olarak değişim yok.
    Alıntı gerivites adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik, lastik basıncı ve jantları da bir kontrol edin isterseniz. Göstergenin arızalı olma ihtimali de var
    lastik basınçlarını herzaman arkaya 30psi öne 25psi olacak şekilde basarım. şuanda basınçlar olması gerektiği gibi bir sıkıntı gözükmüyor. jantlarda da bir sıkıntı yamukluk vs yok.
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üzerine yat panpa. bi 15 km. hızlı gidersin.
    aynalarıda söksem 10kmh daha artarmı hocam?
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj balatası kaçırıyordur. Balata + saç değişimi yapıp öyle deneyin. Birde buji, hava filtresini kontrol edin. Yine gitmiyorsa rodaji kötü olmuştur
    sanırım debriyaj balatası ile alakalı bir durum değil. debriyaj kaçırıyor olsa devir milim milim yükselir hız sabit kalırdı ama benim sorunum devir yükselmiyor. 4.viteste 90 kmh hızda 8500-9000 devirin üstüne çıkmıyor alet.
    vites geçişleri biraz rahatladığı için debriyajı yukarıda kullanmayı severim acaba ondan mı yapıyor diyip teli gevşettim, saldığın an kavramaya başlıyor bu şekilde denedim sonuç aynı.
    Alıntı Pangaea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi kere arkadaşla denemiştik üstümüzde takım elbise vardı fotoğraf çekimine gidiyoduk. Demişti ki motorun üstüne yatalım şekil oluruz (not: sürdüğümüz motor ybr, takım elbise giyince kendimizi bişe sanmışız, he bi de virajlarda diz değdirecekmişiz hayallere bak) neyse sonra yatar gibi yaptım motor 2 km hızlanıyor kesin bilgi

    Bi de benim motorun önce gözünü doyuracan, depoyu fulleyince 2 beygir güçleniyor makine, bol görüyo herhal
    -
    her türlü detayı düşündüm acaba benzinden mi? diyorum en son shell' den depoyu fullemiştim. toplam 115 km' de yine yarım depo benzin gitti. fazla yakma mevzusu beni ayrı bir delirtecek.

  9. #9
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    aynaları, çamurlukları ve motorun hızını kesen her türlü etmeni yok etmelisin ahbap, tamam mıyız dostum? hadi amaa.
    ferhatkars bunu beğendi.

  10. #10
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Hocam arkadaşın tvs sine de aynı şey olmuştu. Araca çarptıktan sonra 1 hafta kadar serviste kaldı. Motor belli bir hızı geçmiyordu. En sonunda motor soğukta dışarıda kaldığı için karbüratördeki diyaframın çatlayıp özelliğini yitirdiğini ve motorun gitmediğini tespit ettik. Diyafram degişince (25 tl) sorun çözüldü. Motor artık çok rahat gidiyor. Hazır karbüratör sökülmüşken temizliğinide yaptırın.Eminimki sorununuz bu. Umarım kısa sürede sorununuz hallolur.

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Basitten zora doğru gidin.

    Önce buji (iridyum buji taktıktan sonra rüzgarsız havada stabil 110-115 km/h ile yol yapabiliyordum) ve hava filtresi değişim/temizliğini yapın.

    Zincirinizi,dişlilerinizi kontrol edin.

    Tekerleklerde zor dönme,fren balatalarında fazlaca baskı var mı bakın.

    Yağı güzel bir 10 40 ile değiştirin. Ybr ince yağda biraz şıkırtılı çalışır ama güzel gider.

    20 50 varsa motoru ciddi kasar.

    Debriyaj aksamı ile ilgili sorun var mı kontrol edin. (Balatalar,tas vs)

    Dişliler orjinal mi ona bakın.

    Karbüratörde bir sorun var mı,ona bakın.

    Lastikleri 28 30'da yapabilirsiniz. Ben zaman zaman 30 32 bile yapıyordum.

    Bunlara rağmen yine gitmiyorsa benden pas

    İlaveten;

    Ybr'nin 0-80 hızlanması iyidir.

    80-100 arası ivmelenme azalır.

    100'den sonrası da çevresel faktörlere bağlı.

  12. #12
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynaları, çamurlukları ve motorun hızını kesen her türlü etmeni yok etmelisin ahbap, tamam mıyız dostum? hadi amaa.
    ozaman amortisörleride söküyorum yaylanarak motorun gücünü çekiyordur


    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam arkadaşın tvs sine de aynı şey olmuştu. Araca çarptıktan sonra 1 hafta kadar serviste kaldı. Motor belli bir hızı geçmiyordu. En sonunda motor soğukta dışarıda kaldığı için karbüratördeki diyaframın çatlayıp özelliğini yitirdiğini ve motorun gitmediğini tespit ettik. Diyafram degişince (25 tl) sorun çözüldü. Motor artık çok rahat gidiyor. Hazır karbüratör sökülmüşken temizliğinide yaptırın.Eminimki sorununuz bu. Umarım kısa sürede sorununuz hallolur.
    Karbüratörü sökmüştüm ama sadece karbüratörü motordan ayırabildim
    karbüratörün vidaları çok sıkı olduğu için parçalara ayıramadım. birkaç vidayı zorlayarak yalama edince pes ettim ama yorumunuzu dikkate alıp internetten bir darbeli tornavida alacağım. çok sıkışık vidaları açmak için darbeli tornavida diye arkadan vurmalı bir alet gerekiyormuş.
    Kesinlikle karbüratörü tekrar söküp diyafram kısmına bakacağım. gerçekten çok teşekkür ederim


    Alıntı Uğur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Basitten zora doğru gidin.

    Önce buji (iridyum buji taktıktan sonra rüzgarsız havada stabil 110-115 km/h ile yol yapabiliyordum) ve hava filtresi değişim/temizliğini yapın.

    Zincirinizi,dişlilerinizi kontrol edin.

    Tekerleklerde zor dönme,fren balatalarında fazlaca baskı var mı bakın.

    Yağı güzel bir 10 40 ile değiştirin. Ybr ince yağda biraz şıkırtılı çalışır ama güzel gider.

    20 50 varsa motoru ciddi kasar.

    Debriyaj aksamı ile ilgili sorun var mı kontrol edin. (Balatalar,tas vs)

    Dişliler orjinal mi ona bakın.

    Karbüratörde bir sorun var mı,ona bakın.

    Lastikleri 28 30'da yapabilirsiniz. Ben zaman zaman 30 32 bile yapıyordum.

    Bunlara rağmen yine gitmiyorsa benden pas
    hava filtresini değiştireli 2000, temizleyeli belki 100km civarı oldu. (kullanım kitapçığında gözüktüğü gibi hava filtresinin arkasından kompresör ile hava tutarak temizliyorum.)
    hocam ben tam tersi olarak iridyum bujiyi söküp normal bujisini taktım. iridyum ile de gitmiyor normal buji ile de
    zincir dişli sıkıntısız ayrıca dişliler kesinlikle orijinal. ön 14t arka 45t.
    yağ olarak 1500 km önce koyduğum castrol 10w50 tam sentetik var.
    debriyaj aksamım sağlam. frenler baskı yapmıyor.
    bu arada karbüratör hava ayarınıda yapmıştım herhangi bir ayarsızlık yok yani

    serhat nickli arkadaşın yorumundan yola çıkarak karbüratörü parçalara ayırıp masaya yatırıcam. en son çare karbüratör kaldı
    subap ayarı değil,
    zincir gerginliği değil,
    dişli değil,
    lastikten değil,
    benzinden değil,
    bujiden değil,
    10w50 yağın motoru kasması da pek mümkün değil.

    geriye sadece karbüratör kalıyor. karbüratörü açıp şu diyafram olayına bakıcam artık oda sağlamsa motoru ölü fiyatına satıp kurtulucam uğraştığım yetti. şu saatte bile elimde telefon flaşı açık şekilde karanlıkta birşeylerle uğraşıyorum.
    yorumunuz için teşekkürler hocam.

  13. #13
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Ben okuduğumda farklı dişli olabilir diye düşündüm ama orijinal diyorsunuz, o zaman aklıma karbratör ila alakali bir sorun geliyor.

    Karbratör temizliği ve hava ayari gerekiyor olabilir motorun kilometresi oldukça yüksek, bakımsız kalmış olabilir.

  14. #14
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben okuduğumda farklı dişli olabilir diye düşündüm ama orijinal diyorsunuz, o zaman aklıma karbratör ila alakali bir sorun geliyor.

    Karbratör temizliği ve hava ayari gerekiyor olabilir motorun kilometresi oldukça yüksek, bakımsız kalmış olabilir.
    kesinlikle hocam. karbüratörü motordan söküp tanıdık birine açtırıp diyafram lastiğine ve diğer karbüratör iç aksamına baktırmayı düşünüyorum. sağlam çıkarsa temizletirim söktürdüğüm yerde. ona rağmen yine aynı giderse https://urun.n11.com/yedek-parca/yam...pan-P135852217 bu linkteki karbüratörü alıp birde bununla denemeyi düşünüyorum. tüm bu uğraşlardan sonra da artık 90 kmh kızı geçiremiyorsam bu şekilde binerim yapacak birşey yok.

  15. #15
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    her şey denmiş ama hiç tekerlek rulmanlarına vs baktınız mı belki rulmanlar cortlamıştır çok da pahalı olmayan bir şey kendileri sonuçta 4 yıllık motor rulmanlarda ki gress yağı da bir süre sonra yalan oluyor toz çamur su vs derken

  16. #16
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her şey denmiş ama hiç tekerlek rulmanlarına vs baktınız mı belki rulmanlar cortlamıştır çok da pahalı olmayan bir şey kendileri sonuçta 4 yıllık motor rulmanlarda ki gress yağı da bir süre sonra yalan oluyor toz çamur su vs derken
    Evet hocam bunu da yazıyorum bakıcam mutlaka.
    Benim bildiğim kadarıyla rulman cortlayınca tekerlek sağa sola hafif oynuyor. Benim tekerlekler o şekilde oynamıyor ama rulmanları kontrol etmek zor birşey değil kontrol edip yağlayabilirim yada değiştirebilirim tavsiyeniz için teşekkürler.
    berk_cglr bunu beğendi.

  17. #17
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Ya ateşleme sistemi ya da motordan kaynaklanan bir sorun olmalı.Aktarma sisteminin düzgün çalıştığını söylediniz.Motor kompresyonuna bir baktırın.

  18. #18
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya ateşleme sistemi ya da motordan kaynaklanan bir sorun olmalı.Aktarma sisteminin düzgün çalıştığını söylediniz.Motor kompresyonuna bir baktırın.
    Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Bunu da yazıyorum kesinlikle kompresörü ölçtürücem.

  19. #19

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    o hız normal zaten kaçla gitmeyi planlıyorsun motor kazada yamulduysa o sebepten de yavaş gidebilir şase vs

  20. #20
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Teknik konulardan anlamıyorum ama başlıktan gerçekten bir dram olduğu anlaşılıyor.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)